2012 זה עכשיואינטרנטאקולוגיהסביבה וקהילה

הקואופרטיב לאנרגיות מתחדשות

טכנולוגיות מתקדמות לשימוש באנרגיות מתחדשות קיימות כבר שנים רבות, אך בשטח, לצערנו, אין תזוזה של ממש בכיוון. הרשויות, כהרגלן, חסרות הבנה ומסורבלות, ואילו עבור האדם הממוצע השימוש באנרגיות מתחדשות מצריך השקעה ראשונית שקשה לעמוד בה.

זה פספוס, כי מעבר לחסכון העצום באנרגיה וזיהום, המעבר לאנרגיות מתחדשות חוסך גם המון כסף בטווח הארוך. יוזמה סביבתית חדשה, "הקואופרטיב לאנרגיות מתחדשות", באה לטפל בדיוק בנקודה הזו. היא אף עושה זאת תוך הענקת תשואה כספית לחבריה.

הקואופרטיב פועל בדרך חכמה מאד.

הוא פונה אל גופים כגון קיבוצים, מפעלים, מלונות וכו', ומציע להם לשלב אצלם מערכות של אנרגיות מתחדשות או התייעלות אנרגטית. גופים שמעוניינים בכך זוכים להקמה של מערכת כזו על חשבון הקואופרטיב. הגופים עצמם אינם משקיעים שקל.

החסכון העצום באנרגיה מתחיל מיד, ואיתו חסכון כספי גדול. את הכסף שנחסך מעבירים הגופים מעתה אל הקואופרטיב. בשנים הראשונות משמש הסכום לכיסוי ההשקעה. גם משהוחזרה ההשקעה, ממשיך הכסף לזרום, ועתה הוא מצטבר אצל חבריי הקואופרטיב כרווח כספי נטו.

כעבור שנים, משהרוויח הקואופ מספיק, הוא משחרר את מעורבותו בפרוייקט. כעת הפרוייקט נמסר לידי הגופים, על מנת שיהנו בעצמם מהחסכון העצום באנרגיה וכסף.

זהו מצב מקסים של ווין-ווין בקנה מידה שנדיר לראות במחוזותינו. הגופים עבורם הוקם הפרוייקט זוכים להנות מרווחים יפים, אף שלא השקיעו שקל. חברי הקואופ, שהשקיעו מכספם, זוכים לתשואה מרשימה של עד 10%. והסביבה מרוויחה כל כך הרבה, כבר מהיום הראשון.

ברוח התקופה, לוקחים חבריי הקואופרטיב אחריות על הסביבה, מבלי לחכות לפועלן של הרשויות.

הקואופרטיב לאנרגיות מתחדשות הוקם על בסיס מודל מוצלח שקיים במקומות רבים בעולם. השבוע התפנו אנשי הקואופ סופסוף לגיוס חברים חדשים, לאחר שבשנה וחצי האחרונות עברו תלאות בירוקרטיות רבות. אני כבר חבר בקואופ, ומרוצה מאד מההתנהלות, ובכלל – מהכל. אגב, לא מדובר בשיווק רשתי, ולא קרוב לזה. פשוט קואופ – עובדים ביחד למען מטרה משותפת.

ממליץ בחום לבוא ולשמוע את כל הפרטים ישירות מאנשי הקואופרטיב, בהרצאה שתתקיים במאהל פרדס חנה ביום חמישי 15/9/11, החל משעה 19:30. אתם מוזמנים לבוא ולשמוע, לשאול שאלות, ואם אהבתם – אולי אפילו להצטרף.

לשאלות כדאי לפנות לרוני סגולי, מנכ"ל הקואופרטיב לאנרגיות מתחדשות: 054-6466264 ובמייל.
אפשר גם לפנות אלי, כחבר בקואופ, ואשמח לענות כמיטב יכולתי: סיון יניר 052-8432553 ובמייל.

לינק לכתבה שיש בה המון פרטים חיוניים וגם כתובה יפה >
לאתר הקואופרטיב >
בשורות טובות,

סיון

רוני סגולי מנכ"ל הקואופרטיב לאנרגיות מתחדשות, בראיון לתכנית "סוגרים חשבון" בערוץ 23

[התמונה צולמה בהאב בת"א]

תגיות
הראה עוד

12 thoughts on “הקואופרטיב לאנרגיות מתחדשות”

  1. נוצר חיבור בין הקואופרטיב לאנרגיות מתחדשות לבין אנשי מאהל פרדס חנה. השניים יחברו סביב הפרוייקט הזה ויקדמו אותו ביחד מעתה. גם הקואופרטיב טוב, גם המאהל טוב, ואת הטוב המשולב הזה יקבל איזה מוסד חינוכי בר מזל בתור התחלה. ונקווה שלאחריו עוד רבים אחרים. שיתופי הפעולה עולים ומתרבים. כן יירבו
    אשרינו שזכינו

  2. ואגב, הקואופרטיב פועל בשני אופנים:
    1. פרוייקטים של אנרגיה חלופית (סולארי, רוח ועוד)
    2. התייעלות אנרגטית – "האנרגיה הירוקה ביותר היא זו שלא משתמשים בה". פשוט להשתמש בפחות. פרוייקטים זולים לביצוע ומאד אפקטיביים סביבתית.
    במוסד בפרדס חנה הקואופרטיב מכוון יותר להתייעלות אנרגטית, ופחות לאנרגיה חלופית. לכן הגגות הסולאריים שהזכרת הם פחות הכיוון כאן.

  3. הי יעלה, בתים פרטיים זה נישה בפני עצמה, וגם עבורם יש לקואופרטיב תוכניות. אבל זה סיפור אחר.
    ספציפית עכשיו הוא מחפש מוסד (עדיף חינוכי), ויותר רוצה להתמקד בפרדס חנה בתור התחלה. בהמשך הכל אפשרי כמובן.
    בינתיים נראה ככה – נווה מיכאל, בי"ס דמוקרטי שבילים, בית אקשטיין.

  4. כן, פניתי לבית אקשטיין בדרך לבנימינה והם די התלהבו, אז זה אופציה. ובאמת יש להם בכל הארץ (דווקא את סניף פרדס חנה סגרו השבוע הבנתי).
    שמעתי גם על בית הספר הדמוקרטי "שבילים", שיש בו חינוך סביבתי.
    נשמח לעוד רעיונות, וביניהם ניתן יהיה לבחור את המתאים ביותר. טוב שיהיה מוסד חינוכי שתלמידיו נזקקים אפילו יותר, כדי שהכסף שייכנס לכיסו של אותו מוסד יביא תועלת מרובה יותר לתלמידים ..
    מה זה נווה מיכאל? בית ספר יסודי?
    תודה

  5. הי חברים,
    "הקואופרטיב לאנרגיות מתחדשות" מחפש מוסד כלשהו באיזורנו, עדיף מוסד חינוכי, שם יוכל להקים מערכת להתייעלות אנרגטית. מערכת שכזו חוסכת לרוב 20%-30% באמצעים די פשוטים.
    המוסד לא יידרש להשקיע שקל בפרוייקט, ורק יהנה מחסכון הכספי המשמעותי. את הכסף שנחסך יוכל להפנות לערוצים החברתיים באמת נחוצים (ולא למימון חברת החשמל). כך שמעבר לסיוע לסביבה, יש פה גם סיוע מעולה לקהילה.
    פרוייקט דומה אמור לקום בקרוב בצפת. מדובר בפרוייקטים מבורכים.
    רק צריך את עזרתכם באיתור מוסד מתאים –
    האם אתם מכירים מוסד חינוכי באיזורנו שאין לו משאבים, שהמבנה שלו לא חדש, ושתהיה לו פתיחות לשמוע בנושא?
    נשמח לקבל פה רעיונות למוסדות שכאלה

כתיבת תגובה

Close