אינטרנטבעלי מקצועמציאות

"הישרדות" נוסח סלולר

[מאת: דריה כנף]

בימים אלו של סליחות וחרטות, יכול להיות שגם לחברת הסלולר יש על מה להתנצל בפניכם:

מסתבר שהטעויות בחשבונות הסלולריים שאנחנו מקבלים מסתכמים ב, תחזיקו חזק, כ- 80% מהחשבונות! כך טוענים מחקרים בתחום, וזה אומר שבעצם כ- 8 מכל 10 חשבונות סלולר הם שגויים, באיזשהו אופן…

ובינינו, זה לא מפתיע. גם לכם בטח כבר קרה ששילמתם מחיר חבילה גבוה יותר מזה שסוכם בע"פ, או שגבו מכם כספים על שירות תוכן שלא ביקשתם מעולם, ושאינכם משתמשים בו… יכול להיות גם שנסעתם ליומיים ברומא וקיבלתם חשבון סלולר ענקי, כי "שכחו" לעדכן לכם את חבילת הגלישה מחו"ל, ואולי אתם מחכים עד היום לזיכוי שהובטח, וטרם הגיע.

טעות לעולם חוזרת
ולכאורה, כל אלו הן רק "טעויות", והתרגלנו לחשוב ש: "לא נורא, זה יתוקן".
אבל כשזה נוגע לחשבון הסלולר החודשי שלנו, השקלים הבודדים עלולים להצטרף לנזקים של מאות ואלפי שקלים מיותרים, שכל אחד מאיתנו עלול לשלם לחברות הסלולר במשך חודשים ושנים רבים. ואם אתם מנהלים במקרה עסק, אז כבר עלול להיגרם לכם נזק עצום כתוצאה מהטעויות הללו, ותצטרכו עכשיו לשלם לחברה המתמחה ב"בדיקת חשבונות סלולר", בכדי למנוע הישנותם של נזקים אלו… לא חבל?

טיפים ללקוח הסלולר
לקראת שנת התקשורת שתבוא עלינו לטובה, בואו וננסה לדעת יותר, להתנהל חכם יותר, וכך להקטין את נזקינו. להלן מרוכז בפניכם מידע חיוני וטיפים חשובים להתנהלות מול חברות הסלולר. גזרו ושמרו:

בדיקה
גם אם אתם מקבלים את החשבונית החודשית בדואר האלקטרוני, ולא בנייר מודפס (וטוב שכך), זה עדיין לא פוטר אתכם מפתיחה של החשבונית ובדיקתה, בכל חודש מחדש.

המטרה: להקדים למצוא את הטעות, כדי שהנזק יהיה קטן יותר, והסיכוי לתקנו – גדול יותר. הרציונל: אם אתריע מייד על הטעות, יהיה קשה לחברה להפיל עליי את האשמה: "איך זה שלא שמת לב שנה שלמה שאת משלמת ביתר"?.

רק לאחרונה פנה אליי אדם, שגילה טעויות בחשבונות הסלולר (יש לו 5 קווים), שנמשכו על פני ארבע שנים….! כיום, סיכוייו לנצח את המערכת הם קטנים יותר, וההוצאות שכבר הוציא, ושעוד יוציא, הן גדולות. הוא למד את הלקח שלו, ואתם מוזמנים ללמוד ממנו.

הכל בכתב
פעם היינו מאמינים לנציג שהגיע אלינו הביתה והבטיח הרים וגבעות. השנה – התפכחנו.
מהיום דרשו לקבל את כל ההבטחות וההסכמות – בכתב. אל תחתמו לנציג לעולם על טפסים שהוא לוקח איתו, מבלי שהשאיר לכם העתק, וזאת לאחר שווידאתם שהמלל זהה בשני הנוסחים. נתקלתי כבר במקרים בהם החברה התנערה בדיעבד מההבטחות שנתן הנציג שהגיע אל הלקוח הביתה, וכדי למנוע זאת, קחו את פרטיו המלאים, ובקשו להסתנכרן עם החברה בזמן אמת.

כמו"כ לעולם אל תסכימו לחתום "חתימה אלקטרונית" על המסך מבלי שבדקתם את נוסח ההסכמות בכתב קודם לכן: שימו לב שעיקרי "התכנית-האטרקטיבית-רק-היום" שהוצעה לכם צריכים להיות מפורטים בעמוד אחד בלבד. קראו אותו לעומק, בדקו את תקופת ההתחייבות, התעריפים המלאים לכל השירותים, מחיר המכשיר ושיעורי התשלומים בגינו, הטבות שקיבלתם ומשך זמן הענקתן.

אל תתביישו לשאול שאלות, וגם אם זה לוקח עוד חצי שעה, זה בסדר, ואל תשכחו לקחת הביתה את כל מסמכי העסקה, קבלות ותעודות האחריות של המכשירים, לתיוק אצלכם.

רכשו מכשירים בשוק הפרטי
בדקו: יכול להיות שעדיף לכם לרכוש את המכשיר בחנויות הפרטיות, ולא מהחברה, וזאת בשל העובדה שלעיתים המחיר זול יותר בחוץ, וגם – לא תיאלצו "להתחתן" עם החברה ל- 36 חודשים קדימה (התשלום החודשי שמקוזז על ידי ההחזר החודשי).

מעבר לכך, כיום החוק קובע שגם אם רכשתם מכשיר בשוק הפרטי, גם אז תוכלו לקבל מהחברה את ההחזר החודשי, כפי שמקבל לקוח החברה שרכש את המכשיר מהחברה! ההחזר יהיה תואם למחיר הרכישה בפועל, ובכפוף להצגת המכשיר ואישור הקניה, ולכן שמרו עליהם.

לא משלמים על שירותי תוכן מיותרים
התקנות החדשות בתחום הסלולר קובעות כי מהיום, החברות חייבות לאפשר למנוי לבחור, אם מכשירו יהיה "פתוח" או "חסום" לשירותי תוכן למיניהם. כשאתם מתקשרים בעסקה, אתם אמורים לקבל "טופס גישה לשירותים" ולחתום אקטיבית על כל שירות שתבחרו לקבל. גיליתם לאחר מכן אי התאמה? דרשו ביטול ומייד.

יש לכם תלונה / טענה?
מצוין! מהיום מפסיקים להתקשר למוקד ולנדנד, ברוב המקרים זה לא עוזר…
אני מציעה לכם לפעול כך: קודם כל וודאו את פרטי התלונה שלכם היטב. לאחר שתתלוננו בע"פ פעם אחת, ובקשתכם לא תיענה, העלו את הדברים על הכתב, כולל שם הנציג ותאריכים מדוייקים, ושלחו את התלונה למוקד פניות הציבור של חברת הסלולר (בחשבונית שלכם מופיע למטה מספר הפקס או כתובת המייל לתלונות).

במכתב ציינו את הבעיה, דרשו תיקון מיידי ופיצוי. כמו כן בקשו במכתב לקבל אליכם את הסכם ההתקשרות שחתמתם עליו, וחשבוניות שוטפות במידה ולא קיבלתם. החברה מחוייבת לשוב אליכם בכתב, ואם גם זה לא עזר, תוכלו לבחור אם להגיש כנגדם תביעה לתיקון ופיצוי, או לשלוח תלונה נוספת, והפעם למשרד התקשורת, למועצה לצרכנות או לשניהם. זכרו כי בתביעות קטנות אין ייצוג עו"ד, וניתן לתבוע עד 31,900 ₪  .

בהצלחה!

ועכשיו, קצת עליי
קוראים לי דריה כנף, אני עורכת דין המתגוררת ועובדת בפרדס חנה, ומנסה "לערוך את הדין" באופן הכי רגיש וחיובי שניתן J.

עוסקת במשפט מסחרי – שותפויות, שכירויות ויישוב סכסוכים;
במשפט העבודה – מייעצת לעובדים ולמעסיקים;
ומעניקה ייעוץ משפטי כללי – חובות, סלולר, צרכנות, צוואות וחוזים.

כמו"כ אני עוסקת בכתיבה משפטית ועריכת תכנים, בעלת טורים משפטיים שבועיים בערוץ הכלכלה של אתר YNET ו- SALOONA, ומנהלת בלוג פעיל ובו מידע הרלבנטי לכל אחד ואחת .

אני אוהבת להקשיב, ועושה את זה הרבה, אז בכל בעיה שמתעוררת פשוט
צרו איתי קשר במייל, וניפגש.

שנה טובה!

תגיות
הראה עוד

3 thoughts on “"הישרדות" נוסח סלולר”

  1. היי דריה, קודם כל ממש כיף לראות עורכת דין שבאמת מנסה ליצור איזה שהוא צדק..
    הסיפור שלי הוא כזה: היתי נציגה של פלאפון כשנה וחצי וכשעזבתי העברתי את הקו חברה על שמי, במשך חודשים שלמים מאז שעזבתי ביקשתי שלא יחיבו אותי על ספקי תוכן חיצונים , וכן חיובו , כל חודש הגיעו לי הביתה חשבונהות של בין 800-1000 שקל , וכל חודש שוחחתי עם המוקד הטלפוני על מנת לקבל זיכוי ויחסמו אותי , אחרי שהחליטו סוף סוף לחסום אותי , ולזכות , שוב חודש אחרי פתחו את זה עוד הפעם ובטענה שאני התקשרתי לבקש שיפתחו את זה.. ( נו באמת , ממש בא לי לשלם 1000 שקל ) בכל מקרה הסברתי את הנושא , ואת זה שבאמת ביקשתי , ובגלל שאני מכירה את חברת הסלולאר מקרוב אז גם רשמתי לעצמי כל יום שדיברתי עם נציגה ותאריך ושעה ומספר תיעוד, וככה הפנתי את הנציגה להביט בפניה שלי אצלהם במערת ,במשך כמה חודשים שאני בתהליך מולם , אמרתי שאני לא משלמת את החשבונית עד שהעניין לא יסודר , ושוחחתי איתם על בסיס יומי , בו כל פעם אמרו שיחזרו אלי ויבדקו ויסידרו את העניין ויזכו ולא נעשה כלום בנידון , באותו זמן ניידתי את המספר שלי לאורנג והמקרה שלי הועבר לטיפול משפטי של עורך דין , ושם היועצת שלו אמרה שעלי לשלם 9000 שקל בכרטיס אשראי בגין הציוד , והחשבונית , ואם אני לא אשלם זה בעוןד מספר ימים יגיע למחיר אחר ואולי לכפול מזה , בוא נתחיל מזה שעלות כל המכשירים שיש בידי + החשבונית מגיעים רק ל6550.. אז לא ברור לי איך זה קפץ ל9000 ביום הראשון שהיא התקשרה .. ועוד משהו , לפי מיטב הבנתי וידעתי , לא רשום בשום מקום אפילו בסעיפים הכי קטנים בחוזה שאם לקוח מגיע לחוב או לטיפול משפטי , הוא צריך לשלם עבור כל המכשירים בתשלום אחד ,( קראתי את כל החוזה שלי מילה במילה ואין שם שום איזכור לגבי זה שברגע שאני עוברת לטיפול משפטי עלי לשלם את כל המכשירים ) ועוד אני יודעת שלפי חוק ההסדרים אם לקוח שאסור לחברת התקשורת לגבות את עלות המכשיר בתשלום אחד בשום מצב אלא אם כן הלקוח מבקש זאת, אני באה בשאלה זאת מכיון , שאני אכן מעונית לשלם את חובי , ואפילו בתשלום אחד . אבל את יתרת המכשירים , ארצה להמשיך ולשלם ב36 כמו שנאמר לי וכמו שחתמתי ..,
    אשמח אם תוכלי לעזור לי בקצת מידע מה אוכל לעשות בנושא , ואם יש עילה להגיש תביעה ,( יש לי את כל המסמכים הנדרשים : חוזה עם החתימה שלי ושל הנציגה , חשבוניות רכישה + תאריכים , חשבוניות , שעות ותאריכים של פניות ) תודה רבה , והמשך יום נעים..טליה

  2. בנוסף, מומלץ מאד בכל בעיה מול תאגידי התקשורת להעזר במר מאיר בן-בסט, אחראי תלונות ציבור בנושאי טלפוניה ואינטרנט במשרד התקשורת.
    נעזרתי בו כמה פעמים, והוא פועל מהר מאד, ביעילות, ומספק תוצאות שבלעדיו לא בטוח שאפשר להגיע אליהן. פשוט לדבר איתו ולקבל את כספכם חזרה מהר מאד. הוא מכיר את התיחמונים של התאגידים, ופועל מולם בשמחה.
    הטלפון שלו: 03-5198231
    מומלץ לכל מי שנתקל בבעיה

כתיבת תגובה

Close