השימושון

צמח השדה – מגדיר צמחים חדש ברשת

נר הלילה זה לאיש בגינה שלי צמח אחד, די נפוץ, שעד היום היה מקוטלג אצלי במוח בשם "נר הלילה". הוא מתפשט בטירוף, יש לו פרחים בורוד עמוק כמעט סגול, וריח עדין ומרגש. כל השנה זה רק עלים אבל בקיץ באים הפרחים. נתקלתי בו פעם גם בספרד, אותו ריח אותו פרח – רק בצהוב. דומה לבשמת. אולי זה בשמת?

אתמול פגשתי לראשונה את "צמח השדה" – מגדיר צמחי ארץ ישראל חדש ברשת. אתר מוצלח מאוד מאוד שנמצא בגרסת הרצה, עם פוטנציאל (ממומש!) ושליחות. כרגע מוגדרים באתר 782 צמחים וזו רק ההתחלה:

"צמח השדה" הינו מגדיר צמחים ייחודי ובלעדי ברשת האינטרנט הישראלי והעולמי ועוסק בהגדרתם של צמחי ארץ ישראל. בישראל יש מפגש מיוחד של סוגי אקלים ובתי גידול הגורם לכך שגדלים בה מבחר גדול ומרשים של כ-2500 מינים של צמחי-בר, בשטח קטן יחסית לעומת כ-1500 מינים בלבד באנגליה ששטחה גדול בהרבה.

אנו, חבורת "משוגעים לדבר", נרתמנו, להקים אתר עממי וידידותי למען כל עם ישראל. זה לא אתר מוזמן, לכן גם לא פורמלי, אלא לפי חזון שלנו להנגיש את האינפורמציה הזו לכולם, למען הקהילה ובשיתוף הקהילה ובמטרה להכיר וחנך לשמירה על ערכי הטבע שיש בארצנו הקטנה והמיוחדת.

באתר זה מנוע חיפוש משוכלל אשר נועד לסייע בזיהוי צמחי בר של ארץ ישראל. ניתן לזהות את הצמחים לפי סמנים פשוטים יחסית ולבחור מאוסף התמונות המתקבלות. ניתן כמובן גם למצוא את המידע והתמונות הקשורים לצמח שאתם מכירים.
שימו נא לב לכך שאתר זה נמצא בפיתוח מתמיד ואינו כולל עדיין את כל צמחי הארץ. אם הצמח שבידכם לא נמצא במאגר שלנו עדיין, אנא שילחו לנו את תמונתו ואת הפרטים שאתם יודעים עליו ונוסיף אותו בהזדמנות הקרובה למאגר.

אמנם שלחתי להם את התמונה, אבל אם מישהו יכול להאיר את עיני כבר עכשיו אז קדימה, יש פה מקום לתגובות (:

הראה עוד

3 thoughts on “צמח השדה – מגדיר צמחים חדש ברשת”

כתיבת תגובה

Close