השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הכוכב

מאת: טליה טוקר

שלום וברכה:
זהו זה. הגענו לגל האחרון והמסיים את לוח הצ'ולקין, גל הכוכב. ברביעי לנובמבר מסתיים מחזור מקודש של 260 יום ולמחרת מתחיל מחזור חדש.
איזו התרגשות! איזו שמחה! כשם שאנו חווים קפיצה אישית ושינוי בין גל לגל, על אחת כמה וכמה אנו משתנים ומתפתחים בין צ'ולקין אחד למשנהו. תחילתו של לוח מסמלת לידה חדשה למציאות אחרת בחיי היום יום. סיום מחזור של 260 יום מאפשר כניסה של אנרגיות מעודנות יותר אל כדו"א ואל חיינו. בסוף כל מחזור, נכנס תדר חדש שמביא עימו צבעים, צלילים וצורות אל עולמנו. מצ'ולקין אחד למשנהו, אנו חווים מעין האצה בזמן ועוברים שלב בהתפתחות האנושית שלנו. אמנם כל מחזור מכיל בדיוק את אותן 260 משבצות, אך הזמנים משתנים והיכולת להיות נוכחים ברגע גדלה. לכן כל מחזוריות חדשה היא שמחה גדולה עקב השינוי בתפיסת הזמן של בני האדם ודרך ההתנהלות הזורמת יותר, שאנו לומדים להגיע אליה. גל הכוכב שמסיים את הצ'ולקין מאפשר את ההתנקות והשחרור הסופי של הישן ואת סגירת המעגלים, שלא רלוונטיים יותר לחיינו. סוף לוח הוא זמן לזריעה של רצונותינו לקראת המחזור החדש הבא לטובה על כולנו. שיהיה גל כוכב מאיר לכל עבר וסוף צ'ולקין שמחבר ללב. אמן.

dare shine..
ה- 23/10: תחילתו של גל הכוכב: האנרגיה שאנו מושכים למשך שלוש עשרה הימים הבאים ממלאה את תאי גופינו ואת ליבנו בהרמוניה, אהבה ובתחושות של מלאות ושלמות. הכוכב הוא המגדל אור, שמאיר באהבה את כל מה שנמצא בדרכו ולכן הוא ממגנט דימויים חיוביים ותחושה בסיסית, שאנחנו בסדר גמור כפי שאנחנו ברגע זה ממש. אנרגיית הכוכב מאפשרת להחליף דימויים שליליים שיש לנו לגבי עצמנו ולגבי חיינו, במחשבות חיוביות ומפרגנות. ככל שאנחנו מתמלאים בפלוסים, ההערכה העצמית שלנו גדלה וליבנו נפתח. גל הכוכב מלמד לראות את היופי הקיים בנו וכהשתקפות את היופי וההרמוניה של החיים בכלל. הכוכב מושך את האנרגיה של ונוס, של שיא האלגנטיות והאומנותיות, כך שאנו מוזמנים להפוך את חיינו ליצירת אומנות מופלאה. במאיה רווחת התפיסה ש"זמן הוא אומנות" וגל הכוכב מאפשר לממש זאת, להפוך את החיים בכלל ליצירת אומנות מרהיבה. הכוכב של תחילת הגל זורע התחלות חדשות אל תוך חיינו, בעבודה, בקשרים, בנסיעות ועוד ומביא לתחושה של פוריות והתמזגות לקראת מחזור חדש של צ'ולקין.
ולבסוף, הכוכב מאפשר לקבל הדרכה מחלומותינו, אם רק נבקש לזכור אותם וללמוד מהם. הנכם מוזמנים לדמיין את הסמל של הכוכב לפני ההרדמות ולבקש ממנו לזכור את החלומות כשמתעוררים בבוקר. להכין מחברת ועט ליד המיטה ולהנות מהסימנים והאהבה שהכוכב שולח.

דרקון
ה- 24/10: טון 2, אתגר הגל באנרגיה של ירח בהדרכת דרקון: הירח המסמל סופר רגישות מלמד לזרום עם הרגשות שלנו ולהתמלא בעוצמה פנימית. אנו מוזמנים לפתוח את חיישני הקליטה שלנו לסימנים שמופיעים בדרכינו על מנת שנוכל להעמיק את ההכרות שלנו עם עצמנו. הירח מאתגר לנקות דפוסים מהילדות, שאנחנו עדיין נושאים בליבנו ולטהר את זרם המחשבות שלנו ממיחזור המידע הזה. הדרקון מדריכה היום לשחרר ביקורת עצמית ולהחליפה בחמלה וברכות כלפי עצמנו. להפסיק כל סוג של הרס עצמי בהזנה בריאה ומחייה. כך שהאתגר בגל האחרון של הצ'ולקין מבקש מאיתנו להטעין את עצמנו באהבה ובחיוביות, במקום החסר, האומללות ודפוסי הקושי, שמלווים אותנו מאז ילדותנו. אנו לומדים לשחרר טראומות, תחושות של "אני לא יכול/מספיק/מוצלח.." וכו'. שינוי זווית הראייה שלנו לגבי אירועים בילדותנו המוקדמת, יוצר זרימה נעימה בהתנהלות חיינו ובשלב מסוים להיוולדות מחודשת, להתקדשות. ככל שאנו מנקים את המידע של החסר ומזינים בחום את הילד שבתוכנו, אנו מתחברים ישירות למידע אינסופי ולעוצמה פנימית.

לפי החכמה הסינית האנרגיה בימים אלה קרויה: "חזרה", "נקודת מפנה" (הקסגרמה 24), עפ"יה קיים פוטנציאל גדול לצמיחה, לגישה חדשה בכל התחומים ולקבלה של הטבע שלנו כמו שהוא (כוכב1). גם הסינים מדברים על סיום של מחזור ישן בימים אלה, על הסתגלות למצב החדש ועל ידיעה עצמית (ירח2).

כלב
ה- 25/10: טון 3 בגל, בו מתחיל הפוקוס לפתרון האתגר, באנרגיה של כלב: כדי לנקות דפוסי ילדות וביקורת עצמית, הכלב מלמד אותנו להיות החברים הכי טובים של עצמנו. הוא מבקש שנעשה את מה שטוב לנו ונשמור על נאמנות לעצמנו ולצרכינו. לרוב אנו מפנים את האנרגיה שלנו החוצה- מרצים את הסביבה, מתרגמים סיטואציות, נשאבים אנרגטית ובמקום דרך התנהלות זו, הכלב מלמד להקפיד בכל רגע להזין ולאהוב את עצמנו. סיום הלוח והתנקות מטראומות מעלים נושאים עמוקים והכלב היום מאפשר לאזן את הרגשות הסוערים ולהרגיע את המערכת. בדרך לפתרון, מומלץ לשהות בחברתם של אנשים אהובים ולקבל את תמיכתם.

קוף
ה- 26/10: טון 4 של זריעת הצורה לפתרון האתגר, באנרגיית הקוף: ביום זה אנו מגדירים בצורה מפורשת את כל שניתן לעשות כדי לפתור אתגר ירח. הקוף מכוון ליצור בכל דרך שעולה בדעתינו. לנוע בקלילות ממקום למקום ולבטא את היצירתיות שבנו בכל רגע נתון. אתגר ירח מעלה תחושות כבדות ורגישויות שונות והקוף מבקש שנשחק בהנאה את האפיזודות השונות, מבלי לקחת ברצינות שום דבר. הכל תלוי בזווית הראייה שלנו ואם נאמץ לדרכינו את השעשעוע, המקוריות וההיפראקטיביות של אנרגיית הקוף, נוכל לזרום בכיף בין הסיטואציות השונות בחיינו, תוך כדי הגשמה יצירתית של רצונותינו.

אדם
ה- 27/10: טון 5 של גיבוש כח רצון פנימי, באנרגיית האדם: כדי לגבש רצון חזק להיפתח ולהרפא, האדם מלמד אותנו נדיבות מה היא. ככל שאנו נדיבים לעצמנו ומתנהלים בתחושת שפע בדרכינו, קל לנו יותר לנקות תחושות חסר מהילדות. הנדיבות של האדם היא גם כלפי הסובבים אותו. הוא מסתכל בגובה העיניים על כל מי שמקיף, ללא שיפוט וביקורת. כשאנו לומדים להתייחס באוביקטיביות, אנו מפסיקים את הדינמיקה הרגשית ולא לוקחים שום דבר באופן אישי. האדם היום מאפשר לשים בצד את הספקות של השכל שלא ניתן להיות מאושרים במציאות הזאת, להתמלא בחכמת הלב ולמגנט לדרכינו שפע של הזדמנויות חדשות.

skywalker
ה- 28/10: יום שישי בגל הכוכב, באנרגיית הלך שמים: בטון 6 אנו מארגנים את כל העניינים בשטח לקראת שיא הגל, כשהלך שמים מכוון אותנו להיות אסרטיבים, נחושים וערניים. ביום השישי אנו למדים שבתהליך החיבור לעוצמת הרגשות שלנו, עלינו ללמוד להגיד "לא" החלטי וברור לכל מה ומי ששואב את האנרגיה שלנו. גבולות ברורים הם חלק חשוב בריפוי הדפוסים מהילדות והלך שמים מזמין ליצור לעצמנו מרחב משלנו שבו אנו חוקרים, לומדים ומתחזקים. הלך שמים ביום זה מלמד מהם הדברים שפותחים את ליבנו ואנו מעוניינים בהם בחיינו וכיצד להשאיר את כל השאר מחוץ לגבולות חיינו.

הקוסם
ה- 29/10: שיא הגל, טון 7, באנרגיה של קוסם: שיא הגל מלמד להקשיב לידיעה הפנימית שלנו, ללא הצורך באישורים ובחיזוקים מבחוץ. אנו מכירים את עצמנו הכי טוב ויודעים בדיוק מה נכון וטוב לנו. הקוסם היום מגדיל את החיבור לידיעה הפנימית שלנו מבלי להיות תלויים בפידבקים ובכותרות חברתיות. הקוסמת בשיא גל הכוכב מאפשרת להכיל את המידע שעולה. הטיפול בפצעי הילדות הוא אחד הדברים הקשים ביותר למערכת הרגשית שלנו. לכן הקוסמת בשיא מלמדת כיצד להכיל את המידע שעולה, להרחיב את זווית הראייה לגביו ולשנות את התוכנה הרגשית ממנה אנו פועלים.

הנשר
ה- 30/10: טון 8, הטון הגלקטי של היושרה, באנרגיית הנשר: ביום זה הנשר מזמין אותנו לשאול: "עד כמה אנו רואים את התמונה הכוללת של חיינו וחיים בפרופורציות"? "עד כמה ניטרלנו דינמיקות של קורבן ואשם"? "עד כמה אנו יוצרים את חלומותינו במציאות"? "עד כמה אנו מאזנים עבודה עם הנאה ומנוחה"? התשובות לשאלות הללו מאפשרות להרחיב את זווית הראייה בנוגע לאירועים שעברנו ועדיין חווים בחיינו. כשאנו מבינים שהכל תלוי בבחירות שלנו, מזדחלת תחושת חופש פנימית ויכולת ליצור את החזון הפנימי שלנו במציאות חיינו.

לפי החכמה הסינית, האנרגיה בימים אלה קרויה: התדרדרות" ("התבקעות"), (הקסגרמה 23) והיא מלמדת כי קיים מצב של התדרדרות בכל היבטי ההתרחשות האנושית. לפי הסינים זוהי תקופת שפל שהיא חלק ממחזוריות רחבה יותר ומקשה מעט על מימוש פרויקטים (נשר8). כל שניתן לעשות הוא לחזק את היסודות הפנימיים, לקבל את הזמן הזה ולנהוג בנדיבות כלפי עצמנו וכלפי הסובבים אותנו (קוסם7).

הלוחם
ה- 31/10: טון 9 של הפענוח, באנרגיית הלוחם: בעזרת הלוחם אנו מבינים שככל שאנו מבטאים את האמת שלנו ומוכנים לצעוד באומץ עם רצונותינו, אנו משחררים מועקות ומתמלאים באופטימיות. הלוחם הוא עצמאי בשטח ולא תלוי בדבר, כך שביום התשיעי "נופל אצלנו אסימון" בנוגע לתלות שלנו בגורמים שונים בבחוץ. ככל שאנו משחררים כל תלות וזורמים עם הידיעה הפנימית, כך אנו ממגנטים אור, יופי ותוכנה רגשית מאוזנת אל חיינו. כמו כן הלוחם הוא סקרן וחוקר, כך שכדי להתחבר ליופי האינסופי, אנו מוזמנים לנוע בין אנשים, נופים וידע מסוגים שונים.

אדמה
ה- 1/11: טון 10 של ההתגלמות, באנרגיית האדמה: ביום שבו אנו מדייקים עוד יותר את הניואנסים של הגל האדמה מחזקת את הכיוון של העשייה והקרקוע. שוב אנו למדים שכדי להשתחרר מדפוסים עמוקים, עלינו ללמוד כיצד לעשות יותר ולחשוב פחות. הבעיה היא במחשבות המרובות שלנו ולכן האדמה מעירה אותנו היום פשוט לעשות, בלי יותר מדי דיבורים. האדמה ביום זה ובכלל לאורך הגל, מסנכרנת אותנו עם צירופי מקרים מיוחדים, שמאפשרים חיבור עמוק עוד יותר לעוצמה הטמונה בתוכנו. היום ניתן להתבונן בסמל האדמה ולהאיר את הדרך הייחודית שלנו לעזור לאדמה בשינוי התדרים ולהיות שותפים פעילים בקפיצה הקולקטיבית שמתרחשת לקראת סיום הלוח.

המראה
ה- 2/11: טון 11 של שחרור אמונות שעדיין נאחזים בהן, באנרגיית המראה: המראה ביום זה מבקשת שנחתוך מחיינו את כל המצבים של בזבוז אנרגיה על עתיד וירטואלי, שאין לנו מושג לגביו. כדי להאיר באהבה ללא תנאי, המראה מלמדת כיצד להיות נוכחים ומרוכזים עכשיו ולהפסיק לחשוב על "מה יהיה" ו"מה יקרה". מעבר לכך, המראה ביום האחת עשרה מאפשרת להפסיק לבזבז אנרגיה גם על האנשים הסובבים אותנו. אנו יכולים לראות רק את עצמנו, כשדרך המראות המקיפות אנו לומדים על דפוסים של השלכת האנרגיה על האחר, תרגום אישי לסיטואציות וחוסר פוקוס. כך שהמראה היום מלמדת כיצד לחתוך שאיבות אנרגטיות מחיינו ולראות את הטוב בכל מי ומה שמקיף אותנו.

לפי הסינים, האנרגיה בימים אלה קרויה: "אדמה", "היענות טבעית"
(הקסגרמה 2) ובה מדובר על איכויות הכניעה וההענות הטבעית. אנו מתבקשים להסכים לדרישות הזמן ולבקשות הילד הרגיש שבתוכנו ובכך לרפא את עצמנו ולהסתגל לאינסוף האירועים המתרחשים בחיינו (מראה11). זהו זמן של התבוננות עדינה באי עשייה, כדרך להגשמת משמעות אמיתית בחיינו (אדמה10). אנו לומדים להיפתח ולהרחיב את אופיינו, לדבוק בחזוננו ולהמתין בסבלנות (לוחם9).

סערה
ה- 3/11: טון 12 של פתרון האתגר, באנרגיה של סערה בהדרכת קוף: פתרון האתגר מביא אותנו למקום קליל, שמח ויצירתי, שקופץ טהור ונקי ובאמונה שלמה אל מימי החיים. ההתמודדות עם טראומות הילדות מובילה לניקוי הדחיסות ברמת התא, לפתיחת התקשורת הישירה שלנו עם המקור ולביטוי אותנטי של עצמנו. ביום זה אנו מוזמנים להתבונן בסמל הסערה, לדמיין כיצד היא מחלחלת לכל התאים שלנו ומאירה את כל הגופים באור לבן של ריפוי ואהבה ללא תנאי. תהליך ההתעוררות של הילד שבנו, מוביל לרעיונות מקוריים ומרתקים, שעד היום לא הרשנו לעצמנו לבטא אותם. הקוף המדריך מלמד שהפסקנו לקחת ברצינות את ה"פיילים" הרגשיים ובמקום הכבדות והקושי, אנו זורמים בהומור ובקלילות. הפתרון מלמד על ביטחון עצמי גבוה שקיים בנו בנוגע לכישורים שלנו ולחיינו בכלל ועל יכולת לבטא את הרצונות שלנו בביטחון, בהנאה ובמקוריות.

שמש
ה- 4/11: טון 13, הטון הקוסמי של הנוכחות, באנרגיה של שמש בהדרכת זרע: סוף גל הכוכב מביא למקום שבו אנו מאירים וזורחים לכל עבר, תוך כדי הסכמה פנימית עמוקה להשתנות המתמדת, שמתרחשת בכל רגע נתון. הכל משתנה כל הזמן ובסוף הצ'ולקין אנו מסכימים להשתנות ולהתחדשות בתחומים שונים בחיינו. ההתמודדות עם אתגר ירח והשחרור של המסה התאית השלילית מביאים למקום של חיות, בהירות ואש בוערת, שמודרכת להמשיך ולנוע, לצמוח ולשמוח. ממקום של כוכב שמזרים חיוביות, אומנותיות ואלגנטיות אנו מגיעים בסוף הגל לשמש טון 13, שמחוברת לידע גבוה, לאור מוזהב ובעזרתו יוצרת בהרמוניה, בכל ההיבטים בחיים. ביום זה ניתן להתבונן בסמל של הזרע ולהאיר את אינסוף האפשרויות עבורנו למחזור החדש, אותם אנו מוזמנים לזרוע באדמה הפורייה שהיא אנחנו.
יום זה הוא היום האחרון במחזור 260 הימים בלוח הצ'ולקין של המאיה. אנו מתחילים מחזור חדש שהוא התחלה חדשה וזמן מרגש וגדוש ביצירה בקוסמוס כולו. אנו מוזמנים היום להתבונן לעומק בכל הנושאים שאנו מבקשים לשחרר אחת ולתמיד מחיינו, תחומים שאין לנו צורך בהם יותר בתקופה החדשה וכן להתכוונן ולהגדיר במפורש את הרצונות והחלומות, שאנו מבקשים לעצמנו למחזור המקודש החדש.

מאחלת לכולנו מחזור מופלא ומבורך.
שנלמד ליצור לעצמנו מציאות קסומה,
שנבטא את היצירתיות שלנו בקלילות ובהשראה,
שנפתח לתדרים של אהבה
ושנחווה את משחק החיים בהנאה.
באהבה,
טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

הודעה חשובה למתעניינים בחכמת המאיה:
ב5/11 ימי רביעי בערב מתחילה סדנאת מאיה מעמיקה של 13 מפגשים. זו תהיה קבוצה של עד שבעה משתתפים והמון המון ידע. המעוניינים מוזמנים לפנות לטליה, בטלפון ובאימייל המצורפים.

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close