מוניציפליה

תוצאות הבחירות בפרדס חנה כרכור

ובכן, געש ניצח.

כמה תובנות של אייל כגן, מתוך הפייסבוק שלו:

1. שיטת הבחירות ברשויות המקומיות היא מטומטמת. הפיצול בין הבחירה לראש הרשות לבין בחירות למועצה, גורם למצב שבו ראש הנבחר צריך לשלם אתנן פוליטי גבוה, שבא על חשבון התושבים. צריך להחליף את השיטה לאלתר.

2. קחו את פרדס חנה כדוגמא: תלם-4 מנדטים, עבודה- 2 מנדטים, כאכון-1 או 2 מנדטים (לא סופי, מתנדנד עם בר כוכבא שנע בין מנדט אחד לשניים וכולי תקווה שבר כוכבא הוא זה שיגבר) וכל היתר עם מנדט אחד בלבד (7 רשימות). סך הכל 10 מפלגות. לך תעבוד ככה.

3. אחוז הצבעה נמוך בכל הארץ. הציבור אדיש. עסוק בתלאות הקיומיות שלו. התחושה של האנשים היא ששום דבר לא ישתנה. העובדות מדברות בעד עצמן: אפילו בתל אביב, עיר המחאה, חולדאי ממשיך. הציבור אדיש והציבור ישלם.

4. נחזור למקומי. צדק פואטי נעשה. האיש שהעיף את השיקשוק המיתולוגי מהוואדי, עף מהמועצה. לקח כמה שנים. שש שנים, אבל הנה, השיקשוק ממשיך על שלל השתקפויותיו וזריהן בבית.

5. יש לא מעט פרצופים חדשים במועצה שפיזרו ים הבטחות. מהיום, הגיע הזמן לפרוע אותן. לא בונה על זה יותר מידי. מי שעושה עושה. לא לפני הבחירות, אלא במשך השנים. ומי שמדבר מדבר. חמש שנים זה הרבה זמן. בואו נראה.

6. ואם כבר מעשים: הנה המשימה הראשונה להיום לנבחרי הציבור. לנקות את השלטים המכוערים. שבענו.

בוקר טוב פרדס חנה כרכור.

עכשיו אפשר להרכיב מנה:
חיים געש צריך מינימום 8 מנדטים במועצה כדי להעביר החלטות. לפי תוצאות האלה (הלא סופיות), בהחלט יש כאן פתח לשינוי גדול. למעשה, הוא יכול להקים מועצה חילונית למהדרין. וזה מבלי לגרוע מזכויותיו של הציבור הדתי. כלומר, יש לנו כאן במקומי צ'אנס להפריד את הדת מהמועצה. ואולי גם הגיע הזמן.

הצעת הגשה:
תלם 4 + העבודה 2 + בר כוכבא 2 + איציק בוחבוט לוין 1 = 9. יחד עם זרם דתי מתון כלשהו אפשר להקים מועצה מכבדת ומאוזנת.
בר כוכבא הפתיע וזה משמח. הוא הלך עם האמנים, תמך בבית פתוח ובשיקשוק (אמנם בגרסתו המוחלשת אבל זה יותר טוב מכלום) והוא פול-פאואר על הקמת ועדת בינוי מקומית לפרדס חנה כרכור, במקום מחוזית שומרון. יחד עם הגר פרי יגור (מתכננת ערים ותומכת בשמירה על אופיה הכפרי של המושבה) ואיציק בוחבוט לוין (למרות שהוא מ"יש עתיד") אפשר לעגל שולחנות וליישר פינות.

לפי מגזין המושבות, עד השעה 20:30 אמש הצביעו 41% מתוך 26,201 בעלי זכות בחירה במועצה המקומית פרדס חנה-כרכור. ומילא אחוז ההצבעה הנמוך – בבוקר שמעתי בחדשות שיש ערים, בהן הציבור בחר מחדש במועמדים הנאשמים בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. כמו שכרמלה כתבה – "כל מני מועמדים בשקל ומשפחות ובעלי אינטרסים למיניהם מחכים שהמועמד שלהם יסלול להם דרך למשרה כלשהי או יתקדם על כנפי פתק ההצבעה שלכם עוד קצת למעלה".
אני מקווה שכאן געש ישכיל להרכיב מועצה ראויה. הוא זכה בפרטנרים חדשים ורעננים.
נמשיך לעקוב.

 

הראה עוד

1 thought on “תוצאות הבחירות בפרדס חנה כרכור”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close