2012 זה עכשיוטורים אישייםיוזמות חופשיותניו אייג'

פראנה בפרדס חנה

זהו.
לצלילי ברצלונה מול קבוצה לא ידועה מסתיימת חופשת החגים שנדמית אינסופית.
פעם כתבתי: כמו קינוח מיותר אחרי ארוחה מפוצצת.
ק', מה זה אומר בק תו סקול? אני שומעת מהספה את הקול המתוק, הצרוד, החצוף, המשועמם, הספוג אייפד ורגעים ארוכים של אקשן ושל שיעמום – –
"חזרה לבית ספר"
– יש לי תחושת בטן כזו ש…אני רעב.
מה אתה רוצה לאכול מותק?
אני מציעה לו,
– מוואלח.
– גם אני אוכל מוואלח.
– כל היום אני מכינה לכם אוכל.
זה נכון, הם מסכימים מהספה.
– רוצה שאני אעשה?
הוא נדלק על המטבח לאחרונה, הילד.
יאללה בוא.
בא, מכין, אוכלים.

ועכשיו לנשום.

בימים האחרונים אני עוברת חוויה משונה עם הפייסבוק. יותר מאשר סטטוסים, הפיד מלא בהצעות להצטרף לקבוצות ולקהילות שונות ומשונות, הרבה מהן מסקרנות, בכל מיני נושאים. אני לוחצת לייק אני לוחצת לייק לוחצת לייק ועוד אחד ועוד, כמו בחנות ממתקים משוגעת.  ואז מתעייפת סוגרת את האייטאץ' ולוקחת נשימה. תוך כדי שיטוט בנהר השוצף אני שמה לב לנושאים והקשרים שונים, שצצים ומתגברים כמו גאות. למשל פראנה. כבר קראתי על זה בעבר פה ושם, ובחודש האחרון גיגלתי את זה הרבה, והגעתי לאתר המעניין הזה, שיש בו דובר חזק עם סיפור, שאת שמו לא מצאתי שם. הנה ציטוט מתוך ההגדרה שלו למהי פראנה:

הפראנה ידועה גם בתור אנרגיית החיים, אור נוזלי, צ’י, The Force, אורגון, חלקיקים קוסמיים ועוד ועוד שמות. מאחורי כל השמות השונים עומדת מהות אחת והיא- אנרגיית החיים האוניברסלית. כאשר אנו נושמים, אנו מכניסים לתוכנו שני דברים: אוויר ופראנה. פראנה היא אנרגיית החיים עצמה, החיונית לקיומנו יותר מאשר אוויר. פראנה אינה מצויה רק באוויר, היא מצויה בכל מקום. בי, בך בעץ באדמה באוויר- אין מקום שבו היא אינה קיימת, היא אפילו קיימת בחלל הריק. פראנה היא בלתי נראית לעין האנושית וגם בלתי ניתנת למדידה לפי המדע שלנו כיום. היא בסטטוס של “הנשמה” האנושית, לא מוכחת אך נוכחת.

את החשיבות שבנשימה מודעת אני כבר יודעת. אבל האתר הזה מדבר על משהו אחר, על חיים פראניים. "פראני הוא אדם שהחליט להתקיים ע”י אור \ אנרגיה. הפראני אינו זקוק למזון על מנת לחיות. הוא חי על אנרגיית החיים שנקראת גם פראנה \ צ’י \ אורגון (ועוד מספר שמות שונים ומשונים). ישנן רמות שונות של חיים מתזונה פראנית.

[אני קופצת הלאה, למרות שכדאי לקרוא את כל הפוסט, זה מעניין]

אורח חייו של הפראני זהה לשלנו, חוץ מזה שאין לו צורך לאכול. אם הוא בוחר לאכול, הוא עושה זאת משיקולי טעם ולרוב הוא יבחר שלא לאכול אוכל מוצק, אלא לשתות מיצים שונים ודברים “קלילים”. הפראני יצא ממעגל הרעב והוא פשוט שינה לחלוטין את מערכת ההזנה שלו. אם הוא בוחר לאכול זה לרוב לאטים רחוקות (פעם בשבוע \ חודש) ולא מתוך הצורך לאכול אלא מהרצון לטעם או מצרכים חברתיים. מהחישוב הממוצע שלי הפראני שותה בין 0 לשליש מהצריכה הקלורית המומלצת לו. הוא אינו צריך לאזן את גופו עם חלבונים, פחמימות, ויטמינים, מינרלים וכד’. התהליך שהוא עבר מעודד ותומך את איזונם של ארבעת הגופים שלו, הפיזי, המנטלי, הרגשי והרוחני . התהליך עצמו מעלה את אחוזי הפראנה שבגופו עד 100% וזה מהווה תחליף אנרגטי מוחלט. אפשר לדמיין אנשים רגילים כמחוברים לחשמל (אוכל) והפראני מחובר לאנרגיה סולארית.

בקיצור, כך שוטטתי באתר שלו והבנתי שהוא החליט לנסות וניגש באומץ לתהליך של 21 יום, של שיפט אנרגטי ממזון לתזונה פראנית. התהליך מתועד ביומן שהוא כתב, וממנו אפשר ללמוד על סוגי תזונה נוספים שלו (ישויות אור) והשתייכות אמונית (הכותב מעיד על עצמו כמשתייך לתנועת הראלים).

פה אפשר לפתוח סוגריים רחבות על דברים שקורים בגלקסיה, אבל בואו נחזור רגע לפרדס חנה כרכור –
כי היום פתאום, נפלאות דרכי גורל, כותב האתר צץ לי בפיד דרך חברה בפייסבוק, ששיתפה:

חברים אהובים,

רֵיי מַאוֹר Ray Maor, חבר לדרך, חלוץ, מראה-מקום לתנועה מתוך נביעה-פנימית, מובהקות אישית, ואומץ לב, מקיים בימים אלו תהליך פראני יבש, משמע:
אינו שותה כלל במשך 8 ימים, בנוסף לכך שאינו אוכל מזה 8 חודשים,
ומצטלם לצורך המְחַשָת, הדְגַמָת, וְהַפַצָת המודעות לאפשרות זו של אנושיות אחרת,
המושתתת על תודעה עֵרָה וּמִתְעַלָה – לתכנית של אמנון לוי.
בפוסט המצורף הוא מספר בקצרה על התהליך,
ומבקש תמיכה בו במהלך הדרך שהוא עובר, מאפשר.
התפעמות והודיה לכולנואנו על החלוצים שהיננו,
כל אחד בדרכו הייחודית,
המשמעותית, המהותית.
הודיה.

ניסוי ערוץ 10, יומן מסע צום אוויר, יום 3

חברים יקרים, הגיע הזמן לומר לכם שאני באמצע ניסוי הוכחתי להראות שהפראנה קיימת עם ערוץ 10.
סגרו אותי במקום שבו אני מצולם למשך שמונה ימים רצופים ללא מים או מזון.
הייתה לנו התלבטות מאוד קשה בין שלוש שבועות רק על מים או שבוע יבש (ללא מים). אחרי התייעצות עם מספר רופאים, הבנו מהם שלהיות רק על מים מספר שבועות אפשרי לאנשים צעירים ובמצב בריאות טוב ולא יעורר עולמות.
אך כל אחד מהרופאים המומחים שדיברנו איתם אמר שלהיות 8 ימים בלי מים זה בלתי אפשרי והאדם מתחיל לגסוס כבר ביום השלישי. מכיוון שישנה בעיה לוגיסטית לעקוב אחריי במשך חודשים על חודשים, החלטנו ללכת על ה-8 ימים יבשים ולעשות ניסוי מסודר, עם רופא מומחה שעוקב, מצלמות ודברים שונים שאסור לי לעשות (כמו לשטוף את הפנים או להתקלח מעל הצוואר).

ריי מהפייסבוק

הניסוי התחיל ביום רביעי בצהרי היום ועכשיו החלטתי לצאת עם זה כדי לקבל את תמיכתכם ואהבתכם.
מבחינתי מטרת הניסוי היא כמובן לעורר כמה שיותר אחים ואחיות, לשבור פרדיגמות ולפתוח את העיניים של אלו שעדיין בשלבי התעוררות. כמובן שזה יעורר מחלוקות ואלו שברמת מודעות מסוימת לא יוכלו לקבל את זה – זה בסדר! קיבלתי הנחייה דרך חברים מתקשרים והנחייה פנימית שמה שאני עושה זה הדבר הנכון ואני רק אחד מרבים שהושמו במקומות מסוימים בזמנים מסוימים כדי להתחיל chain reaction שתיקח שנים גם ככה.

נתקלנו במספר בעיות לוגיסטיות בדרך וכמעט ביטלנו את הניסוי. רופאים שמסרבים, איחוד הרופאים שבסופו של דבר הוציא memo נגדנו, אפילו אמנון קיבל ביטל את הניסוי ברגע האחרון מתוך מקום של דאגה לחיי. כמובן שאני כבר עברתי שבוע יבש ויודע איך זה מרגיש, אין לי כל ספק שהכל יעבור חלק. בחיי האישיים אני עדיין שותה נוזלים (יש רק 2 פראנים \ בריטריאנים בעולם שגם לא צורכים מים ואני עדיין לא שם), מים, תה, מיצים וכל דבר שנמס לי בפה, לא למטרת הזנה אלא למטרות טעם ובכמויות נמוכות על מנת לא להתרגל לזה ובטעות לקום רעב יום אחד (רעב וצמא הן תחושות שאני כבר לא זוכר).

 מכיוון שאני שותה נוזלים, אינני יודע מה יקרה בניסוי וזה חדש גם לי. ברור לי שעצם העובדה שאני פראני גורמת לגופי להתמודד עם ה"מחסור" בצורה אחרת, למרות שאני רואה מים ואוכל בתור שני דברים מאוד שונים, לכן אני כן מצפה לאיזושהי התמודדות, אך גם לא אופתע אם לא תהיינה כאלו. הגעתי לרמת בריאת מציאות והבנת מציאות מאוד גבוהות (נראה לי שאני אעשה על זה סדנת בריאת מציאות בפלא בתל אביב עוד חודש וחצי למי שמעוניין – אפרסם זאת כאן). בנוסף הם קצת מציקים לי כאן, באים כל יום לשאול שאלות, והחל מהיום הרופא גם רוצה לקחת לי בדיקות דם כל יום (קצת מוזר שרופא ירצה לפגוע ולגזול ממני נוזלים בזמן שאני לא מכניס שום נוזלים… אבל אני מניח שהוא דואג לרישיון הרפואי שלו).

iu9sw

התוכנית תשודר בעוד כחודש ואני אהיה כאן באיזה צימר בצפון עד יום חמישי.

אשמח לתמיכתכם מרחוק, אפילו מחשבה חיובית שמחוברת עם תדר האהבה תהיה מרגשת ומורגשת עבורי.
אשתדל לכתוב כל יום קצת על מה שעובר עליי כאן.
הגיע הזמן להתעורר! תרגישו זאת בכל גופכם ובכל הוויתכם

***

אני מתכוונת לעקוב אחרי הפייסבוק של ריי, ולזכור השבוע לנשום עמוק. יש לי סימפטיה לחוקרים אמיצים ונראה שהבחור הזה שם עצמו בחזית מאיזושהי סיבה, ושהוא בנה סיבולת. חבל לי  שהוא יופיע באמנון לוי, במין גירסת סולו של האח הגדול, אבל מה אני יודעת? אולי הוא צודק וזה הדבר הנכון בזמן הנכון, בשבילו ובשביל כל עמישראל.  העובדה שכל הדבר הזה מתקיים כאן,  "בצימר עם מעגל סגור באזור פרדס חנה כרכור", מזכירה לי שיחת טלפון ששמעתי השבוע בחצי אוזן בחצר הסמוכה לבית שביקרתי בו. שכנה מבוגרת דיברה עם מישהו ששאל אותה שאלות והודה לה, ואולי גם שאל אותה מה אפשר לעשות. היא דברה על תהליך הרפיה וכניסה למרחב, שבו… לא עקבתי אחרי הכל, התביישתי לצותת בלי בושה. "כן, זה ידוע שישראל היא בסיס להרבה ספינות אם", היא אמרה לבן שיחה כמובן מאליו, כעובדה.
אם אכן זה ככה, הרי שפרדס חנה כרכור זה חתיכת בסיס טירונות, באנרגיה החדשה.

לאתר "החיים הפראניים" > 
לקבוצת הפייסבוק "פראנה – חיים ללא הצורך במזון" > 

.illustration: Prana, by jill, a  London (UK) based mixed-media artist
Media: Gouache, pen and ink/collage

הראה עוד

10 thoughts on “פראנה בפרדס חנה”

  1. עדכון היום השמיני בלי מים ובלי אוכל:

    ניסוי ערוץ 10 – יום 8 – כמעט סוף

    אז הגעתי כמעט לסוף. מחר סוגרים את הבאסטה בצהריים. המרגש טוב. היום בבוקר הייתי חלש וזה עבר לאחר שעשיתי קצת מתיחות ותרגילי אנרגיה (כנראה חולשה של מישהו שדבוק לספה יותר מדי).

    תוצאות עד כה מעולות. בדיקות הדם אינן מראות סטייה מהנורמה (גם לתדהמתי שכן אני שותה בחיי). הרופא, כמו האחרים, מופתעים. גם אני ציפיתי שתהיה איזושהי חולשה כמו שהיה לי בשבוע ההתמרה, לחץ דם נמוך- משהו! אבל הכל תקין, אין סחרחורות, אין לחץ דם נמוך. חוץ מפה מאוד יבש וגעגוע לנוזלים אני מרגיש די טוב.
    זה הזמן גם לומר שעם התוכנית הייתה גם התערבות צדדית של צד שלישי על סכום לא קטן שרצה שנוכיח לו כי פראנים מסוגלים לדברים מעבר לנורמה. אני עמדתי בכל הקריטריונים שהצבנו. הצד של ההתערבות הוא לא הסיבה לתוכנית שכן בתכנונים לא היינו בטוחים אם הוא בפנים או בחוץ והתחייבתי לערוץ 10 שנעשה את התוכנית איתו או בלעדיו, כי המשמעות והמטרה שונות מהעניין הכלכלי האישי כאן. אך תמיד נחמד שמעבר למוטיבציות של יידוע הכלל הרוח משלבת לי גם מוטיבציה חומרית.

    אני חייב לומר שהתגובות של כולם היו מדהימות והרגשתי כל כך הרבה אהבה ותמיכה. זה מאוד עזר לי וסביר להניח שהרגשתי טוב תוך כדי התהליך גם בזכות זה.

    אני מודה שברגעים אחרונים אלו שאני קצת באס״ק אני מאוד מתגעגע למים ולאיזשהו טעם בפה מלבד הרוק שלי שכבר הפך להיות סמיך ביותר.

    התפיסה שלי מאוד השתנתה לגבי הרבה דברים ואני מתכנן להיות יותר משוחרר בעתיד לגבי הרבה חוקים שבניתי לעצמי עקב הבנות חדשות.

    אני מקווה שאמנון יציג את הנתונים וההפתעה (לפי המומחים השונים) בצורה אובייקטיבית ושתגיע לתודעה של כמה שיותר אנשים. שיזכיר לכולנו שאנחנו לא אנשים במסע רוחני אלא רוח כל יודעת וכל יכולה במסע אנושי קצר.

    אוהב אותכם ומאחל לכולם לילה טוב
    ריי

    לקבוצת פראנה – חיים ללא צורך במזון >

  2. כבר שישה ימים בלי מים ואוכל. עוד יומיים וחצי עד כוס המים הראשונה. ריי משתף:
    ניסוי ערוץ 10, יומן מסע צום אוויר, יום 6

    אז הגעתי לאמצע היום השישי למסעי הנוכחי. בינתיים ההרגשה טובה. אתמול ירד לי לחץ הדם (מה שאמור לקרות לאדם הרגיל ביום הראשון \ שני לצום). בסה"כ הייתי אומר שאני במצב המתנה מוזר כזה בין תודעה גבוה (מדיטציות) ללראות סדרות במחשב. אני ישן כאן הרבה יותר מאשר בחיי, חלק מהמטרה היא להעביר את הזמן עד לחזרה לשגרה ולהסיח את הדעת ממים. אין צמא, רק הרגשה של יובש בגרון שמתחזקת ביותר כאשר באים לראיין אותי.

    היום גם לוקחים לי בדיקת דם. לפני יומיים לקחו לי אחת ומיד אחרי זה הרגשתי לא טוב והייתי צריך לשכב לנוח (יש לי את התופעה של הגברים הגדולים שמתעלפים כשגוזלים להם מנת דם… חחח… התחיל בצבא).

    אז הגעתי ליום השישי – לפי רוב המומחים שראיינו בתהליך הייתי צריך להיות כבר שכוב מקורקע למיטה או מת… אני שמח שהכל טוב. בדיקות דם שלפני יומיים הראו שהכל טוב ואין חריגות בכלל.

    כרגע אמנון הרופא והצלם עזבנו והיו שמחים לראות שאני באנרגיות גבוהות וחיוביות. לא משנה מה אנחנו שואלים את הרופא – הוא מוצא לזה איזה הסבר מדעי (קצת מוקרץ משום מקום). יש ביננו קצת חילוקי דעות כי אני מאמין שהמדע והרוח אחד הם והוא בוחר לראות את הדברים בצורה המדעית שלהם נטו. נראה לו גם מוזר שהשתן שלי התבהר (משהו שגם אני לא יכול להסביר) יחסית לשלשום.

    אלוהים יודע איך מסבירים את הגוף הפראני, אני לומד זאת בעצמי תוך כדי החוויה!
    מקווה שהם יוציאו מזה את הטוב ביותר בשביל כולנו.

    אז זהו, מעדכן מהדרך, עוד 2.5 ימים למניאק. מקווה ליומיים וחצי חלקים בהמשך.

    אוהב אותכם ומודה מאוד מאוד על התמיכה מרחוק, כל מחשבה ורגש חיובי ותומך יוצרים תדר שאני מרגיש ואני מרגיש שכולנו בחוויה הזו ביחד.

    אוהב,
    ריי.

  3. חשפת עוד טפח מצפונותייך. נראה מאוד בריא, ריי. מאחל לו עוד הרבה שנים כאלו. חבל לי רק על "חובת ההוכחה" שהוא נטל על עצמו, אבל לעיתים כנראה שיש צורך בכך. כדי לשכנע את "הלא משוכנעים" שמסתכלים עליך כעל "עכבר מעבדה".אולי הגיע הזמו להוריד את הגשרים ולתת לכולם לעלות על הסיפון (סוד של פרפראזה על שירו של ניק קייב). בהצלחה.

כתיבת תגובה

Close