2012 זה עכשיו

הגל הנוכחי לפי המאיה: נשר (29/11 עד 11/12/10)

[מאת: טליה טוקר]

שלום וברכה לכולנו:

אנו נמצאים היום בעיצומה של תקופה מאד משמעותית עבור כולנו משום שב-25/12 מסתיים מחזור צ'ולקין מקודש בן 260 הימים. גל הנשר ולאחריו גל הכוכב מסיימים את שנת הצ'ולקין ועל כן אנחנו חווים עכשיו בחיים מגוון של רגשות בסיטואציות שונות שמשחררות מאיתנו את הישן ופותחות עבורינו פתח להתחלות חדשות ומשמחות.

כולנו חווים כרגע סוג של האצה בזמן שהולכת ומתגברת לקראת סוף הלוח. הכל קורה הרבה יותר מהר. כמות המידע שעוברת במערכת שלנו הולכת וגדלה וקצב החיים נעשה מהיר יותר ויותר. בזמן סיומו של לוח אחד ותחילתו של אחר, אנרגיה חדשה מוזרמת אל תוך כדור הארץ ותדר מעודן יותר הופך להיות זמין לכולנו. צבעים, צלילים ומרקמים אנרגטיים מעודנים חודרים עכשיו אל תוך כדו"א וזה תלוי אך ורק בנו עד כמה אנחנו מאפשרים לרטט החדש והמהדהד הזה להיכנס אל תוך חיינו.

מעבר לכך אנחנו לקראת ימים מרגשים ביותר שמחברים יחד את חכמת המאיה עם חכמת היהדות. ביום השלישי של גל הנשר מתחיל חג החנוכה שנגמר ביום ה-11 של הגל. בהתחשב בהבדלים הקיימים במחזוריות השנה המאית, המבוססת על תנועת הכוכבים למחזוריות השנה העברית, המבוססת על שנת חמה או על שנה חקלאית, ההקבלה בין פרשת חנוכה לגל הנשר של המאיה מעוררת עניין ומחשבה. חג החנוכה הוא חג של חניכה שבו אנחנו לומדים כיצד להגדיל את היכולת שלנו להכיל אור שהוא מידע חדש. דרך התמודדות עם חשכה שקיימת בתוכנו, אנחנו מגדילים את אורנו מרגע לרגע עד למצב שבו ניתן ממש לחולל ניסים. המודעות לסיפור של החג והכנסה של כוונה יומית בהדלקת הנרות יכולה להאיר את חיינו ברבדים חדשים שטרם נחשפנו אליהם. הסנכרון מאפשר לנו להפוך לפח השמן, שמטעין את עצמו באור ובמידע חיובי בכל רגע נתון.

חג החנוכה הוא זמן מצוין להתבונן בשנת הצ'ולקין המסתיימת- לראות אילו מעגלים גדולים נסגרו, איזה קפיצות דרך נעשו ולהתכונן לקראת מחזור מקודש חדש של נוכחות שלווה ואותנטית במציאות חיינו.

שיהיה לנו חג שמח.

נשר
ב-29/11: מתחיל גל חדש, גל הנשר:
אנרגיית הנשר דוחפת אותנו במהלך הגל להגביה את מעוף הציפור שלנו ולהתבונן מלמעלה על החלקים השונים המרכיבים את חיינו. במקום להתרוקן ולהתעייף מפרטים ספציפיים הנשר ממלא אותנו בשמחה לנוכח הרבגוניות האינסופית הקיימת ביקום ומעודד לשיר ולרקוד את החלומות שלנו. אנו לומדים לקחת צעד אחד (לפחות) לאחור ולראות כיצד כל פיסות חיינו מתחברות לכדי פאזל שלם וענקי.

לקראת סוף הלוח אנחנו מתבוננים בכל מה שעשינו במחזור שחלף ומדייקים חלומות נוספים שבהם אנחנו מעוניינים עכשיו. הנשר מלמד אותנו להרחיב את זווית הראייה שלנו בנוגע לסיטואציות השונות, לראות את מגוון צבעי הקשת שכבר קיימים בחיינו ולמגנט מזל מבורך שיהפוך את החלומות שלנו למציאות. הנשר יודע לממש בחכמה פרוייקטים גדולים ולשם כך מלמד אותנו כיצד ליצור שיתופי פעולה מפרים ומזינים ולשלב בין עשייה אינטנסיבית לבין מנוחה מטעינה. במהלך הגל כדאי לנו לפנות זמן להרפייה ולחוויות מטעינות מסוגים שונים שמאפשרות לאופטימיות ולחיבור מדויק לרצון שלנו.

בסימבוליקה של חג החנוכה גם כן קיים המסר של הנשר. נצחון המכבים על היונים מסמל את "נצחון" הנפש על ההרגלים והתבניות של האישיות המוגבלת שלנו והמערכת הדפוסית האוטומטית. לרוב אנחנו מנהלים דינמיקות של קורבן/אשם ושותפים במאבקים אנרגטיים כדי לחוות תחושה של סיפוק במערכת שלנו. הנשר מלמד לוותר על המלחמה הזאת, לוותר על האגו וללמוד להרגיש מסופקים מתוך עצמנו ובזכות מי שאנחנו. שינוי זווית הראייה עם הנשר משחרר מאיתנו את המלחמות האנרגטיות ומגדיל את יכולת הבחירה החופשית שלנו. במקום להתנהל בחיים מכח האינהרציה ומתוך ברירות מחדל אוטומטיות, אנחנו מתחילים לבחור בקפידה את החלקים השונים המרכיבים את היום יום שלנו. אמנם אנו חיים על קרקע מוצקה אך בכולנו קיימת היכולת לצמוח עד השמיים וכשהנשר שבנו פורס את כנפיו המלאכותיות הוא מחבר אותנו לחכמה האלוהית, ממלא את ליבנו בתקווה ואת מוחנו בחזונות יצירתיים מרחיקי לכת ואז מלמד כיצד להגשים אותם על פני האדמה. סיפור פח השמן של חנוכה הוא סימבול לאפשרות של ניסים שיכולים להתרחש בחיינו. דברים שבעבר היו בלתי אפשריים יכולים עכשיו להפוך למציאות. אז, "על הניסים ועל הנפלאות"… גל הנשר מזמין כל אחד מאיתנו לחולל לעצמו נס קטן. אמן ואמן.

לוחם
ה-30/11: ביום השני מופיע אתגר הגל באנרגיית הלוחם:
בגל הנשר אנו מאותגרים להיות לוחם של אור שבכל רגע בחייו מבטא את האמת האישית שלו, ללא שום קשר לסביבה או לנורמות הקולקטיביות. במהלך הגל אנו נלמד כיצד ליצור באומנותיות את מארג חיינו, לנוע דרך אנשים, נופים וידע מסוגים שונים וליישם באומץ ובחכמה את המידע הנרחב שעובר דרכנו. הלוחם מלמד לשחרר כל סוג של תלות מחיינו-בחומר, בהרגלים שונים, בהתמכרויות, בסובבים אותנו ובכלל. הסימבוליות של החג מלמדת על מאבק פנימי בין הרצון- הרץ לצורך- הצר ועל רגיעה פנימית שמגיעה לאחר ההתבוננות ברצונות העמוקים שלנו. המלחמה של היהודים ביונים היא למעשה המלחמה בין האור והחושך הפנימיים. בין המידע הטהור, החיבור לדרך הלב, ניקיון המחשבות והדיבור לבין הספק, המניפולציות והוויתור העצמי.

כשאנו משחררים את התלות והופכים לעצמאים בשטח וליציבים בתוכנו, הלוחם מחבר אותנו לידיעה הפנימית שלנו ויכול להוביל אותנו לפריצת דרך. בעזרת הלוחם אנו לומדים שבמידה ונחליט להלחם בכנות ובעוז בספקות, בשליליות ובפחדים הקיימים בכל אחד מאיתנו, נוכל "לנצח" את התוכנה האוטומטית המוגבלת ולעבור לדרך אחרת של התנהלות. הקושי שניצב בפנינו לאורך הגל הוא לגלות מה היא בעצם האמת שלנו ואז לחשוב כיצד ליישם אותה בחכמה. הלוחם מלמד אותנו לחקור מה נכון לנו, להטיל ספקות בנוגע לדברים שאנחנו לא בטוחים לגביהם, לשאול שאלות לגבי כל מה שלא מסתדר לנו בחיים ואז להגיע לקול הייחודי שלנו. לאחר בדיקות ונסיונות שונים אנו מתמלאים באומץ להקשיב לקול הקיים בנו ומסוגלים לבטא אותו בנחישות ובאלגנטיות. הקול הפנימי מהווה צינור של אור שמקשר ביננו לבין שדה הנפש האינסופי ופותח אותנו לאפשרויות שעד היום לא יכולנו לחשוב עליהן.

אדמה
ה-1/12: ערב חנוכה: טון 3, הטון החשמלי של הזרימה באנרגיית האדמה:
חכמת הקודים מלמדת שהצעד הראשון אל עבר מימוש החלומות שלנו הוא להתחבר לאמא אדמה ולהתקרקע במציאות חיינו. אנו נמצאים בגל נשר שנותן לנו "פוש" לעשייה נרחבת בעזרת הלוחם הנחוש והיודע שבתוכנו וביום השלישי האדמה מכוונת אותנו לעשות. הדרך היחידה להגשים את החלומות שלנו היא בלעשות את הצעדים הנדרשים לשם המימוש שלהם ולהפוך לאנשים פרקטיים. האינטואיציה הפנימית מדריכה אותנו היום ליישם את המחשבות שיש לנו ולהשמיע את הצליל הקוסמי הייחודי לנו. אנו מקבלים רעיונות יצירתיים משדה הנפש על מנת שנבטא אותם. ביום של הזרימה האדמה מאפשרת להפסיק את הדיונים הפנימיים האינוספיים, את הנסיונות לשכנע את האחרים בצדקת דרכינו ואת הנטייה לרחף ולהתנתק מהמציאות. כדי שנוכל להתחבר ליעוד הגבוה של החזון שלנו במציאות חיינו, האדמה מלמדת כיצד להיות מעשיים בהתנהלות היום יומית שלנו. אז היא ממלאה אותנו בידע ובעוצמה שמאפשרים לנו לממש את עצמנו ולעזור בשינוי התדרים שמתרחש על הפלנטה שלנו עכשיו.

כשם שהמכבים לא נזקקו לכמות גדולה של שמן כדי לגרש את החשכה, כך עצם הנכונות שלנו לעשות צעדים פרקטיים למען החלומות שלנו יכולה למלא את חיינו בשינויים מבורכים ואף להשפיע על הסביבה שלנו. האדמה מלמדת אותנו על שיתופי פעולה עם הסובבים ועל הגשמה של פרוייקטים קהילתיים: "כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן"… בערב החג ננשום את אנרגיית האדמה לתאי גופינו, נרגיש את ההשתרשות שלנו אל עומק נבכי האדמה, נתייצב מבפנים ונתבונן כיצד אנחנו יכולים לתרום לשינוי התדרים שמתרחש עכשיו בפלנטה שלנו.

מראה
ה-2/12: חנוכה: היום הרביעי של זריעת הצורות המנטליות לפתרון אתגר הלוחם באנרגיית המראה: הזריעה בגל מבקשת שנפגש עם אנשים שונים במהלך הגל והחג- חברים, משפחה, מכרים ובכלל עם השתקפיות חדשות ושונות שנתקל בהן על הדרך. המראה יודעת כיצד לזרום בקלילות מסיטואציה לסיטואציה ולשקף לסובבים את עצמם, מבלי להתערבב באופן אישי, לתרגם, לצפות או לבקר את הנוכחים. האנשים שמקיפים אותנו הם מראות חיות ונושמות שלנו – של המחשבות, הרגשות והרצונות שלנו. כדי להגיע לאמת הפנימית שלנו ולבטא אותה, המראה מאפשרת ללמוד על עצמנו בעזרת ההשתקפויות שמלוות אותנו. בעולמנו הרבגוני קיימים אינסוף של גירויים וסוגים שונים של מראות לעומת מצב של דגם אידאלי מושלם ואחיד. השוני והגיוון באנשים המקיפים הוא זה שהופך את עולמנו האשלייתי והנפרד למרתק כל כך ומאפשר לקבלה של הצדדים השונים שקיימים בנו. יש אינסוף אינדיבידואלים בעולם הזה, כל אחד והדרך שלו וביום הרביעי אנו לומדים לנוע ממראה אחת לאחרת, ללא שיפוט וביקורת. ככל שאנחנו נוכחים ברגע ללא התנודות וההשלכות הסוביקטיביות שלנו, המראה מלמדת כיצד לראות "מבעד למראה" ולאשליית המציאות המוצקה. אנו לומדים לזרום בנעימים מעניין לעניין כשאנחנו מפתחים יכולת לראייה אובייקטיבית ולנוכחות שקטה ברגע. ביום השני של החג ננשום את המראה לתאי גופינו, נרגיש פירמידת זהב שמקיפה אותנו ונכוון את עצמנו לראות מבעד למראה.

לפי החכמה הסינית האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה:'"התחלות קשות"' (הקסגרמה 3) ומלמדת על כאבי הגדילה שאנו חווים בזמן גיבוש היסודות שלנו (לוחם 2) ועל חיבור היסודות הללו (נשר 1) לצורה מוגדרת במציאות חיינו (אדמה 4).

סערה
ה-3/12: חנוכה: טון 5 של החיבור למרכז הלב ביום שער של סערה:
ביום שנותן לנו את המוטיבציה להמשיך ולגלות את האמת של הלוחם שבנו אנרגיית הסערה מאפשרת להטעין מחדש את המוחות שלנו ואת התאים בגופנו. הסערה המרפאה ביום שער זה מלמדת שככל שננקה חסימות מחשבתיות ופיזיות מחיינו ונמלא את עצמנו בחיוביות ובמידע גבוה, נוכל לעוף רחוק עם הנשר אל עבר מימוש החלומות שלנו. אנו עוברים היום סוג של "טיפול עשרת אלפים" עם הלהבה הסגולה והמרפאה של הסערה. כדי להתחזק מבפנים אנו מטפלים בגופינו עד לרמת התאים שלנו ובכך מטעינים את עצמנו באנרגיה ומגדילים את היכולת לפעול במציאות ולהגשים פרוייקטים. הסערה האלקטרו-מגנטית של היום מחזקת את הביטחון העצמי שלנו ואת האמון ביכולת שקיימים בתוכנו בכדי ליצור את רצונותינו במציאות. כשאנחנו מכירים בכשרונות הטמונים בנו, אנו מתמלאים בעוצמה ובאנרגיה ואז קל לנו לקפוץ בשמחה למימי החיים המרגשים ולממש את הרצון שלנו. ביום השלישי של חנוכה ננשום את הסערה לכל תא ותא בגופינו ונרגיש את הריפוי שמתרחש.

שמש
ה-4/12: חנוכה: טון 6 של האיזון והאירגון, באנרגיית השמש: השמש החייכנית והזורחת מאירה ומחממת היום את ליבנו עם ידע מחודש. תחושת החמימות הפנימית הזאת מאפשרת לרגיעה ולהפוגה נעימה לקראת שיא הגל. השמש מסמלת אור אלוהי מוזהב ומאפשרת להתמלא בידע שמבהיר ומדייק עבורנו את האמת והחזון שלנו ומאפשר ליצור בהרמוניה את כמות הדברים שהולכת וגדלה במהלך הגל. ביום שבו אנחנו מתחילים לזרום עם תחושות חיוביות, השמש עוזרת לנו להגיע לבהירות בנוגע לפרטים ספציפיים ולהיבטים שונים של העשייה שלנו. כדי לארגן את הדברים הנדרשים לקראת שיא הגל, השמש מפיחה בתוכנו את האש הפנימית שמניעה אותנו עם להט ועוצמה מרובים אל עבר הגשמה עצמית. אנרגיית השמש היום גם מאפשרת לנהוג בנדיבות וברוחב לב כלפי עצמנו וכלפי הסובבים אותנו ובכך לחזק שיתופי פעולה אפשריים. כך שביום השישי של הגל אנו מתחברים לזרימה שמשית עליזה ונוקטים בפעולות הנדרשות ליצירת החזון שלנו. ביום הרביעי של חנוכה ננשום את השמש לתאי גופינו ונתמלא באור זהב מעודן. האור הזה שאנו מדליקים הוא מעבר לאור השמש המוכר לנו. בדומה לאנרגיית השמש גם חג החנוכה מלמד שמה שרואים בעולם הפיזי הוא רק חלק מיכולות הראייה שלנו. ברגע שאנו מסירים את הערפל המחשבתי שבמוחינו, אנו מקבלים גישה לעולם של אור אחר מזה של קרני השמש. זהו אור של מידע חדש, של אהבה, של רטט מעודן שניתן להתחבר אליו בימי החג.

דרקון
ה-5/12: חנוכה: תחילתו של הטור האחרון בצ'ולקין, טון 7 באנרגיית הדרקון:
בשיא גל הנשר מגיעה האנרגיה של האל האם האוהבת, הרכה והמזינה ומכוונת אותנו לקבל את עצמנו בדיוק כפי שאנחנו ברגע זה ממש. תהליך הגל מלמד אותנו שבתהליך התעופה מעלה והרחבת זווית הראייה שלנו, אנחנו חייבים ללמוד לאהוב את עצמנו ללא תנאים. הקושי להגיע לידיעה פנימית ולמימוש החלומות שלנו נעוץ בתוכנת החסר שרובנו חיים על פיה. בתוכנה החסר הרגשית הזאת אנחנו נוטים לשים את הדגש על כל מה שלא עשינו, לא הספקנו, לא הצלחנו ובכלל על כל מה שאין בחיינו. בעיצומו של גל הנשר מופיעה אנרגיית הדרקון שמסמלת יכולת לקבלה אמיתית ומכוונת אותנו למקום שבו אנחנו מסוגלים לראות את מה שיש בנו ובחיינו. במקום להתנהל מתוך השפיטה וההרס העצמי המוכרים לנו אנו מתחילים לנוע בחיים ממקום של רכות ותמיכה בעצמנו. הדרקון מסמלת הזנה ומלמדת כיצד להזין את מוחינו במידע חיובי, את גופנו במזון חיוני ואת ליבנו בחום אימהי. ברגע שאנחנו מסתכלים על היש ומטעינים את המערכת שלנו באופן קבוע, אנו מתמלאים באנרגיה שמאפשרת לבריאה של החלומות שלנו אל תוך המציאות. ביום החמישי של החג ננשום את הדרקון ונתמלא בתחושות חיוביות ואופטימיות.

רוח
ה-6/12: חנוכה:טון 8 שבו אנו מתחברים ליושרה הפנימית שלנו באנרגיית הרוח:
הרוח שמסמלת שמחה, עליזות וקלילות מגיעה ביום השמיני של הגל ומבהירה להיכן נעלמה השמחה שלנו על עצם הקיום בעולם הרבגוני והצבעוני שמקיף אותנו. ביום זה אנחנו עורכים בדק בית פנימי במטרה להגיע לאמת הפנימית העמוקה ביותר שלנו בעזרת החדות, הבהירות והדיוק של הרוח. היא מזמינה אותנו לשאול את עצמנו היום: "עד כמה אני נהנה/ת ממה שאני עושה בחיי"?, "עד כמה קל לי לבטא את הרעיונות והאמונות שלי"?, "עד כמה אני מאפשר/ת להשראה למלא אותי"?, "עד כמה אני מאוחד/ת עם היעוד הגבוה שלי "? בגל הנשר אנו מודרכים להיוולד למשחק חדש שבו אנחנו מבטאים את עצמו באמת, בנועם ובהומור. מימוש החזון שלנו דורש מאיתנו להיות ברורים ומדוייקים בסוגי התקשורת השונים שאנו שותפים בהם. הרוח היום מאפשרת להגיע לדיוק הזה ולתחושה של סיפוק והנאה מכל מה שמתרחש בחיינו. ביום השישי של חנוכה ננשום את הרוח לתאי גופינו ונתמלא בהשראה ובקלילות.

לילה
ה-7/12: חנוכה: טון 9, בו אנו מפענחים את הדרך לפתרון האתגר באנרגיית הלילה:
ביום שבו נופל אצלנו אסימון לגבי תהליך הגל מופיע הלילה ומלמד שכדי שנוכל להגשים את חלומותינו, עלינו לללמוד להרגיש בנח עם עצמנו, גופינו, ביתנו ומיקומנו בעולם. הלילה מסמל תחושה של בית ומלמד אותנו כיצד להגיע למצב שבו אנו נינוחים וחווים אמון בעצמנו ובעולם בכל מצב ובכל מקום. אנרגיית הלילה משולה גם לרחם, למערה. ברגע שיושבים זמן מה במערה חשוכה, באיזשהו שלב מתחיל להפציע אור. אור זה מבקש להראות בפנינו בימים מיוחדים אלו של הגל ושל חג החנוכה. הלילה מזמין אותנו היום לשבת בהיכל הדממה שלנו ושם- "סורה חושך…", למלא במידע חדש את הפחדים העמוקים הללו שמלווים אותנו "נאמנה" במהלך חיינו. אנרגיית הלילה נותנת לנו את הכח והעוצמה לשנות את המידע שקיים במקומות האפלים בנפשנו ובחשיבתנו. ביום התשיעי של גל הנשר אנו מבינים שהשדים שעוצרים אותנו נובעים מסוג מסוים של מחשבות שחוזרות על עצמן. ברגע שאנחנו משנים את זווית הראייה לגביהן, אנו יכולים להרגע ולהתחבר לאינטואיציה חדה ובהירה. כשאנו מתחילים להיות קשובים לתחושות הבטן שלנו ומטפלים בסוג המחשבות שמרפות את ידינו, היכל הלילה מאפשר לנו להתחבר לחלומות הכמוסים ביותר שלנו וממגנט אל חיינו שפע מסוגים שונים. ביום השביעי של חג החנוכה נשב בהיכל הלילה שלנו, ננשום את אנרגיית הלילה לגופינו ונאיר את המועקות שעדיין קיימות בנו.

לפי החכמה הסינית האנרגיה בימים אלה קרויה: "הזנה" (הקסגרמה 27), עפ"יה אנו לומדים להזין את עצמנו באנרגיה בונה (דרקון 7). הסינים מוסיפים שככל שאנו בונים את עצמנו (לילה 9), נוכל ליצור את החלומות שלנו בחיים ולהוות השראה לסובבים אותנו (רוח 8).

זרע
ה-8/12: טון 10 בו אנו מדייקים עוד יותר את תהליך הגל, באנרגיית הזרע: משהו במציאות שלנו משתנה. המעקב אחר הקודים של גל הנשר, חג החנוכה וסגירת המעגלים לקראת סוף הצ'ולקין יוצרים תנועה חדשה בחיינו. הזרע ביום של ה"פינישים" מאפשר לשחרור נוסף של הישן, של מחשבות ודרכי התנהלות שלא רלוונטיים יותר לחיינו. הוא מעצב בטוב טעם את הנבטים שכבר זרענו ושמתחילים עכשיו לצמוח מתוך האדמה הפורייה שהיא אנחנו. הזרע מסמל שינוי מכל סוג שהוא וביום העשירי דוחף אותנו להסכים לשינוי שהוא הדבר היחידי שקבוע ביקום. הוא מאפשר לנו היום לשחרר את מה שעדיין עוצר אותנו מלהשתנות ומניע אותנו הלאה, לשלב הבא (כביכול, כי למעשה אין שלבים). ביום הפלנטרי אנחנו כבר מחוברים לאמת פנימית עמוקה שעד היום פחדנו לבטא אותה ואנו מוזמנים לנוע באומץ ובאלגנטיות אל עבר הגשמת האמת הזאת. כשהידיעה הפנימית שלנו מנחה אותנו והרצונות שלנו ברורים לנו, הזרע מלמד כיצד לזרום ולצמוח עוד ועוד עם ההיבטים החדשים הללו בחיינו. ביום השמיני של חנוכה ננשום את הזרע לגופינו ונזרע לעצמנו אפשרויות חדשות.

נחש
ה-9/12: יום אחרון של חנוכה: טון 11 של השחרור של מה שעדיין תקוע באנרגיית הנחש:
ביום שבו אנו ממיסים את מה שעדיין חסום בתוכנו מופיע הנחש האותנטי, הכריזמטי והאינדיבידואל. הנחש היום מלמד שהחלומות והרצונות שלנו חייבים להיות מנוטרלים מדעות הקולקטיב ומההשפעות של הנורמה הסובבת אותנו. אנו מבינים שמה שעדיין עוצר אותנו מהגשמת הרצון שלנו הוא פחד מדחייה חברתית ואחיזה בהרגלים של הרס עצמי. כל אחד מאיתנו הוא עולם ומלואו, יחיד ומיוחד ואין טעם לבזבז אנרגיה על הבחוץ ועל "מה יגידו". האנרגיה הספיראלית של הנחש מחברת אותנו היום לרצון האותנטי שלנו ומאפשרת לבטא את האמת הייחודית לנו במקוריות ובססגוניות. הנחש מסמל את אומנות האלכימיה ולקראת סוף הגל, החג והלוח הוא עוזר לנו להפוך את ההרס המחשבתי ואת ההתמכרויות ההרסניות לעוצמה ולנוכחות מלאה בגוף. ביום האחרון של חנוכה הנחש מלמד כיצד כיצד ניתן להתמיר רעל מכל סוג שהוא בחיינו ולהפכו לדבש. כיצד להפוך חיסרון, תקיעות ושליליות ליתרון, זרימה וחיוביות. מעבר לכך הנחש מסמל את שמחת החיים ואת היכולת להנות וביום של השחרור הוא מאפשר לנטרל את משביתי החיות מחיינו. כדי לממש את הרצון שלנו אנו לומדים לאזן בין מנוחה להנאה והנחש "אחראי" על החלק של ההנאה. הוא ממלא אותנו היום במלוא החופן של תענוגות החיים ועם תחושת גוף נוכחת אנו מתמלאים באור החיים- "נר לי, נר לי, נר לי, דקיק. בחנוכה נרי אדליק". ביום האחרון של חנוכה ננשום את הנחש, נדליק את האור שבתוכנו ונתחבר לעוצמה בתוך הגוף שלנו.

מגשר עולמות
ה-10/12: טון 12 של פתרון האתגר, באנרגיה של מגשר עולמות בהדרכת מראה: פתרון גל הנשר מלמד על שינוי מצב מודעות שאנחנו עוברים במהלך הגל והחג. ביום הקריסטלי הגענו למקום של שלווה, התחברנו לכח הפנימי שבנו ואנחנו נעים בקלילות בחיינו. אתגר הלוחם החוקר והבודק מנקה מאיתנו סיטאוציות שכבר לא רלוונטיות ויוצר אפשרות ללידה מחודשת לחיים שבהם אנו מגלמים יותר ויותר את האמת שלנו. בתהליך שעברנו במהלך הגל מחקנו מאיתנו כמה זיכרונות כואבים שמנעו מאיתנו עד היום מלבטא את עצמנו באומץ ובשמחה. המראה שמדריכה את המגשר היום מאפשרת להיות נוכחים ומרוכזים ברגע במקום התנודות האנרגיות הרגילות אל העתיד, העבר והבחוץ. ביום של הפתרון אנו רואים בבהירות את כל הצדדים שלנו וכך מבעד לאשליה ששנים סינוורה את עינינו, פן חדש של האינסוף משתקף בדמותנו. אנו נולדים אל תוך דמות הלוחם שבנו שמבטא את הרצון שלו ומגשים את חלומותיו.

מגשר ביום של הפתרון מלמד שסיימנו מחזור משמעותי בחיינו או שאנחנו מצויים לקראת איזשהו סוף קונקרטי והתחלה חדשה. הוא מלמד שסוף הוא תמיד התחלה של משהו אחר. אנו מצויים עכשיו בסוג של סוג של לידה מחדש. ביום השתים עשרה אנו מבינים הרבה יותר את תהליכי החיים והמוות ומסוגלים לנוע בקלות מעניין לעניין ולשתף את העולם בכישורים שלנו. המגשר היום מלמד אותנו שהטבע האישיותי המוכר לנו לגבי עצמנו הוא בסה"כ הטבעה של מידע. במידה ואנו משנים את סוג ההטבעה, גם הטבע שלנו משתנה. הרחבת מבנה המח שלנו במידע מתקדם יכולה להוביל ליכולות אחרות ממה שהכרנו בעצמנו עד היום. מצב שבו כד שמן מספיק לשמונה ימים משמעותו שבירת מגבלות הטבע שלנו אל מבעד לזמן ולמרחב. נס הוא למעשה הפוך מטבעי. הרחבת המח שלנו במידע מתקדם יכולה לאפשר לנס שהיה בעבר מחוץ לטווח האפשריות שלנו, להתחולל עכשיו בחיינו. אמן.

לפי הסינים האנרגיה שמלווה אותנו בימים אלה קרויה: "אחדות", "עמידה יחד" (הקסגרמה 8) ובה מדובר על ההזדמנות לפעול יחד וליצור (זרע 10), להיות חלק אינדיבידואלי מהשלם האינסופי שמקיף אותנו (נחש 11) ולממש את החזון שלנו כשאנו קלילים וטהורים (מגשר 12).

יד
ה-11/12: טון 13, הטון הקוסמי של הנוכחות באנרגיית היד: היד ביום השלוש עשרה מלמדת שחקירת הלוחם חיברה אותנו ל(יד)יעה הפנימית שלנו. ידי האלוהים יודעות היום את רצון הלב ואותו הן יוצרות. הרצון של הנשר שבנו הופך למעשה. תהליך הגל מוביל אותנו בהדרגה מנשר מרומם שממלא את ליבנו בחזון ובתקווה ליד יצירתית שמגשימה אל תוך המציאות את החלומות שלה. מנשר שעף אל על ורואה את תמונת חייו המלאה מלמעלה ליד פרקטית שמעצבת באלגנטיות את פרטי החזון המורכבים במציאות חייה. מנשר שמשלב בין מימוש יצירתי לבין הרפייה מטעינה ועד ליד שזורמת בהנאה וברמת מתח נורמטיבית מאפיזודה אחת לאחרת. בסוף הגל אנחנו מחוברים למקור אינסופי של השראה, ידע ואנרגיה שאותו אנו מבטאים במקוריות ובקלילות. הלוחם החוקר של הגל עשה סדרי עדיפויות בחיינו ופינה מקום וזמן להתמקד במה שבאמת חשוב לנו בחיים. החיבור לידיעת הלב הפנימית מאפשר התנהלות של זרימה יעילה, פרודוקטיבית ומהנה בחיינו. בסוף הגל למדנו לזרום כמו גל מסיטואציה אחת לאחרת, כשאנו בטוחים בעצמנו, ביכולות ובאמת שלנו ונהנים מחיים של עשייה שמחה ומאוזנת.

גל הנשר מסתיים ואנו מתכווננים ומברכים על הגל הבא, הגל האחרון של המחזור הנוכחי של הצ'ולקין, גל הכוכב.

מאחלת לכולנו שאנרגיית הנשר תרומם אותנו אל על

ושנרקוד בשמחה את החלומות שלנו במציאות חיינו.

שיהיה חג חנוכה שמח.

באהבה,

טליה.

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close