כללי

ריח של ניקיון

מאת: טלי מצליח, לבנדר

לאחרונה נסענו לצימר, ככה ברגע האחרון. בשישי שלחנו מיילים לצימרים שנראו לנו; בשבת נסענו למי שחזר אלינו ראשון. המקום נראה מקסים בתמונה וגם במציאות. ואנחנו יודעים ליהנות מלצאת ומהיחד בד"כ בקלות…

אבל היה קשה. וזה בגלל הריח של הניקיון. מה זאת אומרת? איך שנכנסנו לצימר, הכה אותנו ריח עז- כמו של תרסיס שירותים. הריח לא היה ניתן לנידוף. פתחנו את כל החלונות, הדלקנו את האח, כמה נרות…כלום—הריח נישאר. היתה התחושה שהריח מופץ מכל אזורי החדר, חיפשנו וגילינו שאכן כך. מצאנו מקלות ריח, פרחים מפלסטיק מרוססים, ואף פרחים טבעיים שהדיפו ריח של "ניקיון." (הצילו!)

הריח הבריח אותי החוצה אך הוא נדבק לבגדים ואחר- כך גם נסע איתנו באוטו והעיק עלינו.

מענין אם בעלי הצימר המתגאה בחיק הטבע, מודעים לכך שריחות מסוג זה מעוררים אלרגיות, מגרנות, וחוסר שקט. קשה לנו עם ריחות עזים ובעיקר כשמדובר בריח סינטטי. אנחנו מגיבים פיזית ורגשית בעוצמה רבה לריחות גם אם אנחנו לא מודעים לתגובותינו. והשאלה היא, על החיבור מדוע ריח חזק יותר נתפס כנקי יותר?

נכון שכדאי שתהיה תחושה של ניקיון בין אורח לאורח… אבל אפשר גם אחרת. כולם אוהבים ריח טוב אבל המידה חשובה וגם איכות הריח חשוב. היום ניתן להשיג בקלות שמנים אתרים שמאפשרים בישום בריחות שהם באמת טבעיים ויש להם בדרך כלל גם ערך מוסף כמו חיטוי, שיפור מצב הרוח, והרגעה. יש רוצים גם שמעוררים תשוקה…
לשים מבער ובו טיפה או שתיים של לבנדר, ברגמוט, או עשב לימון. זה ייתן תחושה של ניקיון אנרגטי בבית. את ספונג'ה צריך בכל מקרה לעשות.

אנו בלבנדר משתמשים רק בשמנים אתרים טהורים במוצרי הניקוי והטיפוח שלנו. שהשפעתם טובה מטהרת ומרוממת גוף והנפש. על השפעות הריחות הסינטטיים שנמצאים בחומרי הניקוי ובמקלות הריח ובקוסמטיקה ניתן לקרוא כאן.

לקראת החג בבית לבנדר תוכלו למצא אצלנו מתנות איכותיות יחודיות ריחניות ומקומיות. בחול המועד אנו עובדים כרגיל. נשמח לארח אתכם ואת אורחיכם בחנות ובחצר לבנדר (רח' הנעורים 54 כרכור).
ביום שישי ה2/4 יתקיים שוק ההחלפות לב העולם הביאו את מה שניתן להעביר הלאה.

חג שמח ולהתראות צוות לבנדר

++


הראה עוד

7 thoughts on “ריח של ניקיון”

  1. ואוו! כל-כך מבינה אותך, את כולכן… אני ובנזוגי נסענו לצימר לפני שנתיים למקום שלא הכרנו קודם, ערב לפני כן היינו בוילה תהילה בראש פינה והיה כל-כך טבעי ונעים ואז מעבר חד ומצער לצימר ההוא… בום בפנים! איך שפתחנו את הדלת הבנתי שהיא נשארת פתוחה ואני נשארת בחוץ בתקווה שהדבר הזה יתנדף. זה זעק מהקירות והכניס לי סטירה חזקה לסינוסים. לא מבינה איך אנשים חושבים שאפשר לנשום בתוך זה.

    עשינו הכל כדי לנוח על הערסלים בחוץ ובלילה פשוט פתחנו את כל החלונות וניסינו לישון, היה קשה. לא הולכת יותר למקומות שלא מכירה, אני כל-כך רגישה לזה.

    ולגבי שירותים בבתי קפה – תודה לאל שאין יותר את השפריצר האימתני הזה שכשמרימים את הראש הוא נותן טסססט ישר לפרצוף. מזעזע

    ברגמוט, לבנדר, עשב לימון…. רק המחשבה עליהם מרגיעה אותי 🙂 . תודה על הכתבה

  2. הריח שמסביב הוא תערובת ריחות הפריחה האביבית סיכוי קלוש לשחזר אותו במדוייק אבל מפרחי הדר מפיקים/מזקקים – שמן אתרי נרולי . אם את רוצה להזכר בפריחת הדרים גם לא בעונה או לקחת אותה איתך באופן יומיומי אנחנו משלבים נרולי בחלק מהמוצרים (סבון ,קרם) שאגב בין תכונותיו המיטיבות שיפור העור והרוח.

  3. הי ורד לדעתי גם בתחום שלך יש תהליך דומה מאוד אדם שאוכל מזון "פשוט" כשהוא אוכל מזון תעשיתי הוא מרגיש את ההבדל הגדול באיכות המרכיבים , גוף נקי מכימקאלים מאוד רגיש להם. גם אדם שלא רגיש מגיב לא טוב לריחות ומזונות סינטטים אבל פחות יכול לאבחן את זה.

  4. מבינה אותך כ"כ, טלי.
    בביה"ס בו אניט מלמדת, מנקים עם חומרים עם ריח חזק כ"כ, ובשרותים יש תמיד את הריח הזה של החומר הדוחה הזה…
    ואולי זו אני- שאפי וגופי התעדנו כבר וקשה לי לסבול את הריחות העודפים- הסרוחים הללו…

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close