ילדיםסדנאות, קורסים, חוגים

תמיר דגן – יוגה מדיטציה לילדים בכרכור

מכירים את התחושה שמסתכלים אחורה בפליאה והודיה על איך שהחיים מסתדרים להם? כשאני מסתכל אחורה וסוקר את אירועי העבר עובר בי רעד קטן, מין תחושה של עדנה ופליאה.

תמיד חיפשתי את המופלא, זה שמעבר למילים, אבל לא תמיד באותה עוצמה ולא תמיד באותו הכיוון, בראיה לאחור אני רואה את המסלול שעברתי וכמו בספר מתח שיש בו המון רמזים אבל רק בקריאה שניה ושלישית אתה מבין אותם ואת כוונת הסופר, כך גם במסלול החיים שעברתי.

את היוגה פגשתי לראשונה לפני כ-9 שנים. זה היה במקום העבודה שלי וזה היה מאוד נוח – פעם בשבוע אחרי העבודה למשך שעה וחצי. התרגול הרגיש לי נכון, אך באותה תקופה עדיין לא הבנתי את חשיבות הנשימות, הישיבה ממושכת וכיצד כל התנוחות המוזרות האלה יכולות לחזק לי את הגוף.

ואז באה הנסיעה להודו. באמצע החיים אני עוצר הכל וטס לחצי שנה. אני חושב שבפעם ראשונה בחיי נתקלתי בתחושה עזה של גורל, של משהו שחייב היה לקרות, הכל התחבר כמו פאזל ענק. הבונוס שקיבלתי מהעבודה, שיחת הטלפון מהמ"פ לאחר התקרית בגבול לבנון: "תשמע חבר, אני יודע שאתה מתכנן טיול הרבה זמן, כן, אנחנו מתארגנים לעליה לגבול, אבל נראה לי שכל זה יגמר מהר… עזוב, פשוט סע, אני אדאג למנהלות." יומיים אחרי שנסעתי פרצה מלחמת לבנון השנייה…

בהודו שוב אני נפגש עם היוגה אבל יותר מהצד הפילוסופי, ולא רק עם היוגה, גם עם בודהיזם, קבלה, אקהרט טולה, גנגאהג'י ושיחות פילוסופיות עם אנשים. אני מתקרב, קשוב יותר, פתוח יותר, ומוכן יותר לשינוי שאורב מאחורי הדלת.

אחרי חצי שנה אני נוחת שוב בארץ וחי בתל אביב. הודו מתחילה להיות זיכרון רחוק, אבל הזרעים שנטמנו בי מתחילים לבצבץ. אני הולך לעוד שיעורי יוגה ובעיקר קורא ונחשף ליותר חומר רוחני. ואז קצת שוכח ונכנס לשגרת החיים החומריים חברים, עבודה (הרבה עבודה) ואשתי היקרה. יום בהיר אחד נופלים לידיי שני ספרים שאחד מהם הוא "התקדשות" מאת אליזבט הייך, הספרים האלה מהווים עבורי נקודת מפנה, תוך כדי קריאה אני מבין. אני מבין מה אני צריך לעשות ובעיקר מה אני לא צריך, קול פנימי שלחש לי במשך שנים נהיה בהיר יותר ויותר.

אני מתחיל לתרגל יוגה בצורה אינטנסיבית וחוקר את נושא הבודהיזם. אני מתפטר מעבודתי בהיי טק, מצטרף לקבוצת מדיטציה בודהיסטית וקורא המון חומר על הנושא. אני הופך צמחוני ובהמשך טבעוני. אחרי כמעט שנה של חקר הבודהיזם וסיבוב במרכזי ריטריטים בודהיסטים באירופה, אני מחליט שזה לא בשבילי ומעמיק לתוך עולם היוגה.

באחד הלילות בעיצומו של המסע עם היוגה, חלמתי שאני מעביר חומר רוחני לילדים, התעוררתי מלא התרגשות, אני יודע מה אני רוצה לעשות! תמיד אהבתי אינטראקציות עם ילדים אבל לא חיברתי אחד ועוד אחד עד שהגיע החלום.

אני רוצה לתת לילדים כלים להקשיב פנימה אל אותו הקול החלש שאני כיסיתי זמן כה רב. להראות להם שאפשר לעצור לרגע, להתבונן ולהקשיב. ללמוד לחקור ולהבין את הרגשות שעולים בנו ולתת להם מקום. לחזק ולהגמיש את הגוף והמחשבה, לחבב עליהם את היוגה – הכלי שככל שאני מעמיק בו אני מבין כמה חוכמה ועוצמה טמונה בו.

Tamir-Dagan-Yoga

שמי תמיר דגן, אני בן 38 , נשוי באושר ואבא לנגה המתוקה, בוגר קורס הדרכת יוגה לילדים סטודיו יוגה ענת צחור, מתרגל האטה ובריגהו יוגה, בעל חיבור טבעי לילדים ובעצמי קצת ילד.

אתם מוזמנים באהבה לשיעורי היוגה מדיטציה לילדים שמשלבים בתוכם תנוחות יוגה, דמיון מודרך, משחק, הרפיה ומשלים מעולם היוגה. השיעורים מתקיימים בבית בנגורה רחוב המושב 40 כרכור החל מה-1 לאוקטובר עפ"י גילאים:

גילאי 5-6-7 יום חמישי 16:30

גילאי 8-9 יום שלישי 16:30

גילאי 10-12 יום חמישי 17:30

שיעור ניסיון חינם,

מוזמנים באהבה.

לפרטים והרשמה תמיר 052-6252235. אימייל: tamirdg@yahoo.com

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close