השימושון

קורס פרמקלצ'ר בכרכור ועין שמר

קורס פרמקלצ'ר בהדרכת מאשה דולב ומירב חופי, יפתח ביום א' ה-7.9 בכרכור ובעין שמר.
אורכו 90 שעות לימוד, 14 מפגשים בימי א',16:00-20:00, ועוד 4 מפגשים בימי ו', לסדנאות וסיורים. מי שמכיר את הנשים הנפלאות האלה רק בשם ורוצה לפגוש גם את הידע שלהן, ומי שכבר מזמן רצה לעשות מעשה וללמוד הלכה למעשה איך לשמור על הכוכב – מוזמן להכיר:

איך הגעתי לפרמקלצ'ר

איך הגעתי מחיפוש אוכל אורגני, למען בריאותי ובריאות משפחתי, לתחושת שליחות ולקיחת אחריות על מעשי בעולם.
ראשית הדרך, הייתה בת"א לפני כ-30 שנה: חנות אחת למוצרים אורגניים, אישה מוזרה שנסעה אחת לשבוע להביא חלב טרי מרפת בפ"ת, וכמה נושאי דגל תמוהים שריפאו עם מיצים, סוגי תה ואוכל בריא. השנים שנקפו מאז חידדו את ההבנה בעולם שאין לנו עוד כדור נוסף לחיות עליו, ואף זה צפוף מזוהם ולא מיטיב עם תושביו ואף הם אינם מיטיבים עמו. אולי מאוחר מידי, אולי תמים/ילדותי, אפילו ביזרי, אבל עמוק בבטן אני יודעת שלא אוכל לשבת מהצד ולהתבונן במתרחש ולא להרים את הכפפה.
במסע האישי שלי, בעזרת אנשים חשובים לאורך הדרך, הבנתי שאת כל כישורי אתרום מעתה ללמוד וללמד כיצד להקטין את טביעת הרגל שלי בעולם, איך עלי לנהוג ולהתנהל כדי שאוכל להקטין את הנזקים שאותיר אחרי כשאלך בבוא יומי, מתוך מחשבה שישאר מקום לנכדי ולניני לחיות בו.
בהגדרתה שיטת פרמקלצ'ר – הינה שיטת תכנון לחיים מקיימים. כך עם שינוי ההרגלים בחיי היומיום, הופכים את ההתנהלות על האדמה, מהתנהלות פוגעת ומזיקה לכזו שמשמרת ומקיימת את העולם בעבור הדורות הבאים. לתכנן את חיינו כך שנטיב עם עצמינו ועם הסובבים אותנו עם הטבע שעוד נותר והחי שעליו… עם הקהילה שבתוכה אנו חיים מתוך הקשבה והתפתחות…. [מאשה דולב 25.08.08 ]

מרימים את הכפפה

למה פרמקלצ'ר

כל חיי הרגשתי שאני שבויה של התרבות שבה נולדתי. בכל פעם שהלכתי לפח האשפה הרגשתי שזה ממש לא נכון לזרוק את השקית לאשפה. בכל פעם שחזרתי מקניות עם שקית מלאה במעט אוכל ובהרבה אריזות, הרגשתי שזה ממש לא נכון. בכל פעם שקניתי מוצרי מזון, קוסמטיקה, סבונים וקראתי על העטיפה שמות של חומרים כימיים שאני לא מכירה, הרגשתי שזה לא נכון. בכל פעם שטיילתי בשדות עין שמר והגעתי לנחל שלנו המזוהם במי ביוב, הרגשתי שזה ממש לא נכון לזהם כך את המים שלנו. הרגשתי שכל זה ממש לא נכון, אבל לא ידעתי מה לעשות כדי להשתחרר מהאחיזה של הרגלי החיים והצריכה שנראו לי לא נכונים, בזבזניים, מזהמים ויוצרי תלות ובמיוחד – לא מתאימים לי ולמשפחתי. חשבתי שכדי לחיות אחרת אני צריכה להתנתק ולגור אי שם על ראש הר בודד, מה שלא רציתי לעשות.
כשהגעתי במקרה לקורס פרמקלצ'ר הרגשתי שהגעתי למקום שחיפשתי מזמן: מקום שנאספו בו כל העקרונות, האסטרטגיות, הטכניקות והידע להשתחרר מחיים שאני לא רוצה לחיות אותם. ניתנו לי הכלים לבחור לחיות אחרת בלי הצורך להתנתק ולגור אי שם על ראש הר. מאז הקמתי עם מאשה דולב את הקואופ האורגאני בפרדס חנה, אני נוסעת יותר באופניים והרבה פחות ברכב, אני מייצרת רבים ממוצרי ההיגינה, הנקיון והקוסמטיקה בבית, יש לי גינת ירק ואין לי כמעט אשפה. זה כמובן רק קצת ממה שהשתנה. [מירב חופי 18.8.08]

מאשה דולב: 22 שנה בהוראה. עוסקת בתיאטרון, בטיפול בשיטת גרינברג ובפרמקלצ'ר. למדה פרמקלצ'ר אצל טליה שניידר ויאן באנג והשתלמה בחוות פרמקלצ'ר "פונטה-מונה" בקוסטה-ריקה שם למדה להקים צ'ינמפות. הקימה את הקואופרטיב האורגני בפרדס-חנה עם מירב חופי ומעבירה איתה סדנאות להקמת קואופרטיבים.

מירב חופי: מרצה לערבית ומתרגמת, מטפלת במודעות, עוסקת בפרמקלצ'ר. למדה פרמקלצ'ר אצל טליה שניידר ומורים אחרים בארץ. הקימה עם מאשה דולב את הקואופרטיב בפרדס-חנה ומעבירה איתה סדנאות בהקמת קואופרטיבים. לימדה פרמקלצ'ר בבית הספר הדמוקראטי בחדרה. הקימה עם חברים את פרויקט הפרדת הפסולת בעין שמר וממשיכה בפרויקט של ירוק הקיבוץ.

קורס פרמקלצ'ר בכרכור ועין שמר יפתח ביום ד' 4.2.09 בסימן חורף. אורכו 90 שעות לימוד, 14 מפגשים בימי ד',16:00-20:00, ועוד 4 מפגשים בימי ו', לסדנאות וסיורים. טלפונים לשאלות: מאשה דולב: 04-6230669, 052-3647576. masha@dolevim.org מירב חופי: 04-6374130, 052-2669879

הראה עוד

9 thoughts on “קורס פרמקלצ'ר בכרכור ועין שמר”

כתיבת תגובה

Close