השימושון

שי אור מזמין למפגשי לימוד

מאת: שי אור

לא סתם נולדו ילדינו דווקא עכשיו. זה זמן מיוחד במינו. זמן שבו ילדים יכולים לבקש וגם לקבל.
זמן שבו הורים באמת רוצים להענות לבקשות העומק של ילדיהם. זמן טוב להיוולד בו. זה לא שינוי מהסוג של יותר כסף, יותר טכנולוגיה ופחות לכלוך ברחובות. זו מהפכה של ממש. אנחנו כהורים בזמן הזה שותפים למהפכה שקטה, שתמציתה מעבר מ "הכתבה" ל "הקשבה ".
זה שינוי עמוק ומהותי בתפיסת ההורות.
הישן – הורים נותנים לילדיהם מה שלדעתם צריך לתת.
החדש – הורים נותנים לילדיהם (ולעצמם) את מה שמבקשים.

אמא ובת

מה באמת מבקשים ילדינו ? איך מזהים את בקשות העומק ? איך מבחינים בפתח לצמיחה שמסתתר בתוך כל התנהגות מעצבנת, מחלות שחוזרות, הרגלים משונים או כל שילדנו מביאים לחיינו ?

כדי לענות על כל אלה דרושה הקשבה מסוג חדש.
אני מאמין שאנו כהורים, יכולים לחבר בין הקשיים בחיי היום יום, לבין בקשות עומק שהן הסיבה האמיתית לכל הבלגן הזה. כי הקשיים שמביאים ילדינו לחיינו נועדו למעשה להפנות את תשומת ליבנו פנימה, אל מי שאנחנו, באמת. התנהגות או מחלה או הרגל שקשים לנו ולילדנו, אינם בעיה שיש לפתור איכשהו ולהמשיך הלאה בחיינו. הם נסיון של ילדינו לעצור אותנו, לעורר אותנו שנביט על עצמנו, על הבחירות שלנו ועל האמונות המפעילות אותנו. שנראה את אותו מרכיב ישן בזהותנו שכבר לא מתאים לחיינו החדשים, עם ילדינו. הבקשה היא, שנבחין באותה אמונה מפעילה שממנה מבקשים ילדנו שניפרד. מרוב שהם אוהבים אותנו והם נאמנים לעצמם ולנו, מבקשים ילדינו שנסכים לגדול, שנסכים להחליף אמונה ישנה בחדשה, כזו שמתאימה יותר למי שאנחנו באמת היום. מתאימה בדיוק למי שהם מבקשים להיות.

זה סוג של הקשבה לילדינו שמאפשרת צמיחה של כל המשפחה מתוך כל קושי. יש 4 מרכיבים להקשבה הזאת וחשוב בעיני שיבואו בסדר הנכון :

א. הכלה.
עוצרים הכל ונותנים לקושי את המרחב הדרוש לו, ללא שפיטה. ללא מאמץ לשנות או להבין.

ב. התבוננות.
מביטים עמוק ככל האפשר כדי לראות מה הבקשה העמוקה אליה נועד הקושי הזה להפנות את תשומת לבנו. איזו בקשת עומק של ילדנו מאיתנו לא נענתה על ידינו.

ג. הענות.
מסכימים להענות. מסכימים להתכוונות חדשה בתוכנו ועם ילדנו בבקשה שבה מדובר.

ד. הרחבה.

מתחילים לחולל את השינוי גם בערוץ היחסים שלנו עם ילדנו וגם ביחסים שלנו עם עצמנו, במי שאנחנו. נותנים לשינוי שיתעצם ויתפשט עוד ועוד בתוך החיים, אמונותינו השתנו, היחסים עם ילדנו שונים לגמרי והקושי … איננו.

אני מזמין למפגשי לימוד של "הורות כמעשה ניסים " זו גישה להורות שאותה אני חי עם 3 ילדותי. בגישה זו אני גם מלווה הורים בתהליכי צמיחה עם ילדיהם. הקבוצה תיפגש אחת לחודש ביום שישי בבוקר בביתי שבפרדס חנה.
מוזמנים ביום שישי הקרוב ה- 27 ליוני, מ 09:30 עד 12:30 בפרדס חנה.
להרשמה ולפרטים – 077-7818107.

להתראות!

לאתר של "הורות כמעשה ניסים" >>

הראה עוד

4 thoughts on “שי אור מזמין למפגשי לימוד”

כתיבת תגובה

Close