אקולוגיהחינוךילדים

קייטנת שבט ילדי האדמה

כמו בכל  שנה, בחודש יולי, מתכנס  'שבט ילדי האדמה'  לחוויה משותפת
של חקירה ולמידה יצירתית, אישית וחברתית.

 חופשת הקיץ הניצבת בפתח מזמינה אותנו  לחוות את החופש לעשות ולהתרכז במה שאנחנו אוהבים
בקייטנה בת ארבע שבועות
בחווה החקלאית בזיכרון יעקוב
1 – 26 ביולי

במתחם מוגן, בצל עצים עתיקים, במרחבי  אוויר צלול , צמחיה, פרפרים וחיות, נפגשים ילדים בגלאים שונים ליצירת מרחב משותף  של בריאה והתנסות בתחומי ידע מעולם הטבע, החי, גוף וחברה. יחד יוצרים בחווה עולם קסום עם מושגי זמן וסדרי עדיפות גמישים.

 "אני חושבת שהיית יכול לעשות שימוש יותר טוב בזמן," אמרה אליס, "מאשר לבזבז אותו על חידות שאין להם פתרון.”
לו הכרת את הזמן כמוני," אמר הכובען, "לא היית מדברת על לבזבז אותו, הוא לא אחד שמתבזבז!”
לואיס קרול
/ אליס בארץ הפלאות

 *איך  רקמנו  קייטנה *   תכנים   *  צוות  *  צור  קשר*

 קרא עוד……

_______________________________________________________

המון עבודה מחכה לנו הקיץ, לבנות את הכפר, לקיים ריקודים, לנהל קרבות מכושפים, ללחוש כישופים  להכין שיקויים לצייר להמציא, ליצור מתקנים לעבוד בצוות וגם לבד.  לחלום ולהגשים, להרגע בצל העצים העתיקים,  להתגפף עם הארנבות  ולעשות גבינות מחלב העיזים. מקווים שנספיק הכל.

הקייטנה בשבילנו  היא שוד, מחטף של זמן מהמציאות הממהרת.  הצדקה לפסק זמן  מבורך בו נתפלש  בבוץ ,נצטבע בצבעי הקשת ונצא במחול. דמיינו את  כפר הבוץ מלא בילדים בתפקידים  בוגרים ומנחים משחקים .

זו הזדמנות לתת דרור ליצירתיות, ללמוד מהילדים את המעוף ולשמש להם  דוגמא לכך שבחיים אנחנו אמורים ללכת מעבר למה שידוע לנו ברגע נתון. כי הכל (נו.. הרוב)  אפשרי.

בכל אחד מאתנו  יש  מן הקוסם, מן האומן ומהלוחם  שאנו הבוגרים, מזמינים לממש ולחוות עם הילדים.

 מה בקייטנה?

ה"כפר" הוא סיפור המסגרת  הזדמנות לביטוי  עצמי כפרט וכחלק מקבוצה עם מטרה משותפת. הילדים מתחלקים לקבוצות רב גילאיות כשהגדולים מהווים מודל לחיקוי, לוקחים  אחריות ומהווים דוגמא אישית לצעירים יותר.

 בכל שבוע נדגיש יסוד אחר –  אדמה אש אוויר ומים
בכל בוקר נתכנס מתחת לעץ התות העתיק,  לסיפור שמכוון את היום,

ונמשיך לסבב פעילות במתחמי הריקוד, האומנות, הלחימה, החיות והבניה.  השבוע הראשון יוקדש להכרות בין הילדים  לתוכן המתחמים  ולמנחים. מהשבוע השני יוכלו הילדים  לבחור את התמהיל שלהם, כל ילד בהתאמה למקצב הפנימי שלו, לפי צרכי  הסיפור "הכפרי" וכמובן בהכוונה של צוות  המנחים.

בדרכו של הקוסם בכל ילד נמצא הקוסם, ידיעה זו חיונית ליכולת של הילד לחוות את עצמו כבעל יכולת בעולם של גדולים.  דרך  הכרת קריסטלים, הכנת שיקויים,  צמחי מרפא,  סמלי טבע וחיות, אמונה וחזון  השזורים  בכל פעילות. נשתמש בסמלים מעולם הטבע  והחי  העוטף אותנו, נשאל מהם תכונות ללמידה ולשיקוף של הקיים בנו.

בדרכו של האומן לילד נפש אמן, רגישה, היכולה לחוות את יכולתו של דבר לייצג דבר אחר, לכן האומנות היא חלק בלתי נפרד בכל  מתחם,  בנית כפר מבוץ , עולם משחקי ,יצירתי ומוחשי , עבודה יצירתית בחומרים שונים, היכולת של הציור והחומר לבטא את מה שמילים אינן יכולות- דמיון, המצאה , צבע וצורה . המגוון של הטבע ישמש לנו השראה ליצירה.

בדרכו של הלוחם –  כל ילד הוא לוחם, בדרכו האישית. הילדים מתאמנים בהכרות ושליטה בכוח  ובתוקפנות ותיעול כוחות אלה לעוצמה  ופעולה נחושה ומדויקת בעולם,  על מנת "לרכב על הדרקון" ולא שהדרקון ירכב עלינו , למידה ותרגול אומנויות קרב, בעזרת  נשקי ספוג, לחימה בחרב  וחץ וקשת  וריקודי  שבט.

 הקייטנה מציאה עולם עשיר  במשחקי חברה המשלבים מיומנויות מוטוריות, דימוי עצמי איתן ותחושת מסוגלות.  פעילויות עם דגש על פיתוח מיומנויות  ידניות,  הכרות והתנסות עם  עקרונות פיזיקאליים, עבודת צוות והגשמת מטרות.

מי אנחנו?

עם זהר וחגית  ננוע , נקפץ ונרקוד , עם פלג נתחבר לחיות לסמלים לקרבות נלמד ונתרגל בנייה בכפיתה – סנדות חבלים, עם בועז נמציא ונברא את כפר הבוץ , ילדה אחת תחפור ערוץ למים זורמים וילד אחד יהפוך את האדמה לביתו, ואחר יעשה מקום לרוח הנושבת, לאור ולצל עד שניגע במים, ברוח , ובחומר ונמצא בהם את עצמינו. עם אמהבמתחם  החיות  מתאפשר זמן רגוע של הכרות עם החיות ומרחב המחייה שלהם, למידה מתוך התבוננות וכבוד לחיה, מגע, טיפול ותקשורת. עם יעלה בחלל פנימי קריר, יוצרים באופן מודרך וחפשי  אביזרים  לעולמות שנבראים בחוץ ובפנים, מוטות קסם בובות לוחמים ופיות, כלים ויצירות. פורקים חוויות ורגשות בציור והמצאה, נחים על שטיח עם חוברות  ספרים ומשחקי קופסא..

 הקייטנה תתקיים בחווה החקלאית בזכרון-יעקוב
מה 1 ביולי עד ה 26 ביולי, בימים א-ה, בין השעות 08:00-13:00.

פלג בן דב 0548019892    tribemana@gmail.com   זוהר רבינוביץ'  052.6567815
| גלריית תמונות
|   www.hashevet.com      "שבט ילדי האדמה"  f

* הנחה תינתן בהרשמה מוקדמת עד ה15.6, ולמשפחות עם מספר ילדים.

 הצוות בוגר:

פלג  בן דוב–  מחנך אלטרנטיבי,  מטפל במגע והילינג, אינדיאני. מייסד "שבט ילדי האדמה".
זוהר רבינוביץ' – מורה לתנועה ואלתור, מטפל התפתחותי, מטפל גוף נפש.
יעלה אורן  זלאיט
– אמנית רב תחומית, מחברת את הידע הביוגראפי לתהליכי יצירה, חקר, עבודה עם ילדים וייעוץ.
בועז  בר שי
–  מטפל בהבעה וביצירה, ביבליו – תרפיסט ומדריך טבע וטיולים.
חגית  מלמד
–  מורה  למחול ולתנועה, נשמה חמה.
אמי גיא-שיאון
–   מטפלת בבעלי חיים- ZooKeeper, קשובה לנשמות ולוחשת לחיות.

תגיות
הראה עוד

1 thought on “קייטנת שבט ילדי האדמה”

כתיבת תגובה

Close