השימושון

תעלומת השטר העלום

כשהאחיינים שלי התחילו להתעניין בחריזה, אי שם לפני יותר מעשור, נדבק אלי הכינוי "ברונית". כמה שנים אחר כך, כשהתחלתי להסתובב ברשת, בחרתי לעצמי באופן טבעי את הניק ברונית. עברו עוד כמה שנים עד שבדקתי מה זה בכלל אומר:

ברון – תואר כבוד לאצילים המקובל באחדות ממדינות אירופה, בדרך כלל ארצות מערב אירופה. תואר אצולה זה מיוחס בדרך כלל כתואר פאודלי. מקור השם במילה הפרנקית baro שמשמעותה "אדם חופשי, לוחם" (לזה יותר קל לי להתחבר) שהתמזגה עם המילה beorn באנגלית העתיקה שמשמעותה "אציל". התואר ברון הינו התואר הנמוך ביותר בין תארי האצולה והוא בדרך כלל מתחת לתואר ויקונט או רוזן.

(שיהיה)

גבעת עדה קרויה על שם הברונית אדלאיד (עדה) דה רוטשילד, רעיתו של הנדיב הידוע. כשחיפשתי עליה באינטרנט (במסגרת סקרנות גבעת עדה) מצאתי אותה בעיקר על תקן "אשתו של". למעשה, רק באתר של רמת הנדיב מוזכר שמה המלא. בוויקיפדיה לעומת זאת היא לא מוזכרת אפילו בערך המוקדש לבעלה הברון. מוזר. חיפשתי אותה שם גם ב"משפחת רוטשילד" ואין! כל השושלת, כולל תרשים של אילן היוחסין המשפחתי – כולה גברים. מוזר מאוד. אולי זה אומר שהגברים במשפחה הזאת מתרבים כמו כסף שמושקע נכון? כלומר פשוט מכפילים את עצמם?

כסף גדולואם כבר כסף, בערך של הברון רוטשילד בוויקיפדיה מופיע שטר של 500 ש"ח, עליו מתנוסס דיוקנו. שטר של 500 ש"ח? לא ידעתי שיש דבר כזה! אפילו באתר של בנק ישראל השטר הכי גבוה בעברית זה 200 ש"ח. יש תכנון להנפיק 500, אבל עם תמונה של רבין.

חשבתי כבר שאני עולה על תעלומה תעלומתית אבל אז הגעתי לפה והסוגיה נפתרה: מסתבר שהשטר עם רוטשילד מדבר בשקלים ישנים.

וכל זה רק הקדמה למדיטציית כסף שעלתה בדעתי בשבוע שעבר:

——

לשבת בתוך צורה מוגדרת (נגיד שטיח) ולנשום עד שיש שקט.
לברוא בדמיון שטרות (עדיף של 200) בחבילות של חמישה שטרות או יותר. פשוט לברוא שטר שטר בכפות הידיים, וכשהגעתם לסכום שקבעתם לעצמכם לחבילה שכזו – להניח אותה סביבכם ואז לברוא עוד חבילה, ועוד אחת ועוד אחת. זה קצת כמו לספור כבשים – לרגעים מרדים. אבל ככל שמתמידים זה נהיה יותר קל.

אחרי שכל הבלטות סביבכם מרוצפות בסטפות – תנשמו את כל האדום הזה פנימה ותנו לו למלא אתכם, ממש להיספג בגוף עם כל נשימה.

בנשיפה אפשר לשחרר תפילה פרטית של אמון בנסיבות שיובילו אליכם את כל הכסף הזה בקלות.

אמן 🙂

הראה עוד

3 thoughts on “תעלומת השטר העלום”

  1. רונית ברונית,

    כל פעם שלעדה ("גבעת עדה") רוטשילד היו "רגשיי" וחרדות על שויקיפדיה לא תספר בשבחיה, הזכירו לה שהנה, כמקובל במשפחתם קראו מושבה ע"ש בת דודו של בעלה בנימין (וגם בת סבו, אל תשאלי אותי איך זה קורה, אבל הנה, קורה במשפחות "הכי טובות") בלי אפילו לציין את שמה. כך זכינו שהמושבה שהיתה נקראת מן הסתם גבעת בתיה, זכרון בתיה, פרדס בתיה או ר"ל בתיהמינה, נקראית עד היום בשם הגנרי-מה: "בת שלמה".

    "צרות של עשירים"?

    יואב

כתיבת תגובה

Close