אמנות ועיצובטורים אישייםטכנולוגיהשיטוטים

אמנים חוזרים, בעין של צלמת

[רוני שביד חזן]

אחרי ארבע שנים מחוץ למושבה חזרתי.
שיניתי כמה סטטוסים, אקדמאית, צלמת, אשה וממש לאחרונה גם אמא.

את שנת הלימודים האחרונה במכללת ויצו (חיפה) חגגתי בתערוכת הבוגרים שאומנם לא זכתה לפרסום ענק אבל סיכמה בשבילי ארבע שנים של צילום חברתי ואישי, יפה וכואב. עסקתי בצילום של נופי הארץ, שמורות הטבע ושטחי האש, שהם למעשה אחד.(פרוייקט הגמר שלי "מלא חללים ריקים"). לפני חודשיים, חזרנו (בעלי ואני) לבית שלנו שהיה מושכר עד עכשיו, חזרנו פלוס אחד. עכשיו אני בחופשת לידה, שום קשר בין חופש אל שגרת היום של הבן העירני שלי שכנראה מאמין שלהעביר את הזמן בשינה זה ממש בזבוז.

האמת שהוא צודק ומכאן יצאתי לכתוב את הבלוג הזה. אני רוצה לפגוש אנשים בקהילה, לראות מה השתנה בעשרים שנה שחייתי וגדלתי כאן, לראות איפה הילד שלי הולך לגדול. מעניין אותי למצוא עוד "סטודנטים משוחררים" בתחום האומנות והעיצוב, להבין "מה עושים עם התואר?".

להכיר יוזמות חדשות, מעצבים חדשניים, אנשים מוכשרים ובעיקר בעיקר ללמוד להכיר מחדש את המושבה שלי ,שלנו, שגדלה והכפילה את עצמה (יתקנו אותי המומחים, כנראה שכבר הרבה יותר מהכפילה).

כמו כן עלי להישאר מעודכנת בתחום הצילום והאומנות, כל יום יש מה ללמוד, סה"כ סיימתי ללמוד לפני שלושה חודשים ואני כבר מרגישה שחלה עלי התיישנות…(-:

בטוחה שהמסע שלי יהיה מעניין. אתם מוזמנים לקרוא חלקים ממנו כאן ולבקר אצלי בבלוג, שם מתפרסמות גם המלצות על תערוכות מעניינות שקורות החודש.

c u around

רוני

—–

תיק 001: עיצוב: מאי פלדה, שי אלבלק וסטודיו כתם

מאי בת 28
תושבת פרדס-חנה משנת 1994
בוגרת מחלקת עיצוב תעשייתי תואר הנדסאי במכללת ספיר 2012
לתקופות קצרות גרתי בתל אביב, קיבוץ דורות ורחובות
מאז קבלת התואר עסקתי ב home styling , מיצוב חנויות, ייצור ושיווק של מוצרים שעיצבתי.
חזרתי למושבה באביב האחרון (2013)

שי בן 29
תושב פרדס-חנה טרי 2013 (נולדתי בלונדון גדלתי בקרית אונו)
בוגר מחלקת עיצוב תעשייתי תואר הנדסאי במכללת ספיר 2011
לתקופות קצרות גרתי בקיבוץ דורות
מאז קבלת התואר עסקתי בפרויקטים של פיתוח מוצרים ליזמים. בעלים של סטודיו כתם.

ברחוב המלאכה, כמה מתאים, עובדים זוג המעצבים, מאי ושי. נפגשו בלמודים ומאז קושרים את חייהם במוצרים מקוריים ורעיונות משוגעים.

הדפסת מזוזה

מאי, גדלה להורים אמנים מעצבים, לא התכחשה לגנים, למדה עיצוב תעשייתי ובפרויקט הגמר שעשתה נשבה גם הרוח המקומית הקוראת לחיים אקולוגיים יותר. מאי עיצבה מייבש כביסה אקולוגי,לצפייה בסרטון הסברה, לחץ, ובמהלך הלימודים עיצבה מוצרים יפים, שימושיים וייחודיים. לעבודות של מאי לחץ כאן.

בסטודיו הקטן והיפה שלהם עובדת בלי הפסקה מדפסת תלת-מימד של שי, מאי בין המחשב למחברת משרבטת רעיונות ופתרונות לחללים בעייתיים ולמוצר הבא. המדפים והשולחנות (מעשה ידיהם) מלאים ביציקות הבטון המעוצבות של שי ובמודלים שלי מאי. ברקע, מוזיקת רגאיי.

אז איך זה לחזור?

"תשמעי, לגור במקום שבו גדלתי, בתוך סביבה יוצרת, חצר, סככת עבודה, פשוט חובה ליצור בתנאים האלה." +מאי פלדה

בתור אחת ששבה הביתה בעצמה אני מבינה למה היא מתכוונת, התחושה החמה של הבית, ראש נטול דאגות והשמיים הם הגבול.
גילוי נאות, ההכרות שלי עם מאי היא כבר מהתיכון (מעל עשור), מאז ומתמיד לשבת עם מאי לשיחה זה סערת מוחות, רעיונות מרעננים ויוזמות חדשות.

היום, שי, מאי ואני מטעינים אחד את השניה במחשבות על העתיד "ועושים מה שאנחנו עושים בכל לילה, מנסים להשתלט על העולם!" – פינקי והמוח. סתם. או לא (-:

בנימה רצינית, טוב לראות אמנים שבים ושווים באזור.
נתראה בביקור הבא
רוני

בצילום: הדפסת מזוזה במדפסת תלת מימד.

קישורים לסטודיו כתם:

אטסי –   ketemstudio.etsy.com

 

הראה עוד

1 thought on “אמנים חוזרים, בעין של צלמת”

כתיבת תגובה

Close