השימושון

תמונות מהטלפון: מה צריך בסך הכל בן אדם

.

לוגו

מה צריך?

מה צריך בסך הכול בן אדם / נועם לסטר

מה צריך בסך הכול בן אדם? חדר ללילה בקצה העליון של ראש פינה, עם מרפסת המשקיפה אל הירדן והרי הגולן, וכיסא פשוט וספר טוב, וספל קפה וקצת בוטנים ושקדים, ורוח קלה שנושבת אחרי יום חמים ומניעה קלות את בדי התות, וגג רעפים ישן מכוסה חזזית המונח על קירות אבן עבים, ומטפס ירוק שמכסה מחצית מקיר האבן, ומעקה מפורזל צבוע תכלת.
וכך אני שוקע בספר שהתרחשותו ממש כאן. בצהריים אכלתי ליד הירדן וחשבתי על תחילת מסעם הפרוע של אורה ואברם, גיבוריו של גרוסמן, ואיך חצו את הנהר לכאן ולשם, יחפים, כמעט אבודים, תרמיליהם הגדולים על גבם. וכשהזמנתי קבב טורקי נהדר חשבתי על מרד הבשר של עופר בנם, בן ארבע ודעתן שכזה.
ומחר אעלה בכביש התלול למצודת נבי יושע, ואזכור איך שנאה אורה את המקום האכזר הזה, שם נפלו עשרים ושמונה לוחמי פלמ"ח בשנת 1948 וביניהם דודו ('הגישו פינג'אן והגידו, היש עוד פלמ"חניק כמו דודו'). ומשם אתגלגל בדרכי הגליל ואדמה בלבי שאני צועד בשביל ישראל דרומה. וכך אתפתל עד פאתי צפת ומסביב להר מירון, ואנוח בפקיעין ואוכל שם את הלבנה הטובה בעולם. ואז אציץ בבית הכנסת ואצלם קצת את סמטאות פקיעין, ואקנה לי סבון ריחני של סבתא ג'מילה.
וכשאעלה בכביש המקיף את הכפר, אסע עד התצפית שמעל רמה, ומשם אשקיף על כל הגליל התחתון, מהכינרת ועד הכרמל, וכבר אני יודע שמסעם של אורה ואברם מגיע עד לשם.
אבל עכשיו רוח של ערב שולחת אותי מהמרפסת אל חדרי לחפש משהו חם ללבוש, ואני מניח את הספר הפוך על הכיסא ומתמתח, מחייך בציפייה להרפתקה של מחר. מין מסע קטן של צליינות עשיתי לי. מה צריך בסך הכול בן אדם? ספר טוב ומרפסת עם נוף, ונכונות לצאת בעקבות הדמיון והספר.

לבלוג של נועם באתר רשימות >>

הראה עוד

3 thoughts on “תמונות מהטלפון: מה צריך בסך הכל בן אדם”

כתיבת תגובה

Close