השימושון

תיקון ליל שבועות בלב אחד

תיקון ליל שבועות הוא כינוי ללימוד התורה בליל חג השבועות, הנמשך כל הלילה. בתל אביב יש את החגיגות של בית מדרש עלמא ואצלנו יש משהו שאני לא מתכוונת לפספס: לילה לבן אצל נאוה ואלון.

פגשתי את נאוה לראשונה במעגל ראש חודש אייר של שנה שעברה. באתי ככה, כמו שאני באה להרבה דברים שקורים בסביבה, ושום דבר לא הכין אותי לעוצמת החוויה הספונטנית שעברתי שם. במדיטציה מונחית הלב שלי נפתח כמו קישוט של סוכה, עוד ועוד, 360 מעלות, ובאו דימויים מרגשים ובא בכי ממעמקים. אחר כך המשכתי איתה למעגל נשים קבוע במשך ארבעה חודשים ועכשיו אנחנו נפגשות יותר, לסשנים פרטיים של הצפת (ושיחרור) זיכרון תאי.
זה מרתק, יום אחד אני אכתוב על זה יותר.

גם עם אלון עבדתי, באחת המדיטציות הפתוחות שהוא ערך בימי שישי בצהריים. גם בעזרתו הצלחתי להתחבר ולנסוק לתוך ספרות גבוהות. בקיצור – קדושה נינוחה שורה על הצריף ועל יושביו ואורחיו, ויש בה מינון מדוייק של יהדות ותרבות האלה הגדולה, ובעיקר מרחב מאיר עיניים ופשוט שאפשר להיות בו מי שאת/ה, ולדעת בוודאות שכל דימוי ורגש שמתכמס לו במעמקים יכול לצוף ולהתקבל בהבנה ובאהבת אדם.

יצא לי השנה לנחות עליהם בסדר ט"ו בשבט. עייפה מהמסע, לא מקולחת, דופקת בדלת וזו נפתחה לי על ידי הילדים, שהיו מחופשים למלך ופיות מתכוננים להצגה. הדבר הראשון שראיתי היתה קרן אור חמימה שנשלחה אלי מכיוונה של אישה יפהפיה – לילי, אמא של אלון. מבט סקרני וחי שהזמין אותי להצטרף, בקלות.
הגעתי לקינוח: גלו הכינה לי צלחת של חיטה מלאה מבושלת ומתוקה עם קינמון ופירות יבשים. נמזג יין. לאט לאט הפשירו שכבות "לא נעים לי" ופשוט נהניתי להיות בתוך השירה והדיבור, וכל אחד זורק עוד אסוציאציה – מכל מיני מקומות – והשפה, המילים של העברית מתפצחות כמו פירות יבשים, ומאירות.
היתה שם הרבה שמחה ממש עליזות, של משפחה וחברים שלוקחים לעצמם זמן להתבוננות משותפת. פעם ראשונה שאני נוכחת בכזה בט"ו בשבט, כי בחיים שלי כשזה קורה אז מקסימום בליל הסדר. אבל מסתבר שיש טבעת גדולה נוספת בספירלה המחזורית וגם ט"ו בשבט,

כמו תיקון ליל שבועות (מלשון התקנה והכנה. מטרת הלימוד הוא ההתכוננות לקראת מתן התורה) כמו כל שאר האירועים ההיסטוריים המצוינים בלוח השנה העברי (כדוגמת יציאת מצרים והישיבה בסוכות), גם מתן התורה הוא לא רק אירוע היסטורי אלא אירוע המתרחש, באופן סמלי, מדי שנה. התפיסה היא שכשם ש'בכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים', כך חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא עומד לקבל את התורה בשבועות. יום מתן התורה נמשל לחתונה בין האל לעם ישראל. הלימוד בלילה הוא כמו התקנת הכלה וקישוטה בתכשיטים לכבוד יום חתונתה. עם ישראל מתהדר בתורה שלמד לכבוד יום 'חתונתו' עם האל.

(וויקיפדיה)

נאוה ואלון מזמינים אתכם מחר, יום שלישי 22/5 בשעה 23:30 לתיקון ליל שבועות – לילה לבן של חסד ונועם בחברותה, לימוד על כוונות החג, שירה מהלב והתרוממות רוח סביב המדורה על הדשא ברח' הקשת 15 בכרכור. הכניסה חופשית, מומלץ להביא דבר מה לנשנש וכלי נגינה אם יש. פרטים נוספים בטלפון 052-3203407 (נאוה) 052-2995643 (אלון)

הראה עוד

4 thoughts on “תיקון ליל שבועות בלב אחד”

כתיבת תגובה

Close