2012 זה עכשיוזוגיות ומשפחהסביבה וקהילה

תפילה לשלום בית

[מאת: טלי גילן]

לפעמים אני מרגישה שהמתנה שהעולם זקוק לה היא שקט, קול דממה דקה.
לפעמים יש לי תחושה שמילים לא אומרות מאום, שגם שירים לא יגידו כלום.

ולפעמים אני נתקלת במילים שפותחות לי את הלב, ומזכירות לי שגם מילים יכולות לעשות שינוי, גם אם קטן ועדין, כמו זרע נסתר ואמיץ, שנובט לו מתחת לאבני החומה וסודק אותה לאיטו.

ואז אני חושבת לעצמי שגם לפתוח את הלב הוא מעשה פוליטי.
שגם ללכת בעולם עם לב פתוח ולשים לב לכאב של עצמנו
ולכאב של אחרים,
זו היא נוכחות פוליטית בעולם.

פמה צ'ודרון פותחת את ספרה "המקומות שמפחידים אותך; מדריך לאומץ בזמנים קשים" במילים: "כשהייתי בת שש לערך, קיבלתי את תמצית השיעור על הבודהיצ'יטה מאישה זקנה שישבה והתחממה לה בשמש. יום אחד חשתי כועסת, בודדה, לא נאהבת ובעטתי בכל מה שנקרה בדרכי, וכך חלפתי על פניה. היא צחקה ואמרה לי, "ילדונת, אל תתני לחיים להקשות את לבך." ממש שם קיבלתי את ליבת הלימוד: אנחנו יכולים להניח לנסיבות חיינו להקשות את לבנו כך שנהיה רגוזים ומפוחדים יותר ויותר, אבל נוכל גם להניח לנסיבות לרכך אותנו ולהפוך אותנו לנדיבים יותר ולפתוחים יותר כלפי מה שמפחיד אותנו. הבחירה הזאת תמיד בידינו".

אני רוצה להגיד שלפתוח את הלב זה מאוד מסוכן, זה יכול להיגמר בדמעות.

אני גם רוצה להגיד שהעולם זקוק לנשים ולאנשים אמיצים, שמוכנים לפתוח את הלב, ולהסתכן בכך שהשטיח יישמט להם מתחת לרגליים, והם יבינו שהעולם הזה והמדינה הזו מלאים בהרבה סבל, אכזריות ואי צדק. הזרעים שנזרעים כשאנחנו פותחים את הלב יכולים לנבוט להם ולמוטט את החומות הכי אכזריות והכי גבוהות והכי אטומות בעולם. כי שינויים בעולם מתחילים משינויים בלב, שינויים בתודעה.

מי ייתן ונצליח לשמור על ליבנו פתוח וידינו מושטת ונדיבה, גם אל מול מילים ומעשים שמעוררים בנו כעס ופחד. מי ייתן והמילים והמעשים שלנו יזרעו שלום ותקווה בעולם.

 

וכאן יש וידאו טיפה ארוך יותר איתה.

טלי גילן יוצרת, מטפלת, מטיילת, פעילת שלום. נשואה לאיתמר, אמא לרות. מתגוררת בפרדס חנה. כותבת תזה בנושא אמנות ואי אלימות. עובדת איתנו במקום בזמן. לבלוג של טלי >

הספר החדש של פמה צ'ודרון הגיע  עם אילן לוי מהוצאת פראג, שקפץ לבקר. טלי, שאוהבת את פמה צ'ודרון כבר שנים שמחה לגלות אותו. התגובות לפוסט הזה הביאו אותה לכתוב את התפילה לשלום בית.  ככה, במקום לעבוד על התזה הבוקר, זה מה שהלב שלה רצה להגיד. תודה טלי. (רונית)

הראה עוד

10 thoughts on “תפילה לשלום בית”

  1. פינגבאק: יום הזיכרון 2012
  2. תודה לילי ותודה מיכל (-:

    למיכל,
    אני משלבת בטיפול כלים שונים מתחום העבודה הסוציאלית והטיפול באמנות.
    אמנם כרגע אני בהפסקה לצורך סיום התזה שלי,
    ולצורך לידה מתקרבת ובאה,
    אבל כשאחזור לפעילות אפרסם פרטים יותר קונקרטיים,
    ואז את מאוד מוזמנת ליצור קשר.

    טלי.

כתיבת תגובה

Close