השימושון

ראש השנה לפי המאיה

מאת: טליה טוקר (*)

תקופת החגים וחכמת המאיה:

אנו בתחילתה של שנה חדשה, שזהו זמן חשוב ביותר עבורנו ועל כן, כמתמחה בידע המאיה, אני שמחה להציג בפניכם מידע לגבי השנה החדשה ותקופת החגים לפי המאיה.
בתרבויות שונות ברחבי העולם, נהוג לחגוג ביום מיוחד את תחילתה של השנה החדשה. לרוב יום סמלי זה, מציין את סיומו של מחזור ישן ואת תחילתו של חדש, בעל אפשרויות חדשות. בתרבויות העתיקות, מדידת הזמן נועדה לחבר את בני האדם לבריאה, לטבע ולרוחות השמים. תפיסת הזמן היתה ספיראלית מחזורית ועקבה אחר המחזורים השונים של השמש, הירח, נוגה, מאדים ועוד פלנטות רבות. קביעת מועד תחילתה של השנה, משתנה מתרבות לתרבות, בהתאם לדרך ספירת הזמן שבה. חלק הושפעו ממחזורי הירח, חלק אחר ממחזורי השמש, אחרים ייחסו חשיבות לימי השיוויון האביבי והסתווי (שמתרחש בערב יום כיפור) ועוד.
השנה, קיימת הקבלה משמעותית בין תקופת החגים לבין הגלים של המאיה. זוהי תקופה בעלת אפשרויות אינסופיות ולכן אני בוחרת לפרט בפניכם את האנרגיות הקיימות.

על המאיה:

עולם המאיה הוא עולם עשיר הרווי בצורות, צבעים, ומספרים, שמאפשרים לפתוח את הלב, לשנות את תפיסת הזמן וללמוד על עצמנו ועל ההתפתחות האנושית.
הידע המרתק הזה נוגע בתחומים כמו: אסטרולוגיה, פילוסופיה, יעוד, מימדים, ריפוי, קוסמולגיה, מתמטיקה ובעיקר, מלמד אותנו את חכמת הזמן.
אנשי המאיה חיו לפני כאלף שש מאות שנה באזורים שונים בדרום אמריקה, בעיקר בחצי האי יוקטן שבמכסיקו ובגואטאמאלה. בהתגלמותם הפיזית, בנו אנשי המאיה פירמידות ומקדשים, פיתחו את המתמטיקה, האסטרונומיה, האמנות והאסטרולוגיה והרכיבו לוחות זמן שונים. לאחר הצפנתם של הקודים במבנים ובלוחות הזמן, עזבו אנשי המאיה הקלאסיים את כדור הארץ מבלי להשאיר עקבות.
הקודים שהשאירו אחריהם בני המאיה, מצוירים על קירות המקדשים ומוצפנים בלוחות הזמן שלהם, מוצגים בצורות גיאומטריות, שמאפשרות להתחבר למקור ידע טהור של סימנים וסמלים. הצורות הגיאומטריות מספרות לנו בשפה הבראשיתית של הבריאה על התוכנית האלוהית, שכבר קיימת ומאפשרות לנו להיזכר, במה שברמה מסוימת אנו כבר יודעים.
בני המאיה תיעדו את מהלכי הכוכבים שבשמים ביותר משבעה עשר לוחות שנה ובראשם, כשבאמצעות המעקב המדויק אחר גרמי השמים, הם למדו את הפוטנציאל האנרגטי המלא של כל רגע נתון. בדיוק כשם שבאסטרולוגיה המודרנית, אנחנו לומדים את מערכי הכוכבים המשפיעים עלינו דרך המזלות והבתים, כך אנשי המאיה השאירו עבורנו אסטרולוגיה רב ממדית, המתייחסת לכל רגע ורגע, דרך הסמלים.
כולנו סופרים שנים, חודשים וימים ולרוב כבולים באשליית הזמן. לחוצים, מותשים, מודאגים, מסתכלים על השעון ומודדים את כמות הזמן בין מפגש למפגש, בין משימה למשימה. המאיה, בלוחות הזמן שלהם מתארים את המחזורים של השמשות, הכוכבים והטבע ומאפשרים לנו לאט ובהדרגה לשנות את תפיסת הזמן, מתפיסת זמן לינארית, שבה יש עבר/הווה/עתיד, לתפיסת זמן ספיראלית, שבה הכל הווה. קיימים מועדים מסוימים, כמו תחילתה של שנה חדשה, שמאפשרים לנו לחוש את האמיתות שבמעקב אחר מחזוריות הזמן. כולנו למשל מחכים לבוא הגשם, בסמוך לחג הסוכות ומדוע? משום שניסיוננו מראה, שתמיד יורדים עלינו גשמי ברכה בחג זה. אם כך, מעקב אחר מועדים מיוחדים בלוחות הזמן העתיקים, מאפשר סנכרון עם המחזוריות של היקום ושינוי דרך ההתנהלות על גבי הזמן.

פירוט האנרגיות בתקופה הנוכחית:

אנו לקראת ימים מרגשים ביותר, שמחברים יחד את חכמת המאיה עם חכמת היהדות, בסנכרון פשוט מופלא. תחילת גל הנחש, הבא עלינו לטובה, מחבר בין ראש השנה, יום הכיפורים וסוכות. ראש השנה הוא למעשה יום בריאת האדם, שעפ"י היהדות החלה בכ"ה באלול. באלול נבראו האור והחושך, הרקיע, הימים, החיות, הצמחים וכך הלאה עד לא' בתשרי, יום בריאת האדם. כך שימים אחרונים אלה של חודש אלול- "אני לדודי ודודי לי"- מיועדים לסליחות איש לרעהו ולבקשות לקראת השנה החדשה.
ראש השנה היהודי הוא אחד הימים החשובים ביותר בשנה והוא קרוי גם "יום הדין". עפ"י המסורת היהודית, זהו יום שבו מתאספים כל מלאכי המרום, מכל העולמות, הרקיעים והיבשות כדי לקבוע את גורלו של כדו"א על כל מה שנמצא בו, היבשה, המים, הטמפרטורה, בעלי החיים, הצמחים ובני האדם.
ערב ראש השנה, מכיוון שהוא הראש- הוא בעל חשיבות מרובה לשנה כולה. ביום זה ניתן להציג את בקשותינו בפני מלאכי המרום, לזוגיות, פרנסה, בקשות של הורים לילדיהם וכו'. מכיוון שמדובר בשער אנרגטי חזק, כל המחשבות והתחושות שלנו ביום זה, נקלטים ומשפיעים על מהלכה של השנה כולה.
זהו למעשה היום שבו אנו מתייצבים בבית המשפט של מעלה ומתחילים את המשא ומתן לקראת השנה החדשה.
מערב ראש השנה ועד לסוכות, במשך 21 ימים, מתעצב סופית אופייה של השנה החדשה, 21 ימים עד לצאת חג הסוכות בשמחת תורה ו 13 ימים מצאת ראש השנה ועד לסוכות, 13 ימים חזקים במיוחד, שבהם מתרחש גל הנחש. צורת הנחש מסמלת את הסליל של הד.נ.א. האנושי שלנו, שמסמל את החיבור בין הנשמה לגוף- מלמעלה למטה ובין הגוף לנשמה- מלמטה למעלה. כך שהנחש ביום זה, מאפשר להשיל את העור, להתמיר את כל הרעל המחשבתי, האמונות השגויות ותוכנת החסר, שפעלנו ממנה עד היום ולהתחבר אל חכמת האבות, הטמונה בתוך הגוף שלנו. הנחש שמלווה אותנו בימים אלה, מאפשר לנו להתחבר להנאות החיים ולדרך הייחודית, בה אנו מבקשים ללכת בשנה החדשה. גל הנחש, מלווה בימי שער רצופים. ימי שער אלו הם ימים בהם האנרגיה של כל מה שחושבים ומרגישים מתחזקת. כך שתקופת החגים, מראש השנה ועד לסוכות היא בעלת פוטנציאל אינסופי של שינוי.
התפילה של ראש השנה קרויה "נתנה תוקף" ובה נאמר: "נתנה תוקף קדושת היום הוא גדול ונורא ובו יקבע כל גורל אדם, נפש ובהמה"… כלומר האנרגיה בימים הללו מיועדת להתנקות מהשליליות והחסר ולהטענות בחמלה, אהבה ורצון הלב. כך שאנו מוזמנים לבקש את בקשותינו לשנה החדשה ולאחל לסובבים אותנו שנה ברוכה ומופלאה. כל זאת עד לתקיעת השופר, כשהשופר מסמל את פסק הדין ומטרתו להמתיק את הדין, המתקה אחרונה בטרם יוצאים המלאכים למלא את ההוראות, שנתקבלו מבורא העולם.

לפי המאיה, האנרגיה שמאתגרת אותנו בימים אלה היא של מגשר העולמות. המגשר באופן המקביל ביותר, מסמל את יכולת הסליחה, המוות לישן וטרנספורמציה פנימית לקראת מצב רוחני חדש. המגשר מבקש מאיתנו לנקות מעצמנו טראומות, פצעים, שהם חלק מהתוכנה הישנה, חלק מה"פיילים" שהגיע הזמן להשתחרר מהם, במקום להמשיך ולהתנהל עם גיבנת בשנה החדשה. אנרגיית מגשר העולמות, מאז ומתמיד הזכירה לי את האנרגיה של יום כיפור. יכולת השחרור וההרפיה, ההכנעות והסליחה, מאפיינים אנרגיה זו. העובדה שאתגר מגשר העולמות, מתרחש בגל של יום כיפור היא משמעותית. קיימת כאן הקבלה שמדריכה אותנו למות לישן, להרגלים ולפצעים ולהיוולד מחדש, רגועים, נוכחים ושמחים על פסיפס החיים המופלא.

מערב ראש השנה ועד ליום כיפור מתחילים "עשרת הימים הנוראים", בהם האדם בעזרת תהליך של מודעות לעצמו ולסביבתו, יכול להתמיר שליליות, קושי, סבל של השנה שהיתה, לשמחה, שפע ויצירה בשנה החדשה. אלו הם ימים, שבהם אנו מתבקשים לערוך חשבון נפש על מנת שנוכל לערוך שינויים מרחיקי לכת בחיינו, בשנה שנכנסת. לא רק שימים אלה מתרחשים בגל של נחש, שמטרתו לממש את האלכימיה, הגלומה ביכולתנו, "הימים הנוראים" מלווים בימי שער קוסמיים, שמחזקים עוד יותר את כל התחושות, המחשבות והמעשים, שמתרחשים בתקופה זו.
לפי המאיה, אנרגיית הכוכב, ביום הרביעי של הגל, מלמדת על הדרך, שבה ניתן להתמיר את המחשבות וליצור את הטרנספורמציה בחיינו לקראת השנה החדשה. הכוכב מאפשר לשנות את כל המחשבות והמילים השליליות, שאנו משתמשים בהם בחיינו, לחיוביות. הכוכב מאפשר להגיע לרוגע, להתמזגות ולראיית היופי שבחיים. אנו לומדים שבמקום לשאוב אנרגיה מהסביבה שלנו, אנו יכולים להטעין את עצמנו באהבה ובחיוביות וכך להפוך לכור אטומי של אנרגיה ואור, שמקרין לכל עבר.
כך שלמעשה בימים אלה, אנו מנסים כמה שיותר להמתיק את הדין , עד לחתימה הסופית של ערב יום כיפור, חתימת גזר הדין.
ערב יום כיפור, הוא שיא הגל, הכוונה והתהליך ובו מופיע הקוף המהדהד הכחול, שהוא מעין חוט שקושר בין הכוחות ומאפשר מתוך האנרגיה חסרת הזמן של יום כיפור, להגיע לקשר עם הנשמה, שדה הנפש ובורא העולם ולהתמלא ביצירתיות של השראה. הקוף מאפשר לנו להתנהל אחרת במציאות החדשה, שאנו יוצרים לעצמנו בימים אלה ממש. הוא מלמד כיצד לנוע בקלילות, בשמחה, תוך כדי ביטוי מלא של עצמנו, בכל רגע נתון. הקוף, דרך היצירתיות הגאונית שבו, בורא חיים וחכמה. התדר שבו יום כיפור מתרחש, מאפשר לכולנו לגעת בחיבור הנשמתי, שקיים בינינו לחלקים הגבוהים שלנו ומשם ללמוד גאוניות מה היא. הקוף יגדיר גאוניות כ- "היכולת ליצור יש מאין ושהיצירה תתקבל על דעת הכלל", כלומר הוא מלמד אותנו, לקבל מידע פנימי של השראה ואותו לבטא, בחן ובקסם, בכל רגע נתון.

מעבר להקבלה הקיימת בין החגים היהודים ללוח המאיה, השנה, באופן משמעותי ביותר גם יום השיוויון הסתווי, מתרחש בערב יום כיפור! ה- 21/9 הוא יום השיוויון הסתווי, שמסמל איזון בין האור לחושך. ביום זה השמש נמצאת במרחק שווה בין חצי כדור הארץ הצפוני לדרומי, היוצרים קו אופקי. כמו כן, השמש מגיעה בדיוק לנקודת האמצע בין השמים לארץ, היוצרים קו אנכי. כך נוצרת מעין פירמידה בצורת יהלום, המאחדת בין ארבעת הכיוונים ויוצרת איזון אנרגטי לקראת מחזור חדש של אביב וקיץ, עד ליום השיוויון האביבי ב- 21/3.
מזה עידנים ימי השיוויון מהווים נקודת יחס, עפ"יהם ניתן לקבוע את עונות השנה. התרבויות העתיקות במצרים, במקסיקו, בסין ועוד התייחסו לימי השיוויון כנקודות מפנה בזמן, בהן ניתן לנקות את האנרגיה, שלא רלוונטית יותר ולהיטען באנרגיה חדשה מהמחזור החדש. ימי השיוויון מהווים ימי שער קולקטיביים, בהם האנרגיה של כל מה שאנו חווים מתחזקת (בדיוק כמו בימי השער של החגים היהודים) וכך קיימת האפשרות להגיע לראייה רחבה יותר ולצמוח אל תוך חיינו.
בימי השער של נקודות השיוויון ושל היום הארוך והקצר בשנה, ניתן לגשר בין כדור הארץ והאנושות שעליו לבין היקום, בעזרת המעבר דרך שערי הזמן שנוצרים.
מכאן שערב יום כיפורים מסמל את תחילתה של תקופת הסתיו, שמושפעת מאנרגיות הקוף ומהגל בכללותו.
אם כך, יום כיפור השנה, מתרחש בנקודת זמן משמעותית ביותר, שככל שנעשה בה עבודה על עצמנו, נשתחרר מטראומות שליליות שחווינו בשנה שחלפה, נסלח לעצמנו ולסובבים אותנו על "טעויות" אנושיות, נתמלא בחיות ובאהבה לחיים ונלמד לצעוד בשמחה עם האמת הייחודית לנו, כך נפתח פתח לסתיו ממלא ויצירתי ולשנה חדשה ומבורכת.

ואז, מצאת יום כיפור ועד לשמחת תורה, ניתן לערער על כל פסק דין שיצא ביום כיפור. זהו עדיין לא פסק הדין הסופי והמוחלט, כך שניתן לטעון לעונש ולזכות עד לשמחת תורה, בא נקבע פסק הדין הסופי.
לפי המאיה, האנרגיה שעוזרת לנו לפענח כיצד ניתן להתמיר את השלילי לחיובי ולהקשיב לקול היצירה הטמון בנו היא של הלך שמים. ביום התשיעי של הגל, אחרי יום כיפור ולפני סוכות, הלך שמים ממלא אותנו באסרטיביות, בהחלטיות ובכח פנימי עצום, שדרכו אנו שמים גבולות לכל מה ששואב מאיתנו אנרגיה. כך, כשאנו מוגנים בהיכל הלך השמים שבתוכנו, אנו יכולים להרחיב את ליבנו באומץ ובחמלה ודרך החקירה האישית שלנו, ללמוד כיצד לחבר בדרכינו בין שמים לארץ. הלך שמים מחבר אותנו לאנרגיה של המשיח, הנביא שיודע את האמת המבקשת להיות מועברת דרכו ובנחישות ובהתמדה, מבטא אותה.
ואז, לאחר כברת הדרך שעברנו בגל ובתקופה זו, לאחר ההתבוננות הכנה פנימה, חשבון הנפש והמסקנות שהסקנו, הבקשות שהרחבנו והמודעות שהתפתחה בנו, מגיע ערב סוכות ופתרון אתגר מגשר העולמות.

לפי המאיה, ערב סוכות הוא היום ה-12 בגל, יום של פתרון, הבנה ויציבות פנימית ומתרחש באנרגיה של לוחם. הלוחם ביום זה מלמד, שהתהליך שעברנו בגל ובחגים הביא אותנו למקום של שחרור והתמרה, של התנקות וקפיצה בתודעה, של חטא ומחילה. הלוחם ביום זה מלמד, שהמח האנושי שלנו עבר תהליך של התפשטות והתרחבות ובו רכש כלים חדשים, שעימם נוכל להתנהל בשנה החדשה. סוף התהליך מוביל אותנו למקום, שבו אנו מסכימים לצעוד באומץ בהרפתקאות החיים המופלאות, תוך שאנו משוחררים מתלות בסובבים, בהרגלים, במצבים קפואים וממוחזרים ואנו מתנהלים באינטליגנטיות מרובה, בין הסצנות בחיינו. הלוחם ביום הפתרון, מאפשר חיבור לקול הפנימי שיודע והתנהלות אמיצה ובטוחה בעולם.
היום האחרון וה-13 של הגל הוא באנרגיית האדמה. האדמה ביום זה, מלמדת על היכולת שלנו לקרקע אל תוך המציאות את ההשראה והרעיונות החדשים שקיבלנו. התהליך הוביל אותנו למקום, שבו קודם כל אנו לומדים לאהוב את עצמנו, את מי שאנחנו, על כל מה שיש בנו וכך ממקום חיובי ובטוח, לממש את היכולות שלנו אל תוך המציאות. הנחש דחף אותנו לחיים ולחיות, לשחרור תחושות הכבדות, הטשטוש והעמעום ובמקומם אנו נעים בשמחה, בולעים את הנאות החיים. הגל מלמד שככל שאנו מקרקעים את הרעיונות שלנו, מחברים את הכישורים שלנו אל מסלול החיים, משחררים את כל הפחדים שמעכבים את היצירה שלנו, אנו מסוגלים להתפשט לאינסוף וליצור, ליצור, ליצור.

ועוד על השנה שהתחילה:

התרבות היהודית, קבעה שני מועדים לתחילת השנה- בניסן (פסח), תחילת השנה הרוחנית, שמסמלת את התנועה מלמעלה למטה, מהרוח לחומר ומחברת את הנשמה לגוף. השנה הרוחנית מתרחשת באביב, שהוא זמן להתחלות חדשות, לזריעה ולצמיחה. המועד השני לתחילתה של השנה הוא בתשרי, תחילת השנה הגשמית, שמסמל את התנועה מלמטה למעלה ובה אנו לומדים להתמיר את החומר לרוח. מועד השנה החדשה מתרחש בתחילת הסתיו, המתאים להתכנסות פנימה ולהתבוננות.
כשם שבתרבות היהודית, קיימים שני מועדים המסמלים את תחילתה של השנה, כך גם בתרבות המאיה: תחילת השנה הרוחנית מתקיימת עם תחילתו של לוח המאיה הקדוש, הצ'ולקין. מבין כל לוחות המאיה, זהו הלוח החשוב ביותר, כשללוח זה אין מועד קבוע שבו הוא מתחיל, אלא שהשנה מתחדשת כל 260 יום.
ראש השנה הנוסף, מסמל את מועד תחילתה של השנה האזרחית ועליה ניתן ללמוד מלוח 13 הירחים.
לוח 13 ירחים מורכב מ-13 ירחים עוקבים בני 28 יום. לוח זה מתאר את הזמן שלוקח לכדור הארץ להקיף את השמש ואת 13 סיבובי הירח סביב כדור הארץ. כך שלוח
זה הוא לוח ירחי- שמשי, שמודד את מסלול כדור הארץ סביב השמש ע"י הקפת ירח ממוצעת של 28 יום. 28 כפול 13 הם 364 ימים ועוד יום נוסף, הקרוי "היום מחוץ לזמן"
שמסמל התכווננות למחזור חדש. לוח זה מאפשר להיפתח למידע של המאיה, דרך מעקב אחר 13 חודשים בני 28 יום כל אחד, שפזורים לאורך שנה של 365 ימים,
המחזור הסולארי המוכר לנו יותר, עד היום.
13 הירחים מסמלים מחזוריות שקיימת לנו בגוף ב 13 המפרקים. הם מסמלים מקצב שמתפתח בצורה הדרגתית במשך שלושה עשר ירחים.
כל ירח מסמל קצב, תהליך, שיעורים מסוימים, שברגע שאנחנו מתחברים ומתכווננים אליהם, ההתנהלות בחיינו הופכת לזורמת ולהרמונית יותר.
עצם המעקב אחר מחזוריות של 13 ירחים שווים בני 28 יום יחד עם הסמלים שמשתנים מדי יום, מאפשר לנו לחיות את הרגע ואת אינסוף האפשרויות הגלומות בו.

שנת הקוסם: ראש השנה האזרחי של המאיה

השנה, שהחלה ב- 26/7/07 היא שנת הקוסם הירחי. אנרגיית הכוהנת הגדולה, ממלאה אותנו השנה בעוצמה נשית, במודעות אינדיבידואלית, בכח רב ובחיבור רוחני גבוה. אנרגיית הקוסם מאפשרת להכיל דברים רבים בחיינו, כך שנוכל לעשות דברים רבים יותר ולהיות נוכחים בסיטואציות מגוונות. בשנה זו, המטרה היא להתחבר לעוצמה המלאה שלנו ולמשוך אנרגיה של חסר הזמן, של קסם, שיכולה לחולל מהפך בחיינו. זהו זמן בעל פוטנציאל לשחרור הצורך בשליטה בעצמנו ובסובבים וביכולת לחיות מתוך כנות מלאה. הקוסם מלמד שאנו יודעים הכי טוב מה נכון לנו ומה טוב לנו וכך מאפשר לשחרר את הצורך באישורים מבחוץ ובחיזוקים של האגו ולשמור על פשטות וצניעות. כך שניתן להתחבר השנה לידיעה הפנימית העמוקה ביותר שלנו, לפעול ע"פיה ולנהוג בחמלה כלפי עצמנו וכלפי הסובבים אותנו.

מעבר להקבלה שנסרקה עד כה, גם לוח 13 הירחים מלמד על שינוי, שמתרחש בימי החגים. ב- 20/9, יום לפני ערב יום כיפור, אנו עוברים מהירח השני של האתגר- שלקראת סופו, התחלנו בתהליך המגנוט לשנה החדשה, לירח השלישי של השירות, שבו אנו לומדים לפעול מתוך האינטואיציה ולבטא את ההשראה שקיימת בתוכנו. כך ששוב אנו לומדים, שמהמקום שמבקש לשחרר את הקושי, הדואליות והקוטביות, אנו נעים למקום שפותר אותם ומאפשר כניסה לאנרגיות זורמות ונעימות.

אני מתכבדת בזאת להוציא את מהדורת לוח 13 הירחים הרביעית בישראל ובה הסברים על לוחות המאיה, הסברים על הסמלים, טבלאות החישוב למפת מאיה אסטרולוגית וכן כלים מגוונים לעבודה יומית. הנכם מוזמנים לעקוב אחר התהליך המתפתח בשנת הקוסם, שיכול ליצור שינוי בגישה המנטלית והרגשית כלפי החיים, לפתח בנו איכויות של שמחה, חיוביות ורוגע ולחבר למאגר אינסופי של שפע ויצירה.
כולי תקווה שהסמלים המבורכים, יפתחו לנו את הלב ויתמכו בנו לחיות בשמחה ובאהבה.
מאחלת לכולנו שנת קוסם מופלאה, מעצימה ושמחה.
ושנה טובה, מבורכת וחיובית לכל עם ישראל.

טליה טוקר: מלמדת, מטפלת ומתמחה בידע הזמן והמרחב. לאחר 8 שנים של לימוד, חקירה ותקשורים אישיים, עברה חניכה בשושלת הקיצ'ה, שושלת שאמאנים גוואטאמאלית עתיקה וכן הוסמכה ללמד ע"י האקדמיה של המאיה. מלמדת כיצד לחיות את הקודים המוצפנים בלוחות הזמן, עורכת מפות אסטרולוגיות אישיות ומטפלת. מידע נוסף באתר.

(ורונית מוסיפה: מומלץ לקרוא את המאמר של אלון הירשברג על חודש תשרי)

הראה עוד

4 thoughts on “ראש השנה לפי המאיה”

  1. דנדי אהלן, באתר הזה יש מחשבון שאת יכולה לברר בו את מפת המאיה שלך.
    ובקשר ללימודים – דברי עם טליה טוקר. היא המאסטרית בתחום. פרטי ההתקשרות איתה מופיעים בסוף הפוסט הזה. והנה גם לינק לאתר שלה >>
    את יכולה גם לדבר עם נועה פלד, שהיא אישה מהממת, חברה טובה שלי ותלמידה ותיקה של טליה.

  2. היי שלום אני מחפשת ישהו שיוכל לעזור לי לקבל את הסימן של השנה או התאריך לידה שלי בולח המיאה אני מעוניינת ללמוד עליהם,האם הגעתי למקום נכון??
    אשמח לקבל תשובה בהקדם יום נפלא…

    וסליחה אם הגעתי למקום הלא נכון

    דנדי

כתיבת תגובה

Close