אמנות ועיצובאקולוגיהבילוייםיוזמות חופשיותכתיבה פרטיתסביבה וקהילה

שני כנסים ביום

איזה יום!

עבודה מהירה בבוקר ומשם, באיחור, לכנס reuse.
נחפזת ברחבת המתנס הריקה – כולם בפנים – חוץ מענת אלקבץ שמדברת בחוץ עם גבר גבוה.
יש לו תג עם שם: שמוליק ג'נח.
אותך אני מחפשת!!
מי את?
אומרת לו ואומרת גם למה,
אה, שולי שיגעה אותך?
קבענו למחר בבוקר קפה קטן.

מגיעה קצת לפני שעולה הדובר המרכזי של הכנס: טום סזאקי. בלבוש לא פורמלי וכובע מצחיה הוא שוטח את השתלשלות העניינים שהפכה את טרה-סייקל מרעיון סטודנטיאלי לחברת win win של מליונים. הוא מדבר בספיד, ספיד! ערני ממוקד וקולח, עד שלרגעים אני מאבדת את ההכרה ומתנמנמת בכיסא. כגן לימיני אומר: "יש לו הרבה אנרגיה".

הם עושים ריוז להכל – גם לחיתולים משומשים ולמוליכים של טמפונים, אם כי לאלה יש תאריך תפוגת ריוז אחר מאשר לעטיפות של ממתקים ולבקבוקים. עוד אספקט אזוטרי של השחיה בחומר, שהוא ממטיר וממטיר. המודל הכלכלי שמפעיל את הסיפור מרתק ומורכב, מתפתח מהר ולהרבה כיוונים – בשנתיים האחרונות גם לשוק הבינלאומי, כרגע ב- 13 מדינות והתאבון לאריזות רק גדל.
החברות הגדולות נותנות את הכסף, את האריזות המשומשות ושיתופי פעולה נוספים. יזמים בשוק המקומי נותנים את הרעיונות למוצרים, טרה סייקל מבצעת. אין ספק שהתמזל מזלו להיות האיש הנכון בזמן הנכון, ועם הדרייב הנכון. ככה זה עובד.

בחוץ אני פוגשת את ארז צליק, הדובר האחרון של הכנס, מטעם SIT, חברה שמלמדת חשיבה יצירתית. הוא לא שותף להתלהבות שלי מסזאקי, לא כי הבנאדם לא תותח, אלא בגלל שזה מסנוור. על כל סזאקי אחד שהצליח בגדול יש המון חולמים שהתנפצו. אני יודעת את זה.. לפני 24 שנים הוא הגיע לתיכון שלי במסגרת תכנית העשרה כלשהי מטעם המכון לחינוך דמוקרטי (?). מדריך בן עשרים וקצת עם משקפי ג'ון לנון כריזמה וגישה חתרנית ואני התאהבתי קשות. גיל 16 זה סיוט ולא משנה כמה קצפת ודובדבנים ישימו על זה. אני מספרת את זה כי שם, בגיל 16, ארז נתן לי לקרוא את סאמרהיל והדליק בי את מה שהפך אותי היום לאמא ששולחת את הילד שלה לבית ספר דמוקרטי.
ההרצאה של ארז היתה מרתקת וסוחפת ובצער רב עזבתי את האולם לפני הסוף כי נועה באה לאסוף אותי לכנס השני להיום: כנס למידה על למידה בביה"ס הדמוקרטי לב השרון בהדסים.
ועל זה בפוסט אחר.


ועוד כמה מילים על הכנס ריוז, כשזה עוד טרי:

ומי זה שם בטלויזיה?

היה נהדר ומרגש. כל הכבוד ללילי (נורית: שם המשפחה של לילי הוא בוטמן. בוטמן) שיחקת אותה שבחרת כנושא את reuse כהזדמנות עסקית. תודה על הערנות והדיוק בתחקיר הגלובאלי, על זה שאיתרת את סזאקי והבאת אותו לכנס בנקודה הזו בזמן ובמרחב. אותו ואת הדוברים האחרים.
הכנס הזה השאיר בי רישום שנראה במילים כמו: פרי בשל, שידרוג מערכות, סנונית ראשונה, העלאת תדר..
תודה על ההזדמנות לפגוש אנשים מהעבר ומהעתיד, ללמוד ולהרחיב את הדעת. התכנים היו נהדרים, ההפקה היתה יפה ונקיה (ותודה לאלכס על ההפוגות הקומיות), האוכל טעים, הדוברים מעוררי השראה והסלון משגע.
בסרט שהוקרן בחוץ לא הספקתי לצפות ואני סקרנית!

ועוד משהו:
בסבב השאלות והתשובות עם סזאקי אביב שאלה את מה שעבר בהרבה ראשים בחדר, היא חיפשה את המילים המדוייקות, וזה לא בדיוק היה "how to make money", כמו שהציע מישהו מהקהל. מה שאלת אביבה? על מה צריך להסתכל כדי לצמוח?
הוא ענה: "תחשבי לאיזה חברה יש הכי הרבה זבל, ותגידי להם: אני אעזור לכם להקטין את העלויות, וגם תוכלו להרוויח מזה כסף. משקיעים היום מחפשים את הרווח. לא רק את האידיאולוגיה".
השיחה התגלגלה קצת לזה שלכל מוצר יש בסופו של דבר סוף, כמה אפשר לשמשב. "ואז מה יהיה עם העסק?" שאל מישהו מהקהל.
i'm a reaction to the problem הוא אמר בפשטות והוסיף: "אם הבעיה נעלמת אני נעלם. מקסימום אני אעלם. אעשה משהו אחר. נו פרובלם".
זה reuse.

הראה עוד

9 thoughts on “שני כנסים ביום”

  1. שלום חברים,
    לא השתתפתי בכנס, והקישור ל"טרה סייקל" אכן מהנה, אבל ההית שמחה אם תאמרו לי מה ניתן היה ללמוד בכנס לגבי מה עלינו לעשות כאן ועכשיו כדי שתהיה לנו פחות פסולת באשפה. האם יש מיחזור כזה שאנחנו יכולים להשתמש בו, מלבד הכלובים של בקבוקי הפלסטיק, פה בפרדס חנה?

  2. היה נפלא, וכל הכבוד ליוזמות, ליוזמים, למבצעים ולמבצעות.

    ואני עוד מחפש מה אפשר לעשות עם שלושה דונם גג אזבסט ועם המבנים שמתחתיו.

    מחסנים? – נדוש

    חממה לצמחיי מרפא ותבלינים? – בא בחשבון.

    יריד שיקשוק איכרים ואמנות בשבתות? – נשמע מגניב.

    רעיוות ברי ביצוע נוספים להתקשרות עסקית יתקבלו בברכה

  3. רוניתה, איזה יופי את כותבת את זה. מצטרפת לתודות לכולם וללילי שזיהתה נכון וקבעה ש – ריוז כהזדמנות עסקית. מאד מאד נהניתי מההרצאות. גם מהמנחים הפחות כריזמטיים. עצם ההיכרות העמוקה יותר עם גופים ואנשים שעוסקים באקולוגיה – ועסקים מזוויות שונות, הפעים וריגש אותי.
    רוניתה, בהחלט שאלתי על מה צריך לשים דגש כדי לצמוח? התשובה שלו לדעתי כללה עוד נקודות מעניינות מאד מבחינתי. בכל אופן ההרצאות, כולן, היו חלק מפאזל אחד שלם ונפלא. ההשראה והתובנות הן מתנה. והייתי שמחה להמשיך תהליך יישומי ועסקי עם מי שנכון להם.

  4. ההבדל הגדול בין צליק לטסזקי, זה שצליק מנסה להיות קול וטסזקי קול. ואין לי גם ספק שטסזקי מפעיל את האינטואיציה שלי מהרגע שהוא פותח את העיניים. בכל מקרה טסזקי לא ייעלם כל כך מהר, ואם הוא יעשה את זה , זה יהיה אחרי אקזיט של כמה מאות מיליונים. בין אם הוא אמר שהוא reaction או reflection, האיש עושה כסף מלמיין זבל, תחשבו על זה. בהחלט היה כיף ומאיר עיניים.

    יפה כתבת. גם להיות בשני כנסים ביום זה סוג של reuse.

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close