השימושון

תמונות מהטלפון: דף ישן

.

לוגו

ובתוך הדגל - עץ

דף ישן – נועם לסטר

בטיול האופניים, בשבת, ישבתי לנוח על ספסל תחת עץ יפהפה ברמת הנדיב. אחרי ששתיתי קצת מים ונגסתי בחטיף האנרגיה, שלפתי מתרמיל השתייה את הספרון "גזר-הדין וסיפורים אחרים" וקראתי את הסיפור "דף ישן". בשלושה עמודים מסרטט קפקא תחושה מאיימת של התמוטטות הציוויליזציה בפני נוודים פראים שפלשו עד הכיכר שלפני ארמון הקיסר, ואיש אינו מעז לעמוד מולם.
קראתי ונזכרתי בספרו של קוטזי "מחכים לברברים", שם תחושת ההתפוררות והפחד מפני הברברים נפרשת על פני עמודים רבים של מועקה. ופתאום נדמה היה לי שספרו של קוטזי הוא מעין הרחבה של הסיפור התמציתי של קפקא.
חשבתי עוד, שהיום אנו חוגגים שישים שנה למדינה וסוד אפל מרחף מעל ראשו של מנהיגנו. הוא עצמו יושב ספון בחדריו ואינו יוצא אלינו לדבר אתנו דברים של חג. דומה שהפחד מפני הנוודים בסיפורו של קפקא ומפני הברברים אצל קוטזי, התגלגל אצלנו בפחד מפני עצמנו. שכן אנו, או מנהיגינו הנבחרים, או אלי הכסף החדשים שלנו – ולא נוודים או ברברים – שועטים בכיכר העיר ודורסים את ההמון.
אבל בחג אניף דגל ואטאטא את הרוח הרעה. אקרא לרוחות הטובות שהניעו את ענפי העץ שתחתיו קראתי את הדף הישן, ואחשוב על כל הטוב שישנו ועוד יהיה.

לבלוג של נועם באתר רשימות >>

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close