השימושון

שרון אביב: סטוריטלרית

האתר של גולם: www.gollem.org– המרכז למספרי סיפורים של שרון אביב

שרון אביב היא מספרת סיפורים, מנחה קורסים וסדנאות למספרי סיפורים, יוצרת מופעי תיאטרון סיפור למבוגרים ולילדים, מנחה קבוצות טיפוליות באמצעות סיפור, מופיעה בארץ ובעולם, יזמה והקימה את "א פ ו ס – מקום למספרי סיפורים" כאן במתנ"ס פרדס חנה.
בדיוק בימים טרופים אלה של הסיפור שאינו נגמר, יצא לי לפגוש סוף סוף את שרון. ידעתי שהיא פעילה אבל לא קלטתי עד כמה – קבלו:

בימים אלה בהם טכנולוגיות חדשניות ומולטימדיה ויזואלית משתלטות על חיינו, כולנו מתגעגעים לסיפור הפשוט שישנה לנו את היום, שיעשה סדר בעולמנו הכאוטי, שייתן מענה לשאלות מהותיות. אומנות מספרי הסיפורים היא מיומנות עתיקה בת כ-6000 שנים, שזכתה להכרה מחדש, והולכת ומתפתחת בעולם בארבעים השנים האחרונות. כל אחד יכול לספר סיפור טוב , אבל להיות מספר סיפורים טוב – זה כבר מחייב יציאה למסע של למידה מתמשכת פנימה והחוצה.

כולנו רוצים שיקשיבו לנו, אבל הסוד הגדול הוא שמספרי סיפורים טובים הם קודם כל "מקשיבנים" מצוינים. סיפור מזמין תקשורת אוטנטית מהסוג המשובח, יש לו את הכוח לשנות הלך רוח של קבוצה שלמה, ויחד עם זאת להעביר מסר קצר ומדויק. מסר שמגיע אל הלב כזה שלא משאיר מקום לספק, ומצד שני יש בו הרבה מקום לכל אדם למצוא בו את עצמו. להיות הגיבור הטוב גם אם רק לרגע, ולהשקיט את הסערה.

לפני שש שנים הגעתי לפרדס חנה, טיילתי ברחובותיה פתאום נעמדתי מול הבניין הזה ברחוב הבוטנים. יש כאן גם תיאטרון גם ספריה, וגם מתנ"ס עם אולמות לעבודה, כאן ממש מתאים להקים מרכז מספרי סיפורים, חשבתי לעצמי. לא ידעתי איפה להתחיל, אז הרמתי טלפון, באתי לפגישה במתנ"ס ומשם נולדה הסדנא למספרי סיפורים – התחלנו עם קבוצה של 15 ספקנים, שאט אט נמסו אל דינמיקה של התרגשות, עבודה אישית, והרבה צחוק בעיקר על עצמנו.
אחרי שנה סיימנו בערב סיפורים על במת התיאטרון כשהמסך סגור ורק אנחנו והקהל עפים עם הסיפורים אל עולם הדמיון, מאז נקרא הקורס "מספרי סיפורים על הבמה".

זה היה לפני שש שנים מאז היו עוד הרבה סדנאות, אז נולדה היוזמה של "קפה סיפור" – ערבי מספרים למבוגרים כל פעם סביב נושא אחר, היו כאן מספרים באמת שווים מכל הארץ וגם מאירלנד ואנגליה.
הפקנו כבר שניים עשר אירועים כאלה והשנה יהיו עוד ארבעה.

החלום שלי היה להקים משהו שיהיה לו פן אומנותי אבל יחד עם זאת ולא פחות חשוב גם פן חברתי קהילתי. בינתיים הסטודנטים בקורס עושים סטאז' אנחנו מופיעים לילדים בבתי ספר (בעיקר כאלה שלא כל כך זוכים למופעים בדרך כלל), לאוכלוסיות מוחלשות, וגם באירועים אחרים. מקווה שהמרכז ימשיך להתפתח ויצמח לאט וטוב, יקבל הכרה ותקציבים, יפיק פסטיבל מספרי סיפורים ויזמין את כולם להצטרף!

אני מאחלת לכולנו, לספר יותר סיפורים טובים, אם העולם נברא במילה, מילים הן אלה שישנו אותו, אולי באמת יש לנו את הכוח לספר את הסיפור הנכון בזמן הנכון ולעשות את העולם למקום טוב יותר – לא רק בסיפורים.

שרון אביב

סיפור טוב פותח את הלב, מעביר מסר מדויק, ונצרב כחוויה רב חושית.
המשולש הזה של סיפור – מספר – קהל הוא בעצם סיפור אהבה!

למי זה מתאים?
לכולם! מורים, מדריכים, אנשי עסקים,מטפלים, פנסיונרים, הורים, מספרי סיפורים מתחילים וותיקים, וכל אדם הרוצה לעשות שימוש בסיפור ולהעלותו אל הבמה.

על הקורסים הסדנאות, והאירועים:

"מספרי סיפורים על הבמה" – קורס מספרי סיפורים למבוגרים
ימי ב' 09:00 – 12:15 נפתח ב: 22/10/07
ימי א' 20:00 – 22:00 נפתח ב :28/10/07
(לאנשי חינוך הקורסים מעניקים גמול השתלמות +ציון באישור משרד החינוך).

"מועדון מספרי סיפורים" – מפגשים מונחים למספרי סיפורים ובוגרי הקורסים
בכל יום ב' האחרון שבחודש 20:00 – 22:00 נפתח ב: 29/10/07

"פשוט לספר סיפור" – השתלמות מיוחדת לאנשי חינוך לגיל הרך
ארבעה מפגשים ימי ד' 18:00 – 20:30 נפתח ב:19/12/07

"קפה סיפור" אירוע מיוחד למבוגרים! והפעם:
סיפורי תל אביב – ירושלים הלוך וחזור ! יד לבנים יום ה' 7 29/11/0 20:30

"שעות סיפור לילדים"
– אחת לחודש בספריה בפרדס חנה ימי א' 17:00 – 18:00

להרשמה לכל הקורסים והפעילויות:
יהודית אבני קתדרה עממית פרדס חנה 050-6661177 לפרטים נוספים שרון אביב 052-4844789

שרון אביב – טל 04-6272020 נייד 052-4844789 מייל

הראה עוד

10 thoughts on “שרון אביב: סטוריטלרית”

כתיבת תגובה

Close