השימושון

פגישה חוזרת עם מאיה בת חן

לפני שנתיים בדיוק הגענו לכרכור. אני זוכרת את עצמי מתהלכת עם ילד בן שנתיים ברחובות הלא מוכרים, בלי אוטו ובלי אופניים, מסתירה מהילד את העצב שבהתאקלמות ומתנחמת בתחושת-לב שהגענו למקום הנכון. הגיע הקיץ ולא ידעתי לאיזה גן לרשום את ינאי. הסתובבתי בכמה גנים ולא שמעתי שום אסימון נופל. גם מבחינה מקצועית זאת היתה תקופה קשה. בילבול, דיסאוריינטציה והרבה התבוננות, שלא הובילה לשום מסקנה מגובשת. ואז חברה המליצה לי לפגוש את מאיה בת חן. מתקשרת, עובדת אור ומנחת קורס כוהנות. אני לא כל כך אוהבת ללכת ל"מכשפות" כי (מניסיון) שברי אינפורמציה שגויה יכולים להינעץ בתודעה, גם אם הם ניתנים בשוגג. אבל הלכתי בכל זאת, ויצאתי מבולבלת עוד יותר כי לא הרגשתי שהיא מצליחה לראות אותי מבעד לבלבול…והתאכזבתי מזה שהיא לא נותנת לי תשובות ברורות אלא שולחת אותי ללמוד ולפתח את כישורי הרוח שלי. וחוץ מזה, מה זאת אומרת 'תלכי לחלום את הפיתרון'? בשביל זה הייתי צריכה לשלם? חזרתי הביתה מבואסת ואחרי כמה ימים התקשרתי אליה בקשר לאבן המסתורית (זה לינק איטי, למי שיש לו סבלנות) וגם כאן לא קיבלתי תשובה מניחה את הדעת… מאז כל פעם שנפגשנו באקראי בשיקשוק היה בינינו מגנט הפוך – ומתחתיו, באופן מפתיע, חיוך סמוי ומשיכה לתיקון.

תראו את המצח שלה, בוהק בו אור סגול!

לפני כמה שבועות נפגשנו שוב, באקראי, אצל מיכל גולדברג במטבח. מאיה ומיכל, שתיהן נושאות את השם והתדר "הנני", הזמינו אותי למפגש של קבוצת פל"א. שם לראשונה היה ברור שהגיע הזמן להשאיר מאחור את המשקע הלא פתור, אז קבענו ונפגשנו אצלה במטבח לשיחה מתקנת.

מאיה בת חן נולדה בקיבוץ מנרה וחיה בו 33 שנים. "זה נוף ילדותי וגם הטופוגרפיה הפנימית שלי. מההר אני צופה, מגבוה". בחמש וחצי השנים האחרונות היא מתגוררת ברחוב קרן היסוד בכרכור. קרן היסוד היא קרן שמרכזת את כל המגביות בחו"ל לאיסוף תרומות לבנין הארץ, וחלק ממה שמאיה עושה הוא אינטרפרטציה סימבולית של זה: מרכזת תרומות אנרגטיות לבניין הארץ. מסעות מקודשים ומתוקשרים, פאזלים גיאוגרפיים אנרגטיים שהיא מרכיבה ופועלת בתוכם בסיוען של הישויות איתן היא עובדת. "התיקשור מאוד התפתח בחמישים השנה האחרונות. רק שעכשיו המתקשרים ערים, לא נלקחים מהתודעה. אני מתקשרת את מועצת התשעה ואת תום הדובר ועוד הרבה ישויות אור, אבל נמצאת שם כמאיה ומדברת בו זמנית".

המסעות המקודשים שמאיה עושה מרחיקים גם לתוך הנופים הפנימיים של הנפש, שם היא נוכחת עם אנשים בתהליך שנקרא רפואה שבאה מהנשמה. מסעות למקורות המחלה עם אנשים שמעוניינים להידבר עם המחלה שלהם, בעיקר סרטן. זה לא חדש שכל מחלה היא מסר, אבל כמו שהיא אומרת: "קשה לפתוח את הדלת למקומות האלה. האגו משתלט ומשמיע קולות סותרים וזה מאוד מבלבל. צריך ללכת עם מישהו יד ביד ולהגיע לשורש של המחלה. אני אוהבת להיות עם אנשים במקום שבו הם מתקשים להקשיב. זה מרתק ומרגש אותי, ואני מרגישה תודה. חסדי שמיים נמצאים ברגעים האלה. רופא יכול לעשות ניתוח להוצאת הגידול הסרטני, אבל רק האדם בעצמו יכול להגיע למקורות הסרטן, או הדיכאון, שממשיכים להזרים את המחלה. בתהליך הזה אני רק טרנספורמטור לאנרגיות. מה שאני יודעת היום על תיקשור זה שהוא כלי שניתן לכל בן אדם, ואני באופן ספציפי יכולה ומצווה לעזור לכל אדם להקשיב לתיקשור שבתוכו. לכן דבר ראשון בטיפול אעשה ניסיון להביא את התשובות מתוכו, אלא אם כן אבין שעכשיו הוא צריך לקבל תדר ספציפי ואז אני אתקשר את זה כטקסט".

לפני שמונה שנים, כשהיתה בת 45, חוותה מאיה את המפץ הגדול של חייה. "הייתי מורה לאמנות במעגן מיכאל 12 שנים. תמיד היה לי טוב בעבודה, עד שלא. בשנה האחרונה שם רציתי למות. המשבר שלי העמיק והגעתי לחברה שאמרה לי: 'את הולכת לעבור שינוי גדול, את תהיי מתקשרת'. לא ידעתי מה צריך לעשות וחיפשתי מקומות ללמוד בהם. הגעתי לסדנה בחיפה, ולא ידעתי איזה מהפך זה יביא לי. שמענו שם תיקשורים והיה צריך לשאול את הרוח שאלה. לא ידעתי מה לשאול אז פשוט ביקשתי שיגידו לי את מה שאני צריכה לדעת. קיבלתי תיקשור מדהים: 'חיכינו לך המון זמן, קבוצה שלא עבדה עם אנשים בפלנטה תבוא לעבוד איתך, זה מה שחיפשת ואת הולכת לעבור שינוי של 180 מעלות בחייך'. זה היה השליש הראשון של שנת הלימודים ועזבתי את בית הספר ואת ההוראה, אחרי 25 שנות עבודה".

מאז שנפתחה לה דרך התיקשור, החיים של מאיה הם הרפתקה שכוללת מסעות לאתרים מקודשים בארץ ובעולם. והנה כאן בפרדס חנה היקום צוחק אליה פעם נוספת עם השם הנני, אותו היא חולקת בדרך מסתורית עם מיכל גולדברג. "מיכל ואני חברות, היא החברה הכי טובה של אחותי, היא הגיעה לפה והיא הנני ואני הנני ואנחנו יושבות אחת ליד השניה ואוהבות אחת את השניה וזה לא סתם. אני לא יודעת מה לעשות עם זה אבל זה לא סתם. אני כל הזמן אומרת למיכלי שאנחנו צריכות לשבת ולעשות משהו במשותף, כי זה ממש מביך ומצחיק ומבורך. ההנני שלי הוא מצב תודעתי שבו אני נוכחת בגוף שלי וערה לכל מי שאני במקסימום שאני יכולה באותו רגע. רק במוות זה יהיה השלם. התעוררות רוחנית זה להביא לתוך הגוף הפיזי מצב של נוכחות תודעתית הכי רחבה שאפשר – ולפעול מתוכה. לעשות משם את השיקולים ואת הראיה, יש בהירות בין טפל ועיקר, יש יכולת לפעול מתוך שלווה. זה לא פשוט להיות שם. זה לא כל רגע קורה, וזה מעניין שזה קרה לשתינו באותה תקופה. אם שלחו אותנו בקרבת מקום אז אולי יש לנו משהו לעשות ביחד. אם זה יקרה זה יקרה".

איך ומתי? מאיה צוחקת. החיים ארוכים ומלאים בהפתעות. "בגיל 50, שזה היה לפני שלוש שנים, עשיתי מסיבה גדולה ודפקתי הצהרה שאני יכולה להישאר עוד 350 שנה, שזה אפשרי היום אבל אולי לא בשבילי. אני לא עושה דיאטה ולא התעמלות. עצלנית בנוכחות מלאה. יש אנשים שבאים מהפיזי לרוחני, אני באה הפוך. כאילו באה מחוץ לגוף ועכשיו מבקרת בו לראשונה. הגוף שלי הוא כמו אדמה. האדמה לא עושה התעמלות, היא פשוט נחה… אני מסתכלת על אנשים שזזים ולא מבינה מה הם עושים, באתי עם תודעה של אבנים, של סלעים, לא של חיות כי חיות הן בתנועה. כל עוד נהיה פה בגוף על האדמה, הצמיחה שלנו תהיה גם דרך כאב. השמחה באה בעקבות המעבר בכאב, ומי שאומר 'תהיי בשמחה' או 'תחשבי רק מחשבות חיוביות' אז הוא שקרן גדול, או לא מבין שצריך בשביל זה לעבור במחשבות האפלות. בלי זה – לא מגיע האור".

ככה אפשר לתקשר עם מאיה: טלפון 04-6377463 טלפון נייד 050-5667393 אימייל: mbatchen@netvision.net.il והנה האתר.

הראה עוד

7 thoughts on “פגישה חוזרת עם מאיה בת חן”

  1. מאיה בת חן הלכה לעולמה, שלשום. גופה נטמן במנרה, רוחה חזרה הביתה. אני קוראת את הפגישה איתה וקופץ לי המשפט הזה:

    ההנני שלי הוא מצב תודעתי שבו אני נוכחת בגוף שלי וערה לכל מי שאני במקסימום שאני יכולה באותו רגע. רק במוות זה יהיה השלם.

    מאיה, באשר תהיי, דרך צלחה……………

  2. כבר מזמן חיפשתי הזדמנות לספר לעולם איזו מטפלת מופלאה היא מאיה בת-חן. אז נכון שהיא חברה שלי ושאני אוהבת אותה ושאני משוחדת… אבל כשהיא מטפלת – זו באמת חוויה יוצאת דופן. גם אהבה, גם חמלה, גם עדינות, גם שוטטות בכרטיס "חודשי חופשי גלאקטי", גם עומק אינסופי וגם… לחיצות שאינן מוותרות כשצריך, אפילו כשאני שואגת מלוא ראותיי!
    בקיצור, כמו שאמרתי, חוויה…:)

    שרית

  3. איזו גאווה.. גם אני התברכתי וזכיתי לפגוש ולהכיר את מאיה שנהייתה לי לאם ולמורה בדרך..
    משב הרוח נשא אותי לביתה ובכול מפגש התקרבתי אל עצמי ואל התודעה הקיימת בי והכול בעדינות מלאה באהבה.
    מאיה – אוהבת אותך מעולם – עמית

כתיבת תגובה

Close