2012 זה עכשיואמנות ועיצובטכנולוגיהשיטוטים

דימוי תחושתי

שיואו, את לא מאמינה איזה טכנולוגיה המציאו,
תומר קורא לי אתמול בערב מהמרפסת ומוסיף מיד:  מסך מגע שנוגע בחזרה. שאפשר להרגיש מרקמים של דברים, כמו נייר זכוכית, אספלט, את הכדורים של באבלס. אולי זה יהיה כבר באייפד החדש – מקסימום שנה הבאה עוד שנתיים זה כבר בכל המכשירים. את קולטת?

שכה אחיה!

אנחנו צופים בסרטון:

[מקור: 5to9]

אני חושבת על תחום שלם חדש של עיצוב: דימוי תחושתי.
על מגמות לעיצוב תחושתי שתפתחנה (בבצלאל או בתל השומר?). מלא שאלות צפות וגם בהלה – שדימוי תחושתי ירחיק את האנשים מהטבע. יהפוך גם דבר מוחשי, אמיתי כמו מגע, לדימוי, שנתון למניפולציה טכנולוגית. (ואולי יש אנשים שזה ככה בשבילם  גם עם מגע אמיתי?). ומה זה אמיתי?  בעולם שאנחנו צועדים בו נצטרך לפתח יכולת אבחנה דקה מדק כדי לזהות ולמיין את האינפורמציה. מה אמיתי ומה דימוי (לא באופן תיאורטי – בגוף!) וכל תתי האבחנות שביניהם…

כל הזכויות שמורות לעמליה זנדאתמול עמלמול קפצה לבקר והביאה איתה חלק מסדרת הגמדים המפוארת, שנמצאת בשלבי עיבוד לתצוגה ומכירה. ישבנו בשמש האביבית בגינה, ותהינו לאן הגענו עם הטכנולוגיה:
לצבוע ציור בתשומת לב מול תכנת ציור זה יכול לקחת אותו זמן ואותה אנרגיה יצירתית והשראה כמו לצבוע אותו בצבעי מים. כאן היד אוחזת עכבר כאן אוחזת מכחול. שתי התצורות ניתנות לשיכפול.
אז מה זה המקור?
אולי הניצוץ שממנו נוצרה היצירה. השאר זה גימור.

ועוד אני חושבת, על אפליקציית חתול. שאפשר יהיה ללטף את הטאבלט והוא אשכרה יגרגר לתוך כף היד, בלי שערות בספה ובלי ארגז חול בבית ובלי קפיצות על השיש.

אני לא בטוחה שאני אוהבת את זה.

תומר מסתלבט עלי: זה-רק-בגלל-שאת-פוחדת-מחידושים-ולא-מאמינה-שאלוהים-עושה ה-כ-ל לטובה. ואז אומר, הפעם ברצינות:  תארי לך איך הרגישו האנשים שגילו שהם יכולים לקחת זרע מעץ, שימי לב – זרע מעץ – ולשתול אותו איפה שרוצים ולא איפה שהוא צומח! הם היו ה מ ו מ י ם.

אולי הוא צודק כשהוא אומר שאין חדש תחת השמש.

ואגב השמש..

אתמול היתה סערה סולארית חזקה על השמש והיא צפויה להיות מורגשת בכדור הארץ היום בצהרים.  להמשך קריאה >

הראה עוד

4 thoughts on “דימוי תחושתי”

  1. תודה רונית, ישמעאל ועמלמול.
    טולטלתי, הירהרתי הגיתי ואפילו צחקתי בקול מהקוצים… ברגליים.
    מתי ירים מישהו ב"סיליקון- ואלי" את הכפפה
    וימציאו לנו סופסוף את אפליקציית הריח!?…
    זה יהיה מגה- טילטול!

  2. הי רונית,
    למזלינו, כמו בכל שינוי בבריאה, לחידושים טכנולוגיים, יהיו השפעות שאיננו יכולים לחזות וזה הכיף, לטעמי. כמה כיף היום לגשר על פני אוקיינוסים ולחוות כפר גלובלי עם הפייסבוק והסקייפ?…לא מזמן(אני עוד זוכרת:),זה היה ממש מדע בדיוני!!! אני עדיין זוכרת גם, כשחיברו את בתי בקיבוץ לטלפונים, במקום הציבורי בחדר-אוכל, איך ספדנו בכאב, שאנשים לא יבואו יותר לקפה אחד בבית השני… תודה לאל זה לא קרה:)
    אני אישית החתמתי אנשים נגד הקמת כביש שש, מסיבות של פגיעה בסביבה וצדק חברתי ו…היום אפילו נהנית מהאפשרות להגיע לקצות הארץ בלי פקקים (וגם לנהוג במהירות…), ועוד להנות מהצצה ליופי וריחות טבע משכרים!

  3. רונית,
    חוויה מטלטלת ללא ספק. תודה לאל טילטולים עדיין לא המציאו באיי פון פד וכיוצא בהללו
    תומר צודק
    ההשוואה בין האנשים הראשונים שהחלו להתערב בטבע ולביית בעלי חיים וצמחים ומפתחי האפליקציות של היום אינה מופרכת. עם זאת, שני המקרים לא באמת דומים ומה שמשותף להם הוא שהמעשה של הראשונים שבייתו צמחים ובעלי חיים נמצא על קו אחד, רציף ומהיר של תופעות שמפתחי האפליקציות של היום מצויים בקצהו הנוכחי, ומי יודע לאן נגיע.
    תומר לא ממש צודק בכך שהוא אומר שהם היו המומים מזה שניתן לשתול ולזרוע. זה כנראה היה ידוע לבני אדם מאות אלפי שנים לפני שעשו זאת הלכה למעשה. מה שהממם אותם, ללא ספק, היא התעוזה של המבייתים הראשונים לשלוח יד גסה לטבע ולהתערב בו. את צרכני האפליקציות של היום זה כלל לא מהמם כבר.
    כדאי לקרוא את הספרים ישמעאל וסיפורו של בי כדי לקבל פרספקטיבה
    אשמח להשאיל לכל דורש

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close