אינטרנטאקולוגיהיוזמות חופשיותסביבה וקהילהצדק חברתי

שרת בריאות חדשה, מים חדשים

[יעקב גורמן]

שלום לכל ידידי וידידות איזון חוזר,

האביב זו תקופה של התחדשות, של צמיחה, לבלוב ונביטה, ואני מאד שמח לשתף אתכם שיש כמה נביטות חדשות סביב המאבק שלנו בהפלרת המים.

גם מי שמנסה "להמלט" מהכימיקלים, המתכות הכבדות, והחומרים הרדיואקטיבים שעלולים להיות במי השתיה שלו- פוגש אותם במקלחת, בסיר הבישול, ואף במזון אותו הוא קונה. גם האורגני.
לכן, מתוך הבנה כמה בסיסי ומרכזי הוא התפקיד של המים ביצירת בריאות, איזון ושגשוג, בחודשים האחרונים בחרנו לשים בצד פרויקטים רבים וחשובים במסגרת העשייה שלנו בעמותה ולהתמקד בהבאת סוף למחדל ההפלרה.
אחרי 8 חודשים של עבודה אינטנסיבית, שכללה הגשת בג"צ נגד משרד הבריאות, הנושא עלה לכותרות והמסר אליו כיוונו- שופכים למים שלנו פסולת תעשייתית שגורמת להרעלה המונית במשך שנים – הגיע לתקשורת הממוסדת (ערוץ 1, ynet).

יש בנו תקווה אמיתית שהמחדל הזה עומד לפני סיום, כי יש לנו שרת בריאות חדשה, יעל גרמן, שמודעת לגמרי לסוגיית ההפלרה, ואף הגישה נגדה בג"ץ באופן אישי כשהייתה ראש עיריית הרצליה.

ביום שני האחרון (8/4/13) ישבה יעל גרמן במשך שעתיים, עם נציגי איזון חוזר ונציגת אדם טבע ודין. בכירי משרד הבריאות הציגו את דעתם המסורתית והידועה בדבר השפעתה החיובית של ההפלרה על העששת. אנחנו הצגנו, בעזרתם של ד"ר אריה אבני ואינג' אהוד לשם את הסכנות הטמונות בפסולת התעשייתית שמוכנסת למים שלנו, ודרשנו את הפסקת ההפלרה באופן מיידי.

בשבועות האחרונים, קיימנו הפגנות מול משרד הבריאות בירושלים ובת"א, ובהן קריאה ליעל גרמן לממש את הסמכות שלה, לקבל את העתירה שהגשנו לבג"ץ שמשמעותה ביטול התקנה המחייבת הפלרה במדינת ישראל. הנה סרטון מההפגנה מול משרד הבריאות בת"א:

אני מזמין אתכם להגיע להפגנה הבאה שלנו, השלישית במספר, שתהיה הגדולה ביותר והמשמעותית ביותר. ביום ד' 17.4.13 בשעה 18:00 ברחבת הכניסה לאוניברסיטת ת"א.

מטרת ההפגנה היא לתת רוח גבית ליעל גרמן שכבר הכריזה שתקיים דיון יסודי בנושא ותקבל החלטה. אנחנו רוצים להעביר לה מסר אחד וחשוב- אנחנו תומכים בך שתעשי את הצעד הנכון, הראוי, המוסרי והאמיץ ותבטלי את ההפלרה. הזמן הוא עכשיו! יש לך את הסמכות, ויש לך אפשרות לשים סוף לשערוריה הזו. להוציא את הפסולת מהמים שלנו, ולפתוח את הקדנציה שלך ברגל ימין ענקית.

בית המשפט נתן ארכה נוספת (חמישית במספר!) ועל גרמן להגיש את תשובת משרד הבריאות לבג"ץ עד התאריך 5.5.13. יש פה חלון הזדמנות מדהים ואנחנו צריכים גם להראות את התמיכה הציבורית, לא רק להרגיש אותה או לדעת שהיא קיימת.

בואו להגדיר את המאבק הזה כחשוב גם עבורכם. תעלו על רכבת. אפשר גם עם הילדים. זה ערב אחד, והוא יכול להפוך להיות נקודה משמעותית בהסטוריה האישית, הקהילתית, החברתית, והמדינית שלנו.

בימים אלו אירלנד בוערת במאבק זהה. בשתי המדינות האחרונות שעדיין מחייבות על פי חוק את ההפלרה- ישראל ואירלנד, נשמעת הקריאה של אזרחים- לא עוד.
הדבר היחידי שיעצור את התהליך שקורה עכשיו הוא שחיתות ושתיקה.
בואו לשבור את השתיקה. וביחד לשים סוף להפלרה.

דף האירוע בפייסבוק >

מוזמנים גם לדף של יעל גרמן להביע את תמיכתכם בביטול ההפלרה. שימו לב מה היא עצמה כתבה:

עדכונים נוספים בדף הפייסבוק שלנו שזמין לקריאה גם למי שאין לו פייסבוק.

אז יום רביעי 17.4.13 בשעה 18:00 ברחבת הכניסה לאוניברסיטת ת"א.
אשמח מאד לראותכם!

שלכם,

יעקב גורמן
מייסד עמותת "איזון חוזר"

ד"ר צבי וורטר

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “שרת בריאות חדשה, מים חדשים”

  1. שיחה מרתקת ולא שגרתית על ההפלרה !
    ביום שני הקרוב (22.4) ב 21:00 שיחת ועידה ראשונה מסוגה בשידור חי: אומרים לא להפלרה ! מה שהתקשורת לא מספרת..

    אהבה528 מארחים את ד"ר אריה אבני ויעקב גורמן

    הרשמו עוד היום לקבלת קישור לשיחת ועידה ראשונה מסוגה !!!

    הרשמו גם אם אתם עסוקים בשעה הזו
    http://www.activepage.co.il/hafflara
    כדי לקבל הקלטה של השיחה במייל

    השיחה מוגבלת בכמות משתתפים, אז הבטיחו את מקומכם בשידור החי..
    בסיום השיחה נשאיר זמן לשאלות.
    קישור ישלח לנרשמים כשעתיים לפני השיחה

    להרשמה: http://www.activepage.co.il/hafflara

כתיבת תגובה

Close