השימושון

ציור מקודש עם נעם פז

מהו ציור מקודש?
ניסית פעם לשמר רגע מיוחד בזמן, תחושה פנימית עמוקה שבאה ברגע של חסד, או איכות שביקשת להביא לחייך?

הציור המקודש מאפשר לנו לאצור אנרגיה מסוימת בתוך צורה. משחר האנושות האדם השתמש בכלים הפשוטים והעוצמתיים של צורות, צבעים והדרך שבה הם משתלבים כדי להביא להרמוניה, יופי וריפוי, וככלי לצמיחה רוחנית. בהשראת אינסופיותה של הבריאה התפתחה שפה אוניברסלית ששימשה את בני כל התרבויות והמסורות העתיקות מאז ועד ימינו.

שמי נעם פז, אני אמן רב-תחומי שחי בעין כרם, ירושלים, ועוסק באמנות מקודשת בציור ובשירה.
זכיתי לגדול על ברכי מסורת היוגה של שיבננדה, וכך נפתח בפני מילדות עולם עשיר ועמוק של השראה, ידע רוחני וזוית ראיה רחבה מאוד על החיים. דרך המפגש עם מורים רוחניים גדולים כסוומי וישנו דבננדה, מייסד מרכז שיבננדה העולמי, הרב שלמה קרליבך ורבים אחרים, למדתי לגלות את חוט האהבה השזור המחבר בין בני האדם והדתות השונות. התחלתי לצייר בגיל צעיר, ועם ההתקדמות בשביל החיים המשכתי לטפח את האמנות ככלי ביטוי ויצירה ההולך ומעשיר עם הזמן. מטבע הדברים נמשכתי לתרבות ההודית, שהעניקה לעולם את היאנטרה והמנדלה. לאחר מכן גיליתי את היסודות הדומים בתרבות היהודית והמוסלמית, ובעצם ברוב המסורות העתיקות. מגן-דוד, לדוגמא, הוא צורה המופיעה בתרבויות רבות, ומסמל את האיזון המושלם בין שמיים וארץ, בין העולם הגשמי- המשולש הפונה מטה, והעולם הרוחני- המשולש הפונה מעלה. ההתייחסות לטבע כמקור השראה גם היא מאפיין משותף, המאפשר לנו להביא את עוצמת הטבע אל תוך חיי היומיום דרך היצירה וההאזנה למקצב המיוחד שלו, המשתקף בדרך היווצרות העלים, הפרחים, הגבישים והנהרות…

שער לאמנות מקודשת- סדנת המבוא
סדנת השער לוקחת אותנו צעד אחר צעד אל תוך המרחב האינסופי של הציור המקודש. אין צורך בניסיון קודם- דרוש רק רצון כן ללמוד! נתחיל בטכניקות פשוטות עם מחוגה וסרגל, ערבוב צבעים ויצירת קומפוזיציה. נלמד כיצד להתבונן בטבע ולמצוא בו השראה ליצירה, וכיצד למזג את הרובד המעשי והרוחני לחוויה שלמה של צמיחה רוחנית. נלמד כיצד לטפח את יכולות ההתמקדות וההתמדה, ולהרחיב את האופקים האמנותיים והיצירתיים שלנו. כמו טיפות מים המטפטפות על אבן, כאשר הציור הופך למדיטציה הוא מאפשר לנו להעמיק את החיבור שלנו פנימה, ועם זאת להישאר נוכחים וליצור בתוך העולם.

סדנאות ההתעמקות- מרחיבות את היריעה בנושאים שונים:
סוד האותיות כתיבה אמנותית ושילובה ביצירה
היאנטרה והמרחב המקודש קסם הצורות ושימושן לטובה
שפת הטבע ההשראה האינסופית של הבריאה

הסדנא הקרובה:
שער לאמנות מקודשת חמישי-שבת 26-28/2/09 בין השעות 9:00-17:00, במרכז "ליבאור" סימטת שיטה 5 פרדס חנה.
לפרטים נוספים והרשמה: נעם פז נייד: 052-5342858 | מייל| לציורים נוספים של נועם>>

הראה עוד

4 thoughts on “ציור מקודש עם נעם פז”

כתיבת תגובה

Close