אינטרנטבילוייםסביבה וקהילהשיטוטים

איזו מערכת יחסים יש לך עם אילת?

[מאת שלומי כהן]

איזו מערכת יחסים יש לך עם אילת? המדריך המלא לישראלי הנופש

כל מי שחי בארץ ומגדיר את עצמו כישראלי, משאיר איזו פינה בלב למערכת יחסים עם אילת. אילת היא העיר הדרומית ביותר במדינת ישראל, יעד תיירותי לאנשים מכל העולם. אנשים מגיעים לאילת לנוח, להירגע, להשיל מעליהם את הלחץ והמתח של היום יום, לטבול את רגליהם במי הים האדום, לעשות טיול ג'יפים, לשחות עם דולפינים, לצלול, לעלות על בננה, ליפול מבננה, לנסות מצנחי רחיפה, לראות אלמוגים, לקנות בקניון ללא מע"מ, להרגיש חו"ל, להתערבב עם תיירים, לתפוס ראש, לתפוס גלים, לתפוס בן או בת זוג, לאכול טוב, לישון טוב, לבלות טוב, לרקוד, לשחות, לשחק בחול, לנשום אוויר של חופש.

רבים מאיתנו פוקדים את אילת לפחות פעם בשנה או לא יותר, אחרים רק מפנטזים, ויש מתי מעט שהחליטו שאילת זה פשוט לא בשבילם. איזו מערכת יחסים לך יש עם אילת?

המשקיען – מערכת יחסים רצינית וקבועה
אז אתם משתייכים לקבוצה שפוקדת את אילת מתי שרק אפשר. בכל פעם שיש קצת כסף מיותר בעובר ושב וכמה ימי חופש מיותרים – אתם ממהרים ומזמינים את החופשה הבאה. אצלכם זורם אוויר של חופש בורידים במקום דם, ואיך שאתם יוצאים מהאוטו או יורדים מהמטוס, עם הצעד הראשון באילת, אתם יודעים שהגעתם למקום הנכון. הראש שלכם נרגע, ואתם מרגישים כמו בבית. אתם מכירים כבר כל פינה, כל אבן, וכל רשימת המסעדות באילת. אתם יכולים להפוך בקלות למדריכי תיירים בעיר ואילת ובעיקר יודעים איפה ומתי כדאי לבקר, ואיזה מקום טוב בשביל מה. באיזה חוף יש הכי הרבה תיירים, איפה אפשר לברוח מישראלים, איפה תמצאו את המנה הכי משתלמת, ואילו אטרקציות באילת פשוט אי אפשר לפספס. אתם נושמים את אילת, ולא מתביישים ליהנות מהחיים ומכל מה שיש לאילת להציע.

השגרתי – חופשה קבועה בזמנים קבועים
אתה מאוד אוהב את אילת ומרגיש שחלק מהבריאות הנפשית שלך את החייב לעיר אילת, מכל מגוון המלונות באילת אתה בוחר בכל חופשה את אותו המלון הקבוע, עם אותו הצוות המוכר, ואותה ארוחת בוקר קונטיננטאלית הצופה אל הים. יחד עם זאת אתה נהנה לטייל גם במקומות אחרים בארץ ובעולם, ואתה לא אדם של מקום אחד. אתה יורד פעם אחת בשנה, לרוב באותה תקופה של השנה ושוהה באילת פחות או יותר את אותו זמן. יכול להיות שהשהייה הקבועה מתאפשרת בשל חופשה קבועה באילת מהעבודה, או שזאת התקופה המועדפת עליך ועל משפחתך. האוויר, החול, הים, המסעדות, מקומות הבילוי, האטרקציות והאווירה הכללית פשוט עושים לך טוב. יחד עם זאת, מספיקה לך מנה אחת מרוכזת, פעם בשנה על מנת להחזיק אותך לשנה שלמה.

לא מתמסר בקלות – אוהב את אילת ואוהב גם אחרות
אתה מאוד אוהב את אילת, הקסם של העיר שווה אותך כל פעם מחדש. חוויות מאילת אתה לוקח איתך לכל החיים וכל פעם מחדש עולים בך זיכרונות מתוקים כשאתה חושב על אילת. יחד עם זאת, יש לך זיכרונות מתוקים גם מפריז, מלונדון, מניו יורק ומאיטליה. אתה פשוט נהנה מהחיים הטובים ולמרות שאתה ישראלי בלב ובנפש, אתה לא קושר את עצמך רק למקום נופש אחד. הניסיון הרב שלך בחופשות במקומות שונים בעולם עוזר לך ללמוד להעריך את אילת ממקום אחר – מקום השוואתי, וכך אתה יכול לעמוד את הצדדים הטובים והטובים פחות של אילת ולדעת להפיק ממנה את המקסימום. אתה לא מגיע לאילת בשביל להרגיש חו"ל, אם תרצה להרגיש חו"ל תטוס לחו"ל. אתה מגיע לאילת בשביל חופשה בארץ כמו שחופשה בארץ יכולה להיות. ליהנות עם ישראלים אחרים ממה שישראלים אוהבים, ובשפת המקור.

מפנטז תמידי – אולי הגיע הזמן לחופשה באילת?
יש לך זיכרונות מהפעם האחרונה שהיית באילת (אולי מהביקור הבלתי נשכח בשמורת המצפה התת ימי?), כשחגגו לך בר מצווה. אתה תמיד אומר – הנה השנה זה יקרה, השנה נרד לאילת. אבל איכשהו כל פעם זה מתפספס. אתה מתגעגע לכל מה שיש לאילת להציע – החל מהים והחול הטוב, שמזמין אותך לשחות במימיו וליהנות מאין סוף אטרקציות מים, צלילה ואתגר ימי ועד הפינוקים המרגיעים שניתן למצוא במלונות ובבתי העסק הרבים באילת. אתה יודע בדיוק לאן תלך ואיפה תבקר ברגע שתדרוך באילת, ואתה תמיד מנסה לשכנע את כל מי שמכיר אותך לארגן איזו גיחה משותפת. בפועל – הם כולם כבר ממזמן היו באילת כל שנה, אתה זה שאף פעם לא מצליח. הגיע הזמן לארוז תיק קטן וחיוך גדול והגשים את הפנטזיות. קח חופשה מחלומות על אילת וקדימה – אילת מחכה גם לך!

אילת לא בשבילך – מצאת לעצמך פתרונות אחרים
יש גם כאלה. אולי הם נדירים, וקשה למצוא אותם בארץ שלנו, אבל יש אנשים שהחליטו שאילת המונית מידי, יקרה מידי או פשוט לא הסגנון שלהם. חלקם מעולם לא היו באילת, ופשוט החליטו שאם כבר חופשה אז רק חו"ל, אחרים היו באילת אבל לא נתנו לעצמם לטעום באמת מהעיר. תהיה הסיבה אשר תהיה – אילת לא בשבילכם כרגע, עד הטיול האמיתי לאילת שיטרוף את הקלפים, יעורר את החושים ויצרף גם אתכם לאוהבי העיר אילת.

לסיכום, אילת נמצאת במודעות של כל אחד ואחת מאיתנו. בין אם זה זיכרון מימי הילדות השובבים, ימי הילדות העליזים או ממש לאחרונה מבגרותנו הבשלה, אילת משאירה טעם מתוק של עוד ומאפשרת לקיים איתה מגוון רחב של קשרים. כל אחד מוצא לו את המינון המתאים והנכון עבורו לשוב ולנפוש ואילת, ואת התקופה הטובה ביותר לעשות כן. הגדירו את הקשר שיש לכם עם אילת, איזה מינון עושה לכם טוב? מציאת המינון המתאים יעזור לכם לאגור כוחות, להתחדש, לנוח ולבלות בדיוק כמו שמתאים לכם. הנוסחה המדויקת תביא לכך שתנפשו ותבלו בהתאם למידותיכם כך שתמיד תרצו לחזור לאילת ולחוות את אותו הקסם שוב.

שלומי כהן הוא חבר יקר שלי (רונית) ואיש ברוך כשרונות. בין היתר הוא אחראי על אשכול בינה, ליאור כהן פסיכומטרי, סופטר, בניית אתרים באילת
פסיכומטריקס – תוכנה לפסיכומטרי, אילת סיטי – מדריך העיר אילת – eilat [מלונות באילת מסעדות באילת אטרקציות באילת] וכמובן – פלקס, תוכנה להנהלת חשבונות, הפקת חשבוניות, ניהול לקוחות

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close