טיפוליםסדנאות, קורסים, חוגים

ריפוי עצמי בתנועה

ורד ונונושמי ורד ונונו, עזבתי לאחרונה את המרכז לטובת פרדס-חנה ואני רוצה להכיר לכם את עבודתי כמדריכה ומורה לשיטת ד"ר (P.Hd) מאיר שניידר "ריפוי עצמי בתנועה".
מדובר בשיטה פשוטה, אנושית ויעילה העוסקת בטיפול בבעיות גופניות שונות, בעזרת מגע, תנועה ודמיון מודרך ובשיפור הראייה בדרך טבעית.

מאיר שניידר, מייסד השיטה, הגיע לביקור קצר ומנחה סדנא ביום ראשון 10.7 , 10.00-17.00 במתנ"ס פרדס-חנה.

מאיר שנולד להורים חרשים, סבל ממחלות עיניים מלידה: קטרקט, גלאוקומה, וניסטגמוס. חמישה ניתוחי עיניים לא הועילו לתקן ליקויים אלה או לשפר את ראייתו שהצטמצמה להבחנה בין אור וצל. הוא למד ברייל בכיתה מיוחדת בביה"ס דוגמא בגימנסיה הרצליה. בגיל שש-עשרה פגש במרים איז'רסקי, ספרנית שהתעניינה בשיטות ריפוי. מרים הכירה לו את יצחק, נער בגילו, שהתגבר על תלותו במשקפיים בעזרת תרגילים מבית מדרשו של ד"ר בייטס. הבסיס לתרגול הוא ההנחה שהראייה היא תהליך נפשי, לא פיסי בלבד, ושהאופן בו אנו מפעילים את העיניים הוא הקובע ולא מבנה העין. מאיר תרגל בהתלהבות ובדבקות והגיע לתוצאות מפתיעות. עם הזמן הבין שהעקרונות שהנחו אותו בעבודה על העיניים מתאימים ליישום בעבודה על הגוף.

ספרו הראשון "החיים כתנועה-דרכי מעיוורון לשיטת הריפוי-העצמי", מספר על הקשיים, המאבקים וההישגים שניהל בדרכו להחלמה, ועל הלימוד שהוביל אותו לפיתוח שיטתו.

אני מדריכה בשיטה ומלמדת אותה. התוודעתי אליה לפני שנים רבות כמטופלת: חליתי בילדותי המוקדמת בשיתוק ילדים. עברתי את המסלול המוכר של ניתוחים וניסיונות שונים לשיקום.. היו הרבה דרישות לדעת להסתדר עם מה שיש, ולהשקיע בחלקים החזקים. לא זכור לי כל ניסיון להקנות לי הבנה, מודעות או יכולת להתמודד עם הסבל הגופני והנפשי. כשניסיתי לברר מה עוד ניתן לעשות כדי לשפר את המצב חוץ מאשר עוד ניתוח, התגובה הייתה: למה את כל-כך מוטרדת מהרגליים שלך, יש לך שכל, תפתחי אותו. כילדה וכנערה היה לי קשה מאוד להסביר שאני לא יכולה להתמקד רק בשכלי כשכל-כך הרבה דברים מטרידים אותי…

וכך הגעתי לגיל עשרים וארבע עם קשיי הליכה גדולים ולפני ניתוח לקיבוע הברך שממנו חששתי ואותו דחיתי שוב ושוב. פגישה מקרית באוניברסיטת בר-אילן עם בחור צעיר בשם מאיר הביאה לתפנית.

בפעם הראשונה בחיי קבלתי עיסוי רך, מרגיע ומעורר גם יחד. לא שבירה לצורך איחוי משופר, לא ניתוח, לא קיבוע ולא אימוץ הרגל החזקה יותר, עוד ועוד. בהמשך למדתי לבנות איזון טוב יותר בין החלקים הפגועים לבין אלה שנפגעו פחות. למדתי לכבד את החלש ולשתף אותו ככל האפשר. על היכרותנו ועל העבודה שעשיתי על עצמי בהדרכתו וממנה המשכתי בטיפול באחרים, אפשר לקרוא בספרו הראשון של מאיר "החיים כתנועה",הוצאת פראג.

ריפוי-עצמי הוא התהליך של ניצול המשאבים הפנימיים לשיפור הבריאות: לא זו בלבד שלגוף יש יכולת תיפקוד גדולה פי-כמה ממה שאנו מממשים (מיגוון השרירים, נפח הנשימה, פוטנציאל המוח ועוד), אלא שיש בו גם יכולת ריפוי טבעית בלתי מנוצלת ולמעשה בלתי מוכרת.

השיטה שלנו מיועדת לאנשים עם מוטיבציה רבה. הם מפתחים יכולת התבוננות מצוינת והופכים, עם מטפליהם, לשותפים פעילים. מעורבותו של המטופל בטיפול פירושה יותר אחריות ויותר שליטה בחיים.

תפקידנו כמטפלים הוא לעזור לאנשים לברר מה אפשרי עבורם, וללמד בעדינות ובהדרגה את הגוף לעשות יותר בשביל עצמו. אנחנו עובדים עם מוסיקאים ואתלטים השואפים להביא את ביצועיהם לשלמות, ועם אנשים הסובלים משיתוקים, כאבים ומחלות כרוניות שונות.

נכים רבים המרותקים לכיסאות גלגלים אינם זוכים לקבל את המגע שהם זקוקים לו. והתוצאות, גם אם הן איטיות, הן חמורות. עיסוי, ותנועה סבילה מסייעים למנוע ולמתן את הנזקים הגופניים והנפשיים.

ספרו השני של מאיר "ריפוי-עצמי בתנועה" (שני חלקים, הוצאת מודן) הוא המדריך המלא לעבודה על-פי עקרונות השיטה.

לקבלת פרוספקט יש לפנות לוורד ונונו 04-6274265 נייד: 052-4260414 ובמייל.
לאתר הישראלי >

לאתר הבינלאומי של שיטת ריפוי עצמי בתנועה>

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “ריפוי עצמי בתנועה”

  1. פינגבאק: טיפול בתנועה

כתיבת תגובה

Close