השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הנשר

מאת: טליה טוקר

שלום וברכה לכולנו:

אנו בעיצומה של תקופה משמעותית ביותר, לקראת סיום מחזור צ'ולקין מקודש בן 260 ימים, שמתרחש ברביעי לנובמבר. בזמן סיומו של לוח ותחילתו של חדש, אנרגיה חדשה מוזרמת לכדור הארץ וזה תלוי אך ורק בנו עד כמה אנו מאפשרים לה להיכנס אל תוך חיינו. גל הנשר ולאחריו גל הכוכב מסיימים שנת צ'ולקין ולכן אנו נפגשים כרגע בסיטואציות מגוונות שסוגרות מעגלים, משחררות את הישן ופותחות פתח להתחלות חדשות, לבהירות ולנוכחות שלווה ומחודשת במציאות חיינו.
מעבר לכך הסינכרון עם החגים היהודים מחזק עוד יותר את הפוטנצאיל לשינוי ולהתמרה בחיינו. בגל הרוח הקודם הרגשנו את ה"אינטנסיביות" האנרגטית של ראש השנה ויום כיפור והגל הנוכחי, גל הנשר מלמד על חג הסוכות ועל האפשרויות להתמרה ולאלכימיה, העומדות בפנינו במהלך החג והגל.
מדהים בעיני שביום הרביעי של הגל מתחיל חג הסוכות ונמשך כולו עד ליום ה-12 של הגל. כך שהבנת גל הנשר תוכל להאיר רבדים שונים הקשורים בחג הסוכות. סוכות הוא אחד ממועדי העליה לרגל המוזכרים בתורה: "בסוכות תשבו שבעת ימים כל אזרח בישראל ישבו בסוכות למען ידעו דורותיכם כי בסוכות הושבתי את בני ישראל בהוציאי אותם מארץ מצריים" (שמות כ"ג). הישיבה בסוכה מיועדת לחזק את החיבור שלנו לחכמה האלוהית, למלא את ליבנו בתקווה ואת מוחנו בחזון יצירתי. כל אלה הם בדיוק האיכויות שממגנט אלינו הנשר.
מעבר לכך הסוכה שבה אנו יושבים היא סוג של מבנה זמני, שאין לו גג אמיתי שמפריד בינו לבין השמים. השהות תחת כיפת השמים מאפשרת לשכינה האלוהית לזרוח אל תוך חיינו. אמנם אנו חיים על הקרקע ממש אך קיימת בידינו האפשרות לצמוח עד השמיים. וזה בדיוק מה שהנשר מלמד אותנו בגל, להתרומם מעלה מעלה לשמים ולהגשים את הרעיונות שלנו על פני האדמה.
זה הזמן להתבונן בשנים המסתיימות- השנה היהודית ושנת הצ'ולקין, לראות אילו מעגלים גדולים נסגרו, אילו קפיצות נעשו ולהתכונן לקראת מחזור מקודש חדש. חג שמח.

נשר
ב-10/10: מתחיל גל חדש, גל הנשר. אנרגיית הנשר דוחפת אותנו להגביה את מעוף הציפור שלנו ולהתבונן מלמעלה על הפרטים השונים המרכיבים את חיינו. במקום להתרוקן ולהתעייף מפרטים ספציפיים, לקחת צעד אחד לאחור ולראות כיצד כל פיסות חיינו מתחברות לכדי פאזל ענק. הנשר מלמד כיצד להרחיב את זווית הראיה בנוגע לסיטואציות שונות בחיינו, לראות את מגוון צבעי הקשת הקיימים ולמגנט מזל מבורך אל תוך מציאותינו. אנרגיית הנשר ממלאה אותנו בשמחה לנוכח הרבגוניות האינסופית הקיימת ביקום ומעודדת אותנו לשיר ולרקוד את היצירה שלנו. כתוצאה משינוי זווית הראייה, משתחררות דינמיקות של קורבן ואשם מחיינו וגדלה יכולת הבחירה החופשית שלנו.
גל הנשר ממגנט חיבור מדויק לחלומות ולחזון שלנו, לתקווה ולברכה ואת האפשרות לממש אותם בקלות ובחכמה במציאות חיינו.

לוחם
ה-11/10: ביום השני מופיע אתגר הגל באנרגיית הלוחם. הקושי שניצב בפנינו הוא להגיע לאמת הפנימית שלנו, מעבר לכל החקירות והספקות ואת הידיעה הפנימית הזאת- ליישם. לאחר בדיקה ונסיונות שונים, הלוחם ממלא אותנו באומץ להקשיב לקול הפנימי ולבטא אותו בנחישות ובאלגנטיות. אנו מאותגרים להיות לוחם אור, שמבטא בכל רגע בחייו את האמת האישית שלו, בלי קשר או תלות בסביבה ובנורמה. הלוחם הוא עצמאי בשטח ולא תלוי בדבר. כך שאנו לומדים כיצד לשחרר התמכרויות, הרגלים או תלות כלשהיא מחיינו.
כאן שוב אנו חוזרים אל עניין הסוכה: במשך השנה אנו יושבים בביתנו המלא בכל טוב, במיני חפצים, מוצרים ופינוקים שונים. בסוכות אנו משחררים את היתרונות הגשמיים לטובת החיבור לאלוהי. הסוכה מאפשרת להוסיף לקיום הגשמי רובד נוסף. כך גם הלוחם מלמד לשחרר את התלות בחומר ובסובב ולהתחבר לידיעה פנימית, שהיא צינור ביננו לבין שדה רחב בהרבה ובו אינסוף של מידע. כך שהלוחם מלמד אותנו בגל כיצד ליצור באומנותיות את מארג חיינו, לנוע דרך אנשים, נופים ומימדים וליישם באומץ ובחכמה את המידע הנרחב שעובר דרכנו.

אדמה
ה-12/10: טון 3, באנרגיה של אדמה: הצעד הראשון לעבר מימוש החלומות שלנו הוא להתחבר לאדמה, למציאות, להיות פרקטיים ולהגשים את עצמנו. ביום השלישי של הזרימה אנו מכוונים לקרקע את רעיונותינו. הדרך לבטא את האמת שלנו היא פשוט בלבטא אותה. האינטואיציה הפנימית מדריכה ליישם את הרעיונות שלנו, להשמיע את הצליל הקוסמי הייחודי לנו ובכך לעזור בחיבור זורם של מרקמים אנרגטיים מעודנים אל תוך כדור הארץ.

המראה
ה-13/10: ערב סוכות: היום הרביעי של זריעת הצורה לפתרון האתגר באנרגיית המראה. מרתק השילוב של ערב סוכות עם מראה בטון 4. כדי להגיע לאמת הפנימית שלנו וליכולת לבטא אותה, המראה מלמדת לראות את עצמנו דרך ההשתקפויות שמלוות אותנו בחיינו. האנשים שמקיפים מלמדים אותנו את עצמנו ואת הרצונות שלנו. אחד המנהגים המרכזיים של חג הסוכות הוא אירוח ה"אושפיזין". אנו פותחים את סוכתינו לאחרים, סימבול לברכה במהלך השנה. כך שזריעה של מראות מגוונות בגל מומלצת בהחלט.
המראה מלמדת לראות "מבעד למראה". קיימים אינסוף אינדיבידואלים בעולמנו, כל אחד והדרך שלו. המראה יודעת כיצד לזרום בקלילות מסיטואציה אחת לאחרת ולשקף לסובבים את עצמם, מבלי להתערבב באופן אישי או לבקר את הנוכחים.
בחג הסוכות אנו מצווים ליטול את ארבעת המינים: "ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר, כפת תמרים וענף עץ עבות וערבי נחל ושמחתם לפני יהוה אלוהיכם שבעת ימים" (ויקרא כ"ג). ארבעת המינים מסמלים סוגים שונים של מינים, של מראות, הקיימים בעולמנו, לעומת דגם אידאלי מושלם אחיד. מגוון ההשתקפויות הוא זה שהופך את עולמנו למרתק כל כך. על פני האדמה מסתובבים "לולבים" נישאים בגאווה, נטולי ריח ובעלי טעם, "הדסים" אהובים וקלילים, נטולי טעם ובעלי ריח, "ערבות" פשוטות ומופלאות, נטולות טעם וריח וכן "אתרוגים" זורמים ויצירתיים, בעלי טעם וריח. ארבעת המינים הם סמל לאינסוף המראות שמלמדות אותנו על עצמנו.

לפי החכמה הסינית האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה:'"התחלות קשות"' (הקסגרמה 3) ומלמדת על כאבי הגדילה שאנו חווים בזמן גיבוש היסודות שלנו (לוחם2) ועל חיבור היסודות הללו לצורה מוגדרת במציאות חיינו (נשר1).

סערה
ה-14/10: סוכות: טון 5 של חיבור למרכז הלב, ביום שער של סערה. השער של החג והסערה מאפשר להטעין מחדש באנרגיה מרפאה את המח והתאים בגופנו. ביום החמישי אנו לומדים שככל שננקה ונמלא את עצמנו בחיוביות ובמידע, כך נאמין ביכולות שלנו וביקום ונקפוץ לים החיים בשמחה. כדי להתחזק מבפנים, להתחבר לסנטר ולגבש כח רצון חזק לפתור אתגר לוחם, אנו מרפאים את עצמנו, עד לרמת התאים וכך מקבלים את האנרגיה והביטחון לפעול ולהרים פרוייקטים. הסערה מחזקת את האמון שלנו בעצמנו וביכולות שלנו וכשאנו מכירים בכישורים אלה ומתמלאים בביטחון עצמי, קל לנו לממש בשמחה את חלומותינו.

שמש
ה-15/10: א' חוהמ"ס: טון 6, באנרגיה של שמש. ביום שבו אנו מתחילים לזרום עם תחושות חיוביות, השמש עוזרת להגיע לבהירות בנוגע להיבטים שונים של העשייה והחזון שלנו. כדי לארגן את הדברים הנדרשים לקראת שיא הגל, השמש מפיחה את האש הפנימית הזורמת בעצמותינו, אש שמניעה אותנו עם להט ועוצמה אל עבר הגשמת חלומותינו. השמש מאירה ומחממת את ליבנו ובכך מרגיעה אותנו לקראת השיא של הדרקון.

דרקון
ה-16/10: ב' חוהמ"ס: תחילתו של הטור האחרון בצ'ולקין, טון 7 באנרגיית הדרקון. בשיא הגל, האל האם מכוונת אותנו ברכות ובאהבה למקום של קבלת עצמנו בדיוק כפי שאנחנו עכשיו. מקום שבו אנו מסוגלים לראות מה יש בנו ובחיינו, במקום השפיטה וההרס העצמי המוכרים לנו. הדרקון בשיא מלמדת שהקושי להגיע לידיעה פנימית וליכולת לממש אותה, נובע מהתוכנה של החסר שבה או חיים, על פיה לרוב אנו רואים את מה שלא עשינו, הספקנו ובכלל את מה שאין. גל הנשר מלמד שבתהליך התעופה מעלה והרחבת זווית הראיה שלנו, אנו לומדים לאהוב את עצמנו ברגע זה ממש. להזין את המח שלנו במידע חיובי, את גופנו במזון חיוני ואת ליבנו בחום אימהי, שמאפשרים בריאה חדשה אל תוך חיינו.

רוח
ה-17/10: ג' חוהמ"ס: טון 8, באנרגיה של רוח. ביום זה האמת הפנימית העמוקה ביותר שלנו מבוטאת בעזרת החדות, הבהירות והדיוק של הרוח. אנו מודרכים להיוולד למשחק חדש שבו אנו מתנהלים באמת, בנועם ובהומור. בטון של היושרה, הרוח מזמינה אותנו לשאול: "עד כמה אנו נהנים ממה שאנו עושים בחיינו"? "עד כמה קל לנו לבטא את הרעיונות והאמונות שלנו"? "עד כמה אנו מאפשרים להשראה למלא את חיינו"? מימוש חזון הנשר דורש מאיתנו להיות ברורים ונעימים בסוגי התקשורת השונים, תוך כדי תחושה של שמחה והנאה בכל מעשינו.
חג הסוכות מוגדר כ"זמן שמחתנו" ונחשב לשבוע השמח ביותר של השנה.
בעיצומו של החג ושל הגל, מגיעה הרוח המסמלת שמחה, עליזות וקלילות ומבהירה לנו להיכן נעלמה השמחה שלנו על עצם הקיום בעולם הרבגוני והצבעוני שמקיף אותנו.

לילה
ה-18/10: שבת חוהמ"ס: טון 9, בו מפענחים את הדרך לפתרון אתגר לוחם באנרגיית הלילה. הלילה היום מלמד שכדי להגשים את חלומותינו עלינו להרגיש בנח עם עצמנו, גופינו, ביתנו ומיקומנו בעולם.
אנרגיית הלילה מאד מעניינת בעיתוי הזה בשבת של סוכות, משום שהסמליות העיקרית של הסוכה היא שכל מקום הוא הבית שלנו. למשך שבעה ימים אנו עוברים לסוכה זמנית, שבה אנו אוכלים, לומדים וישנים. השמחה של החג נובעת מהעובדה שאנו משחררים את הביטחון החומרי, הגשמי ומתחברים לעולם פנימי ורוחני. זה בעצם המסר הסמוי של החג, שהתלות ברובד הגשמי מגבילה את יכולתינו להתחבר לרבדים נעלים יותר. כך גם הלילה מאפשר להרגיש בבית בכל מצב ומקום. הלילה מזמין אותנו לשבת בהיכל הדממה שלנו ולהביא אור לפחדים עמוקים שמלווים אותנו בחיינו. אנו מבינים שהשדים שעוצרים אותנו נובעים מסוג מסוים של מחשבות, שברגע שמאירים אותן קצת אחרת, ניתן להירגע ולחבור לחלומות הכמוסים ביותר שלנו.
לפי החכמה הסינית האנרגיה בימים אלה קרויה: "הזנה" (הקסגרמה 27), עפ"יה אנו לומדים להזין את עצמנו באנרגיה בונה (דרקון7) וככל שאנו בונים את עצמנו, נוכל ליצור את חלומותינו בחיינו ולהוות השראה לסובבים אותנו (רוח8).

זרע
ה-19/10: ה' חוהמ"ס: טון 10 בו מדייקים עוד יותר את תהליך הגל, באנרגיית הזרע. משהו במציאות שלנו משתנה. המעקב אחר הקודים של הגל והחג יוצר תנועה חדשה בחיינו. הזרע מאפשר לשחרר את הישן, את כל הדברים שעלו וכבר לא רלוונטיים יותר, להסכים לשינוי ולאפשר לו להתרחש. הוא מעצב בטוב טעם את הנבטים שמתחילים לצמוח מתוך האדמה הפורייה שהיא אנחנו ומלמד כיצד לזרום עם ההיבטים החדשים הללו בחיינו. כך שהזרע היום מזמין אותנו לנוע באומץ ובאלגנטיות אל עבר הגשמת האמת שלנו, כשהידיעה הפנימית מנחה אותנו והרצונות שלנו ברורים לנו.

הנחש
ה-20/10: הושענא רבה: טון 11 של השחרור באנרגיית הנחש. על פי המסורת היהודית, בימי חג הסוכות היו מבקשים בקשות שנקראו "הושענות" (הושע נא), שעליהן היו חוזרים בסוף כל בקשה. ביום השביעי מברכים יותר מבכל יום אחר בפיוטי תפילות. יום זה הוא סוף חתימת "גזר הדין". כל התקופה מראש השנה ועד ליום זה היא תקופה שאפשר להשפיע בה על השנה החדשה. ההקבלה לגל ממשיכה לרתק משום שיום אחת עשרה בגל, הוא יום שבו משחחררים את כל מה שעדיין חסום לקראת הפתרון. כך שבהחלט יש לנו היום "עבודה" לעומק ובאנרגיית הנחש ניתן ליצור אלכימיה לקראת השנה החדשה. הנחש עוזר להפוך את הרעל המחשבתי, את ההתמכרויות ההרסניות, את הקושי לאנרגטיות ולהנאה מתענוגות החיים. כפי שכבר ציינו קודם, חג הסוכות הוא חג של שמחה והנחש היום מאפשר לנטרל מחיינו את משביתי החיות. מעבר לכך הנחש מלמד שהבקשות שלנו לשנה החדשה חייבות להיות מנוטרלות מדעות הקולקטיב והנורמה. אנו מבינים שמה שעוצר אותנו מהגשמת חלומותינו הוא פחד מדחייה חברתית ואחיזה בהרגלים של הרס עצמי. האנרגיה הספיראלית של הנחש מחברת אותנו לרצון האותנטי שלנו ומאפשרת לבטא את האמת הייחודית לנו, במקוריות וססגוניות.

מגשר העולמות
ה-21/10: שמיני עצרת ושמחת תורה: טון 12 של פתרון האתגר, באנרגיה של מגשר העולמות בהדרכת מראה: החל מהמאה העשירית אנו חוגגים מועד מיוחד בשם "שמחת תורה", לכבוד סיום הקריאה של כל חמשת חומשי תורה הנמשכת כל השנה. יום זה מתרחש בפתרון הגל. כמה נעים. פתרון גל הנשר מלמד על שינוי מצב מודעות שעוברים בגל והגעה למקום של שלווה, כח פנימי ותנועה קלילה בחיינו. אתגר הלוחם מצמיח אותנו ללידה מחודשת. בתהליך שעברנו בגל מחקנו מאיתנו כמה זיכרונות כואבים, שמנעו מאיתנו על היום מלבטא באומץ ובשמחה את האמת שלנו.
המראה שמדריכה את המגשר היום, מאפשרת להיות נוכחים ומרוכזים ברגע ובמקום בזבוז האנרגיה הרגיל לממש את חזון הנשר שלנו. אנו יכולים לראות בבהירות את כל הצדדים שלנו וכך מבעד לאשליה שסינורה את עינינו, פן חדש של האינסוף משתקף בדמותנו. אנו נולדים אל תוך דמות הלוחם שבנו, שמבטא את הרצון שלו ומגשים את חלומותיו.

לפי הסינים, האנרגיה המלווה אותנו בימים אלה קרויה: "אחדות", "עמידה יחד" (הקסגרמה 8 ) ובה מדובר על ההזדמנות לפעול יחד וליצור (זרע 10), להיות חלק אינדיבידואלי מהשלם האינסופי שמקיף אותנו (נחש11) ולממש את החזון שלנו, כשאנו קלילים וטהורים (מגשר12).

יד
ה-22/10: טון 13, הטון הקוסמי של הנוכחות, באנרגיה של יד. מנשר, שממלא בחזון ובתקווה ליד, שמגשימה אל תוך המציאות את החלומות הללו. היד ביום השלוש עשרה מלמדת שחקירת הלוחם חיברה אותנו לידיעה הפנימית שלנו. ידי האלוהים יודעות את רצון הלב ואותו הן יוצרות. הרצון של הנשר שבנו הופך למעשה. בסוף הגל אנו מחוברים למקור אינסופי של השראה וידע, שאותו אנו מבטאים במקוריות ובאלגנטיות בחיינו.
היד ביום האחרון סוגרת את המעגל של חג הסוכות, שהתרחש בגל הנשר. כפי שכבר ציינו, חג הסוכות מלמד סוג אחר של חיים מאלה המוכרים לנו בביתנו ובשגרת חיינו. אנו עוזבים את המותרות והקישוטים הגשמיים של חיי היום יום ועוברים למבנה פשוט וארעי. בדיוק אתגר לוחם שמאפשר לשחרר תלות בחומר ולהתחבר לידיעת הלב. כשאנו מתרחקים מכל התוספות הגשמיות, מתפנה המקום והזמן להתמקד במה שבאמת חשוב לנו בחיים, להתחבר לידיעת הלב ולחזונות הנשר שלנו. החיבור לידיעה הפנימית מאפשר התנהלות של זרימה יעילה, פרודוקטיבית ומהנה בחיינו. בדיוק מקביל ליד טון 13 שמסמלת עשייה שמחה ומאוזנת.
גל הנשר מסתיים ואנו מתכווננים ומברכים על הגל הבא, גל הכוכב.

מאחלת גל נשר,
ממלא בהשראה ובתעופה,
שנרקוד בשמחה את החזון שלנו
ונהנה מחג סוכות שמח.
באהבה, טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

הודעה חשובה למתעניינים בחכמת המאיה:
ב5/11 ימי רביעי בערב מתחילה סדנאת מאיה מעמיקה של 13 מפגשים. זו תהיה קבוצה של עד שבעה משתתפים והמון המון ידע. המעוניינים מוזמנים לפנות לטליה, בטלפון ובאימייל המצורפים.

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close