השימושון

שפת האחדות – לב התרבויות השבטיות

מפגש של סיפורים והמחשה מהשמורה האינדיאנית וזקני השבט

המעגל ימשך בין שעתיים לשלוש שעות ויתחלק לשלושה חלקים:
1. הצגה של שפת הסמלים והמשמעות שלה, בעיקר על ידי סיפורים מהתנסויות עם זקני השבט. תיאור והדגמה של איך הם הציגו את השפה הזאת ואיך תיחזקו אותה.
2. נקיים טקס ריפוי בשם "מאוואטה" שמקורו בשבט האפאצ'י. במשך הטקס נצייר בקמח-תירס סימנים שמספרים את סיפור הבריאה.
3. סוף המפגש יוקדש לשאלות ותשובות.

רויטל אריאלי

על המנחה: רויטל וואטה(Wata) אריאלי מתגוררת בסנטה-פה בניו מקסיקו, ארצות הברית. היא מרצה, מאמנת, יועצת ומגשרת ליחידים, זוגות, מוסדות, עוסקים עצמאים ועסקים קטנים. כל האספקטים של העבודה שלה מושרשים בפילוסופיה האינדיאנית, במיוחד בפילוסופיה של שבטי האיראקווי, שבטי קונפדרצית שלום.
רויטל חיתה חמש שנים בשמורת קטארגוס עם זקנות השבט סבתא טווילה וסבתא קייטי ולמדה את הפילוסופיה הרוחנית האינדיאנית ממקור ראשון. לאחר שעזבה את השמורה המשיכה ללמוד ולהעביר ידע מהזקנים ומנסיונה האישי במשך עשרים וארבע השנים האחרונות.
בגליון המאה החגיגי שלו, הכיר המגזין 'חיים אחרים' ברויטל אריאלי כמי שהביאה את הפילוסופיה האינדיאנית לישראל.
במשך הביקור רויטל תהיה זמינה לייעוץ בתחומים פתוחים.

רויטל אריאלי מספרת: "בגיל צעיר נתן לי היקום את המתנה לשבת וללמוד עם זקני שבט אינדיאנים. במהלך התקופה ששהיתי בשמורה באו הרבה אנשים לשמוע חוכמה מפי הזקנים. הם למדו על המשמעות של סמלים אינדיאנים ועזבו עם הרבה ידע, אך שמתי לב שמשהו היה חסר. לא תמיד היתה הבנה למשמעות העמוקה של סימנים וסמלים העומדים בליבן של הפילוסופיות השיבטיות, ואשר עליהם מושתת חוכמת הזקנים. למשל, האינדיאנים באמריקה דיברו מאות שפות שונות, ולמרות זאת אנשים שלא דיברו באותה שפה יכלו להבין זה את זה דרך שפת הסימנים. הם "קראו לתוך הסמלים" וכך תקשרו. אנשים שגדלו בחברה מערבית לא תמיד יודעים לקרוא סימנים.

אנחנו נמצאים כרגע בעולם החמישי, עולם של הארה. הנבואות אומרות שזה הזמן בו כל הדברים מגיעים ביחד ליצור שלמות אחת. כדי שזה יתממש, נדרשת שפה שבה מדברים כל הדברים. כמי שחיכתה הרבה שנים למימוש הנבואות של העולם החמישי (או המקביל לו – עידן הדלי) יש לי רצון חזק לשתף אחרים בתודעה של קריאה לתוך סימנים וסמלים כשפה אוניברסלית וגם כשפה להבין את נפש האדם. כיועצת אישית אני מבינה מאורעות ואת סיפורי האנשים ע"י קריאה לתוך סמלים. המעגל הזה לא יהיה תאוריה יבשה, אני מביאה בתרמילי סיפורים אותנטיים מחיי עם זקני השבט וחוויה שממחישה את העומק והמימדים של שפת הסימנים, שפה שמדברת בתדר אנרגטי, שפה של אחדות.

המפגש יתקיים ב-6 לפברואר בין השעות 18:00 – 22:00 במרכז טנקה במעגן מיכאל. עלות: 60 ש"ח. מספר המקומות מוגבל, לכן יש להירשם מראש. פרטים נוספים בטלפון 3234902 – 052 ובאימייל.

הראה עוד

8 thoughts on “שפת האחדות – לב התרבויות השבטיות”

  1. קורים לי דברים ממש מוזרים לאחרונה ו בשנתיים האחרונות (האלה) למשל: אני חושב על סרט כלשהוא וכשאני מדליק את הטלוויזיה אני תמיד מחפש איזה סרטים יש בטלוויזיה ושיהיו ותמיד מופיעים הסרטים שאני חושב עליהם (אני מנוי ל-יס).
    ותמיד אבל תמיד יש לי חלומות מממש מוזרים,עצובים וכואבים.

    אני לא בטוח שזה המקום להגיב בו או לשאול מה זה וממה זה???
    אבל אין מקום אחר שני יכול להגיב בבקשה בבקשה תגיבו לי ותתנו לי תשובות..

  2. כולנו היינו אינדיאנים בגילגול קודם, נראה לי. בכלל – קהילות חוזרות ביחד לסביבות שונות כדי להמשיך במסען המשותף. אני מתכוונת לבוא למפגש הזה גם כי שפת הסמלים מדברת אלי וגם כי כבר שנים אני שומעת על רויטל אריאלי וגם כי סנטפה פה יושבת אצלי חזק בסמליות הפנימית. אפשר לנסוע ביחד 🙂

כתיבת תגובה

Close