2012 זה עכשיונשיםסדנאות, קורסים, חוגים

תדרים בתנועה

[מאת: ענת נוב]

תדרים בתנועה הינה אומנות תנועה שימושית שמטרתה לפתח ריקוד ככלי רב עוצמה לצמיחה אישית פריצת דרך ומרפא. לקראת סדנה לנשים, שתיפתח בינואר ב"בית בפרדס", כמה מילים על תדרים בתנועה:

לאורך החיים אנו מגיבים כל הזמן לתדרים שונים. תינוק בן יומו מגיב לצלילים שונים בתנועות שונות, למעשה הוא מתחבר לתדר של הצלילים ומגיב אליו. בתדרים בתנועה אנו למדים וחווים את עולם התדרים דרכו נגלה שכל יום וכל סיטואציה בחיינו דורשים מאיתנו לבוא בגוון אחר, על מנת להיות במיקום הפנימי הנדרש. למשל: אני זקוקה לתדר מסוים על מנת לעזור לבתי להירדם, ולתדר אחר בתהליכי בקבלת החלטות או יצירה וכד'.
לימוד תדרים בתנועה מאפשר שמירה על היציבות הפנימית בתוך החיים.

תדרים בתנועה

התדרים טומנים בחובם עולם של צליל, צבע, אנרגיה ותחושה שמתחברים להמון רבדים ורמות; הרגשי, המנטלי, הפיזי והרוחני. התנועה מאפשרת איחוד של אלו ומעבר נקי ביניהם ומאפשרת התחברות לשמחה ראשונית מעצם קיומנו.

בתהליכים שנעשים יש שימוש בדימויים מעולם הטבע בנסיון להתחקות אחר סדרי בראשית.
זאת מתוך הבנה "שהאדם – עולם קטן והעולם- אדם גדול". האדם והיקום מחוברים, מהדהדים, בנויים בחוקיות פנימית זהה ומשליכים זה על זה.

בסדנא נלמד איך פנייה לתנועות ותדרים בצבעים שונים משפיעה על הנפש. כך,למשל, כשנחפש השקטה פנימית נפנה לתדר הכחול שהוא המים. כמו גלי הים שיכולים להיות סוערים או שקטים, גם המים שבגופנו, וכשנרצה להשקיטם נפנה לתנועות מימיות שהן מעגליות וגליות, שבטבען מרגיעות את הסערה הפנימית. בתהליכי התנועה אנו מאמנים עצמנו ביכולת לנוע מתדר לתדר בהתאם לצורך.התנועות נרשמות בגוף שמטמיע את החוויה הפנימית. זה מאפשר אחר כך יכולת ביומיום לנוע דרך אותה תנועה פשוטה לתדר הרצוי.

דרך תהליכי הריקוד וההגות בתדרים בתנועה נפתחים נתיבים אל הפנימיות של כל אדם, כאשר אני בוחרת דרך התנועה מה להעצים, באיזה חלק בחיי אני רוצה להתחזק, להתפתח, ואיזה חלקים מיותרים אני רוצה לשחרר. בסדנא ניתנת ההזדמנות להסיר מעלינו מסיכות ולראות ביתר בהירות את ההבדל בין המהות הפנימית שלנו לבין האישיות שאימצנו במהלך חיינו ולהתקרב יותר לעצמנו.

בסדנא המיועדת לנשים בשלבי חיים שונים, אנו מחברות בין גוף, חשיבה, לב ורוח על מנת לנוע אל עבר התנהלות יומיומית יותר קלילה ומחוברת לעצמיות הפנימית המשוחררת מדפוסי עבר הכובלים אותנו. כפי שאנו מכוונים כלי נגינה כך נכוון מיתרי גופנו ונפשנו בהתאם לרצון הפנימי שאם חבוי מתגלה גם הוא בסדנא. אנשים רבים חוו ריפוי פיזי ונפשי עוצמתי בעקבות המפגשים של תדרים בתנועה.

קצת עלי: ענת נוב בת 30 אמא לשלושה מתוקים.
המסע שלי החל מתוך חיבור עמוק לתנועה וחקירת ההשפעות ההדדיות בין ריפוי הגוף והנפש. התחלתי את דרכי בלימוד טיפול ללקויות למידה ברידמן תל חי, פרחי באך, קינסיולוגיה וקינסיולוגיה חינוכית. בהמשך הגעתי ללמוד תדרים בתנועה, אצל רוית יסעור, והתאהבתי בשיטה ובחיבור שעושה בין גוף – נפש ורוח.

אני מזמינה אותך לסדנת תנועה ייחודית, להתנסות בתהליך של מודעות פנימית דרך ריקוד. להתבונן לאן את לוקחת את ריקוד חייך ומה המחול שיחולל את הדברים שלהם את זקוקה ביותר, מהו הריקוד שיעצים את הבטחון שלך בעצמך ועוד.
בואי להתחבר לעולם של צבעים, תדרים ואלמנטים מהטבע דרך תנועה.

הסדנא תכלול 14 מפגשים:
בימי א' ב-19:30 בערב, מפגש ראשון – יום ראשון ה- 1/1 ו' טבת.
ובימי ד' ב-9:00 בבוקר, מפגש ראשון – יום רביעי ה- 4/1 ט' טבת.
המפגשים יתקימו ב"הבית בפרדס", פרדס חנה (למפת הגעה).
אורך מפגש כשלוש שעות – לנשים בלבד.
ענת : 0525493837 | אימייל.

תגיות
הראה עוד

1 thought on “תדרים בתנועה”

כתיבת תגובה

Close