אוכלאקולוגיהטיפוליםניו אייג'סדנאות, קורסים, חוגים

צומיצים וסופר פוד

[מאת: קטי קמחי]

האמת היא שכבר שנים אוג'ס ואני אומרים שצריך לעשות צום מיצים לניקוי הגוף. היו כמה פעמים בהן השתעשענו ברעיון לעשות אחד כזה לבד בבית אבל, כמובן, העדפנו לכרסם פיסטוקים ולהמשיך לדבר על העניין מאשר באמת לעשות את זה.
ואז לפני שנה בדיוק, בקיץ שעבר, אומינה הגיעה לארץ. אומינה היא חברה שעברה לחיות בקומונה של טיוהר בפצ'ה ממה שבקוסטה ריקה שם, למדה והתמחתה בעניני צומות, מיצים ומזונות בריאות.
טוב, כבר לא היה לנו תירוץ והזמנו אותה אלינו לסטודיו להעביר לנו, לקומץ חברים ולמשפחה – צומיצים.

אז צמנו. היה מאתגר-אך-נעים אבל, אף אחד לא הכין אותנו למה שקרה אח"כ.
בראשון בבוקר, כשהסתיים הצום, היינו מחוייבים לעמוד בתפריט מדוייק וכך גם ביום שני ובשלישי אבל ברביעי, כשכבר מותר היה, קפה לא נראה אופציה מפתה להתחיל איתה את הבוקר ופחממות נראו כסתם, עוד בצק מעמיס ונטול חן. כל מה שחשקנו בו היה ירקות, פירות ושייקים ובאופן מוזר עד מדאיג החשק שלנו לג'אנק פוד – נעלם.

צומיצים

צומיצים הוא סוג של 'התחל-מחדש' למערכת. שלושה ימים של שקט פנימי בו כל מה שנכנס לגוף הם מיצי ירקות ופירות אורגניים, מזונות-על וסיבים. מערכת העיכול מתחילתה ועד סופה עוברת ניקוי פנימי ותחושה של כבוד חדש מתעוררת כלפיה.
מרוב כבוד, אחרי הסדנה התחלתי ללמוד על הנושא באינטרנט ולחפש יבואנים של מזונות עליהם שמעתי מאומינה. מזונות אקזוטיים עם ייתרונות אינסופיים לגוף כמו 'נוני', 'פולי קקאו', 'מאקה' ו'גוג'י ברי'. אוג'ס נגנב כשראה אותי משווה מחירים של שמן קוקוס באינטרנט אבל אני, באמת התרגשתי ובהתקפי טירוף למדתי לרקוח את שייק הבוקר הטעים בעולם, הכנתי שוקולד בריאות והתמחיתי בקרקרים מקמח כוסמין (טוב, הכל בזכות גלו והמתכון הגאוני שלה).

ולמרות שחברות מסתכלות עלי מהצד בתערובת מחשידה של 'זאתי אובססיבית אך גם דמות להשראה' – אני מאושרת.
האנרגיה שפעם הפניתי להתמודדות עם מעגל ה:'בא לי'-'אקח רק קצת'-'אקח עוד קצת'-'אתנפח'-'ארגיש רגשי אשם', עברה לקריאה על תזונה בריאה ונסיונות קולינרים משונים.
אף פעם לא חשבתי כמה אנרגיה אני משקיעה בהתעסקות באוכל ורק במהלך הצום שמתי לב איך, כשלא צריך לחשוב על אוכל ולהכין אותו, מתפנה אנרגיה לדברים אחרים. הגוף קיבל את מה שהיה זקוק לו והליווי של היוגה, הטאי-צ'י והדמיון מודרך – שהם חלק מובנה מהסדנה – העניק לי זמן איכות עם עצמי.

אז נכון, היו גם רגעים של רעב ועייפות בזמן הצום אבל פה באה לידי ביטוי התמיכה של הקבוצה: אותם פרצופים שמתגודדים יחד ליד קנקן המיץ הכתום, לוגמים בחשד, טועמים ונאנחים בהקלה 'אה, זה לא כזה נורא' ונכנסים למעגל שיתוף שעניינו טיב ההפרשות שלהם הבוקר אבל, מעולם לא היה לי זמן איכות כזה עם אוג'ס שלא לדבר על אמא שלי.
כשנגמרה הסדנה הפתעתי את עצמי ולמדתי לבשל אוכל ממש טעים ממרכיבים שפעם הרתיעו אותי (מי אמר איכס על קינואה?!), ויצרתי אינטימיות חדשה עם עצמי. רזיתי והעור שלי נראה טוב יותר ובכלל, הידיעה שהגוף שלי מקבל את כל מה שהוא זקוק לו גרמה לי להרגיש ולהאמין שאני בריאה יותר.

ועכשיו אומינה חוזרת לארץ לעוד שתי סדנאות שאנחנו מארגנים לה. אחרי שלמדה באופן אישי אצל מאסטר הסופר-פוד העולמי –דיוויד וולף – והשתפשפה בעשרות סדנאות השנה.
לא, מעולם לא תכננתי להפוך למפיקת צומות מיצים, יש לי המון עבודה חוץ מזה ושלושה ילדים אבל, יש פה משהו אמיתי מבחינתי. משהו ששינה משמעותית את היחסים שלי עם הגוף שלי ואני מאחלת את זה לכל אהובי, בגלל זה אני פה. משתפת, כדי שתדעו שהאופציה הזו זמינה, וזולה וקרובה לבית.
אז מי שמעונין בפרטים נוספים יכול להקליק כאן.

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “צומיצים וסופר פוד”

כתיבת תגובה

Close