טורים אישיים

צ'ולקין חדש התחיל היום, בגל דרקון (13-25/2/2013)

[מאת: טליה טוקר]

שלום וברכה:

ברכות ומזל טוב לכולנו על המחזור החדש והחגיגי של לוח המאיה המקודש. מחזור חדש מסמל תקופה של שינויים בחיים, התחלות חדשות ופתיחה להזדמנויות שעד היום לא יכולנו לחשוב עליהן. ב-12/2 הסתיימה מחזוריות הצ'ולקין שחלף והיום אנחנו מתחילים תקופה חדשה של 260 ימים שבה נקבל ידע מקודם, נרחיב את מעגלי האפשרויות שלנו ונחווה תהליכים שטרם חווינו. צ'ולקין חדש תמיד מגיע עם רטט מעודן שנכנס אל תוך כדור הארץ שלנו ובא לידי ביטוי בצבעים, בצורות, ברעיונות, בגילויים מרתקים ובצלילים חדשים.

צ'ולקין חדש פברואר 2013

לא רק שאנחנו מתחילים מחזור חדש אלא שביום האחד עשר של הגל הנוכחי אנחנו עומדים לחגוג את חג הפורים. כרגיל, הסינכרוניזציה ההרמונית בין ידע המאיה לחכמת היהדות מרתקת ביותר ויחד עם ה"בונוס" של ההאצה הכללית של שנת 2013 קיים עכשיו פוטנציאל לשינוי משמעותי. חג הפורים נקרא על שם הפור שהפיל המן ולפיו בחר את השלושה עשר באדר לביצוע מזימתו להשמדת היהודים. לפי מגילת אסתר באותו יום אירע נס גדול והיהודים הצליחו לגבור על אויביהם. פירוש המילה פור הוא מזל, גורל. לחג הפורים משמעות מיוחדת ולפי חכמת הקבלה בעתיד כל המועדים יתבטלו מלבד חג הפורים וזאת בגלל שבסימבול של החג הצליחו היהודים להביא לאור גדול שהוא נס.

המסר העיקרי של החג הוא היכולת ליצור ניסים בחיינו. ערב חג פורים מסתנכרן כהלכה עם הקוף המשחרר שמאפשר לנטרול המידע שמעכב אותנו מליצור יש מאין ולבריאת ניסים לעצמנו ולאנושות בחיים הללו ממש. בקבלה מדברים על כך שברגע שנחליט להפוך את "הרצון לקבל לעצמנו" הטבוע בנו שמסמל את המן הרשע לרצון "לקבל על מנת לתת", ניצור שינויים מרחיקי לכת במציאות הריאלית שלנו. בהקבלה מדויקת לחג בפתרון הגל הנוכחי אנחנו הופכים לאדם קריסלי שמתבונן בגובה הלב על הסובבים אותו, מקבל את "האדם באשר הוא אדם", ללא שיפוטים וקיטלוגים ומלא מתוך עצמו בשפע של נתינה.

הנס הגדול המתואר במגילת אסתר קרה רק פעם אחת בכל ההיסטוריה היהודית ויכול לחזור על עצמו גם עכשיו אם רק נשחזר בתוכנו את התנאים הרוחניים שאפשרו לשינוי להתרחש. אנחנו מסוגלים לשנות בכוחות עצמנו סדרי עולם, אם נדע כיצד לטהר את עצמנו רוחנית לקראת השינוי שאנחנו מבקשים. לכך מיועדים הצומות, הסיגופים והתעניות שהנהיגה אסתר המלכה. אנחנו חייבים לעבור את השינוי הפנימי בתוכנו לפני שאנו ניגשים לבורא העולם בשביל לבקש עזרה.

בסינכרוניזציה מושלמת לחג אנחנו מתחילים צ'ולקין חדש של עבודה פנימית וגל דרקון שמאפשר לעדן את עצמנו. מצב של "הארה" פנימית אפשרי בכל רגע בחיי כל אחד מאתנו. השפע הרוחני מהעולם העליון מוזרם אלינו ללא הרף. אנחנו לומדים כיצד לטהר את הכלים שלנו על מנת שיוכלו לקלוט ולקבל שפע אינסופי זה. בימים של תחילת הלוח ההאצה בזמן מורגשת יותר ויותר ושינוי התדרים הקולקטיבי הולך ומתרחב. לכולנו קיימות אפשרויות אינסופיות לבריאה יצירתית. במהלכו של הגל הקרוב אנחנו מוזמנים להגדיר את הרצונות שלנו למחזור המבורך שהחל ולזרוע לעצמנו מציאות קסומה להמשך הדרך. אז שיהיה לנו גל דרקון בונה ומייצב עם שמחות וניסים לרוב. אמן!

דרקון
ה- 13/2: יום שער חגיגי במיוחד של תחילת הלוח באנרגיה של דרקון בהדרכת דרקון: הדרקון היא האנרגיה הנשית בשיא התגלמותה ובגל הקרוב ממגנטת אלינו רכות, חיוביות ויכולת לקבלה עצמית. אנרגיית הדרקון מאפשרת לשים את הפוקוס על כל מה שכבר קיים בנו ובחיים שלנו. ככל שאנחנו מתאמנים בחשיבה חיובית שמתמקדת בפלוסים ובמה שיש בחיינו, אנחנו מגיעים לקבלה אמיתית של "זה מה יש" כרגע. במשך שלוש עשרה הימים הבאים אנרגיית הדרקון משחררת מאתנו ביקורת והרס עצמיים ובמקומם דוחפת לכך שנזין ונפנק את עצמנו. האנרגיה הנשית של הבריאה מלמדת לאהוב את עצמנו ללא שיפוט, ביקורת והשוואה, כלומר לאהוב את עצמנו ללא תנאים. בכל פעם שאנחנו מגדירים את עצמנו באופן שלילי וביקורתי, אנחנו מציבים תנאים לאהבה שלנו לעצמנו וכתוצאה מכך חווים הצפה רגשית אוטומטית.

אנרגיית הדרקון המגנטית מאפשרת להורדת חלק מההתניות הללו ולקבלת עצמנו על כל מה שיש בנו כאן ועכשיו. ככל שאנחנו רכים ומזינים את עצמנו בכל מה שמחייה את גופינו ומשמח את ליבנו, אנחנו מצליחים להרפות, להשתחרר ולנוח. ככל שאנחנו מבינים שזה מה יש כרגע וזהו זה ומפסיקים את הדיונים המחשבתיים במה שאין, אנו מתפכחים מאשליות שונות שהיו לנו וכתוצאה מכך "נכנעים" ליעוד שלנו. בכניעה- שורש כ.נ.ע.: אנחנו מוזמנים להביא את ה"כ"- הכוונה ל"נע", לתנועה שלנו ולהגיד "כן" ל"ע"- לעוצמה הפנימית שלנו. זוהי מהותה של האנרגיה הנשית המכילה והבוראת עולמות מתוך עצמה.

בגל הדרקון ניתן להתחבר למקור החיים הפועם עמוק בתוך כל אחד מאתנו. החיבור למקור הפנימי נותן את ה"פוש" הנדרש ללידה עוצמתית במחזור המקודש החדש. ביום זה ניתן להתבונן בסמל של הדרקון ולעשות רשימה של כל מה שיש בנו ובחיים שלנו. אז אנחנו מוזמנים לנשום את הסמל אל תוך תאי הגוף ולהתמלא באהבה כלפי עצמנו, כלפי החיים וכלפי האנושות כולה.

רוח
ה- 14/2: אתגר הגל מופיע באנרגיה של רוח בהדרכת קוסם: הרוח הירחית מאתגרת אותנו להתבטא בגובה העיניים בחדות, בבהירות ובאופן ישיר ומדויק. הרוח מסמלת את עקרון התקשורת ובמהלך הגל אנחנו לומדים מה היא למעשה תקשורת. לרוב אנחנו בכלל לא מקשיבים לאחר, לא באמת עונים לשאלה ששאל ולא באמת מתייחסים לאנשים המקיפים אותנו. רובנו חיים מתוך תוכנה רגשית אוטומטית וסגורה במידע ועקב זווית הראייה המצומצמת הזאת לרוב אנחנו "לא רואים ממטר". במרבית המקרים אנחנו בכלל לא מקשיבים או רואים את מי שנמצא מולנו בגלל תרגום והשלכה רגשיים שלנו המתרחשים באופן אוטומטי ובלתי נשלט. אתגר הרוח מלמד אותנו לבודד הגיונית את הסיטואציות השונות המתרחשות ולהגיב אליהן באופן פרקטי. במקום התרגום הרגשי הממוחזר אנחנו לומדים להתייחס אל העובדות הנתונות כפי שהן ואז מסוגלים לזרום במציאות החיים כמו רוח חמימה ומלטפת.

הרוח מסמלת את האיכויות הזכריות, היאנגיות שבתוכנו ומלמדת לבטא באופן שוטף וקולח את הרצונות שלנו באינטראקציות שונות ומגוונות. מעניין שבגל הדרקון בעל האנרגיה הנשית, החומלת והמקבלת, אנחנו צומחים עם הרוח הזכרית שמניעה אותנו הלאה, אל עבר הבריאה החדשה שלנו. הדרכת הקוסם היום מלמדת שהקושי בגל הוא להכיל את כל מה שקורה עכשיו במציאות שלנו.

התחלנו מחזור חדש של צ'ולקין ועמו משהו השתנה בחיינו. ייתכן שאנחנו בסיומה של תקופה ונפרדים ממשהו או שפתאום צצו להם עניינים חדשים: עבודה חדשה, לימודים שמתחילים, מערכות יחסים שהתווספו וכו'. במהלך גל הדרקון אנחנו לומדים לזרום עם האפשרויות החדשות שמגיעות ולהתרחב ולגדול אל מעבר למידע הדפוסי המוגבל. האתגר מוכפל עם הדרכת הקוסם משום שהגיע הזמן שנאשר את עצמנו לעצמנו. התלות שפתחנו בפידבקים מהעולם גורמת לחוסר החלטיות ולחוסר נאמנות לרצון שלנו. הקוסם מדריך להקשיב לידיעה הפנימית שתמיד מנחה אותנו, עד שנבין שאנחנו אלה שיודעים הכי טוב את עצמנו ואת מה שנכון לנו בחיים הללו. בגל הראשון של המחזור החדש הדרקונית מחברת אותנו לעוצמה הקיימת בנו ומלמדת לבטא בפשטות ובבהירות את האמת הפנימית שלנו תוך כדי זרימה קלילה ומשועשעת במציאות החיים.

לפי הסינים ההקסגרמה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה: "הכח היוצר", "שמים" (הקסגרמה 1) והיא מסמלת זמן יוצא דופן מבחינת השראה, אנרגיה ורצון (דרקון 1). עוצמתו של זמן זה דוחפת אותנו להגשמת ייעודנו וממקדת אותנו לפעול לטובת האנושות כולה (הדרכת קוסם). הסינים ממליצים לשמור את המשאבים שלנו ולכוון אותם ביעילות (רוח 2) כדי לא לבזבז אנרגיה. בעזרת אופי מוגדר, מעוצב ומאוזן ניתן להגיע להשפעה ניכרת ובעלת ערך בעולם כולו (לילה 3).

לילה
ה- 15/2: טון 3 של הפוקוס לכיוון פתרון האתגר באנרגיה של לילה בהדרכת יד: ביום שבו אנחנו מתחילים לזרום עם הגל, הלילה החשמלי מלמד שכל הידע כולו תמיד זמין עבורנו ושבתוכנו קיימות התשובות לכל השאלות שמטרידות אותנו. במקום לחפש תשובות והדרכה בחוץ, אנחנו מוזמנים לעצום עיניים ולקבל מבפנים את ההדרכה שאנו משתוקקים לה. ביום השלישי אנחנו מתחברים לידע אינסופי שקיים בתוכנו ובעזרתו משנים זוויות ראייה שליליות שיש לנו על עצמנו ועל החיים שלנו. בעזרת הבאת אור ומידע אל הפחדים הפנימיים, אנחנו מרגישים יותר ויותר בבית, בגוף ובמציאות שלנו. אז במקום נינוח ומלא בהשראה אנחנו יכולים לבטא את עצמנו בקלות ולהתחבר לאינטואיציה שלנו.

היד מדריכה אותנו היום לממש בפועל את הידע שקיים בנו. ככל שנלמד ליצור את רצונותינו במציאות בעזרת ידי האלוהים המגשימות שלנו, נוכל להתחבר לעומקים פנימיים ולמידע אינסופי. אנרגיית הדרקון דוחפת אותנו במהלך הגל לברוא יצירות חדשות בחיים והיד מלמדת כיצד להפוך את הרצון למעשה, בלי מחשבות הביניים המיותרות שממחזרות את עצמן שוב ושוב. אנרגיית היד מחברת אותנו ליד-ע שקיים בתוכנו ודרכו מאפשרת לזרימה שוטפת ללא עצירות מלאכותיות במציאות המגוונת. ביום שבו מתחיל המיקוד בפתרון האתגר, אנחנו מחברים את העשייה ה"מתוקתקת" של היד עם המרחב הפנימי והמקודש של הלילה. ביום זה ניתן להתבונן בסמל הלילה ובעזרת נשימת הסמל לכל תאי הגוף נחווה תחושה נינוחה של בית. נכנס עמוק עמוק פנימה אל תוך המקדש שבתוכנו, נאיר חשכה פנימית ונזכה במתנות הממתינות לנו שם.

זרע
ה- 16/2: טון 4 באנרגיה של זרע בהדרכת שמש: הזרע העצמאי מאפשר לשחרר את ההרגלים הישנים ואת התבניות הרגילות של המציאות המוכרת לנו ולנוע הלאה, אל עבר מצבים חדשים בחיים. ביום של הגדרת הפתרונות הפוטנציאליים לאתגר הרוח, הזרע זורע בנו את האומץ להפוך לפרח המדהים שאנחנו יכולים להיות ולהסכים להשתנות, לצמוח, לגדול ולקפוץ ללא ידוע. הוא מלמד כיצד להיפתח לאפשרויות חדשות ולשמוח על עצם השינוי ועל ההזדמנויות ללמידה הטמונות בו. לרוב אנחנו מפחדים משינויים משום שבזיכרון הקולקטיבי שלנו שינויים הובילו לכאב, לאומללות ולמוות. אך למעשה הכל משתנה כל הזמן. כדור הארץ נמצא כל הזמן בתנועה והקבעונות שלנו על הרגלים ועל מיחזור של מצבים קבועים חוסמים את ההתפתחות שלנו.

האור של השמש המדריכה היום מאפשר לעשיית סדר בפרטי המציאות השונים שגורם לבהירות לחלחל לתחומים שמבלבלים אותנו. היא מאירה אותנו במידע שמאפשר למציאת הפתרונות ההגיוניים לכל מצב שמוגדר על ידינו כ"בעייתי". בעזרת החיים שהשמש מייצגת אנחנו משחררים את הפחד מהלא ידוע ומוכנים לנוע עם הלהט הפנימי שלנו ומתוכו ליצור. הזריעה בגל הדרקון מלמדת על פוטנציאל של שינוי משמעותי בנו ובחיינו ועל הזדמנויות לצמיחה שכלל לא חשבנו עליהן. עלינו להסכים לשינויים בחיים ולהאמין בכך שכל שינוי הוא תמיד בול מדויק ולטובתנו. כולנו מוזמנים לנשום היום את הזרע ולזרוע את הרצונות שלנו למחזור החדש.

נחש
ה- 17/2: טון 5 באנרגיה של נחש בהדרכת הלך שמים: המוטיבציה להמשך התהליך של הגל מגיעה דרך החיבור לנוכחות בגוף, לשמחת החיים ולחיות הקיימים בנו. כדי שיהיה לנו את האנרגיה ליצור משהו במציאות המגוונת, עלינו ליהנות ממנה, מחמשת החושים שלנו ומהחוויה הארצית על כל מה שיש בה. הנחש הקוואנטי היום מגדיל את הנוכחות שלנו בתוך הגוף ויוצר תקשורת ישירה בין המח לתאים. החיבור לגוף הפיזי וההתענגות על מגוון ההנאות של החיים יוצרים בתוכנו בסיס יציב ואנרגטי. החיבור לסנטר הפועם שבליבנו מאפשר ליצור במקוריות את הרעיונות המתחדשים שלנו. הנחש האותנטי אינו מושפע מנורמות ומאמונות קולקטיביות ומבטא במקוריות את מי שהוא. בגל הראשון של הצ'ולקין אנחנו לומדים לזרום עם עצמנו בלי ההשוואתיות והיחסיות שלרוב אנו מורגלים בהם. כל אחד מאתנו הוא ייחודי ומיוחד ובכל הפלנטה כולה אין אף אחד שיכול להחליף אותו.

מהות הנחש ביום הקוואנטי מחברת אותנו לאינדיבידואל שאנחנו ומחדדת את האפשרויות הקיימות עבורנו בתקופה של שינויים מרחיקי לכת על פני כדור הארץ. הלך שמים בעל האומץ, הידע והחמלה מדריך אותנו להתעורר ולהתמלא בנחישות ובעוצמה פנימיים. הרוח דוחפת קדימה אל עבר מימוש הכח היצירתי שבתוכנו והלך השמים ממלא בהחלטיות שקטה וביכולת לשים גבולות. שורש המילה גבול הוא ג.ב.ל.: להביא את ה"ג"- הגשמי ל"לב" ואת ה"ל"-הלמידה ל"גב". אנחנו לומדים לכבד את הצרכים והרצונות שלנו ועוצרים בנחישות כל סוג של שאיבת אנרגיה מחיינו. ביום הקוואנטי הלך שמים מזמין אותנו להקיף את עצמנו בהיכל מקודש וליצור לעצמנו מרחב פרטי שבו אנחנו מקבלים מידע חדש, מרחיבים את זווית הראייה ומתחברים לרצון הנחשי האותנטי שלנו. בתוך המרחב שיצרנו ננשום את סמל הנחש לתאי הגוף ונתחבר לייחודיות האינדיבידואלית שלנו. אז ננשום את הלך שמים לכל התאים ונגדיר לעצמנו את הנורמות האישיות המדויקות לנו.

לפי הסינים האנרגיה בימים אלה קרויה: "החלטה", "החלטיות" (הקסגרמה 43), עפ"יה עלינו ליידע את האחרים על כוונותינו המלאות להתגבר על כל המכשולים העומדים בדרכנו מתוך שלווה, עליזות וסמכות (הדרכת הלך שמים) ומתוך אמת פנימית עמוקה שאינה יודעת תבוסה מה היא (לילה 3). אנחנו מוזמנים לשחרר דעות ישנות ולהתנסות ברעיונות חדשים (זרע 4). השינוי יבוא באמצעות התקדמות נחושה, גלויה ועקבית (נחש 5).

מגשר עולמות
ה- 18/2: טון 6 של הזרימה עם הפלוס, באנרגיה של מגשר עולמות בהדרכת מגשר עולמות: מגשר העולמות מלמד שאנחנו נעים בחיים מחוויה לחוויה, ממשחק למשחק, מעניין לעניין ובכל פעם השחקנים מתחלפים והסיטואציות משתנות אבל ה"אני" תמיד נשאר. רובנו מפחדים מפרידות ומשינויים חדשים בגלל ה"לא ידוע" שהם טומנים בחובם. גם כואב לנו שאותו אדם או סיטואציה לא יהיו קיימים יותר במציאות שלנו. עלינו תמיד לזכור שיש לנו את חברת עצמנו ושכל החוויות כולן למעשה נחוות בתוכנו. ידיעה זו מאפשרת להבנה חשובה שסוף של דבר אחד הוא תמיד התחלה של משהו אחר ומאפשרת לזרום ביתר קלות ממצב אחד למשנהו.

בגל שמתחיל את הצ'ולקין החדש אנחנו משתחררים מאמונות דפוסיות וממוחזרות ומטראומות עמוקות שמעכבות את בריאת המציאות הרצויה עבורנו. ביום של ההתאזנות לקראת שיא הגל, המגשר הקצבי מאפשר "למות" לעבר שכבר לא רלוונטי יותר לחיינו וששייך למחזור הישן ולהיוולד למשחק חיים חדש ומרתק. היום ננשום את האנרגיה של המגשר ונחווה רגיעה ואיזון בתוך עצמנו. לאט ובהדרגה נתחיל לזרום עם ההזדמנויות המופלאות שצצות להן בדרך שלנו וננוע באומץ ובשמחה מחוויה אחת לאחרת.

יד
ה- 19/2: טון 7, שיא הגל באנרגיה של יד בהדרכת סערה: מהות היד בשיא גל הדרקון מלמדת שהדרך לברוא מציאויות חדשות בחיים היא תוך כדי תנועה ועשייה. במקום לחשוב יותר מדי ולתכנן בקפידה את המהלכים הבאים, היד המהדהדת עוזרת פשוט לעשות את הצעדים הקונקרטיים האפשריים לשם מימוש הרעיונות שלנו. אתגר הרוח מלמד להתחבר לצדדים הזכריים האקטיביים שבנו ולבטא באופן מדויק את האמת שלנו. לשם כך היד מלמדת לזרום בחיים תוך כדי ניסויים ממשיים ותהייה עליהם. הסערה מדריכה אותנו לניקוי דפוסי החשיבה הישנים ולטיהור ולריפוי נוספים של עצמנו עד לרמת התאים. הריפוי היסודי מטעין אותנו באנרגיה הנדרשת לשם סגירת המעגלים האחרונים של הצ'ולקין וכן להיענות להזדמנויות החדשות. גם מהות היד מכוונת אותנו למקום של ריפוי עצמי, למקום נינוח ושקט בתוך עצמנו שבו אנחנו משוחררים ממתחים ומדאגות.

שיא גל הדרקון מציף אותנו עם נושאים של ביטחון בעצמנו, בידע שלנו וביקום כולו. היד מגדילה את האמון ביכולות שלנו והסערה מחזקת את הראייה הכללית שלנו על החיים. התהליך נמשך עד שאנחנו מתחברים לידיעה פנימית עמוקה של מה שנכון לנו עכשיו ומתמלאים בביטחון ובאמון בעצמנו וביקום. אז אנחנו מוזמנים לקפוץ בהנאה לים החיים המרתקים ולזרום כמו גל, מרגע לרגע.

כוכב
ה- 20/2: טון 8 באנרגיה של כוכב בהדרכת אדם: ביום של היושרה הכוכב מבקש שנבדוק עד כמה אנחנו זורמים באומנותיות ובאלגנטיות במציאות החיים. ביום של בדק הבית הפנימי אנחנו מוזמנים לשאול את עצמנו: "האם הצרכים השונים שלי מאוזנים"?, "האם אני חיובי/ת כלפי עצמי וכלפי החיים ורואה את מה שיש בי ובהם"?, "האם אני רואה את היופי הקיים בי ובשותפים ובאנשים שמלווים אותי במציאות החיים שלי"?, "האם אני עושה את מה שאני באמת רוצה"? התשובות הכנות לשאלות הללו מעידות על המקומות שבהם עלינו לשנות את הערכה העצמית שלנו.

הכוכב הגלקטי ממלא אותנו בדימויים חיוביים לגבי עצמנו בפרט ולגבי החיים בכלל ונותן לנו "פוש" שמגדיל את הקבלה העצמית שלנו. החיבור לפלוס של הכוכב מאפשר לראות את היופי הקיים במציאות החיים על כל רבדיה העמוקים. האדם מדריך אותנו להפעיל את תבונת הלב שלנו ובעזרתה למצוא את הפתרונות לבעיות שמציקות לנו. אנחנו לומדים ללכת בדרכים חדשות בצורות המגוונות שהיקום יוצר עבורנו, מבלי להינעל על אפשרות כזו או אחרת. ככל שאנחנו מתמקדים בפלוס וביש עם הכוכב, אנחנו מסוגלים למגנט לעצמנו עוד ועוד יש ממשי עם הדרכת האדם. ביום הגלקטי ולקראת חג פורים קיים הפוטנציאל לקלוט שבעזרת התכווננות מדוייקת ניתן לקבל ולחיות את כל מה שאנחנו מבקשים.

ירח
ה- 21/2: טון 9 של פענוח ומימוש כוונת הגל, באנרגיה של ירח בהדרכת נחש: ביום של פענוח כוונת הגל אנחנו מבינים שהדרך לקבלת עצמנו כפי שאנחנו חייבת לעבור במחוזות הילדות שלנו שבהם החלו הביקורת וההרס העצמיים. הירח מסמל את אלמנט המים, את הרגישויות שלנו ואת הטראומות האישיות שחווינו בצעירותינו. כדי שנוכל לברוא לעצמנו מציאות ייחודית ומשמחת עלינו לזכות בשיתוף הפעולה עם הילד שבתוכנו. הירח הסולארי מאפשר לנקות את הפצעים הישנים הללו עד שאנחנו מגיעים לתחושה שאנחנו בטוחים ומוגנים ושהיום אנחנו יכולים לסמוך על עצמנו. הביטחון היחידי שיכול להיות לנו הוא בעצמנו, ביכולת ובעוצמות שלנו. ככל שתחושת הערך העצמי שלנו גדלה, נעלמת התלות במסכות ובמנגנוני ההגנה שאימצנו לעצמנו כדי לתפקד בעולם הזה.

הנחש מדריך אותנו היום להתמיר את רגישות הקליטה שלנו לעוצמה ולתחושה של חיות פיזית. ביום זה אנחנו נזכרים שהחיים מלאים בתענוגות ובכל רגע יש מגוון של אפשרויות עבורנו. הנחש מלמד ליהנות מהחיים ומהמציאות הקיימת ובכך עוזר לשחרר פיסות מידע של חסר ושליליות מהזכרון של הילד שבנו. אנחנו לומדים לנתב את הרגישות הגבוהה שלנו לקבלה של פתרונות פרקטיים עד למצב שאנחנו מצליחים לזרום בחיים כמו כדור מתגלגל, בנועם ובקלות מעניין לעניין.

כלב
ה- 22/2: טון 10 של ההתגלמות, באנרגיה של כלב בהדרכת מראה: אנחנו יכולים לגלם את הייחודיות שבנו ככל שאנחנו שמים את הפוקוס על עצמנו ועל הרגע. ביום של "הפינישים" אנחנו מגדילים את האמון שלנו בעצמנו וביקום ומקיפים את עצמנו במראות תומכות ואוהבות. כלב פלנטרי בהדרכת מראה מאפשרים לנטרל עוד חלק מבזבוז האנרגיה על בני האדם הסובבים אותנו. כדי שנוכל לברוא לעצמנו את המציאות הרצויה עלינו לנטרל את כל התנודות שיש לנו ביחס לעולם ולבחוץ. הכלב מזמין אותנו להתבונן במעורבות הרגשית שלנו, בקיצוניות המחשבתית שחולפת במוחנו ובדרמות שאנחנו יוצרים כדי לזכות באנרגיה מהסביבה שלנו.

הדרכת המראה מאפשרת לארגן מחדש את סדרי העדיפויות שלנו ולשחרר השתקפויות שמרפות את ידינו. יש מספיק התמודדויות בחיים גם בלי דינמיקות מרוקנות של אשם וקורבן עם הקרובים אלינו. ביום של הטרנספורמציה הכלב פותח את ליבנו עוד יותר לעצמנו ולשותפים הנאמנים שלנו במסע החיים. ביום הפלנטרי קיימת האפשרות לחוות תחושה עדינה של אהבה לעצמנו ולאחר ולראות מבעד להשלכות והתרגומים הרגשיים האוטומטים.

לפי החכמה הסינית האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה: "פיתוי", ("לבוא לידי מפגש"), (הקסגרמה 44) ובה אנחנו נפגשים כרגע בתאוות שונות (הדרכת נחש) ובנקודות חולשה פנימיות (ירח 9). בעזרת כח רצון עמוק והגבלות תקיפות אנחנו לומדים לפתח בצורה נכונה את האופי שלנו (הדרכת המראה). אמנם המפגש עם החשכה העמוקה שבתוכנו יכול ליצור בלבול פנימי אך במקביל הוא גם יכול לגרום לבהירות (כוכב 8) ולמפגש בעל משמעות אמיתית עם העולם שבחוץ (כלב 10).

קוף
ה- 23/2: ערב פורים: הטון ה- 11 של השחרור, באנרגיה של קוף בהדרכת קוף: פורים הוא חג "המזל" שבו היהודים משכו לעולם נוכחות של אור עליון שהוביל לנס הצלתם. נס הוא תוצאה של מידע מקודם. ככל שאנחנו מגדילים את המידע במערכות שלנו, אנו מסוגלים לעשות דברים הנחשבים בגדר "נס". הקוף המקביל לערב החג הוא הגאון המלא במידע, בעל החיבור הישיר לשדה הנפש ובעל היכולת לייצר יש מאין. בחגיגות הפורים יש את האפשרות ל"נחיתה" של מידע פוטוני אל תוך המערכות שלנו. ביום של המסת המכשולים הסופיים שמעכבים אותנו מליצור, הקוף המבריק והיצירתי משחרר אותנו ממה שחוסם מההשראה האינסופית ומהברקות של הרגע מלהגיע אלינו. הוא ממלא אותנו בהומור ובגמישות מחשבתית שמאפשרים להתייחס אל העולם כאל במה אוהדת ואל עצמנו כלשחקנים ראשיים ומקוריים.

בחג הפורים נהוג לשתות "עד דלא ידע" ולהרשות לעצמנו להשתטות ולשמוח. ביום של השחרור אנחנו מתבקשים לשנות את זווית הראייה הרצינית והאחראית שלנו על החיים לצורת חשיבה משועשעת וקלילה. ככל שנלמד לשחק בקלילות את משחק החיים ולא ניקח שום דבר ברצינות רבה מדי, כך ההשראה היצירתית תוכל לזרום דרכנו. הקוף היום מזמין אותנו לבטא את הרגישות, האנושיות והפגיעות שבנו. כשאנחנו מוציאים החוצה ולא שומרים בבטן את הרגשות והמחשבות שלנו, מתפנה בתוכנו המקום למקוריות ולביטוי יצירתי. ההכנה הפנימית עם הקוף הכרחית משום שמשיכת האור העליון לעולם הארצי אפשרית רק אם קודם לכן האדם מצליח לעדן את התדר שלו. בחג הפורים קיימת אפשרות להתחבר להדרכה ישירה מהמקור האינסופי וליצור לעצמנו נס קטן או גדול.. אנחנו מוזמנים לנשום היום את הקוף לכל התאים, להרגיש מידע חדש ומשודרג מחלחל לתוכנו ולהתחבר להדרכה שמגיעה.

אדם
ה- 24/2: חג פורים: הטון ה- 12 של פתרון האתגר, באנרגיה של אדם בהדרכת זרע: מסר נוסף של חג הפורים הוא הכוונה לאחדות, לשיתוף פעולה ולרצון הדדי. היהודים הבינו שאם לא יהיו כגוף אחד אז לא יהיה להם סיכוי להינצל והשינוי המהותי הזה הוא שהוביל לנס שאנו חוגגים. ברגע אחד הם שינו את הגישה שלהם מיחידים שכל עניינם הוא לקבל לעצמם לעם מאוחד שדואג לזולתו. בכך הם יצרו מציאות שבה השפע האינסופי של הבריאה הגיע לנבראים.

בסינכרוניזציה מושלמת לחג מגיע האדם הקריסטלי הנבון המקבל בברכה את האדם באשר הוא אדם, מתבונן בגובה הלב על הסובבים אותו ויוצר שיתופי פעולה מפרים ומצמיחים בחייו. זהו בדיוק המסר של פורים: היכולת להתבונן בגובה הלב מבלי לשפוט ולקטלג את האחר הופך אותנו לאדם נדיב, שבאמת אכפת לו מהסביבה. לאורך הגל הסרנו ספקות ומניפולציות שכליות ואנחנו מחוברים לחשיבה הלבבית. במקום הנטול שיפוט אנחנו הופכים לאדם שמסוגל לתת לאחר מתוך מלאות פנימית ומבלי לדרוש דבר בתמורה.

אנרגיית האדם ביום הקריסטלי מעידה על כך שסוף כל סוף אנחנו באמת מאמינים ביכולת שלנו להתגבר על כל מכשול שיכול לצוץ בחיים הללו. לאורך הגל למדנו להתמקד בפתרונות נבונים ולא בבעיות, לבטא עם הרוח את הרצון החופשי שלנו בכל סוג של מפגש ובכך ליצור את המציאות הרצויה עבורנו. הזרע שביום הרביעי דחף אותנו "להסכים להשתנות" ולנוע אל מעבר למגבלות ששמנו על עצמנו הופך היום להדרכת הפתרון. ככל שאנחנו זורמים ומשנים דברים בחיים ולא מתעקשים על הידוע והמוכר, אינסוף הזדמנויות לדרך מאושרת ממתינות לנו. ברגע שאנחנו מפסיקים לפחד משינוי ולומדים להתייחס אליו כאל דבר חיובי שמביא עימו שמחה וצמיחה, אנחנו ממגנטים את כל השפע שבעולם.

הדרכת הזרע משחררת מאתנו את מה ששייך לעבר ויחד עם מהות האדם החופשי והפתוח דלתות חדשות נפתחות עבורנו עכשיו. פתרון אתגר הרוח הופך אותנו לאדם שזורם בעליזות ובנדיבות, צומח ומתפתח מרגע לרגע ונע באיזון בחכמה ועם לב אוהב בדרך האמצע. אמן!

הלך שמים
ה- 25/2: שושן פורים: הטון ה-13 של הנוכחות, באנרגיה של הלך שמים בהדרכת אדמה: בסוף גל הדרקון הפכנו לאדם אמיץ, מקורקע ועוצמתי שמבטא במחשבות, במילים ובמעשים את האמת העמוקה ביותר שלו. הלך שמים ביום הקוסמי מעיד על כך שתהליך הגל חיבר אותנו למלוא העוצמה הקיימת בנו. אנחנו עוברים מסע שלם שמתחיל באנרגיית הדרקון האימהית, הרכה והמזינה ומוביל אל הלך השמים הנחוש, היודע וההחלטי. מדרקון מקבלת ואוהבת אל הלך שמים עוצמתי וחומל שמבין ללב האדם.

ביום האחרון הקפיצה של הגל מגולמת בנוכחות שלנו ואנחנו יציבים, לומדים מכל רגע, מחוברים להדרכה ישירה ויוצרים את מה שנכון לנו. הדרכת האדמה הדשנה והפורייה היום מעידה על רצף אירועים סינכרוניים משמעותיים המתרחש עכשיו בחיינו. אנחנו מגבירים את הערנות שלנו לכאן ולעכשיו. בגל הראשון של הצ'ולקין החדש ולמעשה מטרת הלוח כולו היא ללמד אותנו לברוא את הרצונות שלנו במציאות היום יומית. ביום הקוסמי אנחנו עומדים עם שתי רגליים על הקרקע ויוצרים בנחישות שקטה ובטוחה את הרעיונות שלנו. אנחנו מחוברים ישירות להדרכה הגבוהה שלנו וממשיכים להרחיב את המודעות והחמלה הקיימים בליבנו.

ביום האחרון של גל הדרקון אנחנו מסוגלים לנוע אל מעבר לעצמי הפרטי שלנו ולתרום את חלקנו הייחודי בשינוי התדרים הקולקטיבי שמתחולל עכשיו. בסוף הגל אנחנו מלאים בעוצמה ובידע ופשוט עושים את שלנו בלי יותר מדי דיבורים. סוף כל סוף הגענו למקום של שקט פנימי שמאפשר להגשים את עצמנו בהנאה ולזרום עם המון חמלה ורכות כלפי עצמנו וכלפי אחינו בני האדם.

מאחלת לכולנו מחזור צ'ולקין חדש

של אושר, מימוש ואהבה!

וחג פורים שמח.

בברכה, טליה.

הראה עוד

2 thoughts on “צ'ולקין חדש התחיל היום, בגל דרקון (13-25/2/2013)”

כתיבת תגובה

Close