השימושון

חנוכה בלב אחד

נאוה ואלון הירשברג מזמינים אתכם למפגש "חג בלב" לחנוכה והכנה לראש חודש טבת, שיערך במוצאי שבת חנוכה 8/12 בשעה 20.30, בתוכנית: הדלקת נרות, לימוד וחיבור לפנימיות הזמן, ניגונים וכיבוד קל, כניסה: 45 ₪ בצריף ברח הקשת 15 כרכור. לפרטים: אלון 052-2995643 נאוה 052-3203407

אנא הדליקו הרבה נרות, חנוכיה לכל אחד כולל הילדים ותנו ללהבות הפנמיות לגדול ולהתבטא, להגשים ולאפשר לטוב האמיתי להאיר את חשכת המבוכה והפחד ליצירת שלום פנימי וביטחון.

חנוכה שמח

נאוה ואלון הירשברג

והנה מאמר של אלון על מהות החג:

חנוכה במזל קשת ותנועת האור מהחושך / מאת: אלון הירשברג

לפניכם חיבורים מעניינים ומלמדים על הקשר בין מזל קשת,
חודש כסלו ונר חנוכה על-פי הקבלה, לבין חכמת הרפואה הסינית.
לפי ספר יצירה(ספר קדום המתאר את סודות הבריאה ומהווה בסיס לחכמת הקבלה) הכוחות הפועלים ויוצרים את חודש כסלו הם האות סמך והתכונה היא שינה, הטבע נכנס לתרדמה וזה הזמן להתעורר מבפנים.
בנוסף מתוארות השפעות בשלושה רבדים המזכירים: heaven earthman
בעולם(שמים)זוהי-קשת,
בשנה(אדמה)-כסלו,
בנפש(אדם)-קיבה.

כוח הרצון המושפע מאלמנט המים והחורף ומשפיע על תפקוד הכליות,הוא התנועה הראשונה, בלי רצון אין תנועה, אני פועל להשיג את הדבר אותו אני רוצה ואז כשהשגתי את רצוני יש מנוחה ואז מתעורר רצון חדש. כל עוד יש חיים ארציים קיים הרצון שהוא הכלי לקבלת האור או השפע העליון והאינסופי של הבורא.

החורף המשויך למים הוא הנקודה הכי פסיבית בזמן, העונה היינית ביותר, האנרגיה כאן הכי דחוסה ואגורה כביכול בהמתנה לאביב.
מתחת לפני השטח יש כאן מעין נסיגה לצורך כיבוש או פריצה,
הזרעים שהוטמנו באדמה והיו עד עכשיו מושלמים בצורתם פושטים צורה נרקבים ונטענים מהכוח של האדמה מהגשם ומהקור המכווץ. זה הכוח והחכמה של הקשת הנדרכת עכשיו לאחור בתנועה הפוכה לכיוון אליו היא רוצה לשלוח את החץ,כך גם הכליות אשר להן אנרגיה עמוקה של מתכת נותנות לאדם את היכולת לאגור כוח בצורה מאוד טעונה ומרוכזת ואפשרות לשלוט ולבקר את אנרגיית המקור הנובעת מהכליות ומופצת בכל הגוף דרך ה- triple heater

על פי פרק 8 ב-su-wen התפקיד של הכליות הוא להוות בסיס יציב, ליצור מתח דינאמי ולאפשר כוח עולה.
כל זה מתומצת בנקודה הראשונה של מרידיאן ה-du mai –
chang qiang הנותנת תמונה של מנהיג חזק ורב עוצמה. הסימנית qiang נותנת דימוי של קשת מאוד חזקה ויציבה ומשמעותה היכולת להבטיח כוח וחוסן ולאפשר עבודה ומאמץ. אפשר לראות כאן את הרעיון של הקשת וללמוד ממנו את החשיבות של זמני ההמתנה והנסיגה בחיים המהווים בסיס לפריצת דרך או עליית מדרגה כמו הפריצה של האביב לאחר החורף וכמו התנופה של אנרגיית ה-yang מהכליות, המהוות בסיס ומ-du.1 דרך עמוד השדרה ולכל הגוף.

האות ס' מרמזת למשהו סגור אוגר ועגול כמו הכליה שפרושה גם כיליון וסוף המאפשר התחלה חדשה, וכן ס' הוא הסומך נופלים, כאשר הכלי(האדם) לא מחובר לאור העליון הוא נופל, כאשר הכליות לא בקשר עם הלב יש פחד וקור או כאשר האש לא מחוברת עם המים אזי למים אין כוח לזרום ולעלות לשלושת המחממים והם שוקעים למטה.
האות ס' הסומכת מזכירה לנו את הצורך הבסיסי בשמירה על קשר בין האש והמים,או בין האדם ככלי קיבול לאור העליון. אנו רואים זאת גם ברעיון הגזעים השמימיים כאשר גם הכליות וגם הקיבה הקשורים לאלמנטים מאוד פסיביים- מים ואדמה, נסמכים בגזעים השמימיים (heavenly stems) שלהם ע"י האש.

אנו רואים קשר נוסף לחג חנוכה המתחיל בכ"ה בכסלו שהוא היום הכי חשוך של החורף לפי הלוח העברי ומייצג את אמצע הלילה ואת שיא הyin- בשנה, בזמן הזה אנו זקוקים לכוח של האות ס' כמו ליכולת של הכליה או ה- jing להוות שמן להדלקת הנר.
אנו זקוקים לכוח הסומך נופלים של האור המחייה כל ומסוגל ביותר להתגלות בזמן הזה "כיתרון האור מן החושך" (עדיף האור המתגלה מתוך ההסתרה) ובזמן החשוך והקוטבי לו- זה הזמן שניתן לגלות אור גדול כמו אור נס חנוכה שהיה בזמן ההוא ולהשיב לעולם ולעצמנו חלקים מהאור הגנוז מששת ימי בראשית.

האיכות של ה-jing היא הקובעת את איכות הבעירה וזמן קיומו של נר החיים.
כך בפנימיות האדם ובעבודת הנפש יש לזכך ולטהר את כוחו של הגוף,או כוח החומריות והגשמיות הנתפשת כמרירה כמו הזית, כאשר היא לעצמה.
הרצון לקבל כשהוא לעצמו בלבד (שלי שלי ושלך שלי) וללא קשר לאור הוא מפריד בין אנשים,מגביר את האגואיזם ומרחיק אותנו מתכלית הבריאה ומהחוקים הקוסמיים המקיימים אותה.
כך הזית הוא מר ופחות בחשיבותו ללא עיבוד מתאים,אך כאשר נכבוש אותו לשמן זך וטהור יהפוך הזית ראוי למאכל ולהדלקת הנ"ר המקביל ליצירת קשר בין הגוף הגשמי לאור העליון, או בפשטות זיכוך הרובד הנמוך והארצי הקשור לרגשות שליליים כמו פחד,כעס,קנאה,שנאה,תחרותיות ותשוקות ויצרים אפלים, מאפשר חיבור לנשמה ורוח, ראשי תיבות נ"ר או בהקבלה למוח ולב, ואז מתחברים 3 הרבדים באדם, הקומה מזדקפת והוא חוזר להיות בן מלך כאשר האברים מסודרים לפי סדר החשיבות- מוח,לב,כבד ראשי תיבות מלך.

הקיבה היא האיבר הפנימי במדרגת הנפש או האדם הקשור לחודש כסלו כמתואר בפתיחה, הקיבה היא האיבר של האדמה אך משויכת למים בסידור הכוחות לפי-fu xi ו- king wen. לפני הבריאה(fu xi) הקיבה נמצאת במערב ואחרי הבריאה היא כמו כאן בשיא החורף המשויך לצפון.
ב-i ching הטריגרמה של האדמה שהקיבה היא האיבר המרכזי בה היא kun ובנויה מ-3 קוים של yin ומשמעותה האם הפתוחה לקבל. ההקסגרמה השנייה
מתוך ה-64 היא the receptive ובנויה מ-6 קווי yin או אדמה מתחת ואדמה מעל, היא ה-yin המוחלט ומלמדת אותנו (I ching /Wilhelm/baynes עמ' 386 ":(אם הוא מנסה להוביל הוא סוטה מהדרך, אך אם הוא מובל הוא מוצא הדרכה והכוונה…" המלים האלו כמו מסכמות ומדגישות את הצורך בחיבור לכוח הנשי האימהי, הפתוח לקבל עזרה וכיוון בדרך בזכות הענווה שהיא המידה העליונה הכוללת את כל המידות, השמה את עצמה למטה ומוצאת עצמה למעלה.
בנוסף נכתב שם:" ההקסגרמה קשורה לחודש העשירי (נובמבר- דצמבר), בו כוחו של החושך בטבע מביא את סוף השנה."

כך הקיבה המייצגת את האדמה וקשורה גם לטריגרמה של המים, מתבטאת בשיא החורף, גם לפי ספר יצירה וגם במקורות החכמה הסינית והדאואיסטית. אנו רואים כאן שיתוף של שני כלי קבלה עיקריים באדם, הדורשים להתמלא באור העליון, המתבטא בחיים כתענוג על צורותיו השונות.
הכליות יועצות אומרים לנו חז"ל והן מייצגות את החכמה הקדומה הנעלמת ומשמשות ככלי לתענוג גבוה וראשוני שהוא החכמה העליונה הקשורה גם לשעשוע עולם הבא…הקיבה מייצגת את הכלי היומיומי המאפשר הנאה זמינה מאוכל ושתייה,לקיום והתחדשות מתמדת. כך שני הכלים הבסיסיים באדם השולטים בשורש ובמרכז,מסוגלים ליצור תנאים מיטביים לבעירה יציבה של אש החיים. ובעזרת מתח נכון ויציב בכליות, תוך שליטה ביצרים כמו גם בפליטת זרע שהוא תוצר של טיפת הלובן היוצאת מהמוח, אפשר לשחרר את המתח מהלב, הצוואר והראש, לחבר את המים עם האש שבלב וכך להביא לשמחה יציבה ולחווית האחד.

תכונת השינה השולטת בחודש כסלו היא כמו מים קרים בחורף, המקפיאים ומאטים את פעולת הגוף הפיסי ובאותה עת יוצרים ערות מחשבתית וצלילות בראש. הכח הרוחני באדם נבנה תמיד על חשבון הכוח הגשמי והארצי שחייב להחלש במידה שווה.
בנוסף השינה חיונית מאוד לקיום הגוף, אם כן למה אנחנו צריכים אותה דווקא בזמן הזה? כי בשיא החושך נמשך לנו אור סמוי,נסתר וגנוז ומאוד עצמתי בהשפעתו. נראה לי שכדי שהגוף יוכל לקלוט את האור הגדול הזה, צריך להפיל עליו שינה, כמו עילפון חושים המתבקש בזמן של טראומה נפשית או פיסית קשה, אותו איבוד הכרה זמני מאפשר לגוף להתאושש בתבונה טבעית המארגנת ומאזנת מחדש את המערכת,ללא התערבות שכלית או נפשית מודעת שלא יכולה להתמודד עם עצמה כזאת של אור.

ולסיום קשת היא אותיות שתק או דממה המאפיינת את המים ואת הפנימיות היציבה ותחושת הראשוניות והרחם אותה ניתן לחוש בתוך המים, אותה גם צריך אמן הקשת כדי לשחרר את החץ בשלוות נפש ישר למטרה.
קשת היא גם גימטריה- 800 או 8 פעמים 100. 8 הוא המספר המשוייך למציאות שמעל הטבע הקשורה לנס ולמה שמעבר לזמן וכאן היא מוכפלת ב-100 המספר המיצג את סה"כ ההארה היכולה להתקבל בכל יום ע"י האדם בעזרת 100 ברכות היוצרות 100 בריכות או כלי קיבול להכלת השפע העליון.

חג חנוכה שמח ואורות רבים גם כל הימים.

והנה הרצאת וידאו של אלון בנושא רפואה ועבודת הנפש בחודש כסלו.

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close