בעלי מקצועכלליכתיבה פרטיתסדנאות, קורסים, חוגים

שיפור השימוש היעיל בגוף דרך אימוני כושר

 

האדם הוא יצור שמסתגל ומתרגל למה שהחיים מביאים לו – לשינויים גופנייים ונפשיים, גם חיוביים וגם שליליים ובאופן טבעי לומד איך להמשיך בשגרה היום יומית.  זה נכון לגבי כל האספקטים של האדם.
לדוגמא המיינד – אדם שחיי חיים עמוסים ולחוצים רגיל לחיות בסף מתח גבוה ולתפקד רגיל. קח את אותו אדם ותן לו חיים שלווים, בהתחלה הוא לא ידע מה לעשות עם עצמו והתת-מודע ינסה למצוא דרכים להכניס את הלחץ המוכר חזרה לחייו. בסופו של דבר אם אותו אדם יתאמן בהתמדה על קבלת השלווה שנכנסה לחייו יש לו את היכולת להתמזג איתה ולחיות חיים שלווים.

גם לחוש הטעם יש נטייה כזאת. קחו לדוגמא אדם שאוכל מאוד מלוח, מאלה שמוסיפים מלח עוד לפני שטעמו את האוכל (הרגל נוראי עקב כך שמלח הורג יותר אנשים מאלו שמתים מסמים קשים). אם אותו אדם יתחיל דיאטה נטולת מלח, בהתחלה הוא לא יחוש שום טעם והאוכל ירגיש לו תפל ולא טעים, אבל אחרי התמדה מספקת בדיאטה הוא יתרגל, ואם אז תיתן לו לטעום אוכל עם כמות המלח שהיה רגיל אליה בעבר לא יוכל לטעום שום טעם אחר מלבד המלח.

כך גם הגוף מתרגל.

בתור מאמנת כושר אני אני שמה דגש על יציבה נכונה ותנועה תקינה ויעילה ואני רוצה לבחון אתכם יחד את האספקט הפיזיולוגי והתנועתי של שלד, רקמות רכות ומערכת העצבים.

אני שומעת הרבה (גברים בעיקר) אומרים לי שאין להם צורך באימוני כושר מכיוון שהם כבר מוציאים הרבה אנרגיה בעבודות פיזיות כאלה ואחרות. הם מרימים, סוחבים, בונים או חופרים רוב היום – ואמורים להיות בכושר עם גוף חזק פיזית, אבל לפעמים דווקא הם סובלים מכאבים כרונים במפרקים ומיציבה לקויה.

זוהי חשיבה מוטעית מכיוון שבעבודה שלא כמו באימון ממוקד וספציפי, אין שימוש מאוזן בשרירים, מה שלרוב גורם להרבה פיצויים תנועתיים ונגמר בכאבים כרונים שנובעים מיציבה לא נכונה. לליקוי יציבה זה והפיצויים התנועתיים שגורם יתווספו לרוב גם תסמינים של כאבים בצוואר שיכולים גם להתפתח לכאבי ראש  (מגרנות), כאבי גב ודלקות כרוניות בכתפיים.

אישה שבילדותה התפחה בגיל צעיר וגידלה די מוקדם זוג שדיים לרוב תסגל לעצמה עמידה כפופה קדימנית וכתפיים שמונחות ברוטציה פנימה, מה שבשפה המקצועית נקרא כיפוזיס. מצב זה עלול ללוות אותה כל החיים ולהמשיך להסתבך, כי הגוף יסגל לעצמו ליקויי יציבה נוספים כדי לפצות. לדוגמא, כשהחלק העליון של הגוף נוטה בכפיפה קדימה, הגוף לרוב ינסה לאזן את שיווי המשקל ויקח את הגב לאחור, פעולה שתגרום לרוב להבאת האגן קדימה מדי, כך שבגיל הזהב או אפילו לפני, היא כבר תעמוד כמו סימן שאלה. ליקוי יציבה זה שכיח מאוד גם אצל נשים וגברים יחד ויכול להיווצר גם אצל אנשים עם בעיה מבנית מולדת, או אנשים שגבהו מאוד מהר.

מעבר לכך, מכיוון שפעם היינו מהלכים על ארבע, מטפסים על עצים ומשתמשים הרבה בשרירי הגב, היום אנחנו מהלכים על שניים והרבה מהיום עסוקים בפעולות סטטיות לרוב בישיבה כגון נהיגה, עבודה על מחשב,  צפיה בטלוויזיה או במסכי הטלפון וכו…

הדרך הטובה ביותר לפתור באמת ליקויי יציבה אלה ולהימנע בכאבי מפרקים ודלקות כרוניות בשרירים, היא דרך החדרת מודעות לגוף, על ידי התמדה באימון כושר ספציפי שמתמקד בהשוואת כוח השרירים והאלסטיות שלהם והגדלת טווחי התנועה של המפרקים השרירים.

אלה הם הדברים שאני בתור מאמנת כושר שמה עליהם את הדגש הגדול ביותר באמונים שלי.

ואני מזמינה אותך לבוא ולראות איזה פלאים ואיזה שיפור ניתן להשיג בעזרת אימוני כושר ממוקדים.

השיעורים מתקיימים בהנחית יהלי שפרד מאמנת כושר בכירה ומוסמכת ועל ידי Australian Institute Of Fitness.

לשאלות, פרטים נוספים והרשמה חייגו: 052-5606827

האתר של יהלי: www.yalyfitness.com

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close