ילדיםמוזיקהסדנאות, קורסים, חוגים

קונסרבטוריון רימון לילדים ולימודי ערב למבוגרים במתחם החקלאי

קונסרבטוריון רימון

קונסרבטוריון בית ספר רימון, מזמין את ילדי פרדס חנה כרכור והסביבה ללמוד עם מורים מנוסים, שהם גם מוזיקאים פעילים, המלמדים על מגוון כלים: כינור, צ'לו, פסנתר, קלרינט, סקסופון, חליל צד, חליליות סופראן ואלט, נבל אירי וגיטרה. הקונסרבטוריון מציע גם שיעורי פיתוח קול.

ניתן גם להירשם למסגרות קבוצתיות:
מקהלת ילדים העובדת על רפרטואר רב קולי מגוון ונגינה בהרכבים בסגנונות שונים עבור תלמידים בעלי ידע בסיסי בכלי נגינה כל שהוא.
מידע נוסף על המורים, שעות הפעילות, לוח הפעילות השנתי, ניתן למצוא כאן

קמפוס רימון

קמפוס רימון מציע מגוון לימודי ערב למבוגרים בנושאי חינוך, אמנות (פיסול ושירה), התפתחות אישית והיכרות עם האנתרופוסופיה, עם מורים מנוסים ומעוררי השראה. ניתן ללמוד קורסים בודדים או להצטרף לאחד מהסמינרים הנערכים בשיתוף עם מרכז הסמינרים של הרדוף. תלמידים רבים כבר השתתפו במגוון הקורסים בשנים האחרונות, והנה קצת ממה שהם חוו:

 … ביליתי את לילות יום רביעי עם מרצה בחסד (חבל שהמרצים שלי באוניברסיטה לא נשמעו כמוהו,) בעל ידע נרחב, ניסיון גדול עוד יותר, לב ענק, ויכולת יוצאת דופן להעביר רעיונות מורכבים בצורה ציורית וקולחת"

"… התרומה היותר משמעותית, היא שקיבלתי ידע וכלים שעוזרים לי להבין טוב יותר את תהליכי הגדילה וההתפתחות של ילדי, ולמלא את תפקידי כהורה בצורה יותר טובה"

 כל הפרטים על הקורסים והסמינרים כאן

 להרשמה שאלות ופרטים נוספים: הטיה שלם בטלפון 04-6180365, או ליובל נאור בטלפון 054-7565475 או דרך המייל: campus.rimon@gmail.com

אודות המורים והשיעורים שלנו:

אמיר אברהם – קלרינט וסקסופון

אסף אור – צ'לו וכינור
בוגר התכנית המשולבת של "בית ספר רימון" לג'אז ומוסיקה קלה והאקדמיה למוסיקה בירושלים.
בעל ניסיון פעיל של כ-8 שנים בהוראת נגינה
מוסיקאי פעיל בכמה הרכבים בסגנונות שונים, בהם: "כליזמר" "מוסיקה צוענית בלקנית" "מוסיקה מזרחית קלאסית" "ג'אז ומוסיקה קל".
השיעורים משלבים בין ידע אינטואיטיבי והכרות עם הכלי, וידע בקריאת תווים וקצב.

עומר אשוח – חלילית אלט וחליל צד
למד מוסיקה ב-musikseminar, בהמבורג, גרמניה והשלים לימודים לתואר ראשון ותעודת הוראה במוסיקה באוניברסיטת חיפה.
מזה כ-15 שנה מלמד חליל צד וחליליות באופן פרטני וקבוצתי.
בעל ניסיון רב שנים בחינוך מוסיקלי במסגרות שונות בחינוך וולדורף. ב-4 השנים האחרונות עובד כמורה למוסיקה בביה"ס וולדורף "אופק" באלישיב.
מלמד שעורים פרטניים בחליל צד החל מכיתה ד' ושעורים בחליליות סופרן או אלט, בהם ניתן גם להשתלב בקבוצה קטנה, החל מכיתה ג'. חלילית אלט מתאימה במיוחד לילדים בכיתות ג',ד' כהכנה לכלי הנשיפה הגדולים. ניתן ללמוד חלילית גם כתמיכה וחיזוק לנגינה בכיתה, וכמובן ככלי בפני עצמו בעל רפרטואר קלאסי ועממי רחב ומגוון.

איל פרידמן – נבל וקלימבה
יוצר, נגן ומורה לנבל, ולעוד כלים מיוחדים: אמבירה, קלימבה, כלי הקשה וגוני. חי ונושם מוזיקה ומלקט כבר שנים מנגינות מכל רחבי העולם.
מנגן ומופיע בהרכבים שונים ומגוונים, בעיקר של מוזיקת עולם חדשה ועתיקה, מוזיקה מקורית ואימפרוביזציה. מלחין, מעבד ומנגן גם בהצגות ילדים של "פשוט- תיאטרון יער", ובמופעי מחול ואימפרוביזציה.
בשנתיים האחרונות לימדתי מוזיקה בבי"ס וולדורף "רימון", הובלתי פרוייקטים מוזיקליים שונים, תזמורות כיתתיות והרכבים בקונסרבטוריום.
מלמד בשיטה יחודית המשלבת הקשבה רבה והתאמה אישית לתלמיד ולצרכיו. מלמד ילדים מכיתה א ועד מבוגרים. שם דגש רב על שמחה והנאה מהשיעור ומהנגינה,התקדמות הדרגתית, ולימוד שירים ומנגינות שמתאימים ומתחברים לתלמיד מתוך שימוש בחושים, במשחק.
הלימוד תורם לפיתוח שמיעה, הקשבה, זיכרון, יצירתיות, דו שיח מוזיקלי, הכרת התוים, קצב, ובהמשך גם קריאה וכתיבה של תוים וקצב.

יובל נאור – לירה
הלירה, הנראית כמו נבל קטן, מקורה עתיק, נשכחה מהעולם ו'נתגלתה' מחדש במאה שעברה. לימודי הלירה מהווים מעין לימודי תרום-כלי, כהכנה לכלי קשה יותר.
לאחר לימודי מוזיקה בהמבורג, יובל סיים הכשרת מורי ולדורף בהרדוף ומלמד מזה 13 שנים נגינה בלירה בכמה בתי-ספר ולדורף.
תהליך הלימוד נפרש בד"כ על שלוש שנים:
שנה א': לירה קטנה 7 מיתרים בסולם פנטטוני.
שנה ב: מעבר ללירה 12 מיתרים עדין עם אותו סולם. בשנים אלו הלימוד מלווה בעבודת מחברת, לכל שיר הילד מצייר ציור ובעזרת הצבעים הוא יכול להמשיך ולנגנו בבית. הלימוד איטי, מלווה בסיפורים עם שירים ומנגינות ואגדות, כך שהילדים יכולים בקצב שלהם לרכוש את הביטחון בהחזקה נכונה ובנגינה (גם בעל-פה).
שנה ג': מעבר לסולם רגיל, נגינה בשתי ידיים, קנונים ושירים בקולות, קטעים קלסים קצרים.

איל רון – פסנתר
למד פסנתר באקדמיה למוזיקה בירושלים
בעל ניסיון של 10 שנים בהוראת פסנתר, מורה למוזיקה בביה"ס רימון בכיתות א-ד.
השיעורים משלבים רפרטואר של שירים ויצירות קלאסיות, עבודה על נגינה משמיעה וגם מתווים.

ארנון רוזן – גיטרה קלאסית
בעל ניסיון של 8 שנים בהוראת גיטרה, באופן פרטי ומוסדי (מתנ"ס חבל אילות, מרכז מוזיקה אור עקיבא)
למד בביה"ס רימון למוזיקה. בעל ניסיון רב בעבודה עם ילדים.
מעבר ללימוד הטכני, ארנון שם דגש על החיפוש המוסיקלי האישי שמתוכו מגיעה ההנאה שמעוררת אצל הילדים את הרצון לחקור וללמוד עוד על כלי הנגינה שלהם, ועל המוסיקה בכלל.

נירית שטרול – פיתוח קול ומקהלה
מורה למוזיקה בעלת ניסיון עשיר. מלמדת בבית ספר וולדורף בהרדוף.  מנצחת על מקהלות בגישת "גילוי הקול" – עבודה היוצאת מתוך ההנחה שהקול השר של כל אדם קיים שלם ובריא אך מגבלות ומעטפות שונות מונעות את זרימתו החופשית. עבודה זו מאפשרת גם שחרור הנפש דרך השירה. השיעור כולל תרגול קולי ועבודה אמנותית ורב קולית על שירים.

מידע נוסף על שעות הפעילות, לוח הפעילות השנתי, ניתן למצוא כאן.

להרשמה ופרטים על מחירים, לפנות למזכירות העמותה – 04-6380626.

לשאלות נוספות, ניתן לפנות לאיל מנהל הקונסרבטוריון, טלפון – 054-7648438, כתובת מייל: eyal2105@gmail.com

[בצילום: ענבל ואביב – תלמידות הקונסרבטוריון]
תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close