השימושון

ש-י-ק-ש-ו-ק-ו-ל!

מאת: אייל כגן

אז ככה. זה כבר יושב לי הרבה זמן והנה זה בא. פרדס חנה כרכור מתמרקת לקראת הבחירות. בערך על כל גדר שניה, אתה רואה שלט מפוליאסטר שמסביר לך “שלגעש בוחרים שני פתקים” או “שזה הזמן של עמנואל מצליח”, והמהדרין הם כמובן אנשי ש”ס שרוצים להחזיר עטרה ליושנה ומסבירים לך שמעכשיו “אין דתיים, אין חילוניים, כולנו יהודים”. וזה כמובן פרוש על יריעת פוליאטלן, שמחוברת לשני אקליפטוסים. האמת היא שהקרב סגור. געש יהיה ראש המועצה. השאלה הנשאלת היא כמה חברי מועצה הוא יוכל להכניס בקדנציה הזו למועצה כדי שיהיה לו שקט תעשייתי. הוא רוצה שמונה. יש במועצה 15 כסאות. אם יהיה לו רוב הוא יהיה מלך. עכשיו ,רק שתבינו אני לא בונה על געש גדולות ונצורות. געש הוא לא איש של מהומות. אין לו ממש חזון. הוא איש מעשה. הוא בונה כיכרות, מרחיב רחובות, מסדר תאורה. תשתיות. עושה מה שלא עשו פה שנים. בהחלט מגיע לו קרדיט. אבל געש לא יילחם כדי שבית פתוח יפעל בשבת, או שבתי קפה יהיו פתוחים בשבת. מהבחינה הזו, פרדס חנה כרכור נמצאת הרבה שנות אור אחרי המאבקים שהתחוללו באמצע שנות ה-80 , ליד קולנוע היכל בפתח תקוה, ושינו את פני מערכת היחסים חילונים- דתיים במדינה לבלי הכר. ועדיין אין במדינת ישראל את השלווה של “איש תחת גפנו ותחת תאנתו”. געש גם לא נלחם עבור האקליפטוסים, עד שהעירו אותו. והוא גם לא נלחם עבור השיקשוק.

השיקשוק, שאת היעלמותו, שלא לומר, התאיידותו אל המרחב הקיברנטי, ביכיתי קשות. השיקשוק, שבעינַי מסמל את כל הטוב של פרדס חנה וכרכור. את היופי. את הקהילתיות, את היכולת של הילדים לנהל סחר- מכר משלהם, ולקבל הסתכלות אחרת על הדפוסים שנוהגים כיום במדינה. כמו גם על כסף. מקום מפלט וגעגוע לשפיות אמיתית. יריד פלאים. השיקשוק הזה ירד בקדנציה של געש. ולא משנה עכשיו מהן הסיבות: בירוקרטיה, מאבקים מפלגתיים, רצון להתנגח. העובדה היא שהשיקשוק ירד מהבמה. עוףהחול שחזר והנץ כמה פעמים במספר גלגולים, מוצא את עצמו קבור. בואדי. ועל מה ולמה? בגלל מספר חברי מועצה שהחליטו עבורינו. החליטו שאי אפשר, שזהו, שנגמר. וכולנו- כן כ-ו-ל-נ-ו. לוחמי חפש בעיני עצמינו, אינדיבידאוליסטים, חלוצים ובוחני תחומים חדשים, קוראי קלפים ומחפשי הילות, בוני מנדלות,מתקיני וילונות, יוצרי גינות אקולוגיות, יצורים תבוניים שוחרי חיים ואיכות הסביבה- יושבים כמו חבורה של שמוקים ושותקים. כאילו כלום, כאילו לא היה , כאילו אין געגוע.

לא מספיק שלקחו לנו את סיני, לא מספיק שלקחו לנו את היערות והפרדסים והבורות בכביש, לקחו לנו את השיקשוק. אז זהו, שלא עוד. בדומה לקריאתו המפוארת של מרשל פטן “הם לא יעברו” , אנחנו נקרא בקול : ש-י-ק-ש-ו-ק-ו-ל. רוצה לאמר: מעכשיו, אם געש רוצה את הקול שלי, או מישהו אחר, שיתחייב בפני קבל עם ועדה, שהוא מחזיר את השיקשוק, ובלי פוילישטעיק. בכתב. גם אנחנו רוצים להחזיר עטרה ליושנה, כולנו יהודים לא?.

עכשיו אני עומד לגלות לכם סוד. יש לנו כח. הרב ה כח ומתי בדיוק הכח הזה בא לידי ביטוי. נדמה לי שאני שומע את התשובה, בירכתי הקהל. כן, אתה שם, בקצה. מה אתה אומר? “לפני בחירות”. דוז פאווה. נכון . בדיוק עכשיו כשצריכים אותנו , צריכים את הקול שלנו. געש רוצה להטות את לשון המאזניים, שיתכבד ויעשה מעשה. ישיב את השיקשוק, ישיב את כבודו האבוד. בואו נעשה חישוב קטן: בפרדס חנה כרכור, יש 35,000 תושבים, לעשרים אלף יש זכות בחירה, חצי מהם יצביעו, זה אומר 10000 מצביעים במקרה הטוב. אם תחלקו את זה ל-15 מושבים תגלו שכל מושב במועצה שווה666.66 קולות. מספר קצת בעייתי ה-666 הז., נעגל ל-667 קולות. שלכם. כן. הכח הוא אצלכם. ההצעה היא כזו: אנחנו נחתום על עצומה שקוראת להשבת השיקשוק. 667 קולות. שכולם אומרים דבר אחד: רוצים להגיע בשישי הראשון בחודש דצמבר בחזרה לוואדי. ושאף אחד לא יתערב ולא יפריע, יהיה בסדר. מה שהיה הוא שיהיה ואם צריך קצת לסדר את הדברים מבחינה בטיחותית (בלי בלוני גז), אז נדאג גם לזה. ססגוני וצנוע. זה מה שנקרא שעת מבחן או יום פקודה. אחרי זה אף אחד לא יכול להתלונן שלא הייתה לו הזדמנות. זו גם תהיה ההוכחה שמציאות פה במושבה חופשית קובעת את המציאות בחוץ. מציאות בוראת מציאות. קדימה לעבודה.

ועוד עניין, אם כבר אנחנו כאן. מחירי הדלק. לפני שלושה חודשים מחיר של חבית דלק עמד על 147 דולר. המון כסף, כולם כבר דיברו על 200 דולר לחבית. אפילו תומס פרידמן העיתונאי מספר אחת בעולם, , הזדרז וכבר קבע איך ייראה העולם עם מחיר כזה. מה שנקרא :חמור קופץ בראש”. בינתיים, פרידמן ועוד רבים וטובים, רואים איך העולם מתמוטט כלכלית , לא יודעים בדיוק מה לעשות עם זה. מנסים לשפוך כוסות מים, על אש דומה לזו שכילתה את רומא. ומחירי הדלק יורדים. מה זה יורדים: 65 דולר לחבית. כן , כמעט 60% פחות. עכשיו בואו ואני אזכיר לכם: כשהמחיר של הנפט עלה, מחירי הדלק רדפו אחריו, מה זה רדפו, אפשר לומר דלקו אחריו. 7 שקלים לליטר. אז בוא’נה, בעלי חברות הדלק, תעמדו פה בשורה ותורידו עכשיו את המחיר. 4 שקלים לליטר, זה המחיר וגם זה יקר, כי תכלס זה צריך להיות 3.1 ש”ח, אבל בינתיים הדולר עלה ב-19% אחוז, כך ש-4 ש”ח לליטר דלק, זה בסדר. לא נהיה קטנוניים. לא רוצים. אין בעיה. לא קונים דלק. כן, חרם צרכנים. לא נוסעים. או נוסעים כמה שפחות. אופניים ברחבי המושבה (ותודה למע”צ שסידרו את השביל וגם לגעש, שלא יגיד שאנחנו לא מפרגנים כשמגיע). אם אנחנו גרים ב”ארץ השאנטי” כמו שנכתב עלינו לאחרונה במוסף של מקור ראשון- ללמדך שכן יש דיפוזיה בין דתיים לחילוניים והיא עובדת ואף תעבוד טוב יותר ברגע שהדתיים יבינו שלחילוניים חייבת להיות אלטרנטיבה- אז שמכאן תצא הבשורה. ”חרם הצרכנים הירוק” הראשון. בכלל שתצא איזו בשורה. בת קול. קול גדול. שיקשוקול.
לחתימה על עצומת השיקשוקול >>

גוד בלס פרדס-חנה כרכור.

הראה עוד

90 thoughts on “ש-י-ק-ש-ו-ק-ו-ל!”

  1. למה להמעיט מכוחו של שיקשוק לטובת שוק החלפות קבוע- לזה יש מקום ולזה
    אני מעריכה שמחצלות קטנות של יד שניה לא יעוררו את זעם הממסד- אבל חלק מהרצון לשמור על אש קטנה זה גם למצוא מחדש את קולו ואופיו הקהילתי המיוחד שאבד בסבך וריבוי בסטות ממש לא שיקשוקיות. הצמצום כרגע מאוד מבורך וגם אם נולדות יוזמות מתוך צרכי הקהילה שבעבר השקשוק סיפק אותן – מה טוב. יוזמות זה מבורך ויוזמה כזו פותרת את השקשוק מאימת הבסטיונרים שמגיעים מהר מאוד בעקבות יד שניה ותוצרת בית.
    אני מקווה שתמצא הדרך בהמשך למצוא את האופן הנכון בו יוכל לחזור השקשוק ולמלא את תפקידו ומשלותינו באופן שבו הוא גם יהיה מוגן מכל מה שמקלקל אותו.
    לחיים יש כפפה להרים , בואו לא נדרוך לו עליה..

  2. יום הבוחר הגיע. 279 אנשים טובים חתמו על העצומה באינטרנט. עוד כ-100 אנשים וילדים חתמו על העצומה בשיקשוק שהתקיים ביום שישי האחרון.

    אגב, ראש המועצה לא ממש מצא זמן להיפגש כדי לקבל את העצומה, מה שמלמד על סדרי העדיפויות שלו כנראה. זה לא אומר שהיא לא תונח על שולחנו או על שולחנה של מזכירתו כי התחייבנו לעשות את זה וכך גם נעשה.

    הרווחנו חצי מושב ואולי אפילו שלושת רבעי מושב במועצה, אז נשב רק על חצי תחת או שנגיע פעם כן ופעם לא (כמו טבחים).

    בכל מקרה, עם געש ובלי געש, עם תיקצוב ובלי תקצוב, עם משטרה ובלי משטרה, השיקשוק חי קיים ובועט.

    הוכחנו שאחרי שנה בה קולו של השיקשוק נדם, הקול שלנו והכח שלנו הוא יותר חזק מכל מיני זריהנים למיניהם.

    מי שבוחר להצביע כדי להשפיע שיעשה את זה. מי שבוחר לפעול מבחוץ כדי להזיז דברים-שיעשה את זה. אני לא רץ כל כך מהר לחבק את המימסד. זה לא ממש עושה לי את זה (אולי בגלל שבניגוד ללא מעט אנשים, הייתי שם וראיתי איך זה עובד).

    מבחינתי, מי שראה את הואדי ביום שישי מלא שוב באנשים שאיכפת להם , שיצאו מהבית כדי להשמיע את קול השפיות שלהם לא יכול היה שלא להתרגש.

    נתראה ביום שישי הראשון של חודש דצמבר. ובזה שלאחריו (שאינשאללה יהיה גשום), ובזה שלאחריו, ובזה שלאחריו (והנקודה הובהרה).

  3. אני יכול להפיץ את בשורת השיקשוק הכפוי (הקפוי) בכל רחבי הרשת,(שיבוא גם הרמת -שרונים וההרצליאנים,שילמדו קצת,מה יש ?),אבל מי ערב לי שזה יתקיים,ושאני לא מטרטר אותם סתם,עם כל הג'יפים הגדולים …? מני.

  4. עדיין מסתובבים בפר"ח כרכור אנשים שלא יודעים על השיקשוק!
    קדימה חברים וחברות, הרתמו למאמץ השיקשוקי! שלחו מיילים, הרימו טלפונים לכל מי שבא לכם שיגיע גם.

  5. שלום לכולם, אנחנו מתקרבים לרגע ההכרעה (עדיין לא בקלפי).
    מחר , בעזרת השמ(ש), השיקשוק חוזר. ללא עסקנים, ללא התערבות חיצונית לטוב ולרע. התארגנות אמיתית וספונטנית של אנשים שרוצים טוב ומעוניינים לראות את הואדי צבעוני שוב.
    בלי פוליטיקה, בלי חשבונות, בלי התנגדויות (יעלה), רק שיקשוק.
    להתראות.
    ותודה לכל מי שחתם, לכל מי שלא חתם והתכוון לחתום, לכל מי שיחתום ולנחתום.

  6. אילי יקירי אני אחתום ואחתים את כל מי שסביבי אבל יש לי התנגדות עקרונית להכניס כל כך הרבה פרטים למאגר מידע של מישהו , מה לעשות ..
    ובקשר לצ'אי אני מקווה שתזמין אותי גם בלי תנאים ואם יש תנאים אז הצ'אי- גם שלך – עלי
    אגב אמנון עושה צ'אי מופלא תביא את ה ואני אארגן לך משהו
    ובקשר למספרים …אהמ אהמ נראה לך שהמספר שלי הוא 250??
    תשלח לי את נוסח העצומה במייל ואני אחתים בדיו כחולה אמיתית על נייר אמיתי נטול עץ
    מקווה שזה משמח אותך כמו שאותי

  7. נכנסתי על מנת לחתום ונדרשתי למלא את עצמי שם כמו בביטוח לאומי ,מאגר מידע – מלא שדות חובה, אני אחתום על הנייר בוואדי ביום שישי

  8. יש שיקשוק, יש שמחה, יש שמחה, יש אור, יש אור, יש ירוק, יש ירוק, יש נחליאלי, יש נחליאלי, יש אנשים. יש אנשים, יש שיקשוק.

    מספיק לוגי? מספיק אנשים יחתמו על העצומה?

  9. שזה אומר שאם השיקשוק לא נכחד, ומתעורר מחדש ,אז ככה גם הנחליאלי ומין הסתם גם אנחנו…? אפשר לנסח את זה כמשוואה לוגית מתמטית ?..

  10. ואני ראיתי בוואדי נחליאלי צהוב לפני כמה ימים..וואלה..לרגע חשבתי שזה פוטושופ..אבל לא. מין נחליאלי קל זנב ,מבשר את בוא הסתו -בצהוב פלורוסנטי. מבשר את בוא השיקשוק כנראה.

  11. כמה אנשים נכנסים לאתר הזה ביום??? כולכם אבל פשוטגולם תגיעו !!! אל תציצו לראות אם יש כבר מישהו אלא שבו , תרגישו בבית , הוואדי מצוחצח, פלומת עשב רכה כבר התישבה לה שם הנוף כרגיל והאנשים ה אנשים, אני מתגעגעת. יאללה חפלה.

  12. "אין שיקשוק, אין שקשוקה"(מאיר שמאי)
    "פרדס חנה בלי שיקשוק, כמו לחם בלי חמאה" (עפרה שחר)
    "משיק ושוק יוצא שיקשוק" (רות צור)
    "כח לעם" (שי גולן)

    אלו הן חלק מהתגובות של האנשים שכבר חתמו על העצומה בעד החזרת השיקשוק. 199 חותמים על סיפה של החתימה ה-200.

    סיכום ביניים: עבר שבוע ויש לנו כמעט 200 חתימות. יש לנו עוד 11 ימים, וממחר תחל הספירה לאחור. אז יאללה כל מי שטרם חתם זה עוד לא מאוחר.

    "אל תגידו מה השיקשוק יכול לעשות עבורי אלא מה אנחנו יכולים לעשות למען השיקשוק"

    (ג.פ.קנדי, אם היה מגיע וחוזה בפלא).

  13. 180 חתימות שזה "חי חתימות כפול 10, ציאלה "(בפראפראזה על דברי אוטרי לציאלה בסרטו המצוין של דובר קוסאשוילי). או-טו-טו- 30% מהיעד.

    עברנו למקום הראשון באתר "אקטיביזם" ועכשיו אנחנו העצומה החמה באתר. זו רשימת הישגים לא מבוטלת (מחיאות כפים ל-180 שטרחו והתאמצו), אבל אל לנו לנוח על זרי הדפנה, עוד רבה הדרך.

    כל מי שמכיר וחתם שידאג להחתים עוד שני אנשים חדשים וכבר שילשנו את מספר החתימות.

    אם אני לא טועה, גם באתר זה נשבר שיא התגובות לפוסט, כך שרבותי אפשר לומר שזו היסטוריה בהתהוות וזו רק ההתחלה!

  14. אולה, הישר מספרד
    הידד לשיקשוק המתחדש
    ולבעלי הכנף הנושאים את רוח השינוי
    ישר כח
    נפגשים בשוק ושיק

  15. אילנה, תודה על היפוי כח אבל אני מעדיף שכל אחד יחתום בעצמו על ה"אני מאמין" שלו. בכל מקרה, אני בעד. בעד השיקשוק, בעד לאחד כוחות. העברתי את הבקשה לחתימה על העצומה גם לשכנים" שלנו : פורום פרדס חנה כרכור בynet

    http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-3074-17985,00.html

    אני מציע שכל אחד ואחת יחשבו על דרכים להגדלת הנמענים למען תגיע הבשורה רחוק ככל האפשר.

    מציאות בוראת מציאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close