אקולוגיהיוזמות חופשיותסביבה וקהילה

קורס יזמות לקיימות בפרדס חנה

[הדס ילינק]

מרבית הקוראים כאן יודעים מהי קיימות, שמעו בעבר את המילה הזו והיא אפילו חלק מהשפה היום יומית (תקנו אותי אם אני טועה..)
אך מרבית מהאוכלוסייה, אפילו בפרדס חנה – כרכור, לא שמעה את המילה הזו, או לא יודעת איך היא קשורה ישירות אליה ולאורח החיים שלה.
בשנה האחרונה (ואפילו קצת יותר..) פועל במערב פרדס חנה – מרכז קשת – מרכז קיימות מקומי, מרכז קהילתי הבא לפעול יחד עם האוכלוסייה המקומית בתחום הקיימות. הדגש הוא על עשייה קהילתית – אני סבורה שללא קהילה לא ניתן לחיות חיים מקיימים בסביבה עירונית. ואת זה אנו באים לפתח.

מרכז קשת הוא חלק מרשת ארצית לקיימות הפועלת בעוד 12 ערים בארץ. יוזמה של מרכז השל, המשרד להגנת הסביבה וגופים נהדרים נוספים ששותפים למהלך הארצי הזה. הקהילה היא חלק מהקיימות ולא מספיק לספק תקציבים להפרדת פסולת ולחוקק חוקים סביבתיים – אם הציבור התושב, הקהילה לא שותפה למהלך.
אתם מוזמנים לפתוח את לוח האירועים כאן מצד ימין – ולבוא לקחת חלק בפעילויות השונות שלנו ולהיות שותפים בימי ראשון בערב למבוגרים ובימי רביעי אחר הצהרים למשפחות. (וביום ראשון הקרוב 16/11 מעגל מתנות)

וזה לא הכל… בעוד פחות מחודש אנו פותחים קורס 'יזמות לקיימות' – למה קיימות כבר הבנתם…. יזמות? כן! אנו מאמינים ששינוי יבוא על ידי עשייה, נטילת יוזמה. אבל לא לבד. בואו להכיר אנשים נוספים שחולמים כמוכם לעשות שינוי בפני השכונה, שרוצים ללמוד איך לייצר חזון ולהניע פרויקט, שיש להם מלא רעיונות טובים – אבל היה חסר השותף המקומי שאיתו אפשר לחלום יחד..
הקורס מיועד לתושבי פרדס חנה, בדגש על השכונות הסמוכות למרכז קיימות (רמז, נווה פרדסים, נווה רותם, נווה גנים, נווה מרחב..) אבל לא רק, אנו רוצים שהקורס יהיה מעניין, אינטגרטיבי – שכל אחד מהשותפים בו יוכל להביא לידי ביטוי את החוזקות שלו ולהשלים את החסרון של שני.
הקורס בשיתוף אגף הרווחה – עבודה קהילתית ושיקום שכונות, ובעלי מקצוע מקומיים בתחום הקיימות והיזמות.
סילבוס ניתן לראות כאןsilabus_yazamut

קורס יזמות לקיימות
מוזמנים ליצור קשר ולשמוע יותר על הפעילות של מרכז קשת – בדף הפייסבוק.

להתראות

הדס ילינק

—-

הערת המערכת:

באותו עניין רצינו לעדכן, ששבוע היזמות הגלובאלי מתקיים החודש, בין התאריכים 16-23/11/14.
ברמה המקומית, בנוסף לקורס שנתפתח במרכז קשת, מתקיימת ב 20/11  במה פתוחה2 ליזמים במקום בזמן. מזמינים אתכם, רעיונאים, יזמים ויזמיות לבוא להציג את המיזמים שלכם בבמה פתוחה על בירה ובייגלה, מול קהל אוהד. לכל מציג יינתנו 10 דקות להצגה ואח”כ זמן לקבל משוב מפרגן ושאלות להמשך מהקהל. והפעם – הבמה פתוחה תפתח בהרצאה מרתקת של רונה רענן שפריר – קואורדינטורית מורשית להתמקדות, מומחית לתהליכים יצירתיים, יזמות ופיתוח החדש! כניסה 30 ש"ח כולל בירה ראשונה!

ברמה הארצית, בהאב ת"א יוצאים בתכנית חדשה להאצת סטרטאפים טכנולוגיים עם אימפקט חברתי.
בקיצור, אם יש לכם רעיון חברתי, נראה שבדיוק בימים אלה העולם שופע הזדמנויות לעזור. קדימה להשתולל!
תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close