השימושון

הדג בנחל, זה אגדה אורבנית?

אתמול היינו בנחל של עמיקם. שתי אמהות ארבעה ילדים. איכשהו גירדנו את עצמנו מהבית בחום של הצהריים המאוחרים ויצאנו לטבול. כיף הנחל הזה. אבנים עתיקות, מים קרירים ומתוקים, ותמיד פגישות מזדמנות ומתוזמנות עם אנשים מעניינים מאוד.

יוני בנחל של עמיקם

המים כבר לא עמוקים כמו בחורף, ומתמעטים מיום ליום. להיכנס אליהם זה תמיד קצת מרתיע אותי, איך שהקרירות מגיעה מעל הברכיים אני משתפנת. בחורף (גם כן חורף) הייתי צריכה שכנוע מסיבי, עכשיו פחות. עומדת על אבן מקפצה עתיקה במפלון עם הפנים אל השמש האלכסונית, עיניים עצומות, ונושמת לעצמי בשקט.
לשקט הזה נדחקים הילדים.
גל מציץ לתוך המים ואומר "רוניתי רוניתי, את יודעת שיש פה דג גדול?"
– לא… נראה לי
-"דג עם פסים" הוא ממשיך בפרצוף רציני. אני מדמיינת דג זברה אבל הוא אומר: "כן, מישהו שם פה דג גדול עם פסים צבעוניים, בכל… צבעי הקשת"
– מה??
– "כן, תשאלי אפילו את האישה הזאת. היא ראתה אותו".

[הממממ.. אני פתי ידועה אבל עדיין, דג גדול ובודד בנחל של עמיקם נשמע לי מופרך].

נועם יורדת מדרגה ומתקרבת אלי. היא מתכוונת לקפוץ למים ולהראות לי איך. ינאי מושיט לי בוטן מן החוף (תרגום לשפת סימנים: "זה פינאטס לקפוץ!") "עכשיו? עכשיו" והיא מרימה בחינניות את הידיים למעלה, מסתכלת למים בעיניים עד שמבטה מתערפל, ופלופ – קפיצת ראש חלקה והנה חיוך מבסוטון במים ועכשיו תורי.
אני עושה כמוה.
זה מסוג הרגעים שילד מלמד אותך משהו בפשטות וצניעות ואמת עמוקה.

מכונית חונה ויורד בנאדם אחד שראיתי פעם, עם עיניים טורקיז וגוף מצחיק. הוא מאשר שיש בנחל דג. ולא רק דג, גם סרטן ענקי. כ-זה גודל. האישה (שבתמונה) שולחת לי חיוך פוקר ומאשרת: "כן, יש פה דג גדול. אפשר לראות אותו בבוקר או בערב. הוא יוצא כשאין אנשים. ראיתי אותו פעם אחת או פעמיים"
כן, דג מיתולוגי, גדול ובודד, הדג של הנחל, המפלצת מלוך-נס המקומית..
– "בטח הוא ימות באוגוסט כי יגמרו לו המים" היא מחזירה לפרוזה,
ואני רוצה לדעת: האם באמת יש דג בנחל או שמדובר באגדה אורבנית?

מי שמביא תמונה שלו זוכה בחולצה ותקליט.

הראה עוד

11 thoughts on “הדג בנחל, זה אגדה אורבנית?”

  1. פינגבאק: סיפור של חורף
  2. נוסעים מעמיקם לגבעת ניל"י, ואז בגשר פונים ימינה ונוסעים בדרך משובשת בערך קילומטר (אולי פחות) עד שרואים את הירידה לנחל משמאל. אפשר לחנות גם בעמיקם וללכת ברגל. ותביאו תמונה של הדג (:
    (אוי ואבוי עוד יאשימו אותי בהפיכת המקום להמוני)

כתיבת תגובה

Close