השימושון

שיעור ראשון חינם? חלאס עם זה

חברים יקרים,

אחרי התלבטות ארוכה, החלטתי להוריד את קטגוריית 'שיעור ראשון חינם' מלוחות (החינם) באתר.
ויש לזה כמה סיבות: הראשונה והפרקטית היא, שלאט לאט התחילו לזלוג אל הלוח גם מודעות על סדנאות ושיעורים לא בחינם, שלא לדבר על טיפולים, מה שפגם בהוגנות כלפי המפרסמים בתשלום.

נניח שעם זה עוד היה אפשר להסתדר – לתת יותר פוקוס על האינדקסים למשל.

הסיבה השניה היא מהותית יותר: שיעור ראשון בחינם לא מכבד את הזמן והאנרגיה שאתם שמים על בנאדם. ופה עולה שאלה, מניסיונכם כמורים: איזה סוג לקוחות פוטנציאלים זה מושך? האם האנרגיה שהם מביאים היא פחות רצינית ויותר סתם סקרנות? כמה מהאנשים שבאו לשיעור ראשון חינם אכן הצטרפו לקבוצה שלכם? אשמח אם תשתפו פה מניסיונכם.

ונקנח עם סנאיה רומן, פרק 20 ("נתינה וקבלה") מתוך הספר 'יצירת כסף':

"….על מנת ליצור זרימות רבות של כסף בחייכם, למדו לתת ולקבל בחופשיות. אתם רוצים לא רק לתת אלא גם לקבל. רבים מכם אוהבים לתת לאחרים, אבל קשה להם יותר להרשות לעצמם לקבל מהם. בכך שאתם מאפשרים לאחרים לתת לכם, אתם מעצימים אותם, שכן אתם מעניקים להם הזדמנות להמחיש את השפע שלהם. אנשים מרגישים טוב עם עצמם כאשר הם נותנים לכם משהו שאתם יכולים להשתמש בו ולהעריך אותו. אם אף אחד לא היה מקבל, אף אחד לא היה יכול לתת, והדבר היה חוסם את זרימת האנרגיה החיונית ליצירת שפע. אל תראו קבלה כמשהו אנוכי; ראו אותה כהשלמה של מעגל האנרגיה. ככל שתהיו פתוחים לקבל, כך תוכלו לתת יותר. קבלו כסף מאחרים, קבלו את הצורה ואת המהות של מה שהם נותנים לכם, ועשו זאת מתוך חמימות, נועם וחן. בכל פעם שאתם מקבלים כסף מאחרים, דמו שהם מקבלים חזרה עשרות מונים של סכום הכסף שנתנו לכם…."

בהצלחה!

הראה עוד

5 thoughts on “שיעור ראשון חינם? חלאס עם זה”

  1. אני חושבת שללוח על שעורים וסדנאות יש מקום גם אם השעור הראשון לא בחינם. בזכות זה שהפרסום בחינם המגוון וההצע גדול יותר ולקוראים זה כמובן יתרון. אני אישית אוהבת להתנסות בשעורים וסדנאות. אם אני מתחברת לנושא והזמן מתאים אני ממשיכה, בלי קשר אם השעור הראשון הוא בחינם או בתשלום. יש כאן באזור מבחר כל כך גדול של מורים ומדריכים מכל מיני סוגים ואין שום דרך שאכיר את כולם רק משיחות חולין עם מכרים. אני בספק אם כל המפרסמים ירצו לשלם על פרסום מרכולתם, ולי יהיה חבל לפספס מידע שלא בטוח שיוכל לעבור אלי בדרך אחרת. האתר הזה מקסים גם בזכות המידע בו שבחינם ואני אשמח מאוד אם תימצא דרך לא לסגור את הלוחות הללו.

  2. העניין שהעלת מתחלק ל2
    1. שעור חינם , רונית את נותנת כל כך הרבה בחינם!!1
    2. הלוח – יש מי שמנצל את הבמה לענינים אחרים
    אולי זו ההזדמנות לפנות לקהילת המשתמשים , מכורים ומזדמנים ולהזכיר או לידע את מי שלא שם לב..להקים להחזיק ולתחזק אתר כזה עולה כסף
    הזמן שרונית מקדישה הוא אדיר , והאיכות ניכרת , כולנו מרוויחים ממנה.
    רונית קבעה לוחות חינם ופרסומים בתשלום וככלל ראשון מן הראוי לכבד את זה.
    האינטרס של כל מי שמפרסם פה את עסקיו ומרוויח מהקלינטורה שמגיעה מהאתר – הוא לשלם על כך גם אם לא סוכם על כך מראש וככה בנדיבות והגינות פשוט לשלוח צק הגיוני ואפילו לבקש חשבונית
    אם רונית לא תחזיק מעמד כלכלית עם האתר הא ימכר או יסגר ואז אני לא יודעת מי ירוויח
    .אני מרשה לעצמי לכתוב את כל זה כי אני יודעת שהאתר מוחזק עם המון אהבה והרבה"שעור ראשון חינם" ובשיניים הייתי רוצה שהאתר יפרנס את רונית כך שהיא תתפנה לכתוב יותר את כתוביותיה הנפלאות להנאת כולנו,
    לא עולה לנו לפטפט ולהתכתב ולפרסם בחינם את כל מה שרונית וגם אנחנו שמחים לפרסם בחינם , אבל כשמדובר בפרנסה מן הראוי לדעתי לכבד את מי שמאפשר לך להגיע לקהל יעד מדויק ולשווק את עסקיך
    כן חזרתי על עצמי כדי שהעניין יחדור היטב לליבותינו ושנדע לתת , לא רק אהבה אלא גם כסף , גם אם לא נידרשנו..
    רונית זה מאהבה ואני מצטערת אם התפרצתי …

  3. רונית, אני לא מסכימה אתך בזה 🙂
    כשאני בוחרת מורה למשהו, אני לפני כן מגששת ובודקת.
    יש שיעורים מסוימים שאין טעם לדבר עם המורה ולכן צריך להתנסות.
    ההתנסות החינמית משרתת את האינטרס שלי לבדוק את המורה לפני שאני מתחייבת לו
    ואת האינטרס של המורה לשווק את עצמו.
    אני לא רואה בזה שום דבר רע.
    אני גם חושבת שזה תפקיד של המורים להחליט אם הם רוצים לתת שיעור ראשון חינם או לא ולכן לקבוע שלא יהיה לוח כזה, זה כאילו את כופה על המורים את דעתך.

    שיטות שיווקיות שונות הן לגיטימיות, אחד יכול להחליט שהשיעור הרביעי חינם והשני שהשיעור הראשון חינם ואחר יקח מחירים מוזלים בהתחלה או לא יעלה מחירים אף פעם… כל אחד עושה מה שהוא חושב לנכון בענין השיווקי שלו וכל השיטות נועדו לכך שבסוף המורה יקבל כסף.

    ואגב כולם נותנים משהו ראשון חינם
    רק שאצל חלק מהמקצועות אפשר להתרשם במלים או בשיחת טלפון או במראה עיניים
    ובחלק מהמקצועות אין ברירה אלא להתנסות.
    אני יכולה לראות עבודה של מאפרת על מישהי אחרת
    אני לא יכולה לבדוק יוגה על מישהו אחר.

  4. מנסיוני , שיעור ראשון נסיון הוא מאד אטרקטיבי .
    מםפר הלקוחות שהגיעו אליי , ולא נשארו , הוא נמוך , ואני בהחלט מאמינה שכאשר מישהו מעוניין להתחיל בשיעור או חוג או כל דבר אחר שדורש ממנו הוצאה כספית , כבר מעורר שאלות , כשהוא יודע , שהוא לא צריך לשלם בעבור בשיעור הראשון , וכן "לבדוק" את המדריך / מטפל , הוא מגיע יותר משוחרר ופחות מחוייב – שזו כבר התחלה נוחה.
    אצלי – לרוב ממשיכים הלאה , ואין לי שום תחושת הפסד גם לגבי מי שלא ממשיך.
    ההחלטה שלך היא שלך , אבל אני לא רואה מקום לשלול את הדרך.
    בהצלחה לכולם!!!!!

כתיבת תגובה

Close