בעלי מקצועטיפוליםכלליכתיבה פרטית

פסיכותרפיה, טיפול באמנות, CBT

שמי לילך פרידמן ואני עובדת כפסיכותרפיסטית יותר מעשרים שנה. למדתי תואר ראשון בפסיכולוגיה, תואר שני בתרפיה באמנות, לימודי המשך בפסיכותרפיה וטיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT). עבדתי במשך השנים במסגרות שונות עם אוכלוסיות מגוונות, וכיום אני עובדת בקליניקה בפרדס חנה עם ילדים, נוער ומבוגרים, ומוסמכת להדרכת מטפלים מטעם יה"ת.

אדם, בין אם הוא מבוגר ובין אם הוא ילד, מגיע לטיפול כאשר הוא חש כאב כלשהו או אי נוחות שמכבידה על חייו. הטיפול הנפשי מתבסס על מפגש בין שני בני אדם – המטפל והמטופל. במהלך הטיפול נוצר קשר של אמון, ועל בסיס קשר זה משתמש המטפל בידע שלו, בניסיונו ובאישיותו כדי לעזור למטופל – להקל על כאבו, להפיג את מצוקתו, להבין את עצמו ואת הכוחות הפנימיים הפועלים בו טוב יותר ולהתמודד בצורה יעילה יותר עם מציאות חייו המשתנה.

גם טיפול בילדים מבוסס על יצירת קשר, אך לילדים שפה משלהם. ככל שהם צעירים יותר, הם פחות מדברים ויותר משחקים, מציירים, רוקדים ומנגנים – זו דרכם הייחודית לבטא את עצמם. המטפל שעובד עם ילדים משתמש לכן בטיפול במשחק או בטיפול באמנויות שונות כדי לתקשר עם הילד ולנסות להבינו מתוך העולם שלו. לעתים הדבר נעשה תוך כדי שיחה ולפעמים לא. בנוסף, משלב הטיפול בילדים הדרכת הורים. בהדרכה זו עוזר המטפל להורים להבין ולקבל את הילד, את התנהגותו, ואת השינויים המתחוללים בו במהלך הטיפול. הדרכות ההורים נועדו גם לעזור להורים בהתמודדות עם הילד ועם קשיים וקונפליקטים שעולים מולו בבית הספר ובבית.

טיפלתי במטופלים רבים במשך השנים, וכל אחד מהם, ילדים ומבוגרים כאחד, פרש בפניי עולם פנימי עשיר, מורכב ומרתק. יחד הלכנו צעד אחר צעד במסע אל תוך נפשו, עברנו את המחסומים שנקרו בדרכנו, נשארנו במקומות שבהם היה צריך לבדוק, להעמיק, לחזור אליהם שוב ושוב, נגענו בפצעים, בכאב, ובנקודות האור והכוח של המטופל. מסע זה עזר למטופל להבין את עצמו טוב יותר, לקבל את עצמו, להתחזק וללכת לדרכו ולהמשיך במסע הזה בלעדיי.

אני מאמינה כי כל מטפל צריך להמשיך ללמוד ולהתפתח לכל אורך החיים ולכן, אחרי התואר השני המשכתי ללמוד גם פסיכותרפיה וטיפול דינמי בילדים ובכך העמקתי בתחום הטיפול הדינמי – טיפול המתייחס לקונפליקטים פנימיים, ועוזר להעלות תכנים לא מודעים ולעבד אותם. בהמשך, למדתי גם טיפול קוגניטיבי-התנהגותי שנותן כלים להתמודדות עם בעיות ספציפיות כמו חרדות, דכאון, OCD, התקפי חרדה, ויסות רגשי, התקפי זעם ועוד.

תמונה שליכיום, בנוסף להיותי מטפלת אני גם מדריכה מוסמכת מטעם יה"ת (האיגוד הישראלי לתרפיה על ידי יצירה והבעה) ומדריכה מטפלים, וכן מרצה בתוכניות שונות למטפלים.

מוזמנים להתקשר, לשאול ולהתייעץ,

לילך 050-9633626   |   מייל   |   אתר

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close