2012 זה עכשיוטורים אישיים

ירח חדש בדלי ושנת דרקון שמחה לכולנו!

ירח חדש בדלי – 23 בינואר – מרס בבתולה, נפטון בדגים ושנת דרקון שמחה לכולנו!

[מאת: גלי ליבנה]

שלום וברכות לכולם,

מחזור הירח החדש שלנו נפתח החודש ב-23 בינואר מזל דלי, ביחד עם ראש השנה הסיני, שמביא לנו את שנת הדרקון באלמנט מים. מזל דלי מדבר איתנו על שדרוג וקדמה, הבאת ידע חדש לכדור הארץ, המערכת החברתית הסובבת אותנו וגם על התודעה האוניברסלית.הדלי בבסיסו הוא מזל חברתי, מזל של אנשים, שצריך את קבוצת החברים שלו מסביבו, רוצה להשתייך ולהיות חלק מקבוצה. זו יכולה להיות קבוצת מדענים, קבוצת המקובלים בכיתה, קבוצת בודהיסטים או קבוצת אנרכיסטים. אולם, הרבה פעמים בשלב מסויים הדלי מרגיש משועמם, ורוצה להמשיך הלאה. יש לו רעיונות מתקדמים, הוא יודע איך לשפר ולשכלל והרבה פעמים יקדים את זמנו. מהמקום הזה הוא יכול להרגיש שהוא צריך להמשיך הלאה, ולאלו הנותרים מאחור, הוא יכול להראות כמי שמורד, כמישהו שלא מתקשר, כסנוב ועוד הרבה סטיגמות שהחברה אוהבת להדביק על אנשים מבלי להכיר אותם ולהבין אותם לעומק. (וזה בתוקף גם לגבי המזלות האסטרולוגים – חשוב להבין מה מניע כל מזל ומזל). המתנה הגדולה שלו לאנושות היא היכולת שלו לשפר את איכות החיים של כולנו ולקחת אותנו לעולמות חדשים, רק צריך שהסובבים אותו יכירו ביכולותיו ולא ירתעו מכל דבר חדש שהוא מעלה.

השבועות האחרונים הביאו איתם התפתחויות ומהלכים הפוליטיקה הישראלית עם הזווית בין יופיטר לסאטורן (שבתאי). יאיר לפיד הודיע שהוא פורש מהעיתונאות ומקים מפלגה ונעם שליט, אביו של גלעד שליט, הודיע שהוא מצטרף גם כן לפוליטיקה. בשמיים אנחנו יכולים לראות את המולות בין יופיטר לסאטורן, שמעלה ביחד עם פלוטו בגדי ברקע את הנושאים של מנהיגות וממשל, וסדר חדש בצמרת הפוליטית. נראה שכניסתו של לפיד לפוליטיקה גרמה לכמה וכמה מאיתנו לתהות מהפשר הצעד הזה ומה הקשר שלו לפוליטיקה, חוץ מאביו. אתם מוזמנים להכנס לכאן ולקרוא מה יכול להביא איתו לפיד לפוליטיקה והאם יש סיכוי שהוא ישרוד במערכת הזו זמן רב.

מרס, שליט מזל טלה והשליט העתיק של מזל עקרב, עובר לנסיגה ב- 23 בינואר למשך מספר חודשים במזל בתולה. זהו ארוע חשוב החודש, מכיוון שמרס נמצא במזל בתולה כבר מחודש נובמבר 2011 וישאר שם יחד עם הנסיגה ואח"כ ההילוך הישיר, עד לתחילת יולי 2012. מה שאומר שהשפעתו עלינו חשובה מאוד.

כאשר מרס במזל בתולה אנחנו יכולים לצפות להתנהלות מדוייקת, יעילה מתוך צורך לתת שירות לאחרים. מרס בבתולה נותן לנו את היכולת לפעול בצורה מאופקת, לא לפסוח על שום סעיף ולא לעגל פינות מצד אחד. תמיד אפשר לסמוך על מרס בבתולה שיוודא שהעבודה תעשה כמו שצריך. אולם מצד שני, השילוב הזה יכול להיות די מעייף, עם הצורך לדאוג שהכל יעבוד כמו שצריך, ולעורר כעסים והתנגדויות מצד הסביבה. יש נטייה לפעמים לפספס את העיקר מרוב עיסוק בפרטים הקטנים. זה יכול לגרום להרבה לחצים, מתחים ומערכת עצבים רופפת אם לא נדע לקחת קצת אויר לנשימה, ולדעת לתת לדברים לקרות בצורה קצת יותר אורגנית.

המעניין הוא שהחודש, עם מעברו של מרס לנסיגה בבתולה, נפטון נכנס לדגים – המזל שממול, ומביא איתו את הספונטניות והצורך לחיות את החיים בצורה יותר טיבעית, פשוטה ומרגע לרגע. עם נפטון בדגים קשה לתכנן והחיים שלנו יכולים לאבד שליטה לחלוטין. הכניעה וההתמסרות שדורש נפטון בדגים יכולה להיות מאוד קשה למרס בבתולה, שרוצה לנהל את סביבתו ולהמנע ככל הניתן מהפתעות ודברים בלתי צפויים ובלתי מתוכננים. במקרים קיצוניים תחושת הכאוס וחוסר השליטה יכולים ממש להביא לתחושה של איבוד תחושת הביטחון ומשבר קיומי.  הדרך להתמודד עם זה היא לקבל את העובדה שזה התהליך שעכשיו קורה, ולא לנסות להלחם בכוח כדי לקבל עוד שליטה, אלא להיות יותר גמישים בהתנהלות הכללית שלנו.

השניים יפגשו בזווית של מולות ממש לפני שמרס יחזור להילוך ישיר באמצע חודש אפריל, וזה יהיה רגע המבחן של מרס, שבו נראה עד כמה למדו לאזן בין העבודה שאנחנו צריכים לעשות לבין ההתמסרות למה שיש לחיים להציע לנו.

בתקופת הנסיגה אנחנו גם נבחן את הדרך שבה אנחנו פועלים, כועסים ובכלל עובדים עם הצ'אקרות הנמוכות, בעיקר השנייה והשלישית. הנסיגה בבתולה תדרוש מאיתנו לקבל את זה שאנחנו עכשיו פחות פרודוקטיביים ולקחת פסק זמן מהעשייה שהיינו בה, כדי לראות האם באמת אנחנו פועלים בצורה יעילה שעוזרת לנו לשפר את איכות החיים שלנו ולתחזק את עצמנו ובריאותנו הפיזית, או שאנחנו מגזימים עם דיאטות הניקוי וחומרי הניקוי, או במילים אחרות, הצורך לטהר ולנקות את עצמנו, לשמור על סביבה סטרילית וחפה מטעויות וכשלים במערכת יכול להיות מאותגר בצורה רצינית. זה בדיוק הזמן לגלות האם אתם סובלים מכפייתיות מסויימת בכל הקשור לדרך שבה אתם מנהלים את חייכם…איך אנחנו מנהלים את המשאבים שלנו, איפה אפשר להתייעל יותר, איך להבחין בין העיקר לתפל. האמת היא שזו יכולה להיות תקופה מתסכלת בהרבה מובנים, כי אנחנו נרגיש שהאנרגיה היצירתית שלנו וכוח הפעולה והעשיה שלנו נעצר, כאילו ששמים לנו ברקסים כל הזמן. לכן חשוב להתאזר בסבלנות ולשים לב היכן אתם נדרשים לעשות את העבודה. יהיו את אלו שכן יצטרכו לבחון וללמוד איך לתחזק יותר טוב את חייהם. בעיות בריאות יכולות לעלות לפני השטח, לאתגר את המערכת החיסונית שלנו, כמו גם בעיות טכניות שקשורות לתפקוד מכני של דברים. הצורך הכללי גם ברמה הפיזית וגם ברמה האנרגטית הוא לשחרר הרבה מתח ולחץ שהצטבר. הדבר החשוב הוא לדעת לעשות זאת בצורה שלא תפגע בעצמכם או בסביבה.

אז אם לוקחים בחשבון את הבתולה והדלי המודגשים החודש, אפשר לומר שמערכת העצבים שלנו תהיה מאותגרת בגלל הרבה לחץ וחרדות. אולי כשדברים לא יעבדו כמו שאנחנו רגילים זה יקשה עלינו לתפקד ונעדיךף להתנתק מהמציאות ומהקרקע, לא להתעסק עם הדברים שיכולים לגרום לנו לצאת משליטה ולהיות בחוסר ודאות וחוסר אונים. כדי לא להגיע למצבים האלו, כדאי מראש לחזק (וזה תמיד כמובן) את מערכת העצבים: מיץ סלרי, ג'ינג'ר ושום, הרבה יוגה, עבודה על הנשימה ומציאת זמן מתאים למנוחה יכולים לעזור בדרך. (והנה גם מדיטציה שעובדת בדיוק על זה).

נראה שהשבוע השני של חודש פברואר הוא שבוע מאתגר יותר החודש מכל הסיבות שהזכרתי למעלה, בעיקר סביב הירח המלא. נסו באמת לעשות את הכי טוב שאתם יכולים, אבל לא להתעקש על מה שכבר לא עובד.

דבר חשוב נוסף שקורה החודש הוא המעבר המדובר של נפטון למזל דגים, אירוע שקורה פעם ב – 164 שנים. עוד על כך אתם יכולים לקרוא בתחזית השנתית ל-2012 ובמאמר כאן >>. המעניין הוא שגם שנת הדרקון הסינית נמצאת באלמנט המים, ומדברת על שנה עם אפשרויות להצפות ושטפונות, משהו שמאוד סביר שיקרה עם נפטון בדגים. אז כשאותם דברים חוזרים ממקורות שונים, זה בדיוק הזמן להכין את תעלות הניקוז…

מה עוד קורה בשמיים החודש:

23 בינואר – מרס עוצר ועובר לנסיגה במזל בתולה, בו הוא שהה בחודשים האחרונים, ויוצר זוית טריין למרקורי בגדי (שהוא גם השליט שלו). זה יכול להיות זמן טוב להתארגן מחדש בנושאים שונים, בעיקר בכל מה שקשור לענייני עבודה, בריאות ובכלל השגרה היומיומית שלכם. השילוב הזה יכול גם להביא צורך להתבוננות מחודשת ביחסים שלכם עם המנהלים או הבוסים במקום העבודה, יתכן ויעלו דברים הדורשים מכם פתרונות וגישות אחרות יותר פרקטיות.

25 בינואר ונוס בדגים בזווית סקוור לדרקונים של הירח, מדגישה לנו את הצורך של ונוס בדגים לעבוד על הדרך שבה אנחנו מקבלים ותורמים לחיים. ללמוד להעריך את עצמנו ולתת לעצמנו לפני שאנחנו מקריבים את כל זמננו וכספנו עבור אחרים. הונוס הזו יכולה להיות תמימה מאוד בכל הנוגע למערכות יחסים ולכן חשופה גם לניצול וקורבנות על רקע רומנטי וכלכלי, אולם בצד היותר חיובי, אנחנו יכולים לפתע להתאהב במישהו שלא חשבנו עליו קודם בדרך הזו, או לדעת להיות בקשר שיכול לרומם אותנו ולעזור לנו בהתפתחות הרוחנית שלנו.

27 בינואר מרקורי בגדי בזווית סקוור לסאטורן  מביא איתו ראיה מפוקחת של המציאות וצורך לארגן, לסדר ולתכנן את הזמן שלנו בדרך יעילה יותר. לפעמים מרגישים יותר את כובד החיים, צריך להתמודד עם בירוקרטיה, מערכות משפטיות וכדומה.  בדרך אחרת, יתכן ותתקלו בשיפוטיות וביקורת של אחרים על דברים שאמרתם או שבעצמכם תעשו זאת. זכרו לא להיות קשים מדיי עם עצמכם ועם אחרים.

לקראת סוף היום מרקורי יעבור למזל דלי, ואנחנו נרצה למצוא פתרונות אחרים, מתקדמים ויצירתיים יותר לכל מה שמתרחש בחיינו, לשפר את איכות החיים שלנו, לדבר עם אחרים אבל עם מרקורי בדלי מאוד קל לשכוח מהצרכים הפיזיים שלנו, לכן שימו לב לכך.

29 בינואר מרקורי בדלי בזווית סקוור ליופיטר בשור, הדגש עובר לכוח היצירתי שלנו, לקבל השראה וגם לממש אותה בחומר, במימד הפיזי.

1 בפברואר ונוס בדגים מול מרס בבתולה, יכול להיות זמן שבו אנחנו מרגישים רצון עז לעשות משהו בשביל מערכות היחסים שלנו, להקריב את עצמנו למען האחר, אבל חשוב לזכור שלא לשים את אחד מהשניים שבקשר יותר נמוך מהשני. זמן טוב להתנדב ולעזור לאחרים בצורה צנועה, בלי הרבה רעש וצילצולים.

2 בפברואר כנס אסטרולוגיה בינלאומי בנווה שלום – מוזמנים להצטרף אלינו

4 בפברואר נפטון עובר לדגים

7 בפברואר מרקורי בצמידות לשמש בדלי, מביאה צורך לפגוש אחרים, להיות עם קהילה וחברים ולגלות תגליות חדשות בחיינו. אל תהיו סנובים! ראו עוד על הדלי למעלה.

7 בפברואר סאטורן עוצר ועובר לנסיגה במזל מאזניים בדיוק במעלה האחרונה של המזל, שנייה לפני שעובר לעקרב בתחילת אוקטובר אנחנו יכולים להמשיך לעשות עבודה רצינית עם מערכות היחסים שלנו, ומי יודע אולי יצא מזה גם תהליך של שיחות שלום רציניות. סאטורן עובר כמה פעמים על האופק של מדינת ישראל ולכן נרגיש במישור המדיני את הצורך להתמודד עם המציאות בצורה מפוכחת, לקחת אחריות ואולי גם לעשות ויתורים פה ושם.

במעבר בין ה – 7 ל- 8 בפברואר ירח מלא באריה/דלי בצמידות למרקורי, יום טוב לעבודה על צ'אקרת הלב, על החיבור שלנו לאהבה ללא תנאים וחיבור בין השכל ללב. כל דבר שתרצו לעשות יצטרך לעבור גם את מבחן הלב.

8 בפברואר ונוס עוברת למזל טלה ובימים הקרובים תהיה בצמידות לאוראנוס, מה שהופך אותה לתזזיתית וחסרת סבלנות מצד אחד, אולם מצד שני בעיקר בתחום האהבה אפשר לנצל את ההזדמנות ולהכיר אנשים חדשים או לשדרג את מערכות היחסים שלכם עם יותר עניין ואתגרים…אולי צניחה חופשית זוגית? עוד יכולים לעלות עניינים הקשורים להתנהלות כלכלית, המדדים יכולים לחוות תנודות רציניות למשל…

10 בפברואר מרקורי והשמש בדלי בזווית למרס בצמידות לירח בבתולה –  עוד יום עם אנרגיה עצבית מאתגרת, הרבה תזזיתיות וחוסר מנוחה, צורך לשנות ולסדר דברים, בעיקר טכניים, אולם לא תמיד נוכל לעשות הכל בעצמנו. חשוב לשמור על סבלנות והתמדה כי זה יום שיכול ממש לאתגר את הסובלנות שלנו.

15 בפברואר ונוס בטלה בסקוור לפלוטו בגדי מביאים אותנו לימים לא שקטים בענייני כספים וזוגיות. ונוס בטלה יכולה להיות אימפולסיבית מדיי והזוית לפלוטו בגדי מביאה צורך לשנות את הקיים והמוכר. אולם, חשוב לשחרר קיטור על כל מי שמסביבכם ומתנגד לרעיונות שלכם, אלא לבחור את הדרך שלכם ולראות מי ימשיך ומי ילך איתנו הלאה.

19 בפברואר השמש עוברת למזל דגים ונפגשת עם נפטון במעלת האפס של מזל דגים – החיים מושלמים! הכל נפלא כמו שהוא, אז בואו נלך לשתות מיץ קוקוס על איזה חוף ושלם שינוי נהנה קצת מהבטלה. (כן בתולות, גם אתם/ן).

22 בפברואר ירח חדש בדגים בצמידות לנפטון – הדקו את החגורות, אנחנו עפים!

ברכות של שפע ואור לכולנו,

גלי סאט פוראן

healingstar11@gmail.com

מידע נוסף על כנס האסטרולוגיה בפברואר, קורסים למתחילים ומתקדמים ויעוצים אישיים תמצאו באתר.

שיר שמחבר אותנו לרוח המעבר של נפטון לדגים:

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close