חינוךכללימוזיקהסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

קולטורה ברימון – הרצאות על קולנוע ומוזיקה בבית ספר רימון

בית ספר רימון, שמח להזמין את תושבי פרדס חנה כרכור והסביבה ליהנות מהרצאות מרתקות של מרצים איכותיים.

בשבוע הקרוב יערכו שתי הרצאות. 

לחשוב מחוץ לקופסא – על מקוריות ושבירת מוסכמות בקולנוע

במפגש רב-השראה זה, נצפה במיטב ההברקות והמהלכים התסריטיים והבימויים פורצי הגבולות של יוצרים שונים, סצנות שהדהימו את הצופים לאו דווקא בגלל האפקטים (מקומם במפגש – שולי), אלא בגלל החשיבה הלא-שגרתית, שהולידה מהלכים קולנועיים יוצאי דופן ומלאי השראה, מהלכים שהשפיעו על תפיסת המציאות אצל הצופה ועל הנאתו מהסרט.

דמות קולנועית יוצאת ממסך הקולנוע לחיים האמיתיים; פלשבק המנהל דיאלוג עם ההווה; ריסוק הנראטיב הקלאסי; חיסול גיבור של סרט בשלישו הראשון; וניפוץ חסר סנטימנטים של כמעט כל מוסכמה קולנועית קיימת – כל אלה ועוד במפגש חווייתי, מאלף, מלא השראה על יצירתיות ומקוריות.

מרצה: רפי שרגאי. תסריטאי, במאי סרטים ומרצה לא שיגרתי, המשבץ ידע רב, הומור ותשוקה חסרת רסן לקולנוע.

ההרצאה תתקיים ביום ראשון, 08/12, בשעה 20:30

ועד ההרצאה אתם מוזמנים ליהנות מאחת הסצנות המבריקות ומעוררות ההשארה >

Johann_Sebastian_Bach

המוזיקה הקלאסית – סיפור מרתק בשלל צבעים

מהי מוזיקה קלאסית? מה מיוחד בה ובמה היא שונה מסגנונות מוזיקה אחרים? התשובה הפשוטה היא שמוזיקה קלאסית היא כמו כל מוזיקה, היא רק שרדה את מבחן הזמן והקהל. יצירה מוזיקאלית קלאסית היא יצירה שעשרות או מאות שנים של שירה ונגינה, ודורות של מאזינים לא הקהו את יופייה, רעננותה ואת הרלוונטיות שלה. קונצ'רטו של באך, סימפוניה של מוצרט או שיר של הביטלס הם כולם יצירות מוזיקאליות קלאסיות. לאורך 1,500 שנות קיומה של המוזיקה המערבית, מלחינים יצרו, החליפו סגנונות והותירו פנינים נדירות ביופיין לאורך הדרך.

בהרצאה "המוזיקה הקלאסית – סיפור מרתק בשלל צבעים" נלקט מן הפנינים המוזיקאליות הללו ונלמד כיצד תולדותיה של המוזיקה המערבית מרתקים לא פחות מן המוזיקה עצמה. נכיר את הסגנונות השונים, את ההתפתחות, את המהפכות ואת המלחינים הגדולים שיוצרים את המארג המופלא של המוזיקה הקלאסית. נאזין למוזיקה נהדרת ונצפה ביחד בתמונות וסרטים מיוחדים שימחישו לנו את סודותיה של המוזיקה ואת יכולתה לגעת בנו במקומות העמוקים של הנפש.

המרצה: מוטי אדלר חוקר ומרצה בחוג למוזיקולוגיה באוניברסיטת ת"א. בהרצאותיו הוא משלב טכניקה אודיו-ויזואלית מיוחדת המנגישה את הרבדים העמוקים ביותר של המוזיקה לקהל הרחב 

ההרצאה תתקיים ביום חמישי, 19/12, בשעה 20:30, בבית הספר

ועד להרצאה אתם מוזמנים להנות מגרסה מיוחדת של הטוקטה לעוגב של באך >

ההרצאות מתקיימות בבית ספר רימון, במתחם החקלאי

מחיר למשתתף 35 ₪, לזוג 60 ₪

מוזמנים להפיץ ולהזמין חברים!

לפרטיים נוספים: צח  050-7549754, tzcaspi@gmail.com

להרצאות לארגונים לעובדים בקרו באתר הבא: 

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close