השימושון

גבי זיו

סיפור אישי – פתח דבר
לפני 9 שנים חזרתי לארץ בפעם האחרונה אחרי שנים של נסיעות וחזרות טיולים ונדודים. הפעם ידעתי, אני רוצה להתיישב, עייפתי מלחפש לתור ולברוח ובעיקר עייפתי מלהקים כאן חיים שוב ושוב כל פעם מחדש. הייתי במצב נפשי מעורער, מבולבלת, כואבת ואבודה כשהבחנתי לראשונה שאומנם הדמויות והמקומות בחיי התחלפו אבל המצבים אליהם נקלעתי והחוויה הרגשית שלי בתוכם חזרו על עצמם והיו למעשה כמעט ללא שינוי. הסכמתי להודות אז שאני זקוקה לעזרה מקצועית בכדי לצאת מהפלונטר של עצמי.
כששקלתי ללכת לפסיכולוג, חברות סיפרו והמליצו לי בחום על שיטת גרינברג.

רקדנית בעצם

בתור רקדנית לשעבר ומתוך ההבנה והאהבה שלי לחקירה תנועתית ולעבודת גוף, הרעיון של טיפול שמשלב ומחבר גוף, מגע, תנועה ושיחה קסם לי מאד.
רחל מנתניה הייתה קוסמת בעיניי כשהתבוננה בכפות הרגליים שלי ומתוך מה שראתה שם ניהלה איתי שיחה בה תארנו יחד את "השבילים בהם אני בוחרת לצעוד", את הרגשות והמצבים שהיו מנת חלקי דרך קבע, את דרכי ההתנהגות וההתנהלות שלי ואיזה תחושות וסימפטומים קבועים אני חשה בגופי.
לא קל היה לראות את התמונה שרחל הציגה בפני, אבל זה היה מדויק ויצר בהירות לגבי כמה אחריות יש לי על מה ש"קורה לי" בחיים ומה בעצם צריך להשתנות.
אחר כך בפגישות השבועיות שהתקיימו לאורך מספר חודשים הייתה מקשיבה ומשמשת לי מראה, מצביעה על שינוים שחלו בי ועל ההרגלים שלי, מציעה אופציות חדשות שלא חשבתי עליהן, אך בעיקר הייתה נוגעת לי בגוף ומלמדת אותי – איך הכיווץ הקבוע שאני יוצרת בעורף משפיע על הרעש שיש לי בראש, איך צורת הנשימה שלי משפיעה על הביטוי שלי בעולם, איך הסגירות בחזה משפיעה על תחושת הערך העצמי שלי.
הייתה נוגעת באזור ומנחה אותי לנשימה, לתנועה ולתשומת לב. לעיתים פתאום היה עולה ממני כעס ישן שחיפש ערוץ ביטוי ויציאה או פחד שלמדתי להרשות ולהכיל. אחר כך היו באות תחושות מפתיעות והגוף פתאום פתוח, נושם, חופשי. ואיתן חוויות של אומץ, נחישות, אהבה, שלוה גדולה וביטחון או סתם עצבות שקטה שחיכתה זמן רב שפשוט אתן לה מקום.
לאט לאט למדתי לשים לב לגוף שלי תוך כדי החיים, גיליתי שאם אני מרפה אזור קפוץ, נושמת, או סתם מסכימה להרגיש ולבטא משהו בצורה חדשה – משהו בי משתנה, יש בי את היכולת לחוות את עצמי עם איכויות חדשות ועם הכוח להשפיע, לבחור ולשנות.
כל כך נדלקתי על מה שרחל עשתה איתי, על הסודות החדשים שגיליתי בגופי, שהיה לי ברור שגם אני רוצה לעשות את זה עם אנשים. נרשמתי ללימודים במרכז לשיטת גרינברג, לימודים שארכו שלוש שנים. שיטת גרינברג שינתה את חיי !!!!

מאז עבדתי עם אנשים רבים. חלקם הגיעו עם סימפטום פיזי שחוזר ומטריד כמו מיגרנות, קשיי נשימה, עורף כואב וכדומה. חלקם באו לפתור מצב נפשי, התנהגותי, רגשי, שמפריע או מעכב ופוגע באיכות חייהם. יש גם שהגיעו בתקופת משבר או צומת דרכים בחייהם והיו זקוקים ללווי, תמיכה והכוונה.
שיטת גרינברג מכילה בתוכה את כל אהבותיי הגדולות. אנשים, מגע, תנועה, מסתורי הגוף והנפש והקשר המרתק בניהם. אני בתחום שמונה שנים וניסיוני רב ועשיר ועם זאת אני לומדת בכל יום עוד ועוד חדש, וזה לא מפסיק לעניין ולרגש אותי. לפני שנה ילדתי את בני הבכור ולכבודו עזבנו את תל אביב ועברנו לעין עירון. בתחילת ספטמבר 08 ילדי המדהים התחיל ללכת למשפחתון ואני התפנתי לבנות כאן את הקליניקה שלי בנוסף לעבודתי בתל אביב.

גבי

שמי גבי זיו ואני מלמדת אנשים לחיות מתוך תשומת לב, להקשיב ולהבין את הסיפור שמספר להם גופם ודרך זה מחזירה להם את הבחירה, היכולת לשנות והחופש להיות מה ומי שהם רוצים ומסוגלים להיות. אני מזמינה אתכם באהבה לפגישת הכרות ב- 50 אחוז הנחה וללא התחיבות. לכבוד השנה החדשה והתחלות חדשות לכולנו. 052-6431860 | אימייל

קצת על שיטת גרינברג:

שיטת גרינברג עוסקת בקשר בין דפוסיי התנהגות,דפוסים רגשיים ודפוסי חשיבה, לבין סימפטומים פיזיים כמו כאבי ראש, הפרעות עיקול, קשיי נשימה כאבי גב וכד'…
כל מה שאנו חווים מגיע אלינו דרך הגוף. גם דברים שלכאורה נראים שאינם ברמה הפיזית משאירים את חותמם בגופינו.אם אנחנו קלילים או כבדים, מתרגשים או כבויים, מתוסכלים או מסופקים.. כל חוויה שאנו חווים היא גם גופנית. כך גם הדפוסים שלנו באים לידי ביטוי באופן שבו אנו נעים ומשתמשים בגופנו, נושמים ומביעים את עצמנו.
דפוס הוא תנועה קבועה שחוזרת על עצמה שוב ושוב והיא ללא שליטה או בחירה. תנועה שמתרחשת בו זמנית בכל הרמות – התנהגותית, רגשית, חשיבתית ופיזית. זה יכול להיות כל דבר: חרדה, לחץ, בישנות, דאגה, עצבנות, חוסר יכולת לבחור, להתאהב, לעמוד על שלי.. קושי בביטוי עצמי או רגשי, דימוי עצמי נמוך, תחושת חוסר שייכות, חוסר יציבות, פסימיות.. ואפילו רווקות יכולה להיות דפוס. כאשר אנו חוזרים במשך שנים על אותה תנועה, ישנה התקבעות שיוצרת בגופינו סימפטום פיזי, הסימפטום הוא רק תוצאה של משהו עמוק ורחב יותר שאנו עושים בחיינו. סימפטומים אלה הם הדרך של הגוף לסמן ולאותת לנו שסטינו מהדרך ושמשהו צריך להשתנות. אם לא הקשבנו, אותו סימפטום עלול להחריף כי הגוף לעולם שואף לאיזון לחופש תנועה ולמימוש הפוטנציאל הטמון בו . אותה חזרה והתקבעות מורידה מהמרץ החשק והחיות שלנו, מונעת מאיתנו מגוון רחב של אופציות ודרכי פעולה, התנהגות הרגשה וחוויה. הדפוסים שלנו לא מאפשרים לאיכויות, יכולות, כוחות וכישרונות שטמונים בנו לבא לידי ביטוי.
זאת הסיבה שרבים מאיתנו חשים שיש פער עצום בין מי שהם היום לבין מי שהם היו רוצים ומסוגלים להיות.
דרך אבחון בכפות הרגליים בפגישה הראשונה, מתארים יחד דפוס שמפריע לאדם והיה רוצה ליצור בו שינוי. בפגישה אחת לשבוע לאורך מספר חודשים, באמצעות שיחה וטכניקות מגע שונות תוך הנחיה לתשומת לב, לנשימה, לתנועה ולהרפיה – האדם לומד כיצד הוא מייצר את הדפוס בגופו ובחייו, כיצד לקבל עליו שליטה ואיזה איכויות "מסתתרות" מאחורי הדפוס.
אם התהליך הסתיים בהצלחה האדם מתקרב להיות יותר מי שהוא באמת, גופו מהווה עבורו מקור כוח וחיות והוא מסוגל להתמודד עם מצבים אותם חווה כבעיות.

הראה עוד

3 thoughts on “גבי זיו”

כתיבת תגובה

Close