אקולוגיהבעלי מקצועזוגיות ומשפחהילדיםסדנאות, קורסים, חוגים

חנן הגנן

לעיתים עניני הבית והחיים משכיחים מאתנו את הגינה עליה חלמנו, את אוירת הכפר הירוקה. כגנן בפרדס חנה החזון שלי הוא לאפשר ללקוחותיי את היכולת להיות בעלי גינה, עם אופי אישי, גינה המורכבת מפינות חמד: פינת קריאה מוצלת ופרחונית, ערוגת ירק עם דרך גישה נוחה גם לילדים, פינת ישיבה למוזמנים ועוד הרבה וריאציות לפי תפירה אישית.

גן ירק פורח

מתמחה בהקמת גינה, בה המשפחה לוקחת חלק פעיל בחיי היומיום: כל יום יוצאים לראות מה השתנה – חסה שגדלה, כרוב שהתכדר, מנגולד יפהפה שנשתל.. וכמובן הגזר, גזר שנקטף הישר מהגינה ע"י הילד או הילדה. ולא רק הקטיף הוא הקטע הפעיל – הורדת השבלולים, ההשקיה, וכאן ניתן ללכת על הכיוון של מערכת השקיה ממוחשבת וניתן ללכת על השקיה נוסטלגית, עם הרעש של פעם. בקיץ השקית הערוגה תלווה בהתרעננות מים.

השכבתם את הילדים לישון? הבעל בשובו מזריקת הזבל מביא לקט לימונית, לואיזה ונענע ומפנק בתה אף ללא תיון מלא ניחוח וארומת הכפר. ובזמן הפנוי: הילדים מצטידים בכובע ומעשבים. חבר'ה לא לחכות לגנן! חשוב להכיר את הגינה ולזהות מי ידיד – מי אויב. דעו שגם גינת ירק אורגנית ללא ריסוס – עם דישון נכון ותחזוקה נכונה יכולה להיות עם מינימום מזיקים.

התחזוקה קלה, קנית השתילונים זולה, ההשקיה קלה כי מרבית הירקות נשתלים בסתיו-חורף והעיצוב כנלקח מספר ילדים – הערוגה המוגבהת החצי עגולה – והכל בטוב טעם: שילוב של פרחי צבע בין הירקות. אחת לכמה זמן שנקבע אגיע לביקור גינוני חינוכי בו לא יעופו רשפים ולא יכוסחו דשאים אלא נבדוק את היבול, את האדמה, נעקוב אחר מזיקים ונבין את תרומתם ואת נזקהם, נטעם את הגזר ונזכיר שכאן זה הסלק שאת עליו מורידים למרק ושם הוא הסלק לשורש..

בשנים האחרונות התמקצעתי בצמחים חסכוניים במים ומנסיוני – ניתן להגיע לגינה מדהימה במחירי הקמה והוצאות עתידיות סבירים. גינה עם אופי מחייבת תחזוקה שוטפת קבועה אחרת הצימוח הספונטני כמו בכל גינה מאבד מחוזקו. לקראת הקיץ, על מנת למנוע מפגשים לא נעימים עם נחשים ועל מנת להרחיק מכרסמים כמו עכברים מאזור הבית והחצר נדרש חרמוש.

מבצעי חודש יוני!
פגישת יעוץ גינה חינם
מבצע חירמוש:  150 ש"ח על כל 100 מ"ר.

לפרטים: חנן – גינות עם אופי. טל' 054-4774041 אימייל.

תגיות
הראה עוד

6 thoughts on “חנן הגנן”

  1. סתיו חמים נפלא לכל בעלי הגינות ולכל הצמחים. הגשמים הראשונים הנביטו כמויות עשביה שאמנם קטנה וירוקה וטרם מטרידה אך- כולנו יודעים מה יהא עוד חודש: סרפדים ובקיץ קוצים ונחשים. הגשם הבא שוב ינביט לנו עוד. מה שנהוג ומאד מומלץ זה לרסס בחומר משולב הממגר עשביה קימת ובנוסף- מונע נביטת עשבייה קימת שללא ריסוס תצוץ עם הגשמים הבאים.
    בנוסף זה הזמן לערוגת ירק ותבלין ולשתילת עונתיים כולל פקעות ובצלים.
    את כול שלהלן והרבה מעבר לכך תקבלו עם יחס אדיב ונעים
    חנן-עובד אדמה וגינון

  2. גיזומים נכונים ודישון טוב יכניסו את הגינה נכון לסתיו ובמשכו לחורף במצב הנכון ביותר . כך באביב הגינה תהיה בעלת פוטנציאל נכון ללבלוב ולשפע . גיזומים ודישון טוב ישפיעו גם על כמות הפריחה ועל כמות ואיכות היבול מעצי הפרי.
    יש הצע גבוה של גננים אך חשוב לבחור גנן שיביא את גינתך הקימת או העתידית למצב השופע והבריא ביותר.
    למעונינים בעבודה איכותית, נכונה, השארת חצר סופר נקייה ומצוחצחת- מוזמנים לפנות. חנן 0544774041
    מייל adamot24@gmail.com
    יום פורח

  3. המלצת החודש- גינה חסכונית מים: צמחיית ארץ ישראל הכוללת עץ בר לצל, וגינה המשלבת תבלינים וצמחים ארץ ישראלים עם צמחייה פורחת. שילוב אבני לקט פראיות מקפיץ עוד את מראה הגינה. או לחלופין בוסתן עצי פרי וערוגת ירקות. למפגש יעוץ ללא תשלום להקמה ושדרוג גינה לפנות לחנן 0544774041
    כד חרס פורח מתנה למזמיני שיפוץ גינה או הקמה.

  4. בעקבות הבקשות להמשך מבצע החירמוש – המבצע ממשיך. בנוסף מבצע החודש(יולי)- יעוץ, סיור גינות לדוגמא והכנת תוכנית מלאה-חינם למזמיני הקמת גינה. מדובר על הקמת גינה ריקה ולא על שיפוץ גינה קימת.
    לפרטים חנן – גינות עם אופי 0544774041

כתיבת תגובה

Close