השימושון

קורס התמקדות ויצירתיות למטפלים

קורס התמקדות ויצירתיות למטפלים
החל מה- 10 לנובמבר, במכון "אתרוג" בחדרה

מנחה: רונה רענן שפריר, מוסמכת להנחיית התמקדות על ידי המכון הבינ"ל בניו-יורק, עוסקת בליווי תהליכים יצירתיים באמצעות ביבליותרפיה וכתיבה מונחית בקליניקה ובקבוצות.

אחת השאלות שמטרידות מטפלים, בכל סוגי הטיפול והליווי היא מה מאפשר שינוי אצל האדם האחר. התשובה שמציעה ההתמקדות Focusing היא תשובה מרתקת: שינוי נוצר כאשר אדם מסוגל להכיר בתחושות העמוקות הקיימות בו, מתוך נוכחות מלאה (Presence).

פרופ' יוג'ין ג'נדלין מאוניברסיטת שיקגו, פסיכולוג ופילוסוף בהכשרתו, העלה שאלה מחקרית שנוגעת לשינוי מובהק במצבו של המטופל. הוא שאל: למה כל כך הרבה טיפולים לא מצליחים? במחקר שערך עם עמיתיו, הם זיהו שהצלחה בטיפול לא קשורה לטכניקה שבה עובד המטפל ואף לא לאישיותו של המטפל אלא למרכיב אחר שנמצא במטופל עצמו: היכולת של המטופל "להיכנס לתוך עצמו" ולזהות את תחושותיו העמוקות.

תחושה עמוקה בעלת משמעות (felt-sense) היא הבסיס לפרקטיקה שפותחה על ידי ג'נדלין. ההתמקדות מלמדת להכיר לעומק את מה שאנו מכנים "תחושת בטן" או "אינטואיציה". היא מאפשרת גישה ישירה לאיזורים אלה, ותנועה קדימה מתוכם.

בעבודתי עם מטפלים, רובם מדווחים שהם מכירים היטב סיטואציות של פעולה בהתאם לתחושת בטן, אך בדרך כלל תחושות אלה מגיעות "במקרה": "פתאום הרגשתי מה נכון לעשות, וזה לא היה דווקא בהתאם למקובל", אומרים חלקם, "אבל כאשר הקשבתי לתחושת הבטן, היתה פריצת דרך בטיפול". התמקדות היא הצעד הבא, שכן היא מציעה טכניקה פשוטה של מגע ישיר עם האינטואיציה ברמה האישית והטיפולית כאחד.

בקורס למטפלים נשלב לימוד מעמיק של הפרקטיקה ההתמקדותית, לצד חיבור לשאלות שנוגעות ליצירתיות בטיפול. נתמקד ביכולת לזהות כוחות יצירתיים הנובעים מתחושות עמוקות הן אצל המטפל והן אצל המטופל, מתוך אמונה שתנועה יצירתית היא תנועה של חיים. היא ה- Flow שאליו אנו רוצים להתחבר כדי לצמוח ולנוע הלאה.

הלימוד יתבצע דרך תרגול מעשי, הבנה תיאורטית וכן הדרכת מקרים וסיפורים מתוך הקליניקה.
הקורס מתאים לכל מטפל שעובד באופן קבוע עם אחרים: פסיכולוגים, יועצים, מטפלי גוף נפש, מנחי קבוצות, מלוות לידה ועוד. הקבוצה תלמד מתוך ההתנסויות הטיפוליות השונות כיצד ההתמקדות מסייעת להבין טוב יותר מה קורה בתוכנו כאשר אנו מלווים אדם אחר במסעו, אילו חלקים ותחושות בנו חוסמים את המטופל וכיצד מגע עם תחושות אלה מסייע לתנועה יצירתית בחיים האישיים והמקצועיים.

כל משתתף מוזמן לפגישה התמקדותית להתנסות.
אפשר להתקשר או לשלוח מייל על מנת לקבוע מפגש.

לפרטים: רונה: 0506867018 אימייל >> לאתר של מכון אתרוג >>
לקריאה נוספת >>

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close