גם וגםחינוךסביבה וקהילה

גשר על הוואדי: ללמוד לחיות יחד

ללמוד לחיות יחד: בית הספר "גשר על הוואדי"
בית ספר יהודי-ערבי בכפר קרע

בבית ספרנו הילדים לומדים לחיות ביחד מתוך רגישות לזולת וכבוד האדם.

ללמוד:
בגשר על הוואדי לומדים 150 תלמידים, מגן טרום חובה ועד כיתה ו' . בכל כיתה מלמדות שתי מחנכות, ערבייה ויהודיה, המשמשות מודל ללמידה דו-לשונית, עברית וערבית, לשותפות ולשוויון המהווים את ערכי היסוד של בבית הספר.
הלימודים מתקיימים במתכונת יום לימודים ארוך. במסגרתם התלמידים לומדים על פי המתחייב מתכנית הלימודים של משרד החינוך, לצד תכנית לימודים בית ספרית הנובעת מייחודיותו. התלמידים לומדים שלוש שפות: שפת אם, ערבית או עברית כשפה שנייה ואנגלית. לצד מקצועות היסוד התלמידים משתתפים בשעורי העשרה הכוללים: מוסיקה, דרמה, אמנות, ספורט ובוחרים במהלך השנה חוגים.

לחיות:
בית הספר מושתת על תפיסת החינוך ההומניסטי. אנו רואים את האדם במרכז ומאמינים בקידום תלמידינו לחיים אנושיים מלאים ואוטונומיים של מימוש עצמי, הגינות חברתית ואחריות סביבתית.
אנו מחנכים לטפוח דיאלוג כדרך חיים הוגנת להתמודדות עם מצבים של אי הבנה וקונפליקט תוך גילוי אמפטיה והקשבה לאחר. מעודדים חופש ביטוי, חשיבה עצמאית, ביקורתית ומושכלת ומכשירים את תלמידינו לאזרחות פעילה, אכפתית ואחראית.

בית ספרנו, "בית ספר – משפחה". הכיתות קטנות, תלמידנו זוכים ליחס אישי באווירה נעימה, אוהדת, פתוחה ומקרבת.
חברי הצוות החינוכי מכירים את התלמידים כאנשים שלמים על כישרונותיהם וחולשותיהם ומעניקים לתלמידים תשומת לב מרבית, קשב, תמיכה וליווי.
הכרות רחבה קיימת גם עם משפחתו של התלמיד, דבר המאפשר שיתוף וליווי רחב מעבר לשעות הלמידה גם בנושאים שאינם קשורים בתהליכי למידה.

יחד:
בית הספר מכיר בצורך לשמור על זהותו וייחודו של כל אדם כאדם וכשייך לקבוצה וללאום, תוך למידה והכרות עם שתי התרבויות, הכרה בייחוד והדגשת הערכים המשותפים.
בית הספר רואה בהורים שותפים נאמנים לתהליכים החינוכיים ומזמן דיאלוג פתוח ויחסים של שיתוף פעולה, שקיפות והגינות. קהילת בית הספר משפחתית פעילה ויוצרת.

ללמוד לחיות יחד:
המפגש הערבי יהודי מעורר קשיים ודילמות רבות ומביא איתו גם הרבה יופי, שפע ועושר אנושי. הן הקושי והן היופי הם הזדמנויות להתפתחות אישית וקהילתית, להתבוננות עצמית, להיכרות ולהתחדשות.
ללמוד לחיות יחד זה לא קל וזה לא קורה מעצמו. נדרשת מחויבות גבוהה, רצון עז ומעורבות בחיי בית הספר והקהילה.
אנחנו גאים מאוד בבית הספר שלנו – בצוות המסור, בהורים המחויבים, בילדים הנפלאים, ובאופן ההתמודדות שלנו עם הבעיות והקשיים שבדרך.

אנו מזמינים אתכם להצטרף להרפתקה, למסע, ליצירה של הווה אחר לילדים ולהורים כאחד.
בית הספר שלנו פתוח לכולם, אנחנו שואפים להרחיב אותו ולקלוט משפחות חדשות וילדים רבים. מי שמצטרף לקהילת גשר על הוואדי, יהודים וערבים כאחד, לוקח על עצמו לעשות מאמץ מיוחד לשמור, לטפח ולפתח את השותפות העמוקה ההולכת ונרקמת כאן.

זוהי הזמנה לצאת למסע, לקחת חלק פעיל בתהליך מאתגר ומלא תקווה, ביצירה שיש לה השלכות מרחיקות לכת על החברה ועל העולם כולו.

לפרטים ניתן לפנות למרים במזכירות בית הספר:   או לטל קאופמן, מנהלת בית הספר: אימייל >> (בקרוב האתר החדש!)

תגיות
הראה עוד

1 thought on “גשר על הוואדי: ללמוד לחיות יחד”

כתיבת תגובה

Close