השימושון

קולות לשלום באור עקיבא ביום חמישי הבא

הזמרת הבינלאומית תימנה בראור מגיעה לישראל למופע יחיד, כאן באור עקיבא, ביום חמישי הבא (23/11/06).
תימנה יוצרת ומופיעה לצד בעלה אלי מאירי, מוסיקאי ג'אז ופסנתרן. יחד הם יצרו סגנון המאגד כיוונים מוסיקליים שונים- ג'אז, פיוז'ן, רוק, פופ ומוסיקה אתנית מזרחית.

קולות לשלום

תימנה נולדה לאב אוסטרי יליד וינה, ולאם תימניה ילידת ישראל. ילדותה עברה עליה בצרפת, גיל ההתבגרות בוינה, שירות צבאי בישראל ואז חזרה לפריס ללימודי מוסיקה בסורבון. כך יוצא שהיא דוברת ברהיטות גרמנית במבטא וינאי, עברית וצרפתית. השורשים הישראלים של תימנה הם ב"כרם התימנים", שם התגוררו סבא וסבתא מצד אמה ושם בילתה את חופשותיה בארץ בימות הקיץ בילדותה. אחותה מתגוררת בעין-הוד, ובקירותיו של בניין "קסטרא" בחיפה מתנוססים ציוריו של אביה, אריק בראור, צייר ומוזיקאי כשלעצמו.

"קולות לשלום" הוא מופע שנולד בעקבות פרויקט יוצא דופן. במופע משתתפים מלבד בראור גם האנסמבל של אלי מאירי ומקהלת "אל בהט" משפרעם בניצוחו של רחיב חדד ו"קולגיום תל-אביב" בניצוחו של פרופסור אבנר איתי- כ-45 איש בסך הכל. לידתו של הפרויקט, לפני פחות מעשור. בני הזוג בראור- מאירי קיבלו הצעה מהטלוויזיה האוסטרית להקליט שיר ברוח פעמי השלום. באופן אירוני היו אלה הימים שלאחר רצח רבין אך השיר "אנחנו נתגבר" הפך להצלחה והביא לקידום פרויקט שלם שכלל שיתוף פעולה בין אומנים סביב שירי תפילה של שלוש דתות.

"הכוונה הייתה ליצור שיתוף פעולה בין דתי" מספר מאירי. "לא חיפשנו קיצורי דרך. הלכנו אל הקשה. לא שירי חתונה ושימחה אלא שירים מסורתיים ודתיים. עמדנו על כך שהמקהלות ישירו דווקא חומרים שאינם מוכרים להם. שישירו יחד. לא כצבע אלא כפריצת טאבו. שהמקהלה הערבית תשיר 'אבינו מלכינו' ומקהלה יהודית תשיר מזמורים על ישו. לא כפרובוקציה אלא כשיתוף פעולה, שאפשר לעשות מבלי להיכוות".

במופע יכללו ביצועים מרגשים באוריינטציה ג'אזית לעיבודים של תפילות יהודיות, מוסלמיות ונוצריות. כמו שירי כנסייה ביזנטיים, שירה 'סופית' מוסלמית – מרוקאית, קטעים מתוך 'כרמינה בורנה', תפילות יום כיפור ועוד. מאירי מודה שאז, ברוח השלום ששררה היה יותר קל להשיג את שיתוף הפעולה. בעקבות המופע נולד הדיסק "קולות לשלום" שזכה לתגובות מצוינות באוסטריה ובגרמניה. אחרי הפוגה מסיבוב הופעות בעולם ומופעים קודמים בישראל, חוזר הצמד לארץ להופעה משותפת אחת באור עקיבא.

למה באור עקיבא? ורדה שושן-לוי, מנכ"ל ההיכל מספרת שהיא מקבלת כמעט בכל יום רעיון למופע חדש. "אני מחפשת תדיר נושאים מרעננים שיכולים לרתק את הקהל שלנו. לצד התוכנית הקבועה ניתן למצוא בתוכנית המופעים של ההיכל גם מופעים בלתי שגרתיים, כמו המופע הזה. לפני כחודשיים טלפנה אלי, דורית היימן, חברת קיבוץ מעגן מיכאל והציעה לשקול את הרעיון. דקות אחדות אחר כך כבר שוחחתי עם תימנה ולאחר שהיא הצליחה לגייס את חסותה של ממשלת אוסטריה, החלטנו לשתף פעולה".

וגם יוסי מר-חיים מהלל:
"… תימנה בראור היא ללא ספק סיפור הצלחה…טכניקה קולית, ביטחון עצמי ויכולת הקשבה למלוויה הפכו אותה לזמרת ג'אז מעולה…."

המופע יתקיים ביום חמישי 23/11/06 בשעה 21:00 בהיכל התרבות אור עקיבא. פרטים וכרטיסים (החל מ- 70 עד 90 ש"ח) בטלפון: 626-66-36 –04

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close