השימושון

שלוש בריכות

יש אנשים שעושים מנוי בבריכה כלשהי. פשוט מחליטים על אחת והולכים על זה. אני, כך יצא, בתקופת נדודים גם בין בריכות. תקראו לזה סקרנות, או אילוץ אנתרופוסופי, כי כשכל ילד בגן גר במקום אחר נפרשת מניפה של בריכות תכולות, וכידוע, נפתחה עונת הרחצה.

הבריכה הראשונה שטבלתי בה השנה היא העירונית של גבעת עדה. לאליה יש מנוי וינאי מצטרף אליה לעתים, אז יש לנו לשם כרטיסיה. הבריכה…. איך לומר, עממית. על אף שהעם הטובל בתוכה אהוב ומוכר, ובמכה אחת פגשתי שם שלוש משפחות של חברים קרובים והרגשתי בבית (מה שקצת הלחיץ אותי אני מודה, כי זה היה לפני שמצאתי בית וחששתי שאני אמצא בגבעת עדה ואצטרך לזוז מפרדס חנה, מהלך סביר ביותר אבל לא כרגע). יש מזנון, עם מפעיל חמוד ומחירים פיירים. חייבים כובע ים. אפשר לקנות כזה במזנון בעשרה שקלים. וואן סייז. קצת לוחץ אבל לא נורא. המציל קצת עצבן, ויש מסלול אחד לשחייה ספורטיבית.

הבריכה השניה – גן שמואל
בריכה מצויינת. יש בבריכה של הקטנים מגלשת מים מפותלת. כל פעם שהצצתי בינאי הוא היה או במים או על הסולם או דוהר במגלשה. שעות. יש שם גם מרחבי דשא עם מתקני שעשועים (שטרם נחקרו), ואפשר לפקנק בשלווה. המציל טיפוס. הוא יותר מארח ממציל. ניגש באופן אישי לכל מי שמגיע ומקבל את פניו בלחיצת יד או בטפיחה אבהית, מחליף פיטפוטון ועינו רואה. כל הזמן. נראה לי שכשהוא לא בבריכה אז הוא אולי עוסק בנדל"ן.

והבריכה הסופנית: כפר גליקסון
אין. פשוט אין על הבריכה הזאת. מתאימה בול לנשמה הפנסיונרית שלי. למרות הדבורים והזבובים שצפים בה, ולמרות שאף מסלול לא מסומן. יש בה תכלת תמימה ונוף עגלולי חומחומי מנומר אלונים, ודשא מיטיב ושלווה של קיבוץ, והיום גם היתה מוזיקה מקסימה: תחנת רדיו ששידרה בוסה נובה רכה לצד רוק עליז, עם קריינות בספרדית בין השירים. לרגעים רקדתי לי במים.

מעניין איך הבריכה המחודשת של פרדס חנה. מישהו ביקר?

הראה עוד

9 thoughts on “שלוש בריכות”

  1. גם אני נתקעתי עם כרטיסיה שקניתי לעדן במחיר מלא!
    פשוט חבל…
    רונית – איזה כיף לך, תהני מהמפגשים האוניברסליים המרתקים האלה.
    מתי את חוזרת? אולי תספיקי לבוא לפתיחה של התערוכה שלי במלאור קיסריה
    ביום שישי הקרוב (12.9) בשעה 11:00
    אגב, כולם מוזמנים בכיף.
    ורדה.

  2. גם אני עשיתי מנוי בבריכה הזאת, וזו היתה טעות רצינית. הלכתי רק 3 פעמים. אחד המצילים שם התנהג אלי באלימות, לא אלאה אתכם בפרטים כרגע כי אני בתדר יוטה, קפצתי רגע למלון לבדוק אימיילים ולישר את הגב.
    מדהים כאן.
    אני אוהבת את העבודה הזאת מאוד, יש פה אנשים מכל העולם וכולם מסבירי פנים וחולקים חזון משותף. נפלא באיזה קלות השיחות נהיות אינטימיות וגלויות, גם עם אנשים שכרגע פגשתי. מכל מקום בעולם! 48 מדינות. כל אחד ישר מספר לך את החלום הכי כמוס שלו, את הסיבה שבגללה הוא בעסק הזה. פוגשת המון אנשים. משפשפת את הספרדית שלי, מחליפה חוויות….פשוט נהדר פה!!

  3. איפה? מאחורי סופר הכי זול בפרדס חנה, רח' דרור
    כמה? מנוי למשפחה עם שלושה ילדים עלה לנו ביוני 1600 ש"ח עד סוף ספטמבר
    בסוף ספטמבר נסגר כבר… 04-6370459 052-6035998
    אנחנו לא נהננו השנה… מיולי בקושי באנו מפאת הקיטנות ובאופן כללי לא אהבנו את ה VIBES…

  4. בעקבות שיחה מקרית עם אילנה פלדה, ליד העגלות של "הכי זול", החלטתי לפצוח באקט לוקאל פטריוטי ולקרוא לכולם בקריאה נרגשת: "בואו בהמוניכם לבריכה החדשה בפרדס חנה" (טוב אולי בעצם לא חייבים – בהמונייכם…) בכל מקרה מדובר בבריכה מצויינת. מדושאת, משופצת מהניילון, קרובה לבית, והערך המוסף שלה, ערך נוסטלגי לאוהבי הרטרו. אני באופן אישי זכיתי למסע ספונטני בזמן לאלף הקודם. מחוץ לבריכה היה: פרדס חנה, יוני, 2007, ובתוכה, מי היה מאמין, ירושליים, עמק רפאים, יוני 1980.
    השילוב המושלם של המיים הקרירים והשמש הקופחת (זה מלפני שהסתבר שהשמש היא בעצם אוייבת), שילוב שלעולם לא נפגוש בבריכת גן שמואל הארוגנטית (אותה עזבתי בשעט נפש). בקיצור הגולמיות הבסיסית הזאת שפכה לי על הראש שק של סנטימנטים.
    ובקשר לסוגיית הערסים (באם מתעוררת כזו) . ראיתם פעם בריכה בלי ערסים? זה הרי חלק בלתי נפרד מהנקניקיה בלחמניה, והריח של שטיח הגומי במלתחה. אז לסיכום, מי שרוצה לשכשך שוב לרגע בעבר, יכול בקלות.

כתיבת תגובה

Close