אוכלאינטרנטבעלי מקצועגם וגםהתפתחות האתריוזמות חופשיות

התפתחות האתר

תגידי, את מתפרנסת מזה?
הרבה פעמים שואלים אותי את השאלה הזאת.
אז כן, מושבה חופשית היא מקור ההכנסה העיקרי שלי, אבל אני לא יכולה לומר בלב שקט שאני מתפרנסת ממנו.
למרות העבודה האינטנסיבית המושקעת כאן.

מושבה חופשית היא גוף פרטי, המקיים בתוכו מרחב ציבורי גדול, וכל זאת במימון עצמי ובבארטרים. המניע שלי הוא תשוקה לשזור קשרים והקשרים דרך הרשת בתוך קהילה פיזית. לעודד עזרה הדדית, שיתוף פעולה והתפתחות אישית בעולם הולך ומואץ. מעבר להיותה כלי שיווקי, מושבה חופשית תומכת בקהילה בדרכים נוספות: קידום יוזמות פרטיות במרחב הציבורי (כמו הגינה הקהילתית, שבילי אופניים, עידוד עסקים מקומיים) הטמעת כלים חדשים לניהול זמן (למשל הגוגל קלנדר) וכמובן – איתור כותבים שיש להם מה להגיד, ומתן במה לכתיבה פרטית פותחת לב וראש.

בתור אחת שהעסק הביתי שלה משקף עסקים ביתיים נוספים בסביבה, אני משתפת אתכם בחידושים:

חסות על לוחות:
פניתי לעסקים מקומיים מבוססים, שיש מאחוריהם לב ועניין בקהילה המקומית, במטרה שיקחו חסות על הלוחות החינמיים. עד כה שניים הרימו את הכפפה.

מילגה קיבלו את החסות על לוח העבודה של מושבה חופשית:
למה? כי יוגי ומיכל הם חברים שלי והרגשתי נוח לפנות אליהם ראשונים. למה 2: בתוך קהילה של עסקים שבירים, המילגות הצליחו לבנות עסק יציב ומשגשג, דוגמה אישית לאיך זה כשמאמינים שהכל אפשרי. בתור מי שמעסיקים מעל 40 עובדים, ביניהם הרבה חברים, חשבתי שיהיה נכון להציע להם את לוח העבודה (אגב, דרושים מוכרים בכל הסניפים של מילגה). יוגי הרים את הכפפה ומצרף גם מתנה לגולשי מושבה חופשית: כרטיס מועדון מילגות בחינם – במקום ב- 50 ש"ח – במשך כל חודש יוני! המעוניינים (שווה לכם! זה אחלה הנחות) מוזמנים לשלוח מייל לרינת, לכתוב בו את הפרטים שלכם למשלוח הכרטיס ושהגעתם דרך מושבה חופשית! לדף המבצע >>

סניף פרדס חנה של רימקס נלד"ן קיבל את החסות על לוח הבתים של מושבה חופשית:
למה? בגלל סיגל ריקרדו, שאחרי חודשים ארוכים של חיפוש היא זו שמצאה לנו את הבית הנוכחי. זה הכניס אותי לסרטים, אני מודה. לא האמנתי שדווקא אני, שהרבה אנשים מצאו במושבה חופשית את הבית שלהם בלי תיווך, אצטרך לשלם חודש שלם של שכירות בשביל לקבל את הבית הזה. הייתי צריכה לעשות מאמץ אמיתי כדי לשלם ויותר מזה – כדי להסכים ולקבל את העובדה שנכון, מבאס לשלם תיווך, אבל הם עושים עבודה. נקודה.
למה 2: נחמד שמשרד תיווך מקבל על עצמו חסות על לוח שהמטרה הראשונית שלו היא להמנע מתיווך. זה קהילתי, זה אמיתי, ותודה.

האינדקסים:
הגיע הזמן ליצור מאגר מסודר של מיטב הכשרונות שמסתובבים כאן!
פרסום באינדקס כולל טקסט קצר + תמונה (או לוגו) ופרטי התקשרות: כתובת אתר, פייסבוק, אימייל. המחיר (כולל מע"מ): 300 ש"ח לחצי שנה, 500 ש"ח לשנה. לרגל השקת האינדקסים החדשים – שני מבצעים!
מי שמפרסם פוסט במושבה חופשית מקבל אינדקס לשלושה חודשים חינם
על כל הופעה באינדקס – אינדקס לבן/בת הזוג בחצי מחיר!
המבצע תקף עד סוף יוני 2010
לרשימת האינדקסים המלאה >>
(אם לא מצאתם את תחום העיסוק שלכם באחת מהקטגוריות כתבו לי ).

מעניין.
אחרי ששיחררתי את הפוסט הזה, שמתבשל כבר זמן רב, ניגשתי לאתר של חמדה טל אור לקרוא את המסר של חודש יוני. מתאים!

תגיות
הראה עוד

13 thoughts on “התפתחות האתר”

  1. הרבה התרחש כאן מאז שקרס המחשב הנייד שלי עם האינטרנט שלו…ואני ניצלתי את ההזדמנות לחיות ללא…ובגלל הקילמוטראז לרופא השינים הנפלא בכפר קרע , נהיה לי הכל דיבורים ועושים צהרים אז אני מעודכנת (כאילו *)במה שקורה – זה בצד הפוליטי לפחות..
    אבל גם פוליטיקה וגם פרנסה ווואאוו – דברים קורים פה, אני נפעמת מהאיכות ומהקסם הבלתי פוסק שלך ברונית והפוליטי המצחיק והמשובח גם אם לא מסכימה לחלקים הקשורים באקטיביזם של האצבעות…יש לי כל כך הרבה מה לאמר שעדיף שאני אשתוק בנושא ,( לא על הכותבת המשובחת*)..- אגב , משפט כזה ממקלדתי מבטיח שמהר מאוד לא אשתוק ואז זה יהיה ארוך/ מעצבן/ כואב ואולי מצחיק- אם רונית תסכים להעלות…
    אז אני מנסה לחבר את she asked for it מהפוסט המחובר לפוסט הפרנסה לפוסט הפוליטי ולאמר – שהמשפט הזה נכן בעיני גם למדינת ישראל וגם לי. לה לו
    ובהקשר דאז…ובהקשר למדינת ישראל… אם הבחורה ולהבדיל המדינה וגם להיפך וזה נכון גם לבנים – מתנהג בצורה מסוימת עם אנרגיה מסויימת – אז יגיעו עקרבים ואז המשפט הזה נוגע לו לו/לה..
    מזמן לא כתבתי פיתה כזו עם חומוס טחינה ציפסלט וממרח שוקולד ופלאפל ודבש
    אגב השאפו לברונית מזמן מוטל מעוך כי מרוב שאפו השארתי אותו כבר על הדרך באהבה רבה אולי מישהו יזרוק מטבע

  2. שמחה שהבאת את עניין הפרנסה לקדמת הבמה זה אפעם לא ברור לי איך מתפרנסים מלהיות אימפרסריונית בחלל האינטרנטי (ובכלל)ומקווה שהפרנסה תבוא כדי שתתפני לכתיבה הפרטית שלך, מתגעגעת אליה. ובאותה הזדמנות מחכה למקצה שיפורים בלוק החדש. יבוטל הכתום לאלתר

  3. רונית, כל הכבוד על האתר, אבל אני חייבת לומר שאני מתגעגעת לפורמט הקודם שהיה יותר נגיש ומזמין, וקצת קשה לי עם השינוי. אולי אני פשוט מקובעת ושמרנית, אבל כך אני מרגישה. במיוחד חסרים לי הסרגלים בצד שדרכם אפשר לגשת בקלות לכל המקומות באתר – לוחות, נושאים, קישורים. עלי והצליחי.

  4. אני מאוד אוהב את הפוסט ההוא על האימפרסריו, ומקווה שאיכשהו יצא לי לראות את הסרט של ארי על גודיק (אני מפספס אותו).

    אגב בתגובות ההן אי שם ב-2007 יש מישהו שנותר תוהה לגבי מהות המושג : she asked for it אולי יעלה תרים את הכפפה ותגאל אותו מיסוריו גם אם חלפו כבר 3 שנים.

    היה לי כיף.

  5. אגב אימפרסריו, נזכרתי בפוסט הזה, שכתבתי פעם, כשעוד הייתי יותר כותבת כתיבה פרטית במושבה חופשית. היום אני הרבה בכתיבה מאחורי הקלעים של העסק ובטווית תשתיות; תקופות ארוכות של התכתבות סוערת עם אילנה שמדריכה אותי ההורית, עם נורה (באנגלית!), שורות קצרות בפייסבוק והמון רעיונות לעוד ועוד תוכן משובח למושבה חופשיתא.

    למשל פורטרטים, כמו שהצעת אייל,
    או גיחה לבניין אחד שמעניין אותי ברחוב הצפירה,

  6. ברונית, את למעשה אימפרסריו, את יודעת מה? את אימפרסריונית (זו תואר כבוד ייחודי וכל כך תואם אותך). שימי לב כמה ביטיוים מסתתרים כאן (כמו שהיינו קטנים והיו מבקשים אותנו לכתוב את כל המילים שמסתתרות באנציקלופדיה)-אימפרססיון יעני רגש, פרסס-יעני עיתונות, אימפריה- הכל ברור, סיומת של ברונית וכו' וכו' (כל אחד/אחת יכולים להמשיך לחפש). ומעבר להכל -המשמעות של הביטוי עצמו. את מו"ל, את עורכת, מגיהה, כותבת, מנווטת , מחפשת , מוצאת, פותחת דרכים, צועדת על שבילים והכל במולטי-סיסטם.

    אני מוריד את הכובע- ולא בפעם הראושנה. שאפו.

    נ.ב. סופסופ התמונה שלי עלתה בצירוף השם שלי :). אהבתי את דף הכותבים על תמונותיהם והגדרותיהם.

  7. בתור מי שמכירה מקרוב-עד-מאד את הקריעת-תחת שרוניתי משקיעה כאן, אני חייבת להוסיף קצת. כל מייל, כל הודעה, כל בקשה, כל תיקון, כל עריכה קטנה – זה הכל שעות על שעות של עבודת נמלים מורטת מיתרים, מול המסך.
    נדמה לפעמים שזה לא ממש ברור, כמה עבודה זה לתחזק אתר קהילתי.

    הקמת מפעל מבורך, רב-ממדי, רב שכבתי, שכולנו צורכים, מתבטאים, משתמשים, לוקחים איתו פסקי זמן. גינת ירק תובענית במרחב הבלוגוספירה, שפרחיה יפהפיים.
    ובתור גננית שכזו את זכאית ומחובתנו כקהילה לגמול לך בפרנסה שופעת והוגנת.
    אם היה לי עסק משגשג מזמן הייתי נותנת לך חסות מותק. ויותר מזה.

כתיבת תגובה

Close