השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הלוחם

מאת: טליה טוקר

ברכות לכולנו:
גל הלוחם הבא על כולנו לטובה מלמד אותנו כיצד לבטא את האמת העמוקה הקיימת בנו באלגנטיות, בחכמה ובתעוזה. הוא מניע שלב את המעבר מהמערכת הדפוסית, שממחזרת שוב ושוב את אותן תבניות מוגבלות אל מערכת הגיונית, שבה אנו בעלי בחירה אינסופית. זהו גל שבו אנו מבטאים את קולנו ומקרקעים את הידע שלנו במציאות חיינו. האמת של הלוחם נוגעת בתחומים מגוונים: העבודה שלנו, היחסים המקיפים, תחומי העניין וזמן הפנאי. הגל מלמד כיצד להפוך את הרעיונות והכישורים שבנו למציאות חיובית ופורחת. כיצד לפעול מתוך הרצון (הרץ), מתוך חופש בחירה ולא מתוך הצורך (הצר) וכיצד להתמלא בחיוביות וברוח אומנותית לקראת ימים מלאים בעשייה ובהשראה.

לוחם
19/5: תחילת גל הלוחם: הלוחם ממגנט עימו את חכמת הקדמונים ומאפשר את התרחבות המוח האנושי. הוא מחבר אותנו לדרך של התבוננות שקטה בעצמנו ובהתרחשויות בחיינו. התבוננות זו מאפשרת את הרחבת המודעות האישית והופכת את האינטליגנציה הקיימת בכל אחד ואחת מאיתנו לפעילה. הלוחם של תחילת הגל שואל שאלות, בודק ומטיל ספקות עד שהוא מגיע למה שנכון לו. בעזרת הלוחם אנו לומדים ביסודיות ולעומק את התחומים שמבקשים להיוולד דרכינו ובחיינו עכשיו. הלוחם מאפשר להיות עצמאיים בשטח ולא תלויים בדבר. בדרכו הנבונה הוא מתמודד בשעבוד פנימי של מחשבות ממוחזרות, בהתמכרויות, בתלות באנשים, בחפצים ובכל דבר חיצוני, עד שהוא מגיע לתחושת חופש פנימית של ידיעה ומעשה. המטרה בגל היא לבטא בחן ובתעוזה את האמת הפנימית שלנו ולא משנה באיזה תחום מדובר. אחרי שהשתחררנו מהישן בגל הלילה, הרשנו לחדש ולשונה להתווסף אל תוך חיינו בעזרת אתגר הזרע וראינו את תמונת חיינו הרחבה מלמעלה עם הנשר, אנו מוזמנים לנוע באומץ ובאלגנטיות אל תוך מציאותנו המשתנה ובה ליצור את חלומותינו. ניתן להמשיל את הלוחם של הגל לחכם מארבעת הבנים של הגדת פסח, זה שיודע לשאול בכנות ומוכן להשתנות כתוצאה מכך. למשך שלוש עשרה הימים הקרובים הלוחם ממגנט אלינו אנרגיות של אמון בעצמנו וביכולות שלנו ומחבר אותנו לקול והדרכה פנימיים, שמאפשרים לנו לבטא ולהגשים את הרצונות שלנו.

אדמה
20/5: יום שער: יום שני באנרגיית האדמה:
האתגר בגל הלוחם הוא להתחבר לאדמה ולעמוד איתן ויציב בחיינו עם שתי רגליים על הקרקע. אנו מפתחים תחושה של עוגן פנימי בתוכנו בעל שורשים עבותים, שחודרים הישר אל עומק נבכי האדמה. בעידן הנוכחי רבים מאיתנו מחפשים אחר האושר שנמצא אי שם בחוץ ושוכחים שהכל נמצא בתוכנו כאן ועכשיו. בגל זה אנו מתחברים לאמא אדמה- במגע, בהליכה יחפים על האדמה, בחיבור לחיות, לצמחים, לאבנים ולקריסטלים. תחושת העוגן הולכת ומתרחבת ככל שאנו נמצאים בעשייה ויוצרים את המחשבות שלנו אל תוך החומר. ייתכן שהאדמה תנער את חיינו ותעיר חלקים רדומים במוח שלנו כדי שנשחרר מחשבות מכשילות ונוכל לעזור בשינוי התדרים שמתרחש בתקופה מואצת זו. מעצם הבחירות והמעשים שלנו בגל הזה ובחיים בכלל, אנו משפיעים על האחרים, ללא צורך בדיבורים מיותרים ובשכנוע. האדמה מסנכרנת אותנו במהלך הגל עם סיטואציות ומפגשים "משמעותיים", שמבקשים להעיר אותנו מתרדמת של שנים ארוכות ולהניע אותנו לפעול בדרך הביטוי שנעימה לנו. ככל שאנו מקורקעים, אנחנו פנויים לשים לב לסימנים שנקרים בדרכינו והענפים שלנו יכולים להתפשט אל על לעבר השמים. ברגע שאנו מבטאים את קולנו ולומדים לעשות את שלנו, אנו חווים תחושת חופש פנימית וזרימה לכיוון של צמיחה והתפתחות הידע. מכאן שבגל הלוחם אנו לומדים כיצד לבטא את הרעיונות המבריקים שלנו, להגשים אותם בקלות ובחכמה ולהתנהל בתזמון מושלם במציאות היום יומית.

המראה
21/5: יום שלישי באנרגיית המראה:
ביום של תחילת הפוקוס לפתרון אתגר האדמה, המראה מבקשת שנתבונן בהשתקפויות שמקיפות אותנו ודרכן נשנה את עצמנו. אחד הגורמים שמקשים על יכולת המימוש והביטוי שלנו קשור באנשים המקיפים אותנו. אנו מבזבזים המון אנרגיה על הבחוץ בנסיון להרשים, לקבל פידבקים ולעמוד בנורמות החברתיות. המראה היום מבקשת שנלמד ונשתנה דרך המראות שלנו, שפשוט משקפות לנו חלקים בתוך עצמנו. היא מלמדת אותנו כיצד לראות מבעד למראות, לשחרר מתחים, תרגומים והשלכות ולזרום בקלילות מסיטואציה אחת לאחרת. מעבר לכך ביום של הפתרון האינטואיטיבי לאתגר, המראה מאפשרת להיות נוכחים ברגע, מבלי להפנות את האנרגיה שלנו לתסריטים עתידיים של "מה יהיה". אנו מבזבזים המון זמן במחשבות מיותרות על עתיד וירטואלי במקום למקד את האנרגיה שלנו בכאן ועכשיו. כשאנו מאפשרים לעצמנו להיות נוכחים ברגע, אנו מתמלאים באנרגיה ויכולים לעשות את שלנו, בריכוז ובהנאה.

לפי הסינים האנרגיה בימים אלה קרויה: "מתינות", "צניעות" (הקסגרמה 15), עפ"יה אם נאזן מצבים קיצוניים בחיינו (המראה), נשלים בדרכנו משימות שהתחלנו (אדמה) ונשמור על כנות עם עצמנו (הלוחם), המטרות שהצבנו לעצמנו יתממשו. עלינו לזכור לעשות הכל במידה, למתן את הפנטזיות מרחיקות הלכת שלנו (האדמה) ולהישאר מרוכזים בעכשיו (המראה).

סערה
22/5: יום רביעי באנרגיה של סערה בהדרכת הנשר:
ביום של הזריעה המנטלית לפתרון אתגר האדמה, מדריך אותנו הנשר להרחיב את נקודת המבט על חיינו ולשחרר דינמיקות של קורבן/אשם. הנשר מאפשר לזהות שאנו אלה שבוחרים כל פרט במציאות חיינו ואם חלק מהפרטים לא נעימים לנו, אנו מוזמנים לבחור אחרת. גם אם נדמה לנו שאין לנו ברירה והמציאות מבחוץ כופה עלינו דברים, זהו למעשה מידע ממוחזר שקיים במוחנו והופך למציאות. אותם הכבלים שאנו חיים בהם הם יצירה שלנו והנשר מרומם אותנו היום לזווית ראייה רחבה שמאפשרת בחירה חדשה של היבטים שונים בחיינו. אנו לומדים שכדי להתקרקע בדרכינו הייחודית, עלינו לשחרר את תחושת הפער המדומה בין הרצוי למצוי. כל מה שקורה בחיינו הוא נפלא ונהדר ואנו מוזמנים לשנות את אותם הדברים שפחות נעימים לנו. מהות הסערה של היום מכוונת אותנו לנקות ולרפא כל חסימה- פיזית, נפשית, מנטלית ואנרגטית. הריפוי המלא של הסערה מאפשר שחרור של תאים חולים ומידע ממוחזר מתוך הגוף שלנו. הסערה מעלה נושאים של ערך עצמי ומגדילה את הביטחון ביכולת שלנו לקפוץ למימיי החיים הסוערים. כך שהזריעה לפתרון אתגר האדמה מכוונת לשחרר "פיילים" לא רלוונטיים ומסה תאית שלילית ובמקביל להטעין את עצמנו ברעיונות חדשים, בהשראה ולהעלות את הביטחון שלנו בנוגע לפוטנציאל האינסופי הטמון בתוכנו.

שמש
23/5: יום חמישי באנרגיית השמש:
תהליך גילוי הרצונות האמיתיים עם הלוחם והרצון למימוש עם האדמה, מחבר אותנו לאלמנט האש שבתוכנו. השמש ביום החמישי של הגל מחזקת את החיבור לאש הפנימית, שמתחילה לזרום בלהט אל תוך התאים שלנו. אש מחממת זו שורפת חלק נוסף מהדחיסות שנתגלתה ביום זריעת הפתרון עם הסערה וממלאה אותנו באנרגיה יצירתית ובכוחות לעשייה. השמש היום ממקדת אותנו במה שבאמת חשוב לנו בחיינו עכשיו וממלאה אותנו באור, במידע ובחום. המוטיבציה לפתור את אתגר האדמה נשענת על היכולת להיות בהירים בנוגע לדרכי הפעולה היצירתית שלנו בחיי היום יום. אנו לומדים שכדי לחזק את כח הרצון לבטא ולקרקע את רעיונותינו, עלינו ללמוד להיות חמימים כלפי עצמנו, כמו שמש נעימה חורפית ומלטפת. חמימות זו נותנת לנו את האנרגיה הפנימית לבטא את האמת שלנו וליישם את רצונותינו.

דרקון
24/5: טון 6 באנרגיית הדרקון:
ביום שבו מתאזנים לקראת שיא הגל, מבקשת מאיתנו האל האם לקבל את עצמנו, את מי שאנחנו היום ולהכיר בהישגים שכבר מימשנו בחיינו. פעמים רבות מה שמרפה את ידינו מלממש את עצמנו ברבדים שונים בחיינו הוא וויתור עצמי וחוסר ביטחון בכך שבאמת ניתן לחיות את האמיתות שלנו. אנרגיית הדרקון מאפשרת להעריך מחדש את מה שכבר עשינו וכבר הגשמנו בחיינו. כשאנו מתבוננים ביש, אנו מתמלאים בחיוביות ובאנרגיה לעשייה נוספת. הדרקון מכוונת אותנו למלא את מחשבותינו בחיוביות לגבי עצמנו וחיינו ולקבל את מי שאנחנו ברגע הזה בחיים. בעזרת הקבלה האימהית של הדרקון ניתן להגיע לרגיעה, לשקט רך ולשחרור הביקורת וההרס העצמי, שהם אלה שמעכבים את הביטוי המלא שלנו. האל האם מאזנת ומזינה אותנו בתהליך החיבור ההולך ומתייצב שלנו. ביום השישי אנו מוזמנים להרגיע את המערכת שלנו ולהזין את הגוף והנפש שלנו. ככל ש"נקפיד" לאהוב את עצמנו ואת חיינו, כך ניוולד אל תוך מציאות קסומה, שבה אנו חיים את הרצון שלנו בכל רגע ורגע.

רוח
25/5: טון 7 באנרגיית הרוח:
הרוח בשיא גל האדמה מזכירה לנו קודם כל לנשום. הנשימה היא מפתח בסיסי למימוש, לביטוי ולחיים. אמנם לנשום נשמע מאד הגיוני לכולנו, אך רובנו לא נושמים כמעט בכלל. כדי שנוכל לבטא, להתייצב וליצור, הרוח מלמדת אותנו למלא את בית החזה שלנו באוויר ואת מוחנו בחמצן החיוניים לערנות ולריכוז שלנו. החמצן שאנו נושמים הוא למעשה דרך לקבלת מידע והנשימה מאפשרת הזנה של המוחות שלנו. מעבר לכך הרוח של היום מחדירה קלילות ושמחה אל תהליך הגל, כדי שנוכל לנוע בהנאה ולא לפעול מתוך לחץ ורמות מתח גבוהות. נכון שלעתים קרובות נדמה לנו שהמציאות קשה ומורכבת וכדי שנגיע לתחושת מימוש, עלינו להתאמץ מאד וגם כנראה לסבול קצת. בעזרת הרוח אנו מבינים שתהליך הקרקוע במציאות יכול לזרום בתנועה קלה ומלאה בהומור ובהשראה. בשיא גל הלוחם, הרוח מרעננת את דרכי התקשורת שלנו עם עצמנו ועם הסביבה ומאפשרת לבטא את עצמנו בחדות, בדיוק ובנועם. הרוח התקשורתית של שיא הגל מעמיקה את שאלת השאלות ואת החוזק הפנימי לתקשר בהנאה ובחן את האמת שהולכת ומתגלה ללוחם האור שקיים בנו.

לילה
26/5:יום שער: טון 8 באנרגיית הלילה:
ביום השמיני אנו לומדים ליצור הרמוניה בין המחשבות, המילים והמעשים שלנו, בעזרת אנרגיית הלילה. הלילה הקרוי גם בית הוא החלל שאותו אנו מעצבים ומקדשים ולומדים להרגיש בו בנוח. כשאנו מסכימים להתבונן אל תוך החשכה שבתוכנו, הפחדים העמוקים המגבילים את החופש והעשייה שלנו עולים, מתנקים ומפנים מקום למידע חדש. אנו מוזמנים להיכנס אל תוך היכל הלילה המקודש שלנו ובו לשאול את עצמנו: "איזה חשכה פנימית מונעת ממני לצאת לעולם ובגדול"?, "היכן אני מרגיש/ה לא בנח בעשייה היום יומית שלי"?, "עד כמה אני באמת מרשה לעצמי לעשות מה שבא לי בחיי?", "עד כמה אני קשובה לאינטואיציה שלי"?. הלילה היום מאיר פחדים עמוקים הקיימים במוחנו, פחדים שלא אפשרו לנו עד היום לבטא את הקול הייחודי לנו ולחוות תחושת מימוש עצמי. ביום שער זה אנו מוזמנים לנשום את הסמל של הלילה אל תוך תאי גופינו ולהציף באור את כל האמונות הדפוסיות שעולות.

למעשה הרבה מאד דברים מתרחשים במקביל עם אתגר אדמה, הרבה רעיונות, אפשרויות, מפגשים והתפתחויות. לפי החכמה של הסינים, הימים השביעי עד העשירי בגל קרויים: "הסתגלות" (הקסגרמה 17) ובהם אנו לומדים מתי לפעול (רוח) ומתי לנוח (לילה) וכיצד ניתן להתאים את עצמנו לצרכי השעה, החברה והתקופה. אנו לומדים להיות חלק מהמצב הקיים ולפעול בתוכו (זרע).

זרע
27/5: יום תשיעי באנרגיית הזרע:
ביום התשיעי כוונת הגל לביטוי האמת שלנו ולקרקוע, מתחילה להתגשם במציאות באנרגיית הזרע. הזרע המסמל שינוי מלמד שכדי להגיע למימוש עלינו לנוע כל הזמן אל עבר החדש בחיינו. אם נסתכל על הים נראה שהוא לא מפסיק לנוע ולהשתנות ולו לרגע אחד. נקודת המפנה של הגל מתחילה בהסכמה פנימית לשינוי ולהשתנות. הזרע מלמד שכדי לשחרר את הכבלים הישנים שעימם חיינו עד היום, עלינו להסכים לזרוע, להשקות ולהגשים את הרעיונות והידע שקיימים בנו, עכשיו. הזריעה היא היום, כאן ועכשיו. פעמים רבות אנחנו חושבים על שינוי אך לא עושים כלום כדי שהוא יקרה. הזרע ביום של נפילת האסימון מלמד שעכשיו זה הזמן לעשות את הצעד הנדרש לגדילה שלנו. תהליך גילוי האמת שלנו וה"פוש" מהאדמה לעשייה צוברים תאוצה, כשאנחנו באמת מסכימים לשנות משהו בסוג ההתנהלות היומית ובאופן החשיבה שלנו. אנו מזהים את הרווח המתקבל כתוצאה משחרור החשיבה הדפוסית ומגבירים את התנועה לקראת סוג אחר של נוכחות. ככל שאנו מתחברים לפולסים של אנרגיית הזרע שבתוכנו, אנו שוברים את המגבלות הפנימיות וצומחים ופורחים יותר ויותר. הזרע מאפשר לסגל את עצמנו לצורכי הזמן, לתאם תדרים עם החברה שמקיפה אותנו במציאות ותוך כדי כך לתרום את חלקנו בשינוי התדרים שמתרחש על פני האדמה.

נחש
28/5: טון 10 באנרגיית הנחש: ערב שבועות:
ביום העשירי הנחש הצבעוני והחינני עוזר לדייק עוד יותר את תהליך ההתקרקעות שלנו. הנחש מסמל את הרצון האינדיבידואלי ומחבר אותנו היום עוד יותר לאמת הפנימית שלנו, גם אם היא יוצאת הדופן. אתגר האדמה מוביל לבדיקה של העשייה הנכונה לנו בתקופה זו בחיינו ואנו מגלים שפעמים רבות אנו מגבילים את האפשרויות שלנו בגלל הרצון להשתייך לנורמות החברתיות המקובלות. הנחש היום גורם לנו לקבל את הייחודיות והשונות שלנו, שהופכות אותנו למי שאנחנו. "שונים", "שייכים", "מקובלים" הם בסך הכל מילים והנחש משחרר אותנו מהדיון בנושאים הללו. הקול הפנימי שלנו יכול להוביל לאמת שמנוגדת לנורמה ולמנהגים הקולקטיבים המקובלים. הנחש מאפשר להתחבר לעשייה האותנטית שלנו, בלי להיות מוטרדים מהחברה ומהחוקים שלה. מעבר לכך כדי שנוכל להתייצב וליצור, הנחש מזמין אותנו להתענג על כל צעד ושעל ולאפשר לפרצי חיות והנאה בחיינו. הוא מופיע ומבקש שנחבר את העשייה שלנו אל שמחת החיים והתשוקה לחיים. כדי להשלים את התהליך של הגל הנחש מלמד כיצד לחיות בתוך הגוף שלנו ולהנות מכל רגע במציאות היום יומית. כך אנו מתחברים לידע הקדום המצוי בתוך סלילי הד.נ.א. שלנו ומאפשרים לידע אינסופי זה להתבטא בדרכינו.

מגשר עולמות
29/5: טון 11 באנרגיית מגשר העולמות: שבועות:
אחרי כברת הדרך שכבר עברנו בגל, מגיע המגשר ביום האחת עשרה ומבקש שננקה עוד כמה "פיילים" מיותרים. תהליך החיבור לעוצמת אנרגיית האדמה מביא לשחרור של פצעים ישנים, שממשיכים להפעיל את המערכת הרגשית שלנו. ככל שהמערכת שלנו מתייצבת, נרגעת ומתקרקעת, ניתן להתבונן בעומק ההסחות הרגשיות שצצות. אנרגיית המגשר בטון של ההמסה והשחרור מלמדת כיצד לרפא תבניות חשיבה תקועות ולשחרר סופית הגבלות של המערכת הרגשית הסגורה. הוא מאפשר לטהר את עצמנו עוד יותר, להרגיע את ליבנו הרגיש ולהתמלא בתמימות וברכות של ילד. אז, נקיים מעוד כמה פצעים ומלאים בשלווה, ניתן להיוולד אל המגוון האינסופי של החיים ולנוע בקלילות ובהנאה מרגע לרגע.

לפי הסינים, ימים אלה מלווים באנרגיה הקרויה: "קיפאון" (הקסגרמה 12), עפ"יה אנחנו כרגע במצב שבו אין פעילות גומלין, צמיחה או תקשורת. עולות תחושות של חוסר אמון, חוסר משמעת, ניתוק ותקיעות (מגשר טון 11), כשבכל אלה ניתן להילחם בעזרת החיבור ליושר הפנימי של הלוחם שבנו, הריפוי של הסערה ביום זריעת הפתרונות והבהירות של השמש שמאירה את כח הרצון שלנו.

יד
30/5: טון 12 באנרגיית היד:
פתרון אתגר האדמה מגיע עם ידי האלוהים שלנו. יד בטון שתים עשרה מלמדת אותנו את אומנות ההגשמה. היד מסמלת חיבור מאוזן של כל האלמנטים שבנו- אדמה, אש, מים ואוויר ונותנת לנו כח, אנרגיה ויכולת להפוך כל מחשבה לחומר. היא מלמדת כיצד להפוך מחשבה למציאות, ללא זמן הביניים של מחשבות היתר. כשאנחנו באמת רוצים משהו, אנחנו פשוט עושים אותו. היד היודעת, קשובה בכל רגע לרצון האותנטי שלה ואותו היא מגשימה. היד בפתרון מאפשרת ליהנות מהתהליכים השונים בחיינו ומהעשייה שבה אנו בוחרים. מהלך הגל הוביל למקום של יצירה מתוך שמחה ולא מתוך מתח ולחץ. הבנו שהלחץ והדאגה הם עתידיים וככל שאנו בעשייה, כך אנו יוצרים לעצמנו מציאות מרתקת ומצמיחה לכל רגע. היד בפתרון מלמדת שאנו סומכים על עצמנו היום ומסוגלים להחליט מה נכון לנו לממש עכשיו בחיינו. אנו למדים שעצם העשייה שלנו תורמת באופן אוטומטי לסובבים אותנו ומשפיעה על החברה כולה. אנו מגלים שזה מאד נעים להיות במקום שיודע עבור עצמו ונע במלוא העוצמה מרגע לרגע. כך שבפתרון גל הלוחם הגענו למקום בו אנו יודעים את האמת שלנו ונהנים מתחושת חופש וזרימה נעימה במציאות חיינו "הרגילה" והיום יומית.

הכוכב
31/5: יום 13 באנרגיית הכוכב:
כוכב בטון שלוש עשרה הוא כור אטומי של אנרגיית האהבה, שמתפשט ומאיר לכל עבר. זוהי אנרגיה ורודה, ספיראלית ועצומה שיוצאת ממפתח הלב שלנו ומתחברת אל כל המימדים כולם. תהליך הגל הוביל אותנו מלוחם שמחפש בעוז אחר האמת שלו לכוכב מאיר ומנצנץ עם אמת זו. מאתגר אדמה שמבקשת שנקרקע את הרעיונות שלנו לכוכב זורח שבטוח בעצמו, בכישוריו ובהצלחתו. כוכב בטון שלוש עשרה מסמל אדם חופשי, מלא בחיוביות, הרמוניה פנימית וחיצונית ואנרגיית חיים. התהליך שבגל מלמד כיצד להשתחרר מכבלי השליליות ולהתמלא בפוריות ובדימויים חיוביים לגבי עצמנו ולגבי חיינו. ככל שאנו מבטאים את קולנו ומגשימים את רעיונותינו, אנו יוצרים אנרגיה פנימית עצומה, שלא תלויה בבחוץ וזוהרת לכל עבר. תהליך החיבור לידיעה של הלוחם יצר בתוכנו עוגן לאדמה, מרכז. מרכז זה כשהוא מוזן באהבה הופך לספיראלה קורנת אור. כך שבסוף הגל אנו מלאי חמלה וסובלנות, מעריכים את עצמנו בדיוק כפי שאנחנו, מתבוננים בפליאה ביופי האינסופי שמקיף אותנו ומבטאים את עצמנו באלגנטיות קסומה ומאירה.

מאחלת לכולנו
גל לוחם מעיר ומאיר.
באהבה,
טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

הראה עוד

1 thought on “הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הלוחם”

כתיבת תגובה

Close